Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin Sanomat: seksikumppaneiden määrä puhuttaa, kokematon neitsytnaimen "nähdään ikäänkuin arvokkaampaa"

Vierailija
14.03.2023 |

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009445196.html

Näettekö seksittömän, neitseellinen lapsi naisen Helsingin Sanomien tapaan "ikäänkuin hieman arvokkaampana"?

Pitkään toimitettu naisten vapautta ja oikeuksia mutta nyt uuden kulttuurin saapuessa saamme tuulahduksia myös valkoisten menneisyydestä.
Suomessakin vielä 1950 luvulla ja myöhemminkin oltiin hyvin lähellä islamilaista kulttuuria naisten ja vähemmistöjen asioissa- tietenkään Suomessa ei naisia kivitetty silloinkaan mutta samanlaisen maineen sai kuin nykyaikainen länsinainen islamilaisten silmissä.
Pidättekö neitsytnaisia muita naisia arvokkaampia kuten Helsingin Sanomat?

Kommentit (424)

Vierailija
321/424 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että paljon naiskennelleet vähättelee lukuja pienimmiksi jotta olisi potentiaalisesti parempia kumppaneita seurusteluun. Kaikki tietää, ettei halua liian kokenutta kumppania ja neitseellisyys on tosiaan ihanne ainakin miehille naisten suhteen. Jos jotain ei kiinnosta kumppanien määrä, niin se on oma asia, eihän sitä muutkaan asiat aina ihmisiä kiinnosta kuten tupakointi. Kyllähän se voi vaikuttaa ihmisen henkisyyteen se kumppanien määrä ja jokainen ylimääräinen pano vaan rikkoo ihmisen psyykettä tai turruttaa ja tekee siitä välinpitämättömän ja rakkaudettoman, ei hyvä.

Jos on toiveissa löytää pysyvä ja kestävä parisuhde, niin ehdottomasti kannattaa kokeilla miten sänkyhommat sujuvat kyseisen kumppanin  kanssa. Vaikka muuten olisi mukavaa yhdessä, niin tämä puoli saattaa kaataa suhteen. Jos  fyysinen yhdessäolo ei suju hyvin tai aiheuttaa toiselle kipua tai kumppani käyttäytyy loukkaavasti, niin suhdetta ei kannata jatkaa.

Jos asenne on tuollainen "kokeillaan" niin kannattaa niinkin vakava asia kuin parisuhde jättää sivuun omasta elämästä.

Vierailija
322/424 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se järvi soutamalla kulu.

Jos kuulen miehen suusta tuollaisen sanonnan, niin puhkon kyllä hänen soutuveneensä pohjan ennen järvelle pääsyä. Kertoo miehen suhteesta naisiin ja seksiin paljon. Riittävästi. 

Erikoista kun täällä on satoja kommentteja joissa nainen hakee oikeutettua hyväksyntää omilla kymmenille seksi kokemuksille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/424 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jahas, lukemani tutkimuksen perusteella nainen, jolla on ollut paljon seksisuhteita, eli ollut kevytkenkäinen, ei kykene muodostamaan henkistä suhdetta samalla tavalla kuin nainen, jolla ollut vain muutama s-suhde ennen puolisoaan. eli ammattilainen ei kiinny toiseen niinkuin amatööri. ammattilainen myös eroaa paljon helpommin, koska tylsistyy nopeasti ilman sitä henkistä sidettä ja suurella todennäköisyydellä vertaa miestä niihin lukemattomiin muihin miehiin. vielä miehiä puolustaakseni: kuka haluaa jo kaiken tehneen ja nähneen naisen puolisoksi? sama kun ostaisi 40 vuotta vanhan ooppelin. aika suuri riski nimittäin.

Linkkaapa tuo tutkimus, tai kerro missä julkaistu? Itse nimittäin lukenut ihan päinvastaisia tutkimuksia, joiden mukaan kokemattomat eroavat helpommin ensisuhteistaan. Tähän selitykseksi on tarjottu sitä, ettei haluta jäädä ensimmäiseen vaan halutaan ensin kokea muutakin ennen kuin vakiinnutaan loppuiäksi.

Ne, joilla kokemuksia jo on, eivät eroa kokemuksien puutteen takia vaan kykenevät asettumaan aloilleen kun jo tietävät mitä muuta on tarjolla eikä se heitä enää houkuta toisin kuin kokematonta.

Olen nähnyt tämän lukuisia kertoja myös ystäväpiirissä, sekä miesten että naisten kohdalla.

Itse en juuri tämän takia haluaisi neitsyttä kumppaniksi. On hyvin todennäköistä että jossain vaiheessa ennemmin tai myöhemmin alkaa kiinnostaa millaista olisi seksi muiden kanssa. Eikä siitä voi toista oikein syyttääkään tai vaatia että häneltä jäisi tuosta asiasta kokemus kokonaan elämättä.

Eiköhän se neitsyys kerro elämänarvoista kuten tiukasta moraalista johon kuuluu myös lojaalisuus.

Sinun näkemys taas kertoo luottamuspulasta muihin ihmisiin. Erikoista henkilöltä joka on harrastanut seksiä.

Vierailija
324/424 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä odotin tiettyä spesiaalia miestä koska olen itsekin herkkis kuten joku muukin yllä kirjoitti. Tapasinkin miehen joka on ollut kaikilla muilla tavoilla hyvä "sielunkumppani" paitsi seksuaalisesti. Jälkiviisaana tekisin nyt kaiken toisin jos sielunvaellus olisi totta ja kaiken voisi aloittaa uudestaan. Sekä mies että minä olisimme eläneet täydemmän ja seksuaalisesti tyydyttävämmän elämän jos olisimme valinneet toisin, vaikka ei tässäkään muuten suurempaa vikaa ole ollut. Miten voi nuorena tietää minkälainen mies on seksuaalisesti yhteensopiva jos on ihan kokematon eikä ole kuin one shot.

Kannattaa kommunikoida niin saa toivomaansa seksiä.

Vierailija
325/424 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun miehet pelkäävät tulevansa verratuiksi naisten aikaisempiin partnereihin ja luulevat kokemattoman olevan tyytyväisempi, ovat niin väärässä kuin voi olla. Jos haluaa loistaa, kannattaa nimenomaan toivoa tulevansa verratuksi irtoseksipartnereihin, sillä niissä jutuissa miehet eivät ole olleet parhaimmillaan. Kokenut nainen voi lohduttaa, että "noin käy joskus kaikille", mutta kokematon nainen katsoo vain kauhistuneena sitä velttoa penistä ja harmittelee, millaisen miehen tuli ottaneeksi. :p

Lähinnä se että nainen on arvoiltaan sellainen joka käy naapurin Penaa panee sillä aikaa kun mies on töissä.

Vierailija
326/424 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin vanhempana tajunnut, että ne seksi kerrat joista ei jäänyt edes muistoa ovat täysin arvottomia. Kuten myös ne seksi kerrat joista ei jäänyt mitään hyvää tai nautinnollista muisti jälkeä. Onneksi kuitenkin jo nuorena osasin keskittyä enemmän laatuun kuin määrään.

Taitaa olla aika monta kertaa?

Vierailija
327/424 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuresta määrästä seksikumppaneita voi oikeutetusti päätellä kaikenlaista, mutta niin voi myös vähäisestä tai olemattomasta määrästä kumppaneita. Miten usein nuo johtopäätökset pitävät paikkansa on eri asia, mutta jostainhan ne stereotypiat aina muodostuvat. Lisäksihän kyseessä on arvovalinta ja siihen on myös jokaisella oikeus.

Myös siitä voi oikeutetusti päätellä aika paljon jos ei ole neitsyt eli on se yksikin kumppani.

Jokaisen oikeus arvovalintaan saa erityisesti kritiikkiä kun otetaan esimerkkejä vankilasta.

Vierailija
328/424 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kerta seksikumppaneiden määrällä ei ole mitään merkitystä niin miksi naiset haukkuvat ja vihaavat miehiä jotka on maannut lähes joka toisen vastaan tulevan naisen kanssa?

Ne ovat eri naisia kuin ne jotka eivät hyväksy joka toisen vastaantulijan kanssa maanneita miehiä.

Katsos kun naisilla on eri mielipiteitä. Osa naisista katsoo, että seksikumppanien määrällä ei ole väliä. He eivät tietenkään tuomitse myöskään miesten seksikumppanien määrää.

Osa naisista taas katsoo että seksikumppanien määrällä on väliä. Heille miesten suuri seksikumppanien määrä on turn off. Itse kuulun tähän ryhmään. Koska olen hetero, naisten seksikumppanit eivät minua juurikaan kiinnosta, itselleni en vain niitä suurta määrää halua.

Miksi naisilla saa olla eri mielipiteitä mutta miehillä ei saa olla kuten vaatimuksia neitsyydestä?

Vierailija
329/424 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvitse olla mikään neitsyt ja tässä iässä se olis jo suoraan sanoen vähän liian outoa, mutta itselläni valitettavasti sen verran huono itsetunto tai jotain, että ei kiinnosta nainen jos ei sormet riitä seksikumppanien laskemiseen. Tosin mua ei pätkääkään kiinnosta mitkään edelliset suhteet, joten en myöskään kysele, joten mistä minä tiedän montako niitä sitten on. Kerran oli kyllä daami vähän liiankin innokas kertomaan kokemuksistaan vaikka ei kysytty ja se loppuikin sitten heti alkuunsa, sääli sillä kaikki muu meillä tuntui natsaavan niin älyttömän hyvin.

Vierailija
330/424 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korkeakoulutettu ja nykyään hyvätuloinen sinkkumies. Olen toivottoman ujo enkä ole ikinä seurustellut. Haaveilen parisuhteesta, ehkä perheestäkin mutta on vaikeaa löytää naista joka jakaisi arvomaailmani. En nimittäin ole uskossa ja ainoat neitsyt naiset joita olen tavannut ovat uskovaisia eivätkä he huoli ateistia miehekseen. Vaimoksi en voisi kelpuuttaa naista joka on harrastanut seksiä jonkun muun kuin minun kanssani.

Tämä tuntuu olevan vahvasti kulttuurisidonnainen juttu, mutta Suomessa jos tämän kerron niin naiset suorastaan suuttuvat ja alkavat syyttelemään ahdasmieliseksi, jopa pedofiiliksi, vaikken omasta mielestäni kumpaakaan ole. Sen sijaan monissa Aasian ja Latinalaisen-Amerikan maissa myös naiset suhtautuvat paljon avarakatseisemmin ja sallivammin minuun vaikka eivät itse enää neitsyitä olisikaan ja ymmärtävät että on minun valintani millaisia asioita potentiaalisessa kumppanissa arvotan.

Mielestäni olisi väärin myös seksuaalisesti kokenutta naista kohtaan jos "tyytyisin" häneen koska minulle naisen neitsyys on tärkeä asia enkä kykenisi ikinä rakastamaan ei neitsyttä samalla tavoin kuin neitsyttä, siksi on mielestäni kaikkien kannalta parempi että mikäli en neitsyttä löydä niin elän elämäni yksin ja rakennan elämäni merkityksellisyyden jonkun muun asian kuin perheen tai parisuhteen ympärille.

Vierailija
331/424 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla neitsyt, mutta joku 1000 seksikumppania on liikaa sekä miehelle että naiselle.

On se 100 kumppaniakin jo ihan liikaa.

Vierailija
332/424 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei olla kyllä ikinä oltu "hyvin lähellä islamilaista kulttuuria" tai kunniakulttuuria. Täyttää soopaa.

Vierailija
333/424 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä odotin tiettyä spesiaalia miestä koska olen itsekin herkkis kuten joku muukin yllä kirjoitti. Tapasinkin miehen joka on ollut kaikilla muilla tavoilla hyvä "sielunkumppani" paitsi seksuaalisesti. Jälkiviisaana tekisin nyt kaiken toisin jos sielunvaellus olisi totta ja kaiken voisi aloittaa uudestaan. Sekä mies että minä olisimme eläneet täydemmän ja seksuaalisesti tyydyttävämmän elämän jos olisimme valinneet toisin, vaikka ei tässäkään muuten suurempaa vikaa ole ollut. Miten voi nuorena tietää minkälainen mies on seksuaalisesti yhteensopiva jos on ihan kokematon eikä ole kuin one shot.

Kannattaa kommunikoida niin saa toivomaansa seksiä.

Ei se ole noin yksinkertaista. Käytän esimerkkinä suuseksiä (ja huom. tämä on vain esimerkki):

Kuvitellaan, että olisin nuori ja kokematon enkä kehtaisi vaatia kumppaniltani suuseksiä alussa, vaikka olisin ehtinyt sen verran sitä saada, että tietäisin sitä haluavani. Eli sitoutuisin suhteeseen, jossa sitä on vain hyvin harvoin. Pikkuhiljaa asia alkaisi kaihertaa minua, koska olisin tyytymätön suhteeseen, ja kertoisin kumppanilleni, että oikeasti haluaisin sitä joka kerta. Hän tekisi selväksi, että se on hänelle vastenmielistä ja hän on antanut sitä vain minun mielikseni mutta oikeasti inhonnut sen antamista tai ainakin se on hänelle hyvin vastenmielistä.

Miten tuossa tilanteessa molemmat saavat sellaista seksiä, josta pitävät? Sen suuseksiä haluavan pitäisi tyytyä olemaan ilman, koska ei kehdannut haluta sitä alusta alkaen? Ennen pitkää hänen seksihalunsa loppuisivat. Sen toisen osapuolen pitäisi antaa suuseksiä? Ennen pitkää hänen seksihalunsa loppuisivat.

Vierailija
334/424 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko mies Sara Salvenia on nyt pannut? Onko antanut (heh) päivityksiä?

Vierailija
335/424 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko mies Sara Salvenia on nyt pannut? Onko antanut (heh) päivityksiä?

Varmaan lähemmäs 200.

Vierailija
336/424 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena masentaa niin paljon et s-kumppanien haitallinen määrä on niin pienestä kiinni, etusivulla joku sanoi että 15 on ok ja tässä taas joku sanoi et 10 on maksimi :( sit toisaalta jos on se kahden käden sormilla laskettava määrä niin kyllähän se kasvaa taas yhdellä kun tapailee jotakuta :( ja seuraavaksi on taas isompi luku jos joutuu eroamaan esimerkiksi siksi kun ei miellytä miestä (yleinen ongelma vaikka naiset muka saa kaiken easy modella)

Vierailija
337/424 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen myös muistaa ensimmäisen panon parhaiten, jos ei ole ollut päihtyneenä liikaa. Se tarkoittaa vahvempaa tunnesidettä ensimmäiseen mieheen lähtökohtaisesti.

En oo ikinä, ikinä kuullut kenestäkään, joka muistaisi ensimmäisen seksikertansa parhaiten 😂. Kyllä mulla eilinen seksi on paremmin mielessä, kun se 25 vuotta sitten tapahtunut.

Ja ei nyt hyvänen aika kenenkään tunneside oo voimakkaampi johonkin teini-iän ekaan, kun muihin kumppaneihin sen jälkeen.

Nimenomaan. Myöhemmällä iällä myös tuntee itsensä ja oman ihmismakunsa, eikä ole ohjailtavissa jonnekin, minne ei edes halua mennä. Puistatus, onneksi en ole enää kurjassa "nuoruudessani" tuoltakaan osin!

Vierailija
338/424 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten seksikumppaneiden määrä ei henkilökohtaisesti kiinnosta, mutta miehistä voin rehellisesti sanoa että kyllä pidän arvokkaampana kumppaniehdokkaana miestä, jolla ei ole "bodycount" tuhatta. Mitä pienempi määrä, sitä parempi.

Se on totta, että jos miehen tiedetään läpikäyneen kokonaisen kaupungin, niin eihän sille maailma riitä jatkossakaan. Sellaiset myös luulevat liikaa niin ulkomuodostaan kuin henkisestä puolestaan, ihan taviksia jopa vähän rahvaanomaisia ovat usein kaikin puolin.

Vierailija
339/424 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisella voi kestää hyvinkin kauan ennen kuin ylipäätään alkaa tykkäämään seksistä ja nauttimaan siitä ollenkaan. Tämä vaan tiedoksi neitsyistä haaveileville.

Tuo lienee totta, koska tietääkseni jopa n. 70% todella nuorina seksielämän aloittaneista eivät koskaan saavuta orgasmia yhdynnässä, eivätkä juuri muutenkaan. Toisaalta taas vakaaseen parisuhteeseen neitsytnaisen kanssa ryhtynyt mies tuntee ylpeyttä joka kerta, kun saa naisensa kiemurtelemaan ja voihkimaan rajujen orgasmien kourissa.

Vierailija
340/424 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Seksitaidoista kumppanien paljous tai vähyys ei kuitenkaan paljasta mitään. Siitä yhtä mieltä ovat Syld ja Sihvonen.

Syld kannustaa miettimään tilannetta, jossa ihmisellä on ollut vaikkapa puolisen sataa seksikumppania. Seksi on saattanut olla kaavamaista, kestoltaan muutaman minuutin, eikä nautintoa ole tapahtunut kuin korkeintaan hetkellisesti.

Samaan aikaan jollakin on takanaan on vuosikausia kestänyt suhde, jossa on menty seksin suhteen pitkälle, kokeiltu erilaisia asioita ja kuunneltu toisen tarpeita."

Tuotahan olen lukemattomia kertoja täällä sanonut. Parisuhdeseksi on se, jossa kokeillaan, rietastellaan, irstaillaan; jota harrastetaan intohimolla ja usein ilman kondomia. Se on sitä seksiä, jota jäädään kaipaamaan.

Irtoseksi on yhtä kuin käynti grillikioskilla, kun gourmet-ravintolat ovat kiinni. Ei sitä jää ikävä.

Höpsistä. Kyllä se seksi jossa kumppani vaihtuu tiheään on ainakin itselleni ollut tyydyttävintä. Melkoisia helmiä on sattunut joukkoon. Huonon ja pienimunaisen jälkeen sattuu ainakin jossain vaiheessa taas parempi jota voi sitten kokeilla muutamankin kerran. Suosittelen.