Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työntekijä mittasi potilaiden verensokeria samalla neulalla Turuss

Vierailija
14.03.2023 |

Työntekijä mittasi potilaiden verensokeria samalla neulalla Turussa 50 asiakasta saattanut altistua veriteitse tarttuville taudeille
https://yle.fi/a/74-20022304

Kommentit (351)

Vierailija
241/351 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman kotihoitajan.. Joten en ihmettele.

Vierailija
242/351 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi mikä hölmö, toivottavasti menee oikeudet.

Laillistettu. Mokaa sen mitä toiset tekee vakaalla ammattitaidolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/351 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan tässä nyt hoitajille ison palkankorotuksen paikka? Onhan siihen työhön niin vaativa ja pitkä koulutus, johon vain hyvin harvat pääsevät, ja valmistuttuaan hoitaja on huippuammattilainen. On niin pätevä, että korjaa päivät pääksytysten lääkäreitäkin.

Minulla on vastenmielisyys hoitoalaa kohtaan, sen työntekijöitä kohtaan, minä en heitä arvosta. Mutta tässä nimenomaisessa jutuss on kuitenkin kerrottu vain yhden hoitajan tekemisistä, Turussakin kotihoidossa on varmaan satamäärin hoitajia töissä... 

Ilmeisesti et ole ollut ikinä vakavasti sairas?

Vierailija
244/351 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni kun mittasin sokereita, käytin pari kertaa samaa neulaa, sitten oli jo tylsä. Tuntunutkin varmaan jo oudolta saman neulan käyttö... Jotenkin järkijättöinen hoitaja tai tahallinen teko.

Vierailija
245/351 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä se on kun kaikki dropoutit ohjataan lähärikoulutukseen.

Tästähän se joku alan opettaja varoitti. Aines on jo todella huonoa.

Vierailija
246/351 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena, olen kerran käynyt verikokeessa, jonka ottaja vaikutti siltä, ettei homma oikein ollut hallussa ja hän oikeastaan puukotti minua käteen sillä neulalla, niin että veri vaan lensi ja roiskui.

Sen jälkeen on ollut pieni pelko tätä toimenpidettä kohtaan ja yleensä katson aina, että sentään puhtaat välineet otetaan, kun lähdetään suonia sörkkimään.

Vierailija
247/351 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on paljon arvokkaampi kuin vanhus. Se vaan on niin, että tulojärjestyksessä täältä lähdetään.

Ihan selvää, että lapset on niitä, jotka pidetään hengissä.

Vierailija
248/351 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yllättynyt jos kyseessä on suomalainen, suomenkieli äidinkielenä, Suomessa koulunsa käynyt ihminen.

Vierailija
249/351 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset etudijalle kirjoitti:

Lapsi on paljon arvokkaampi kuin vanhus. Se vaan on niin, että tulojärjestyksessä täältä lähdetään.

Miten liittyy? Eikö niitä puhtaita neuloja siis riitä lapsille ja vanhuksille vai?

Vierailija
250/351 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa uskoa että tuo lähihoitaja olisi valmistunut suomalaisesta peruskoulusta ainakaan muuten kuin säälivitosilla. Ei tarvitse olla edes alan koulutusta kun tietää ettei samaa neulaa käytetä eri kerroilla.

Vitonen on paras arvosana. Arvosteluasteikko on välillä 1-5.

Aloittaja kirjoitti että valmistunut peruskoulusta,joten vitonen ei todellakaan ole paras

Vierailija
251/351 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien ihmisarvo on yhtä tärkeä. Mutta, jos minulla olisi tilanne, jossa olisi pakko valita kumpi kuolee:

5v lapsi

90v vanhus

Valinta olisi helppo.

Toinen on elänyt ja toisella kaikki vasta edessä.

Vierailija
252/351 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä työnantajan vastuu? Samaa lansettikynää ei pidä käyttää eri potilaalla/asiakkaalla vaikka siihen neulan vaihtaisikin. On kosketuksessa veren kanssa, ja tartuntamahdollisuus on silloinkin olemassa, vaikkakin mikroskooppisen pieni. Kertakäyttöiset turvalansetit edottomasti pitäisi olla käytössä joka kotihoitoyksikössä, silloin kun käytössä ei ole asiakkaan oma henkilökohtainen mittari ja lansettikynä.

Vierailija
253/351 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kantis?

Vierailija
254/351 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset etudijalle kirjoitti:

Pää kii hörhö.

Vierailija
255/351 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä maassa hoitaja on koulutuksensa saanut. Valitettavasti voi olla ihan Suomessakin. Olen entinen lähihoitaja, valmistunut noin 15 vuotta sitten siihen ammattiin, ja ilolla menisin noin 70 % sen aikaisista luokkakavereista hoidettavaksi. Se loppu 30 % oli jo silloin sellaista porukkaa, että ateistina heittäisin itseni mieluummin Herran kuin heidän haltuunsa.

Vierailija
256/351 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja noille valittajille maksetaan 4600e/kk, vaikka eivät tiedä edes perusasioita, jotka jopa kaupan kassat tietävät ilman mitään hoitajakoulutusta

Taas yksi urpo joka ei tiedä mitä eroa on lähihoitajalla ja sairaanhoitajalla. 2300e/kk on lähempänä todellisuutta kotihoidon lähärillä.

Vierailija
257/351 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on täysin käsittämätön virhe. Täysin maallikokin tietää, että ne ovat kertakäyttötavaraa. 

Vierailija
258/351 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yllättynyt jos kyseessä on suomalainen, suomenkieli äidinkielenä, Suomessa koulunsa käynyt ihminen.

Minä en. Sen verran pönttöjä ihan täysin suomalaisia olen tavannut.

Vierailija
259/351 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi mikä hölmö, toivottavasti menee oikeudet.

Laillistettu. Mokaa sen mitä toiset tekee vakaalla ammattitaidolla.

Sanottiinko jossain että se oli sairaanhoitaja (=Laillistettu). Lähäri on todennäköisempi.

Vierailija
260/351 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin käy kun ajatellaan että hoitajaksi voi laittaa kenet vaan ja lähärikoulutuksen laadusta tingitään.