Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt joku roti näihin ruoan hintoihin!!!

Vierailija
15.03.2023 |

Viime viikolla jäi tomaatit ostamatta koska hinta 7,99€/kg. No, tänään Alepassa 8,29/kg(!!). Rakastan paprikaa, hinta jo 10,29/kg. Pakastaparsakaali 9,20/kg. Kotimaista-kananmunat 2,45. Koiranruokapurkki 2,79.
Ei tässä ole enää mitään järkeä.
T. Vuokran jälkeen 580€/kk netto. Onnea mulle.

Kommentit (1383)

Vierailija
1081/1383 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi näitä hinnan valittelijoita Suomessa! Jos käytät paljon palveluita, niin se olet SINÄ joka on syypää köyhyyteesi! Katso peiliin! Juuri viime viikolla huolsin taas omaa autoani ihan itse kun oli pakko. Kaikki huollot mitä pystyn tehdä, niin myös teen, itse! Myös hiukseni olen leikannut viimeiset 18 vuotta itse. Käyn ulkona syömässä yleensä max kerran viikossa. Kaljat haen laivalta autolla tax freestä. Säästyy muuten aika paljon rahaa näillä toimenpiteillä! Katsokaa peiliin ja tehkää perässä!

Ai sulla on vielä 90-luvun auto? Ei se mitään, nehän ovatkin vielä kestäviä ja osin itse korjattavissa. Nyky vuosikymmenten autoihin on laitettu sellaista tekniikkaa, että kotioloissa niiden ronkkiminen ennemmin hajottaa ne fataalisti.

Epä-älykkään ihmisen COPE! Ja varmaan sama tyyppi joka aina länkyttää tällä foorumilla tuota samaa kuraa. Elektroninen ruisku tuli autoihin jo 90-luvulla, joten sinulle varmaan onkin liian vaikea korjata, koska ohjeiden lukeminen ja uuden oppiminen on ylitsepääsemättömän vaikeaa sinulle. Me muut sitten ymmärrämme, että ajat muuttuvat ja että OBD2-vikakoodinlukijan saa ostettua muutaman kympin - 200 euron hinnalla ja jos vikakoodi syttyy, sillä saa sitten tutkittua missä suunnassa se vika on. Tiedämme myös sen, että iskarit ja jouset, tukivarret, öljyt yms. vaihdetaan ilman minkäänlaista sörkkimistä elektroniikan kanssa ihan kuten vanhemmissakin autoissa. Toki epä-älykkäälle ihmiselle kaikki on aina liian vaikeaa ja kaikesta aina valitetaan kun mihinkään ei itse kykene.

Iskarien, tukivarsien yms vaihtoon ei esim rivariasuja pysty pienellä pihatilkulla, kerrostaloasukki ei edes voi yrittää. Taajamien ok-tontitkin ovat muuttuneet postimerkin kokoisiksi, ei mahdu ja jos alkaa laittaa ajoramppeja sinne, on kohta naapuri valittamassa näkymää ja hetikohta valittaa remontin äänistä. Ehkäpä on yksinkertaisempaa viedä se auto huoltoon.

Vuokrattavia diy-halleja on olemassa ja ei kukaan pakota huoltamaan autoa kerrostalon pihalla. Olen itse nähnyt yhtenä kesänä yhden tyypin vaihtavan tukivartta tms. Motonetin lähellä, ehkä 200 m päässä, jossain kadunkulman viereisessä hiekkapläntillä, niin saapahan äkkiä varaosia ja työkaluja jos tarvitsee. Jotkut vain jaksavat nähdä vaivaa asioiden eteen. Ja tässä nyt valitettiin hinnoista, niin joko tekee valinnan ja säästää tai sitten ei säästä, mutta turha sitten valittaa jos rahat eivät riitä!

Vierailija
1082/1383 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi näitä hinnan valittelijoita Suomessa! Jos käytät paljon palveluita, niin se olet SINÄ joka on syypää köyhyyteesi! Katso peiliin! Juuri viime viikolla huolsin taas omaa autoani ihan itse kun oli pakko. Kaikki huollot mitä pystyn tehdä, niin myös teen, itse! Myös hiukseni olen leikannut viimeiset 18 vuotta itse. Käyn ulkona syömässä yleensä max kerran viikossa. Kaljat haen laivalta autolla tax freestä. Säästyy muuten aika paljon rahaa näillä toimenpiteillä! Katsokaa peiliin ja tehkää perässä!

Ai sulla on vielä 90-luvun auto? Ei se mitään, nehän ovatkin vielä kestäviä ja osin itse korjattavissa. Nyky vuosikymmenten autoihin on laitettu sellaista tekniikkaa, että kotioloissa niiden ronkkiminen ennemmin hajottaa ne fataalisti.

Epä-älykkään ihmisen COPE! Ja varmaan sama tyyppi joka aina länkyttää tällä foorumilla tuota samaa kuraa. Elektroninen ruisku tuli autoihin jo 90-luvulla, joten sinulle varmaan onkin liian vaikea korjata, koska ohjeiden lukeminen ja uuden oppiminen on ylitsepääsemättömän vaikeaa sinulle. Me muut sitten ymmärrämme, että ajat muuttuvat ja että OBD2-vikakoodinlukijan saa ostettua muutaman kympin - 200 euron hinnalla ja jos vikakoodi syttyy, sillä saa sitten tutkittua missä suunnassa se vika on. Tiedämme myös sen, että iskarit ja jouset, tukivarret, öljyt yms. vaihdetaan ilman minkäänlaista sörkkimistä elektroniikan kanssa ihan kuten vanhemmissakin autoissa. Toki epä-älykkäälle ihmiselle kaikki on aina liian vaikeaa ja kaikesta aina valitetaan kun mihinkään ei itse kykene.

Iskarien, tukivarsien yms vaihtoon ei esim rivariasuja pysty pienellä pihatilkulla, kerrostaloasukki ei edes voi yrittää. Taajamien ok-tontitkin ovat muuttuneet postimerkin kokoisiksi, ei mahdu ja jos alkaa laittaa ajoramppeja sinne, on kohta naapuri valittamassa näkymää ja hetikohta valittaa remontin äänistä. Ehkäpä on yksinkertaisempaa viedä se auto huoltoon.

Vuokrattavia diy-halleja on olemassa ja ei kukaan pakota huoltamaan autoa kerrostalon pihalla. Olen itse nähnyt yhtenä kesänä yhden tyypin vaihtavan tukivartta tms. Motonetin lähellä, ehkä 200 m päässä, jossain kadunkulman viereisessä hiekkapläntillä, niin saapahan äkkiä varaosia ja työkaluja jos tarvitsee. Jotkut vain jaksavat nähdä vaivaa asioiden eteen. Ja tässä nyt valitettiin hinnoista, niin joko tekee valinnan ja säästää tai sitten ei säästä, mutta turha sitten valittaa jos rahat eivät riitä!

Teepä naisihmisenä tuo niin on sata "muka viisaampaa" ukkoa ringissä nauramassa ja pilkkaamassa. Itse vaihdoin aikoinaan autooni renkaat rivarin pihalla (opetin taidon pojalleni aikoinaan) ja ei mennyt kuin hetki niin oli ensimmäinen ukko pilkallisesti hihittelemässä vieressä. Eikä tarvitse kuin konepelti avata ja lisätä öljyä tai vettä pissapoikaan, taas on joku ukko hihittelemässä "en oo koskaan nähnyt naista konepellin alla". Siinäpä syy miksi monet naiset eivät uskalla edes opetella, miehet ilkkumassa koko ajan, vaikka mikään huoltotyö ei munia tarvi, vain kaksi kättä ja aivot.

Satoja euroja säästin joka vuosi kun itse tein kaiken mitä osasin, ajoa tuli kohtuullisen paljon 30 000 km/v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1383 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyyntynyt kirjoitti:

Meitä on varmasti aika monta, jotka eivät voi syödä kaalia, omenia, paprikaa, lanttua, sipulia, tomaattia, kurkkua ym. Eli aika paljon joutuu karsimaan ruokavaliostaan. Minä en pysty syömään myöskään sitrushedelmiä, eli appelsiiniä ym. Eli turha hokea että kaalit ja muut ovat edullisia, osta niitä.

Kaali ei kieltämättä sovi kaikkien vatsalle.

Vierailija
1084/1383 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksaa alivuokralaisten ruoat? Sinä!

Vierailija
1085/1383 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kiinnostaa muiden maiden realistiset ruoanhinnat ilman Suomi-sensuuria välissä, menkää Youtubeen ja kirjoittajaa hakukenttään esim. Sweden grocery shopping, siitä vaan sitten mahdollisimman tuore video vertailukohteeksi. Ruokaostosvideot ovat olleet jo vuosia suosittuja ulkomailla, katson itsekin japanilaisia (ja kadehdin paitsi hintoja, mutta myös valikoimaa...).

Minä katson joskus amerikkalaisia ruokakauppa-videoita. Kananmunat maksaa 8 taalaa mm. Mikähän meteli nousisi Suomessa jos euroissa hinta sama.

Vierailija
1086/1383 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teepä naisihmisenä tuo niin on sata "muka viisaampaa" ukkoa ringissä nauramassa ja pilkkaamassa. Itse vaihdoin aikoinaan autooni renkaat rivarin pihalla (opetin taidon pojalleni aikoinaan) ja ei mennyt kuin hetki niin oli ensimmäinen ukko pilkallisesti hihittelemässä vieressä. Eikä tarvitse kuin konepelti avata ja lisätä öljyä tai vettä pissapoikaan, taas on joku ukko hihittelemässä "en oo koskaan nähnyt naista konepellin alla". Siinäpä syy miksi monet naiset eivät uskalla edes opetella, miehet ilkkumassa koko ajan, vaikka mikään huoltotyö ei munia tarvi, vain kaksi kättä ja aivot.

Satoja euroja säästin joka vuosi kun itse tein kaiken mitä osasin, ajoa tuli kohtuullisen paljon 30 000 km/v.

Hyvä kun teit ja säästit! Sillä ei mielestäni ole mitään väliä mitä mieltä joku muu on. Jos elämässä pitäisi aina mielistellä mielensäpahoittajia ym. järjen jättiläisiä, niin eihän siitä mitään tulisi! Parempi vaan sanoa että tukkii turpansa ja painuu hel...jos joku tulee lässyttämään. Eipähän lässytä enää.

Vierailija
1087/1383 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm ehkä suomalaisten pitäisi ottaa ranskalaisista mallia ja ruveta mellakoimaan aina kun typeriä muutoksia tulee. Eihän tässä järkeä enää ole.

Mitä hyötyä niistä mellakoista on koskaan ollut? Mitä hyötyä on koskaan ollut mielenosoituksista? Turha on mennä eduskuntatalon eteen mieltä osoittamaan kun eivät päättäjät niihin hintoihin voi vaikuttaa. Oikea osoite olisi mellakoida kaupassa mutta itselleen siinä vahinkoa tekisi ja saisi porttikiellon.

Vierailija
1088/1383 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm ehkä suomalaisten pitäisi ottaa ranskalaisista mallia ja ruveta mellakoimaan aina kun typeriä muutoksia tulee. Eihän tässä järkeä enää ole.

Mitä hyötyä niistä mellakoista on koskaan ollut? Mitä hyötyä on koskaan ollut mielenosoituksista? Turha on mennä eduskuntatalon eteen mieltä osoittamaan kun eivät päättäjät niihin hintoihin voi vaikuttaa. Oikea osoite olisi mellakoida kaupassa mutta itselleen siinä vahinkoa tekisi ja saisi porttikiellon.

Ongelma on siinä että suomalaiset eivät osaa mellakoida ja osoittaa mieltään kunnolla, siksi ne eivät ole toimineet verrattuna muihin maihin.

Vierailija
1089/1383 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä että suomalaiset eivät osaa mellakoida ja osoittaa mieltään kunnolla, siksi ne eivät ole toimineet verrattuna muihin maihin.

No onko ne Ranskan mellakoitsijat esim saaneet jotain muutosta asiaan? No ehkä aika moni on putkaan ja käräjille päätynyt, saanut ison laskun maksettavaksi ja kivan korotuksen vakuutusmaksuihin. Mutta onko päätös peruttu eli eläkeikä ei nouse?

Vierailija
1090/1383 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikeudella muistelen sitä, kun ennen oli kirjolohta lähes joka viikko tarjouksessa, nykyään kaikki aina yli 30€ kilo... :/ Eipä oo viime aikoina tullut paljon lohta syötyä. 

Vierailija
1091/1383 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä noita kuulukaan ostaa sesongin ulkopuolella. Ei 20 vuotta sitten ollut edes talvella myynnissä paprikoita tai tomaatteja, syö sesongin mukaan jos rahasta on puutetta. Kaali, sipuli, porkkanat ym. ei paljoa maksa 

No aivan varmasti oli myynnissä ihan ympäri vuoden.

T. 42v

Totta. Jopa lapsuudessani 1980-luvulla sai tomaatteja ja paprikaa ympäri vuoden. Ainakin vuosikymmenen loppupuolella. Alusta on hatarat muistikuvat.

T. 44

Vierailija
1092/1383 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ruoka kallista kun katsoo ylipainoisia suomalaisia

Vierailija
1093/1383 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan vielä tässä kuussa parikaa kasvamaan ja hommaan kesäksi tomaattiamppeleita, niin ei kesällä ja syksyllä tarvitse ostaa kyseisiä tuotteita.

Vierailija
1094/1383 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päättänyt etten osta enää noita ryöstöhintaisia tomaatteja, kurkkuja enkä muitakaan kalliita salaattitarpeita. Syödään porkkanaraastetta siihen asti kunnes hinnoissa on joku järki taas.

Vierailija
1095/1383 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoomus lukee tämän aloituksen niinpäin kieroissa mielissään että ruoka ei ole vielä riittävän kallista, koska nälkäkuolema nykysuomessa on ääriharvinainen tapahtuma, historiassahan meillä on ollut korkeampaakin nälkäkuolleisuutta, joten ruoan hintaa on varaa nostaa...

Vierailija
1096/1383 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen pirkka ruukku lehtisalaatti 1,60..oikeasti? Tuo oli vuosikymmeniä vähän päälle euron. Joka viikko tuotteiden hinta nousee jopa kymmenillä senteillä. Tähän ei enää ole mitään syytä, eikö mikään taho muka voi muka puuttua tähän? 

Vierailija
1097/1383 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen pirkka ruukku lehtisalaatti 1,60..oikeasti? Tuo oli vuosikymmeniä vähän päälle euron. Joka viikko tuotteiden hinta nousee jopa kymmenillä senteillä. Tähän ei enää ole mitään syytä, eikö mikään taho muka voi muka puuttua tähän? 

Mihin ihminen tarvitsee lehtisalaattia? En ikinä maksaisi sellaisesta senttiäkään!

Vierailija
1098/1383 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo! Sale ja Alepa kalleimmat S kaupat! Samoin kuin pienet K kaupat.

Vierailija
1099/1383 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät osaa eivätkä haluakaan suurinosa tuntuu olevan tyytyväisiä hintojen nousuun ja muutenkin kurjistuviin oloihin.

Vierailija
1100/1383 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kiinnostaa muiden maiden realistiset ruoanhinnat ilman Suomi-sensuuria välissä, menkää Youtubeen ja kirjoittajaa hakukenttään esim. Sweden grocery shopping, siitä vaan sitten mahdollisimman tuore video vertailukohteeksi. Ruokaostosvideot ovat olleet jo vuosia suosittuja ulkomailla, katson itsekin japanilaisia (ja kadehdin paitsi hintoja, mutta myös valikoimaa...).

Minä katson joskus amerikkalaisia ruokakauppa-videoita. Kananmunat maksaa 8 taalaa mm. Mikähän meteli nousisi Suomessa jos euroissa hinta sama.

Tuppaa tulemaan isompaa tiliä.