asiantuntija: seksikupmppanien määrällä ei väliä
Minttu, 29, kertoo seksikumppaniensa määrän ja asiantuntija selittää, miksi asialla ei ole mitään väliä https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009441491.html
Kommentit (414)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tietynlaisen naisen kutsuminen ho-ratsuksi tai jakorasiaksi on vihaa, ja samoiten vertauskuvallisesti asioiden ilmaisu on "vihaa", niin mitä muita asioita on, missä tismalleen vastaavat kriteerit täyttää "vihan" tunnusmerkit?
Vai onko tää nyt taas joku naisasianaisen yritys vaan kohottaa yksi sukupuoli kaiken kritiikin yläpuolelle?
Onhan toi nyt vihaa koska miesten tekemisiä ei koskaan päiviteltäisi täällä samalla tavalla
Se johtuu siitä lisääntymisroolista, kyllähän täällä jatkuvasti päivitellään miesten muita tekemisiä.
Onko esimerkiksi häntäheikiksi tietynlaisen miehen kutsuminen miesvihaa, tuolla sinun peruskoululaisen tasoisella logiikalla on.
Eipä ollu, häntäheikki elikkä paljon paneva mies on perinteisesti ollut ihailtu. Naisilla tollasta perinnettä ei ole, joten klassisten haukkumasanojen latelija ei tuo keskusteluun mitään uutta vaan pelkkää vanhaa naisten rajoittamista. Kun se naisten rajoittaminen on aina ollut se normi ja ihanne
Edelleen ne roolit määrittelee miten jonkun käytökseen yleisesti suhtaudutaan.
Häntäheikki on sinusta ihaileva nimitys miehelle, joka liitetään mieheen joka panee paljon, ja myös pettää vaimoaan?
Missä kohtaa olen vaatinut jotain rajoituksia naisille saati kenellekään muullekaan?
Roolit on sun päässäs. Häntäheikki ei todellakaan ole samalla tasolla tän ketjun nimitysten kanssa, lisäks toi historiallinen perinne vaikuttaa. Rajoitat naisia, kun hyväksyt halventavan nimittelyn
Häntäheikki on nimityksenä täysin vastaava jakorasian kanssa, molemmat kuvaa samantyyppistä ihmistä, erona on ainoastaan sukupuoli.
Se, että sun päässä toinen särähtää kovemmin kuin toinen vaikka ne käytännössä tarkoittavat samaa asiaa, on sinun oma näkemys, ei mikään universaali totuus asiasta.
Hyväksynhän minä tuommoiset miehiäkin halventavat nimitykset myös silloin kun katson sen olevan sopivasti kyseistä henkilöä kuvaava, miten nyt siis mukamas rajoitan yhtään ketään, naisia saati miehiä?
Ei ollut vastaava, edelleenkin se historia vaikuttaa
Ei vaikuta, vaan nimenomaisesti ne sanoihin liitetyt yleiset määreet ratkaisee.
Jakorasia on nimityksenä tismalleen yhtä halventava kuin häntäheikkikin, molemmat kuvaa samantyyppistä ihmistä, erona on vaan sukupuoli, jakorasialla kuvataan naista, häntäheikillä miestä.
Jaksat jankata vaikka sun yläpuolellas on jälleen kommentti jossa epäillään vaimomateriaalia. Miehistä ei tällästä keskustelua olis
Estääkö joku sua aloittamasta juuri sellaista ketjua miehistä?
Miksi haluaisin tehdä sellasen ketjun? Ja sillä ei olis mitään väliä mitä sinne kirjoitan, koska naisten alistamisella on pitkät perinteet ja miehiä ei ole koskaan rajoitettu
En tiedä, ajattelin vaan että haluat, kun valitat tässä ketjussa puheenaiheesta, ja että sinua mukamas estellään millään muotoa tekemästä juuri sellaisia valintoja elämässäsi kuin itse tahdot.
En valita puheenaiheesta vaan siitä, miten täällä rajoitetaan naisia. Ja kyllä täällä nyt vaan estellään
Höpöhöpö.
Nukkumaan meno aika sulla.Ei ollut höpöhöpöä, lue itse näitä kommentteja niin ymmärrät
Höpsis ja pussiin, rauhoitus nyt ja pää tyynyyn.
Naisten h-sanalla nimittely on väärin ja halventavaa
Riippuu asiayhteydestä, kun sellaiseksi kutsutaan naista joka myy seksiä rahaa tai jotain muuta arvokasta vastaan, silloin se on oikea nimitys kyseisestä naisesta.
On se silloinkin halventava, mutta käytännössä tota sanaa käytetään kyllä kaikista ei-neitsyistä. Onks tää nyt sitä maalitolppien siirtelyä?
Ei ole, koska se on silloin deskriptiivinen eli jotain asiaa tai ilmiötä kuvaava.
Kyllä se nyt vaan on halventava, sitä sanaa saa käyttää vaan alan työläiset itsestään. Ja sun yläpuolellas taas muutama hyvä esimerkki naisten rajoittamisesta
Konteksti ratkaisee.
Jos sanon että sulla on tommonen uimarengas maha, niin onko se mielestäsi sitten halventava termi kun käytän sitä puhuessani ihan oikeasta uimarenkaasta?
Missä sanotaan, että vain joku tietty viiteryhmä saa käyttää tiettyjä sanoja, siis muuallakin kuin sun mielessäsi?
On halventava eikä ketään saa haukkua, eikö vanhemmat opettanu sitä? Ei oo mun oma keksintö
Jos siis kutsuu jakorasiaksi sellaista sähkölaitetta jolla sitä kuvataan niin yleisessä kuin ammatillisessakin termistössä, tämä on kyseisen sähkölaitteen halventavaa nimittelyä? :D
Tiedät kyllä itsekin että ei ole. Mutta ihminen on ihminen, ei sähkölaite
Hu*ra kuvaa naista joka myy seksiä.
Minttu myy seksiä.
Minttu on siis hu*ra
Ei siinä minttua mitenkään sanallisesti siis halvenneta, vaan kuvataan mikä hän on ammatiltaan.
Se on eri asia, antaako ihminen minkä verran arvostusta moisen ammatin harjoittajille, mutta tämäkään ei määrittele sitä, onko mintun kutsuminen hu*raksi halventavaa vai ei.
On halventavaa samalla tavalla kuin tummaihoisen kutsuminen n-sanalla. Ja jos epäilet että tää on mun keksintöä niin voit mennä torille huutelemaan ja katsoa kuinka käy
Se on lukuisissa kielissä mustaa tarkoittavasta sanasta johdettu, eli taas kerran konteksti ratkaisee.
Sanasta kiukuttelu on yhtä typerää, kuin jos joku kiukuttelisi siitä että kutsun erään uskonnon edustajia juutalaisiksi, vain koska joskus heille pahaa tehneet ihmisetkin ovat heitä kutsuneet juutalaisiksi.
Menitkö jo torille huutelemaan? Kannattaisko vaan jankkaamisen sijasta tunnustaa että olit väärässä?
Vaikka se johtaisi joidenkin typerysten apinointiin, se ei tarkoita sitä että olisin ollut missään vaiheessa väärässä saati halveksinut yhtään ketään termiä käyttämällä, koska konteksti ratkaisee, ei sun, mun saati kenenkään muunkaan tunteet jonkin sanan suhteen.
Jos ympärillä tuntuu olevan liikaa apinoivia typeryksiä niin kannattaa miettiä sitäkin vaihtoehtoa et jos sussa olis vika. Näsäviisastelemalla tunnut oikeuttavan itelles muiden tahallisen loukkaamisen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät kanssasisaret. Voitteko mainita yhdenkin asian maailmassa jonka arvo kasvaa, kun se vanhenee ja sitä käytetään?
Oli kuinka voimaannuttavaa tahansa, niin jos arvostus miesten keskuudessa kiinnostaa, niin sitä ei kannata mainostaa kuinka monta kullia on ruikannut spermat sun perseeseen, suuhun ja pilluun.
Eli ei kannata mainostaa vaan pitää salailla? Miksi pitää salailla? Ihminen vanhenee ihan luonnollisesti ajan kuluessa ja seksi ei ole mitään käyttämistä
Niin, kuten sanoin. Jos arvostuksella miesten keskuudessa on sinulle jotain merkitystä, niin sitten. Tietysti jos ei ole, niin kannattaa mainostaa.
Miksi miesten arvostus on sinulle niin tärkeää? Käytkö sinä kertomassa jokaiselle miehelle, että et harrasta seksiä? Miksi ihmeessä? Miten miesten arvostus sinua kohtaan ilmenee, alkaako ne vongata vai taputtavatko olkapäälle sanoen "hyvä tyttö"?
Arvostus tarkoittaa jotain, jota kaikki haluavat, mutta vain harvat voivat saada.
Miksi sinä et halua, että sinua arvostetaan? Koulukiusatut, masentuneet ja elämässään omasta mielestään epäonnistuneet ihmiset eivät koe arvostusta. Parisuhteessa varsinkin toisen arvostaminen on kaiken a ja o.
Kun mies arvostaa naista vain silloin kun hän on neitsyt niin miksi pitäis alistua noin absurdiin vaatimukseen?
Neitsyen ja 1000 äijän spermarännin väliin mahtuu yhtä sun toista. Arvostus ei ole tahdon asia, vaan se riippuu siitä mikä koetaan haluttavaksi.
Paljastit jälleen, että miehet ajattelevat vain munallaan ja muita ihmisiä ei arvosteta lainkaan. Tärkeintä on se, että kiihottaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tietynlaisen naisen kutsuminen ho-ratsuksi tai jakorasiaksi on vihaa, ja samoiten vertauskuvallisesti asioiden ilmaisu on "vihaa", niin mitä muita asioita on, missä tismalleen vastaavat kriteerit täyttää "vihan" tunnusmerkit?
Vai onko tää nyt taas joku naisasianaisen yritys vaan kohottaa yksi sukupuoli kaiken kritiikin yläpuolelle?
Onhan toi nyt vihaa koska miesten tekemisiä ei koskaan päiviteltäisi täällä samalla tavalla
Se johtuu siitä lisääntymisroolista, kyllähän täällä jatkuvasti päivitellään miesten muita tekemisiä.
Onko esimerkiksi häntäheikiksi tietynlaisen miehen kutsuminen miesvihaa, tuolla sinun peruskoululaisen tasoisella logiikalla on.
Eipä ollu, häntäheikki elikkä paljon paneva mies on perinteisesti ollut ihailtu. Naisilla tollasta perinnettä ei ole, joten klassisten haukkumasanojen latelija ei tuo keskusteluun mitään uutta vaan pelkkää vanhaa naisten rajoittamista. Kun se naisten rajoittaminen on aina ollut se normi ja ihanne
Ja tämä "perinteisesti" on ollut milloin? Joskus 50-70-luvullako? Ja siis todellakin niin, että se häntäheikki olisi ihailtu mies nimenomaan naisten keskuudessa?
Ainakin ysärillä nämä vehkeensä perässä laukanneet miehet oli kaukana ihailluista ja halutuista miehistä ja jokainen nainen joka ravintolaelämässä pyöri tiesi näiden tavat eikä se ollut todellakaan mitenkään imartelevaa, jos tällaisen tyypin iskuyritysten kohteena huomasi kesken illan olevansa.
Paitsi tietenkin jos kertapanoa oli itsekin vailla eikä tasokkaampaa seuraa siihen hätään löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstanaiset alapeukuttaa miesten kommentteja. :D
Kummallinen huomio, mun (naisen) kommentteja täällä on kyllä eniten miinustettu. Misogynistiset kommentit on plussalla. Että sellanen tasa-arvonen yhteiskunta täällä, hiphei
Miten se misogynia määritellään tässä yhteydessä objektiivisesti, vai teetkö sinä sen meidän kaikkien puolesta?
Misogynialle on kyllä ihan yleinen määritelmä, ei oo tarvinnu itse keksiä
Missä täällä nyt siis tarkalleen näkyy mitään misogyniaa, poislukien ilmeiset vitsit, olettaen että siis osaat ne itsekin erottaa ilman erillistä ilmoitusta?
Naisia verrataan autoihin ja hampurilaisiin. Haukutaan jakorasioiksi ja huoriksi ja todetaan miten miehille ja naisille on erilaiset standardit.
Ja tuo osoittaa että naisia vihataan miten tarkalleen?
Sulle pitää rautalangasta vääntää miten ihmisistä saa puhua? Pitääkö vielä tarkentaa että nainen on ihminen /eri
No ei tuollaisessa irtoseksiruletissa olla ihmisiä vaan uusia panoja. Näin siis ainakin omassa nuoruudessa näihin irtonumeroihin suhtauduttiin, että olisi kiva löytää pano tai saada uutta munaa eikä tosiaan sotkettu enää minkäänlaisia tunteita mukaan sen jälkeen, kun pari kertaa sai näpeilleen kun toivoi/oletti sen yhdenillanjutun jatkuvan.
Jos sä suhtaudut noin kylmästi ihmisiin, niin oletat että muutkin tekee niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä "perinteisesti" on ollut milloin? Joskus 50-70-luvullako? Ja siis todellakin niin, että se häntäheikki olisi ihailtu mies nimenomaan naisten keskuudessa?
Ainakin ysärillä nämä vehkeensä perässä laukanneet miehet oli kaukana ihailluista ja halutuista miehistä ja jokainen nainen joka ravintolaelämässä pyöri tiesi näiden tavat eikä se ollut todellakaan mitenkään imartelevaa, jos tällaisen tyypin iskuyritysten kohteena huomasi kesken illan olevansa.
Paitsi tietenkin jos kertapanoa oli itsekin vailla eikä tasokkaampaa seuraa siihen hätään löytynyt.
Perinteisesti eli esimerkiksi aina. Neitsyysvaatimuksia ei miehille ole ollut, naisille on vielä tänäkin vuonna 2023
Vierailija kirjoitti:
Näin melkein 44-vuotiaana mun luku 34 tuntuu kyllä todella pieneltä kun katsoo Mintun lukua.
Ja varsinkin kun siitä omasta luvustakin olisi voinut näin jälkeenpäin ajateltuna jättää puolet kokematta eikä olisi menettänyt kerrassaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin melkein 44-vuotiaana mun luku 34 tuntuu kyllä todella pieneltä kun katsoo Mintun lukua.
Ja varsinkin kun siitä omasta luvustakin olisi voinut näin jälkeenpäin ajateltuna jättää puolet kokematta eikä olisi menettänyt kerrassaan mitään.
Mulla on vielä paljon koettavaa muttakun ei saa kokea :( t se vähän alle 10 ihmistä pannut H
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä tästä kannattaa olla avoin.
Tätä olen täällä sanonutkin, kysykää avoimesti hyvät ihmiset toisiltanne menneisyydestä. Tästä ihmisen oppii parhaiten tuntemaan.Se vaan että joillekin mikä tahansa luku on liikaa. Näitä kutsutaan sairaalloisen mustasukkaisiksi. Riittää että sinulla on menneisyys.
No mutta miksi sitten jatkat suhteessa?
Tätä juuri tarkoitan.
Olisiko helpompaa karsia heti nämä pois.
Pelottavaa.
Keskustelkaa kotosalla tästä.
Kaikki paranee, lupaan sen!
Jos terveydellisiä syitä miettii, niin on todellakin väliä. Esimerkiksi kohdunkaulan syöpä riski lisääntyy merkittävästi naisilla, joilla on useita eri kumppaneita. "Papilloomaviruksen tarttumista ja muita gynekologisia tulehduksia voi ehkäistä välttämällä tilapäisiä sukupuolisuhteita ja käyttämällä yhdynnässä kondomia": https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00144
Toki nyt kun tätä vastaan rokotetaan niin varmaan saa nuoremmat tämänkin varoituksen heittää romukoppaan ja jatkaa irtosuhteita mielinmäärin. Hoituuhan HIV:kin nykyään vain pillerillä päivässä.
No kyllähän asialla on väliä. Mä en ainakaan ala mihinkään pidempään suhteeseen jonkun jakorasian kanssa. En kai mä mikään idiootti halua olla muiden silmissä.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän asialla on väliä. Mä en ainakaan ala mihinkään pidempään suhteeseen jonkun jakorasian kanssa. En kai mä mikään idiootti halua olla muiden silmissä.
Tämä ei tunnu menevän kovin monelle perille. Tuskin on mukava kuulla muuta kautta millainen varustus tai sänkytaidot nykyisellä kumppanilla on. Siinäpä se onkin mukava keskusteluaihe saunailtaan kun samassa yrityksessä oleva Martti kehuu puolisosi suihinottotaitoja tai Pirkko kommentoi miesystäväsi varustusta tai sänkytaitoja pikkuhiprakassa. Ja sinulla ei ole aavistustakaan, että heillä on yhteistä historiaa ennen sinua. Ja mitä suurempi määrä kumppaneita, sitä suurempi todennäköisyys on tämän toteutumiselle. Toki mahdollisuudet näille tilanteille on pienemmät jossain Helsingissä kuin vaikka Kajaanissa.
Ja yleisestikin, jos íhmisellä on useita kymmeniä tai satoja kumppaneita, niin vika ei ole alapäässä niinkään vaan siellä yläpäässä. Kukaan ei halua huomionkipeää ja jatkuvasti hyväksyntää hakevaa kumppania pitkään parisuhteeseen, saatikka avioliittoon ja eivät nämä ihmiset niihin usein pystykään.
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei pitäisi olla väliä mitä muut ajattelevat ihmissuhdeasioistasi. Muutenhan joudut aina toimimaan ihmissuhteissasi tavalla joka miellyttää "muita". Sillä tiellä löytyy sydänsuruja ja katkeruutta kuten täälläkin aina silloin tällöin muistutellaan.
Sillä on merkitystä mitä itse ajattelet asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei pitäisi olla väliä mitä muut ajattelevat ihmissuhdeasioistasi. Muutenhan joudut aina toimimaan ihmissuhteissasi tavalla joka miellyttää "muita". Sillä tiellä löytyy sydänsuruja ja katkeruutta kuten täälläkin aina silloin tällöin muistutellaan.
Olisikin ihanaa jos asia voisi olla aina noin, mutta kun ei ole. Ihmiset ovat sosiaalisia ja nykyään myös "someaalisia", jolloin muiden ihmisten mielipiteillä on todellakin väliä. Eihän ihmiset muuten roikkuisia Instagramissa, TikTokissa, Facebookissa, jne kerjäämässä tykkäyksiä muilta ihmisiltä. Aina voi uskotella itselleen ettei muiden kommenteilla ja mielipiteillä ole väliä, mutta koitappa mennä vaikka toimistotöihin juuri sellaisena kuin itse haluat etkä sellaisena kuin sinun odotetaan olevan.
Vierailija kirjoitti:
Ei aisankannattaja välttämättä ole idiootti, vaikka hyvin saattaa olla sitäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntija ei päätä näitä asioita muiden puolesta.
Lukuhan on ihan järkyttävä. Suosittelen terapiaa tuolle naiselle.
Ei ole kovin pätevä asiantuntija tuo. Selvästi nuorella naisella on särkynyt mieli, ja tällainen tapaus nostetaan esiin kaikin puolin hyvänä esimerkkinä.
Hän on koulutukseltaan sosionomi. Soskantäti näkee, että 12-vuotiaan lapsen on ok harrastaa seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikin ihanaa jos asia voisi olla aina noin, mutta kun ei ole. Ihmiset ovat sosiaalisia ja nykyään myös "someaalisia", jolloin muiden ihmisten mielipiteillä on todellakin väliä. Eihän ihmiset muuten roikkuisia Instagramissa, TikTokissa, Facebookissa, jne kerjäämässä tykkäyksiä muilta ihmisiltä. Aina voi uskotella itselleen ettei muiden kommenteilla ja mielipiteillä ole väliä, mutta koitappa mennä vaikka toimistotöihin juuri sellaisena kuin itse haluat etkä sellaisena kuin sinun odotetaan olevan.
Kaikilla ei ole niin huono itsetunto, että pitää kysellä muiden mielipiteitä tai ajatella mitä muut itsestä sanovat. Menee elämä idioottimaiseksi, jos pitäisi kuunnella muiden mielipiteitä, saati toimia sen mukaan. Itse olen aina tehnyt niin kuin itsestä tuntunut, eikä tullut mieleenkään kysellä muiden mielipiteitä. Aina mennyt omia polkujani oman pään mukaan.
Mun asiat ei kuulu muille. Menin nuorena naimisiin, vaikkei kuulemma pitänyt. Olen ollut vain yhden naisen kanssa, vaikka sekin oli kuulemma huono juttu, eikä tule toimimaan jne.. Kummasti on jo eletty tyytyväisenä eläkeikään asti. Ihan on jokaisen oma juttu harrastaako seksiä monen kanssa, vaiko vain yhden ja kuinka paljon.. On mekin oltu yhdynnöissä n. 7000 kertaa, eikä vaimon pillu ole siitä mihinkään kulunut, eikä ole mun kullikaan, ennemmin päin vastoin tukevoitunut.
Sitäkin voi miettiä että toiset ihmiset joutuvat kokeilemaan ja hakemaan sopivaa kumppani itselleen vuosia, toiset kohtaa jo nuorina. Jotkut ei löydä koskaan. Jokaisen oma juttu, eikä muille kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole niin huono itsetunto, että pitää kysellä muiden mielipiteitä tai ajatella mitä muut itsestä sanovat. Menee elämä idioottimaiseksi, jos pitäisi kuunnella muiden mielipiteitä, saati toimia sen mukaan. Itse olen aina tehnyt niin kuin itsestä tuntunut, eikä tullut mieleenkään kysellä muiden mielipiteitä. Aina mennyt omia polkujani oman pään mukaan.
Älä Pate nyt taas viitsi jauhaa. Teillähän on AINA menty vaimon tahdon mukaan.
Jep. Harvempi palstanainen haluaisi olla sen supersiittäjä-sarjakihlautujankaan seuraava "rakkaus" nro 33.
Ihan samalla tavalla ne lukuisat irtopanot puistattaa monia. Niin miehiä kuin naisiakin.