Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö kehui, että olen pitkästä aikaa normaalin kokoinen synnyttäjä

Vierailija
13.03.2023 |

Niin, muut siis ilmeisesti tosi isoja. Tosin minunkin paino oli +80 kg ja 20 kg tuli lähtöpainosta... Jotenkin huolestuttava suunta tämäkin...

Kommentit (143)

Vierailija
81/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain lapseni 31- ja 34-vuotiaana ja ihmettelin jo silloin miten tosi moni samaan aikaan odottaja lihoi valtavasti. Itselle tuli esikoisesta 7kg (63kg -> 70kg) ja kuopuksesta 12kg (58kg - 70kg), pituuteni on 170cm. Ei se raskaus vaadi lisäenergiaa kuin yhden voileivän verran ja kannattaa muistaa että ne hankitut raskauskilot ei todella jää synnytyssaliin ja harmittavat sitten tuoreena äitinä entistä enemmän kun kaikki odottavat äitien toipuvan ennalleen suurinpiirtein kuukaudessa, mikä on kovin epäreilua. Itsellä kesti 4kk olla samassa kunnossa ja koossa kuin ennen raskauksia, siinä vaiheessa olin kyllä kovin kiitollinen itselleni siitä, että pidin kunnostani huolta koko helpon raskausajan ja söin järkevästi. Synnytin lapseni suunnitelluilla sektiolla ja toisessa sektiossa leikannut gynekologi sanoi että meillä hoikilla äideillä leikkaus on todella helppo ja nopea.

Vierailija
82/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo yli 25 vuotta sitten synnärillä kokenut gyne totesi, että normaalipainoisten synnyttäjien määrä on vähennyt paljon. Molempien ääripäiden määrä oli jo tuolloin suuri, mikä hänen mielestään ei ollut mitenkään hyvä vauvojen kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On totta. Nykyisin synnyttäjät on tosi lihavia.

Ei todella ole totta. Ei minulle painosta kukaan kommentoinut, vaikka painoin 49kg ja olin yhtä nahkaa ja luuta, kun oksensin raskauden ensimmäiset seitsemän kuukautta.

Eli Kaikki synnyttäjät ei todellakaan ole lihavia.

Päinvastoin hoitajat ja lääkärit iloitsivät jokaisesta 100g painon noususta.

Siis mitä? Todellakin on totta, että suurin osa suomalaisista on ylipainoisia. Miksi ei siis myös raskaana olevat naiset? Jos sinä olet ollut luuta ja nahkaa, niin olet poikkeus.

Vierailija
84/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On totta. Nykyisin synnyttäjät on tosi lihavia.

90% niistä myös jää lihaviksi ja lihoo siitäkin vielä vuosi vuodelta ja rattaiden äärellä näkee sellaisia 30 vuotiaita isoäidiltä näyttäviä hahmoja, siis näyttävät isoäidiltä vaikka itse olen yli 50v, uskomatonta.

Vierailija
85/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, hirvee "voi olla nestettäkin ja turpoo ja ja ja..." selittely.

Ihan kuin se nesteen kerääntyminen ei noudattaisi jotain suht vakiintunutta kaavaa.

Kas kun ette sössötä, että ettehän te läskejä ole vaan iso luisia.

Hehhehheh vaan. Kannattaisi sinun ottaa vähän selvää asioista ennen kuin sössötät tuollaista.

Asiaa voi selvittää vaikka vastaantulijoiden keskiarvoa laskeskellen, yli puolet on selkeästi ylipainoisia eikä se mistään raskaudesta johdu, täällähän on pula synnyttäjistä.

Nyt äkkiä akat lohduttamaan itseään suklaalevyllä ja jätskillä, kuten joka päivä muutenkin.

Vierailija
86/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa taisin päästä just ja just 70kg yli ja kiloja tuli viitisentoista. Olin lähtöpainoon nähden miinuskiloilla ennen kuin vauva oli puolta vuotta.

Seuraavassa raskaudessa tuli parikymmentä, pari kiloa jäi enemmän kuin lähtöpaino.

Vuosien kuluessa paino nousi viitisen kiloa, mutta olin kuitenkin ihan normaalipainoinen, enkä lähelläkään vielä ylipainoa.

Viimeisessä raskaudessa kiloja tuli reippaasti yli 20 ja olihan se tukalaa. En meinannut saada ponnistusvaiheessa sukista kiinni, kun tuntui että olin turvonnut vähän joka suuntaan. En syönyt hirveästi herkkuja ja liikuin melko paljon, silti paino nousi. Sokerirasirukseen mua ei muistaakseni laitettu, kun lähtöpaino oli normaali.

Kaksi ekaa sain nuorena ja synnytykset nopeita ja helppoja, toipuminen nopeaa. Nyt kolmenkympin ylittäneenä synnytys oli pitempi, toipuminen oli hitaampaa ja imetyksestä huolimatta kilot ei tippuneet itsestään. Nykyään keikun normaalipainon ja ylipainon rajalla.

Voisiko synnyttäjien kokoon vaikuttaa myös se, että synnyttäjät ovat nykyään useimmiten yli 30v? Kyllähän sitä nuorena oli hoikka ja kroppa palautui paljon helpommin.

Kätilöltä kyllä tökeröä kommentoida noin.

Vierailija
87/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain lapseni 31- ja 34-vuotiaana ja ihmettelin jo silloin miten tosi moni samaan aikaan odottaja lihoi valtavasti. Itselle tuli esikoisesta 7kg (63kg -> 70kg) ja kuopuksesta 12kg (58kg - 70kg), pituuteni on 170cm. Ei se raskaus vaadi lisäenergiaa kuin yhden voileivän verran ja kannattaa muistaa että ne hankitut raskauskilot ei todella jää synnytyssaliin ja harmittavat sitten tuoreena äitinä entistä enemmän kun kaikki odottavat äitien toipuvan ennalleen suurinpiirtein kuukaudessa, mikä on kovin epäreilua. Itsellä kesti 4kk olla samassa kunnossa ja koossa kuin ennen raskauksia, siinä vaiheessa olin kyllä kovin kiitollinen itselleni siitä, että pidin kunnostani huolta koko helpon raskausajan ja söin järkevästi. Synnytin lapseni suunnitelluilla sektiolla ja toisessa sektiossa leikannut gynekologi sanoi että meillä hoikilla äideillä leikkaus on todella helppo ja nopea.

Minulle tuli noin 20 kg ja kyllä olin entisissä mitoissani alle vuodessa.

Vierailija
88/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo voi pitää paikkaansa. Minullekin 10v sitten sanottiin vastaavaa. Tai siis kun laitettiin epiduraalia, niin totesi että kuinka helppoa se on minulle laittaa, kun olen hoikka. En muista enää niitä sanamuotoja, mutta vähän jäi käsitys, että harvinaisempaa nykyään. Tai siis silloin jo.

Eikö se kerro enemmän sen epiduraalin laittajan kyvyttömyydestä kuin osaamisesta? Jokainen täyspäinen tajuaa 75 % Suomen kansalaisista olevan ylipainoisia. Mikäli on hoitsu tai lääkäri, joka luulee suurimman osan heidän potilaistaan olevan normaalipainoisia tai laihoja, on jollain tavalla vialla päästään.

Luetun ymmärtäminen. Missään kohdassa ei lue, että lääkäri ei osaisi laittaa epiduraalia ylipainoiselle tai että luulisi, että potilaat ovat useimmiten normaalipainoisia.

Se vaan on faktaa, että hoikalle epiduraalin laittaminen on helpompaa.

Montako epiduraalia olet laittanut?

Anestesialääkäri on laittanut aika monta. Jos anestesialääkäri sanoo, että hoikalle se epiduraali on helpompi laittaa, miksi et usko? Koska loukkaa tunteitasi?

Vierailija
89/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lihoit kolmasosan normaalista painostasi ja kätilö kehui sinua? Odotitko kaksosia? Kuulostaa hurjalta.

Vierailija
90/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis lihoit kolmasosan normaalista painostasi ja kätilö kehui sinua? Odotitko kaksosia? Kuulostaa hurjalta.

Sinä kuulostat hurjan tyhmältä.

Vierailija
91/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnyttäjät ovat nykyään valtavia tankkeja. Menee varmaan aikaan löytää joka suostuu moiselle siittäjäksi. Miksi naiset haluavat ylipainoisiksi läskeiksi?

Todella suomalaiset "siittäjät" ne vasta ylipainoisia ovat, sillä

"työikäisistä 2054-vuotiaista miehistä 65 prosenttia ja naisista 49 prosenttia oli painoindeksin mukaan ylipainoisia tai lihavia"

Vierailija
92/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo voi pitää paikkaansa. Minullekin 10v sitten sanottiin vastaavaa. Tai siis kun laitettiin epiduraalia, niin totesi että kuinka helppoa se on minulle laittaa, kun olen hoikka. En muista enää niitä sanamuotoja, mutta vähän jäi käsitys, että harvinaisempaa nykyään. Tai siis silloin jo.

Eikö se kerro enemmän sen epiduraalin laittajan kyvyttömyydestä kuin osaamisesta? Jokainen täyspäinen tajuaa 75 % Suomen kansalaisista olevan ylipainoisia. Mikäli on hoitsu tai lääkäri, joka luulee suurimman osan heidän potilaistaan olevan normaalipainoisia tai laihoja, on jollain tavalla vialla päästään.

Luetun ymmärtäminen. Missään kohdassa ei lue, että lääkäri ei osaisi laittaa epiduraalia ylipainoiselle tai että luulisi, että potilaat ovat useimmiten normaalipainoisia.

Se on luetun ymmärtämistä, että tajuaa mitä rivien välissä sanotaan. Rivien väli kertoo motiivin. Mikä motiivi on kertoa faktaa siitä, että laihalle saa piikin nikamien väliin helpommin kuin lihavalle? Diskriminaatio eli asenteet lihavia kohtaan?

Mikä motivaatio kenelläkään on kehua mitään? Jos joku kehuu sun puseroa, onko se diskriminaatiota niitä kohtaan, joilla on rumempi pusero?

Niin, mikä motivaatio on ylipäätään kehua, jos ihminen on onnellinen sellaisena kuin on? Haukkumisen syyt ovat yleensä mielenterveyteen liittyviä ongelmia, eli haukkuja ei ole itseensä onnellinen sellaisena kuin on.

Puserot ovat siinä mielessä mielenkiintoinen asia vertailtavaksi, että vaikka niissä molemmissa olisi sama ihminen sisällä, kauniimman puseron omaava saa helpommin työpaikan kuin rumemman puseron omaava. Tämä on pudasta diskriminaatiota ulkonäön perusteella.

Vierailija
93/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Jos yli 30-vuotiaista naisista ylipainoisia on 63 %, niin se tarkoittaa että 37 % ei ole. Ei pitäisi niin harvinaista olla, että kätilö sitä äimistelee. Ehkä oli joku harjoittelija

Vierailija
94/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on luetun ymmärtämistä, että tajuaa mitä rivien välissä sanotaan. Rivien väli kertoo motiivin. Mikä motiivi on kertoa faktaa siitä, että laihalle saa piikin nikamien väliin helpommin kuin lihavalle? Diskriminaatio eli asenteet lihavia kohtaan?

Mikä motivaatio kenelläkään on kehua mitään? Jos joku kehuu sun puseroa, onko se diskriminaatiota niitä kohtaan, joilla on rumempi pusero?

Niin, mikä motivaatio on ylipäätään kehua, jos ihminen on onnellinen sellaisena kuin on? Haukkumisen syyt ovat yleensä mielenterveyteen liittyviä ongelmia, eli haukkuja ei ole itseensä onnellinen sellaisena kuin on.

Puserot ovat siinä mielessä mielenkiintoinen asia vertailtavaksi, että vaikka niissä molemmissa olisi sama ihminen sisällä, kauniimman puseron omaava saa helpommin työpaikan kuin rumemman puseron omaava. Tämä on pudasta diskriminaatiota ulkonäön perusteella.

Täytyy toivoa, ettei kukaan kehu sinua mistään, koska se on diskriminaatiota muita kohtaan.

Vierailija
95/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa. Jos yli 30-vuotiaista naisista ylipainoisia on 63 %, niin se tarkoittaa että 37 % ei ole. Ei pitäisi niin harvinaista olla, että kätilö sitä äimistelee. Ehkä oli joku harjoittelija

Tai sitten se oli vaan faktan toteamista eikä mitään äimistelyä.

Vierailija
96/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella tännekin pitää tulla keulimaan (huokaus).

Hoitaisit ap ennemmin lastasi kuin roikkuisit netissä.

Vierailija
97/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy toivoa, ettei kukaan kehu sinua mistään, koska se on diskriminaatiota muita kohtaan.

Näin ajattelee mustavalkoisesti maailmaa katsova ihminen. Kyse on siitä mikä motiivi on esittää tuollaisia ajatuksia. Ne paljastavat ihmisten asenteet.

Vierailija
98/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ihmiset alkaa ilkeillä, kun ap kertoi kokemuksistaan. Vaikuttaa siltä, että normaali paino käy ihmisten tunteisiin.

Vierailija
99/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin ajattelee mustavalkoisesti maailmaa katsova ihminen. Kyse on siitä mikä motiivi on esittää tuollaisia ajatuksia. Ne paljastavat ihmisten asenteet.

Kukahan ajattelee mustavalkoisesti? Itse katsot maailmaa niin, että kehun taustalla on diskriminaatio. Se on melkoisen mustavalkoista.

Vierailija
100/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehutko vain ihmisiä, jotka eivät ole onnellisia sellaisina kuin ovat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi