Helsingin Sanomat: seksikumppaneiden määrä puhuttaa, kokematon neitsytnaimen "nähdään ikäänkuin arvokkaampaa"
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009445196.html
Näettekö seksittömän, neitseellinen lapsi naisen Helsingin Sanomien tapaan "ikäänkuin hieman arvokkaampana"?
Pitkään toimitettu naisten vapautta ja oikeuksia mutta nyt uuden kulttuurin saapuessa saamme tuulahduksia myös valkoisten menneisyydestä.
Suomessakin vielä 1950 luvulla ja myöhemminkin oltiin hyvin lähellä islamilaista kulttuuria naisten ja vähemmistöjen asioissa- tietenkään Suomessa ei naisia kivitetty silloinkaan mutta samanlaisen maineen sai kuin nykyaikainen länsinainen islamilaisten silmissä.
Pidättekö neitsytnaisia muita naisia arvokkaampia kuten Helsingin Sanomat?
Kommentit (424)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olennaista tän aiheen suhteen on se, ettei sellaiset miehet oikein enää kelpaa naisille, joilla on kaksinaismoralistinen näkemys näistä asioista.
Naisille ei yksinkertaisesti enää kelpaa mies, joka arvottaa naisia ja miehiä erilailla seksin perusteella.
Siksi asiaa ehkä yritetään tuoda esille, etteivät kaikki nuo raukat sitten jäisi ilman naista.Sitten on se, että jokainen tietämäni nainen, jolla on ollut hyvin vähän tai ei yhtään seksikumppaneilta, kelpuuttaa vaan samanlaisen miehen. Heille on ok, että mieskin kaipaa samaa heiltä, mutta vain siksi, että olisivat samankaltaisia.
Fakta on, että sellaisille miehille, jotka näkevät seksin laskevan naisen arvoa, mutta miehen ei, ei ole enää minkäänlaisia markkinoita.
Niin tämähän se on.
Miesparat kuvittelee, että näitä juttuja tehdään siksi, että naiset haluais uskotella itselleen jotain, vaikka oikeasti näitä tehdään, jotta nuo miehet itse saisivat edes jonkun mahdollisuuden nykymaailmassa, kun heille sentään yritetään kertoa, kuinka nykymaailma toimii.
Mun tulkinta on että näitä juttuja tehdään siksi, että näillä yritetään vaikuttaa miesten mielipiteisiin. Suomeksi sanottuna halutaan, että miehet madaltavat kriteereitään kumppanin suhteen. Nythän on ollut pinnalla syntyvyyskeskustelu, ja yksi taustalla vaikuttava asia voi olla sekin, etteivät miehet halua lisääntyä naisten kanssa, joilla on taustalla kymmeniä ellei satoja seksikumppaneita. Nykyäänhän tuo on enemmän sääntö kuin poikkeus.
Siis että miehet, jotka eivät lähtökohtaisesti kelpaa naisille, haluttais muka saada "laskemaan kriteereitään", eli hyväksymään noita naisia, joille eivät siis silti kelpaa? 🤔
Logiikka puuttuu tuosta.
Kellekään naiselle ei kelpaa nykyään tuollainen mies. Se on se kysymys. Ei se, että ne naiset ei kelpais sille miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olennaista tän aiheen suhteen on se, ettei sellaiset miehet oikein enää kelpaa naisille, joilla on kaksinaismoralistinen näkemys näistä asioista.
Naisille ei yksinkertaisesti enää kelpaa mies, joka arvottaa naisia ja miehiä erilailla seksin perusteella.
Siksi asiaa ehkä yritetään tuoda esille, etteivät kaikki nuo raukat sitten jäisi ilman naista.Sitten on se, että jokainen tietämäni nainen, jolla on ollut hyvin vähän tai ei yhtään seksikumppaneilta, kelpuuttaa vaan samanlaisen miehen. Heille on ok, että mieskin kaipaa samaa heiltä, mutta vain siksi, että olisivat samankaltaisia.
Fakta on, että sellaisille miehille, jotka näkevät seksin laskevan naisen arvoa, mutta miehen ei, ei ole enää minkäänlaisia markkinoita.
Niin tämähän se on.
Miesparat kuvittelee, että näitä juttuja tehdään siksi, että naiset haluais uskotella itselleen jotain, vaikka oikeasti näitä tehdään, jotta nuo miehet itse saisivat edes jonkun mahdollisuuden nykymaailmassa, kun heille sentään yritetään kertoa, kuinka nykymaailma toimii.
Mun tulkinta on että näitä juttuja tehdään siksi, että näillä yritetään vaikuttaa miesten mielipiteisiin. Suomeksi sanottuna halutaan, että miehet madaltavat kriteereitään kumppanin suhteen. Nythän on ollut pinnalla syntyvyyskeskustelu, ja yksi taustalla vaikuttava asia voi olla sekin, etteivät miehet halua lisääntyä naisten kanssa, joilla on taustalla kymmeniä ellei satoja seksikumppaneita. Nykyäänhän tuo on enemmän sääntö kuin poikkeus.
Tai sitten syntyvyyden edistämiseksi halutaan rohkaista naisia harrastamaan seksiä. Nythän on vuosikymmenet ollut tämä mainittu ajattelutapa että nainen menettää arvonsa seksiä harrastaessaan. Ihme kyllä tuo ajattelutapa vaikuttaa olevan vieläkin voimissaan, joten ehkä sitä yritetään näin hälventää. Jos naiset uskaltautuvat suhteisiin ja sänkyyn, lapsiakin syntyy.
Unohdatte nyt ehkä, että näistä jutuista ei puhu valtiovalta, vaan juorulehdistö. Jälkimmäinen ei pyri edistämään mitään muuta kuin omaa myyntiään. Ja seksijutut myy. Siinä se suuri agenda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tämähän se on.
Tai sitten syntyvyyden edistämiseksi halutaan rohkaista naisia harrastamaan seksiä. Nythän on vuosikymmenet ollut tämä mainittu ajattelutapa että nainen menettää arvonsa seksiä harrastaessaan. Ihme kyllä tuo ajattelutapa vaikuttaa olevan vieläkin voimissaan, joten ehkä sitä yritetään näin hälventää. Jos naiset uskaltautuvat suhteisiin ja sänkyyn, lapsiakin syntyy.
Unohdatte nyt ehkä, että näistä jutuista ei puhu valtiovalta, vaan juorulehdistö. Jälkimmäinen ei pyri edistämään mitään muuta kuin omaa myyntiään. Ja seksijutut myy. Siinä se suuri agenda.
Näinhän se on. Oma kommenttini oli lähinnä logiikkaharjoitus tuolle aiemmalle, jonka mukaan syntyvyys saataisiin nousuun syyllistämällä naisia seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että paljon naiskennelleet vähättelee lukuja pienimmiksi jotta olisi potentiaalisesti parempia kumppaneita seurusteluun. Kaikki tietää, ettei halua liian kokenutta kumppania ja neitseellisyys on tosiaan ihanne ainakin miehille naisten suhteen. Jos jotain ei kiinnosta kumppanien määrä, niin se on oma asia, eihän sitä muutkaan asiat aina ihmisiä kiinnosta kuten tupakointi. Kyllähän se voi vaikuttaa ihmisen henkisyyteen se kumppanien määrä ja jokainen ylimääräinen pano vaan rikkoo ihmisen psyykettä tai turruttaa ja tekee siitä välinpitämättömän ja rakkaudettoman, ei hyvä.
Ei kenenkään seksuaalisesti aktiivisen mielestä potentiaalisesti parempia kumppaneita oo tollaset vanhanaikaiset sovinistit.
Ihan varmasti ei valehdella lukua pienemmäksi. Isommaks ehkä, että varmasti vältetään tollaset juntit.
Kuka edes puhuu jostain seksikumppaneiden määrästä? Se on ainakin minulle yksityisasia eikä kumppaninkaan entiset minulle kuulu. Aivan älytöntä alkaa niitä laskemaan ja tehdä siitä jotain johtopäätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tämähän se on.
Ihanko oikeasti kuvittelet, että nämä kymmenille tai sadoille sänkyyn kelvanneet naiset eivät saisi yhtään miestä parisuhteeseen tai perheen perustamiseen. Itse sivusta tuon tyyppisiä naisia seuranneena voin sanoa että kyllä he saavat miehen ja perheen heti kun haluavat.
Mikä ihme muuten saa nuo miehet kuvittelemaan, että me huonot naiset muka ikinä haluttais heidän kaltaisensa mies?
Varoitellaan, että ootteko nyt ajatelleet, että tulevaisuudessa ette sitten enää kelpaakaan näille....näille miehille, joita just halutaan vältellä viimeiseen asti.
Sehän on kaks kärpästä yhdellä iskulla sitten, jos seksiä harrastamalla saa sekä nautintoa seksistä, että onnistuu tarpeeksi tehokkaasti pitämään loitolla tollaset Red flag -tapaukset 🤔.
Yhtään normaalia, järkevää, potentiaalisesti hyvää kumppani ehdokasta sillä ei karkoita (mutta voi hyvinkin sen seksin kautta löytää).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että paljon naiskennelleet vähättelee lukuja pienimmiksi jotta olisi potentiaalisesti parempia kumppaneita seurusteluun. Kaikki tietää, ettei halua liian kokenutta kumppania ja neitseellisyys on tosiaan ihanne ainakin miehille naisten suhteen. Jos jotain ei kiinnosta kumppanien määrä, niin se on oma asia, eihän sitä muutkaan asiat aina ihmisiä kiinnosta kuten tupakointi. Kyllähän se voi vaikuttaa ihmisen henkisyyteen se kumppanien määrä ja jokainen ylimääräinen pano vaan rikkoo ihmisen psyykettä tai turruttaa ja tekee siitä välinpitämättömän ja rakkaudettoman, ei hyvä.
Ei kenenkään seksuaalisesti aktiivisen mielestä potentiaalisesti parempia kumppaneita oo tollaset vanhanaikaiset sovinistit.
Ihan varmasti ei valehdella lukua pienemmäksi. Isommaks ehkä, että varmasti vältetään tollaset juntit.
Niin mulla se luku on joku parikymmentä, ja yritän kyllä puhua muutamasta kymmenestä tms., että se kuulostaisi vähän enemmältä.
Niin ihan absurdilta tuntuu, että yrittäisin saada sitä lukua kuulostamaan vähemmältä! 😮
En voi olla ainoa nainen, joka kokee näin päin nää asiat.
Vierailija kirjoitti:
Sitten on se, että jokainen tietämäni nainen, jolla on ollut hyvin vähän tai ei yhtään seksikumppaneilta, kelpuuttaa vaan samanlaisen miehen. Heille on ok, että mieskin kaipaa samaa heiltä, mutta vain siksi, että olisivat samankaltaisia.
Olen sitten poikkeus. Mulle on aina ollut selvää, että miehellä tulisi olla ollut enemmän seksikumppaneita kuin minulla. Minusta on luonnollista, että mies on suhteessa se kokeneempi osapuoli. Ja kyllä, pidän positiivisena asiana, jos mies arvostaa sitä, etten ole pannut menemään kevyesti vaan odottanut juuri sitä erityistä ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten on se, että jokainen tietämäni nainen, jolla on ollut hyvin vähän tai ei yhtään seksikumppaneilta, kelpuuttaa vaan samanlaisen miehen. Heille on ok, että mieskin kaipaa samaa heiltä, mutta vain siksi, että olisivat samankaltaisia.
Olen sitten poikkeus. Mulle on aina ollut selvää, että miehellä tulisi olla ollut enemmän seksikumppaneita kuin minulla. Minusta on luonnollista, että mies on suhteessa se kokeneempi osapuoli. Ja kyllä, pidän positiivisena asiana, jos mies arvostaa sitä, etten ole pannut menemään kevyesti vaan odottanut juuri sitä erityistä ihmistä.
Onko syntymävuotesi 1930?
Ei seksi nyt niin ihmeellistä ole ja parisuhteessa olet pelkkä ilmaissiivooja ja toisten tarpeiden täyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh. Välillä mietin kyllä itsekin syntyneeni väärälle aikakaudelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sukupuolesi mies, ja harrastuksesi provota ja trollata netissä? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt sitä väitettä, että muinaiset roomalaiset olisivat pitäneet neitsytnaisia arvossa ja puhtaina. Ei siihen aikaan vielä edes ymmärretty mitään seksitaudeista ja hyvä jos edes raskaaksi tulemisesta. Joten miksi silloin olisi ollut tuollaisia kuvitelmia?
Tätä on näköjään pidetty ihan otnä. Olisi pitänyt avata, että neitsytpakkomielteen juurien ajatellaan olevan jo muinaisissa kulttuureissa, vaikka en usko niin olleen. Sillä sitten pohjustetaan nykyajan kuvitelmia.
Aiemmin nuoria tyttöjä kutsuttiin yleisesti vain neitsyiksi riippumatta siitä, olivatko he sitä oikeasti enää fyysisesti. En usko että immenkalvoa pidettiin oikeasti jonain puhtauden merkkinä, kun ei silloin tajuttu mitään tautien tarttumisesta. Jollain kuninkaallisilla ehkä oli tapana että morsiamen piti olla neitsyt, ettei varmasti ollut jo valmiiksi raskaana toiselle miehelle, mutta tuskin sillä oli muuta merkitystä. Historiaan vain helposti peilataan myöhempien aikojen ihanteita ja kuvitelmia.
En siis usko että neitsyisiin liittyvillä kuvitelmilla olisi historiallista taustaa, vaan ehkä nykyaikainen viihdeteollisuus on keksinyt sen samalla tavalla kuin romanttisen rakkauden 1800 -luvulla. Mies tietysti voi kuvitella olevansa neitsytnaisen kanssa "se ainoa", kun naisella ei ole aiempia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei seksi nyt niin ihmeellistä ole ja parisuhteessa olet pelkkä ilmaissiivooja ja toisten tarpeiden täyttäjä.
Naisena en halua enää parisuhdetta enkä seksiä. Ei kiinnosta toisen vehkeen nuoleminen, mielummin ostan jäätelön.
Ihminen voi olla seksuaalisesti aktiivinen mutta yksiavioinen ja jopa neitsytkin ennen tosi suhdetta. Se että on seksuaalisuutta ei tarkoita sitä että pitäisi vastuuttomasti harrastella seksiä useiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sukupuolesi mies, ja harrastuksesi provota ja trollata netissä? 🤔
Ei. Tuskin uskot mutta sama se.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen voi olla seksuaalisesti aktiivinen mutta yksiavioinen ja jopa neitsytkin ennen tosi suhdetta. Se että on seksuaalisuutta ei tarkoita sitä että pitäisi vastuuttomasti harrastella seksiä useiden kanssa.
Voihan sitä harrastaa vastuullisesti? Seksi ja läheisyys on kivaa ja terveellistä, ei likaista ja moraalitonta.
En samaistu yhtään siihen ajatukseen että miehet haluaisivat neitsyt naisen. Ei minulla ainakaan ole tuollaista halua.
Toisaalta sen kyllä tunnistan myös itsestäni, että en halua naista jolla on ollut valtava määrä seksikumppaneita, tyyliin kolminumeroinen luku. Olen kyllä vain muutaman tuollaisen naisen elämäni aikana tavannut, mutta heistä jokainen oli suoraan sanottuna ihan hullu.