Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin Sanomat: seksikumppaneiden määrä puhuttaa, kokematon neitsytnaimen "nähdään ikäänkuin arvokkaampaa"

Vierailija
14.03.2023 |

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009445196.html

Näettekö seksittömän, neitseellinen lapsi naisen Helsingin Sanomien tapaan "ikäänkuin hieman arvokkaampana"?

Pitkään toimitettu naisten vapautta ja oikeuksia mutta nyt uuden kulttuurin saapuessa saamme tuulahduksia myös valkoisten menneisyydestä.
Suomessakin vielä 1950 luvulla ja myöhemminkin oltiin hyvin lähellä islamilaista kulttuuria naisten ja vähemmistöjen asioissa- tietenkään Suomessa ei naisia kivitetty silloinkaan mutta samanlaisen maineen sai kuin nykyaikainen länsinainen islamilaisten silmissä.
Pidättekö neitsytnaisia muita naisia arvokkaampia kuten Helsingin Sanomat?

Kommentit (424)

Vierailija
281/424 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jahas, lukemani tutkimuksen perusteella nainen, jolla on ollut paljon seksisuhteita, eli ollut kevytkenkäinen, ei kykene muodostamaan henkistä suhdetta samalla tavalla kuin nainen, jolla ollut vain muutama s-suhde ennen puolisoaan. eli ammattilainen ei kiinny toiseen niinkuin amatööri. ammattilainen myös eroaa paljon helpommin, koska tylsistyy nopeasti ilman sitä henkistä sidettä ja suurella todennäköisyydellä vertaa miestä niihin lukemattomiin muihin miehiin. vielä miehiä puolustaakseni: kuka haluaa jo kaiken tehneen ja nähneen naisen puolisoksi? sama kun ostaisi 40 vuotta vanhan ooppelin. aika suuri riski nimittäin.

Linkkaapa tuo tutkimus, tai kerro missä julkaistu? Itse nimittäin lukenut ihan päinvastaisia tutkimuksia, joiden mukaan kokemattomat eroavat helpommin ensisuhteistaan. Tähän selitykseksi on tarjottu sitä, ettei haluta jäädä ensimmäiseen vaan halutaan ensin kokea muutakin ennen kuin vakiinnutaan loppuiäksi.

Ne, joilla kokemuksia jo on, eivät eroa kokemuksien puutteen takia vaan kykenevät asettumaan aloilleen kun jo tietävät mitä muuta on tarjolla eikä se heitä enää houkuta toisin kuin kokematonta.

Olen nähnyt tämän lukuisia kertoja myös ystäväpiirissä, sekä miesten että naisten kohdalla.

Vierailija
282/424 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin vaan sanoa et onpa yllättävän aikuismaista keskustelua tässä ketjussa, ei ole pelkästään sitä ääripäästä toiseen riuhtomista, ollut kiva lukea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/424 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että paljon naiskennelleet vähättelee lukuja pienimmiksi jotta olisi potentiaalisesti parempia kumppaneita seurusteluun. Kaikki tietää, ettei halua liian kokenutta kumppania ja neitseellisyys on tosiaan ihanne ainakin miehille naisten suhteen. Jos jotain ei kiinnosta kumppanien määrä, niin se on oma asia, eihän sitä muutkaan asiat aina ihmisiä kiinnosta kuten tupakointi. Kyllähän se voi vaikuttaa ihmisen henkisyyteen se kumppanien määrä ja jokainen ylimääräinen pano vaan rikkoo ihmisen psyykettä tai turruttaa ja tekee siitä välinpitämättömän ja rakkaudettoman, ei hyvä.

Jos on toiveissa löytää pysyvä ja kestävä parisuhde, niin ehdottomasti kannattaa kokeilla miten sänkyhommat sujuvat kyseisen kumppanin  kanssa. Vaikka muuten olisi mukavaa yhdessä, niin tämä puoli saattaa kaataa suhteen. Jos  fyysinen yhdessäolo ei suju hyvin tai aiheuttaa toiselle kipua tai kumppani käyttäytyy loukkaavasti, niin suhdetta ei kannata jatkaa.

Vierailija
284/424 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se järvi soutamalla kulu.

Vierailija
285/424 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella, jolla on ollut paljon seksikumppaneita tulee helpommin syöpä keski-ikäisenä. Nuoremmille on jo rokotteet.

Vierailija
286/424 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se järvi soutamalla kulu.

Jos kuulen miehen suusta tuollaisen sanonnan, niin puhkon kyllä hänen soutuveneensä pohjan ennen järvelle pääsyä. Kertoo miehen suhteesta naisiin ja seksiin paljon. Riittävästi. 

Vierailija
287/424 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei seksi nyt niin ihmeellistä ole ja parisuhteessa olet pelkkä ilmaissiivooja ja toisten tarpeiden täyttäjä.

Usein se ei ole ollenkaan ihmeellistä vaan lähinnä siedettävää.

Vierailija
288/424 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisella, jolla on ollut paljon seksikumppaneita tulee helpommin syöpä keski-ikäisenä. Nuoremmille on jo rokotteet.

Kurjaa, jos on lapsia.

Vierailija
289/424 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolielimet ovat kuitenkin voimakkaasti inttiimialue ja täysin ilman tunnesidettä en sinne ketään päästäisi. Luonteeltani olen hyvin herkkä eikä sen tyyppiselle ihmiselle muutenkaan mitkä tunteettomat panot sovi.

Vierailija
290/424 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jahas, lukemani tutkimuksen perusteella nainen, jolla on ollut paljon seksisuhteita, eli ollut kevytkenkäinen, ei kykene muodostamaan henkistä suhdetta samalla tavalla kuin nainen, jolla ollut vain muutama s-suhde ennen puolisoaan. eli ammattilainen ei kiinny toiseen niinkuin amatööri. ammattilainen myös eroaa paljon helpommin, koska tylsistyy nopeasti ilman sitä henkistä sidettä ja suurella todennäköisyydellä vertaa miestä niihin lukemattomiin muihin miehiin. vielä miehiä puolustaakseni: kuka haluaa jo kaiken tehneen ja nähneen naisen puolisoksi? sama kun ostaisi 40 vuotta vanhan ooppelin. aika suuri riski nimittäin.

Linkkaapa tuo tutkimus, tai kerro missä julkaistu? Itse nimittäin lukenut ihan päinvastaisia tutkimuksia, joiden mukaan kokemattomat eroavat helpommin ensisuhteistaan. Tähän selitykseksi on tarjottu sitä, ettei haluta jäädä ensimmäiseen vaan halutaan ensin kokea muutakin ennen kuin vakiinnutaan loppuiäksi.

Ne, joilla kokemuksia jo on, eivät eroa kokemuksien puutteen takia vaan kykenevät asettumaan aloilleen kun jo tietävät mitä muuta on tarjolla eikä se heitä enää houkuta toisin kuin kokematonta.

Olen nähnyt tämän lukuisia kertoja myös ystäväpiirissä, sekä miesten että naisten kohdalla.

Itse en juuri tämän takia haluaisi neitsyttä kumppaniksi. On hyvin todennäköistä että jossain vaiheessa ennemmin tai myöhemmin alkaa kiinnostaa millaista olisi seksi muiden kanssa. Eikä siitä voi toista oikein syyttääkään tai vaatia että häneltä jäisi tuosta asiasta kokemus kokonaan elämättä.

Vierailija
291/424 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla neitsyt, mutta tänäpäivänä hehkutetussa sarjadeittailussa ja uusien seksikumppaneiden jatkuvassa keräilyssä ei myöskään ole mitään ihailtavaa, päinvastoin ällöttävää ja iso turn off naisessa ainakin itselle.

T.mies

Samaa mieltä. Jos on tyyliin 10 aiempaa seksikumppania, joista vaikka pari yhden yön juttua niin ok. Mutta jos on vaikkapa yli 50 kumppania, joista suurin osa yhden yön juttuja, niin kyllähän se jotain kertoo. Esimerkiksi sen, että arvomaailma ja elämäntyyli on kaukana omastani.

Vierailija
292/424 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotin tiettyä spesiaalia miestä koska olen itsekin herkkis kuten joku muukin yllä kirjoitti. Tapasinkin miehen joka on ollut kaikilla muilla tavoilla hyvä "sielunkumppani" paitsi seksuaalisesti. Jälkiviisaana tekisin nyt kaiken toisin jos sielunvaellus olisi totta ja kaiken voisi aloittaa uudestaan. Sekä mies että minä olisimme eläneet täydemmän ja seksuaalisesti tyydyttävämmän elämän jos olisimme valinneet toisin, vaikka ei tässäkään muuten suurempaa vikaa ole ollut. Miten voi nuorena tietää minkälainen mies on seksuaalisesti yhteensopiva jos on ihan kokematon eikä ole kuin one shot.

Vierailija
293/424 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miehet pelkäävät tulevansa verratuiksi naisten aikaisempiin partnereihin ja luulevat kokemattoman olevan tyytyväisempi, ovat niin väärässä kuin voi olla. Jos haluaa loistaa, kannattaa nimenomaan toivoa tulevansa verratuksi irtoseksipartnereihin, sillä niissä jutuissa miehet eivät ole olleet parhaimmillaan. Kokenut nainen voi lohduttaa, että "noin käy joskus kaikille", mutta kokematon nainen katsoo vain kauhistuneena sitä velttoa penistä ja harmittelee, millaisen miehen tuli ottaneeksi. :p

Vierailija
294/424 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vanhempana tajunnut, että ne seksi kerrat joista ei jäänyt edes muistoa ovat täysin arvottomia. Kuten myös ne seksi kerrat joista ei jäänyt mitään hyvää tai nautinnollista muisti jälkeä. Onneksi kuitenkin jo nuorena osasin keskittyä enemmän laatuun kuin määrään.

Vierailija
295/424 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuresta määrästä seksikumppaneita voi oikeutetusti päätellä kaikenlaista, mutta niin voi myös vähäisestä tai olemattomasta määrästä kumppaneita. Miten usein nuo johtopäätökset pitävät paikkansa on eri asia, mutta jostainhan ne stereotypiat aina muodostuvat. Lisäksihän kyseessä on arvovalinta ja siihen on myös jokaisella oikeus.

Vierailija
296/424 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerta seksikumppaneiden määrällä ei ole mitään merkitystä niin miksi naiset haukkuvat ja vihaavat miehiä jotka on maannut lähes joka toisen vastaan tulevan naisen kanssa?

Vierailija
297/424 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerta seksikumppaneiden määrällä ei ole mitään merkitystä niin miksi naiset haukkuvat ja vihaavat miehiä jotka on maannut lähes joka toisen vastaan tulevan naisen kanssa?

Ne ovat eri naisia kuin ne jotka eivät hyväksy joka toisen vastaantulijan kanssa maanneita miehiä.

Katsos kun naisilla on eri mielipiteitä. Osa naisista katsoo, että seksikumppanien määrällä ei ole väliä. He eivät tietenkään tuomitse myöskään miesten seksikumppanien määrää.

Osa naisista taas katsoo että seksikumppanien määrällä on väliä. Heille miesten suuri seksikumppanien määrä on turn off. Itse kuulun tähän ryhmään. Koska olen hetero, naisten seksikumppanit eivät minua juurikaan kiinnosta, itselleni en vain niitä suurta määrää halua.

Vierailija
298/424 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että paljon naiskennelleet vähättelee lukuja pienimmiksi jotta olisi potentiaalisesti parempia kumppaneita seurusteluun. Kaikki tietää, ettei halua liian kokenutta kumppania ja neitseellisyys on tosiaan ihanne ainakin miehille naisten suhteen. Jos jotain ei kiinnosta kumppanien määrä, niin se on oma asia, eihän sitä muutkaan asiat aina ihmisiä kiinnosta kuten tupakointi. Kyllähän se voi vaikuttaa ihmisen henkisyyteen se kumppanien määrä ja jokainen ylimääräinen pano vaan rikkoo ihmisen psyykettä tai turruttaa ja tekee siitä välinpitämättömän ja rakkaudettoman, ei hyvä.

Jos on toiveissa löytää pysyvä ja kestävä parisuhde, niin ehdottomasti kannattaa kokeilla miten sänkyhommat sujuvat kyseisen kumppanin  kanssa. Vaikka muuten olisi mukavaa yhdessä, niin tämä puoli saattaa kaataa suhteen. Jos  fyysinen yhdessäolo ei suju hyvin tai aiheuttaa toiselle kipua tai kumppani käyttäytyy loukkaavasti, niin suhdetta ei kannata jatkaa.

Enpä kyllä haluaisi naista, jolla olisi ollut toiveissa pysyvä ja kestävä parisuhde yli 50 eri miehen kanssa. Tuollaiselle kelpaisi siis parisuhteeseen lähes kuka tahansa kassillinen.

Vierailija
299/424 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Seksitaidoista kumppanien paljous tai vähyys ei kuitenkaan paljasta mitään. Siitä yhtä mieltä ovat Syld ja Sihvonen.

Syld kannustaa miettimään tilannetta, jossa ihmisellä on ollut vaikkapa puolisen sataa seksikumppania. Seksi on saattanut olla kaavamaista, kestoltaan muutaman minuutin, eikä nautintoa ole tapahtunut kuin korkeintaan hetkellisesti.

Samaan aikaan jollakin on takanaan on vuosikausia kestänyt suhde, jossa on menty seksin suhteen pitkälle, kokeiltu erilaisia asioita ja kuunneltu toisen tarpeita."

Tuotahan olen lukemattomia kertoja täällä sanonut. Parisuhdeseksi on se, jossa kokeillaan, rietastellaan, irstaillaan; jota harrastetaan intohimolla ja usein ilman kondomia. Se on sitä seksiä, jota jäädään kaipaamaan.

Irtoseksi on yhtä kuin käynti grillikioskilla, kun gourmet-ravintolat ovat kiinni. Ei sitä jää ikävä.

Yksinkertaistus. Eihän se noin ole, koska parisuhteessa on 2 osapuolta. Joskus tietysti enemmänkin. Oma puolisoni on sitä tyyppiä, että mitään ei todellakaan kokeilla. 25 vuoden liitossa kokeiltu kahta asentoa. Olen sanonut, että ilman lämmittelyä en anna, joten sen kyllä saan, mutta muuta ei tipu. Se on makuuhuone, nykyisin lauantai-ilta tai sunnuntai-aamu ja ne 2 asentoa. Lomamatkalla villein kokeilu on ollut sohva. Estoinen ihminen. Oli minulla nuoruudessa ennen häntä jo 3 poikaystävää ja silloin oli monipuolisempaa touhua.

Vierailija
300/424 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei seksi nyt niin ihmeellistä ole ja parisuhteessa olet pelkkä ilmaissiivooja ja toisten tarpeiden täyttäjä.

Juuri näin. Ei ole ihmeellistä. Seksi on arkinen asia. Silloin teini-iässä se tuntui jännältä ajatukselta, aina oli mielessä. Annoin ensimmäisen kerran vasta 17-vuotiaana, kun olin todella rakastunut. Se oli jo ekalla kerralla ajatus, että tässäkö tämä nyt oli. Pitihän sitä kokeilla saman vuorokauden aikana vielä 5 kertaa lisää, mutta ei se ollutkaan niin ihmeellistä. Jos olen ollut ilman parisuhdetta, seksi on ollut enemmän mielessä kuin parisuhteessa.

Oma järisyttävin seksikokemus oli silloin kun yritettiin lasta. Olin mitannut lämmön, ovulaatio päällä ja kova jännitys, onnistuuko, varmuudeksi useampi kierros. Se tuntui järisyttävältä tunnetasolla. On se onnistunut, ja kolme lasta saatiin eli toivottu määrä. Arjen tiimellyksessä seksi on pelkästään arkista, ei siinä ole enää hohtoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi