Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö kehui, että olen pitkästä aikaa normaalin kokoinen synnyttäjä

Vierailija
13.03.2023 |

Niin, muut siis ilmeisesti tosi isoja. Tosin minunkin paino oli +80 kg ja 20 kg tuli lähtöpainosta... Jotenkin huolestuttava suunta tämäkin...

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten paino voi nousta noin paljon monilla raskauden aikana.

Minä jopa laihduin raskausaikana useita kiloja, synnärillä painoin 63kg ja lähtöpaino oli noin 58kg.

Älä sitten ymmärrä. Ihme, että olet edes raskautunut, kun et tuollaisiakaan asioita ymmärrä...

En tiedä miten sinä olet raskautunut, mutta meillä ainakin sain pippeliä toosaan

Vierailija
42/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto että nauroin tälle. Oliko tuo sinulle "kehu"? Eikö äiti koskaan sanonut että olet reipas? :D :D 

Sanoiko äiti sinulle että olet hieman erilainen kuin muut?

Kalahtiko kun älähdit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dildo kätilö

Vierailija
44/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itsekin paisuin 30 kiloa raskauksissa (3) ilman raskausdiabetestä ja kilot kyllä karisivat imettäessä. Suurin osa painosta oli varmaan nestettä.

Vierailija
45/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sä oot ihan vtn typerä. Jokainen isä ja äiti joka on ollut minuuttiakaan synnytysosastilla TIETÄÄ, että sun avaus on ihan helevetin lapsellinen rölläys. 

Miksi olisi? Viikko sitten sieltä kotiuduin ja näin oikeasti tapahtui. Ap

Tää on totta, ON!

Lähde: no kun mä sanon

XD

Vierailija
46/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo voi pitää paikkaansa. Minullekin 10v sitten sanottiin vastaavaa. Tai siis kun laitettiin epiduraalia, niin totesi että kuinka helppoa se on minulle laittaa, kun olen hoikka. En muista enää niitä sanamuotoja, mutta vähän jäi käsitys, että harvinaisempaa nykyään. Tai siis silloin jo.

Vierailija
47/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin 65kg mennessäni synnyttään, noin 10kg tuli painoa lisää raskausaikana. Lapsi painoi 2,7kg. Kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen painoin 51kg. 

Synnytys päätyi lopulta sektioon ja paranin siitä tosi hyvin, pieni ja siisti haava jäi. Monella tuntuu nykyään olevan ongelmia haavan paranemisen kanssa ja siihen toki voi vaikuttaa mm. ylipaino. 

Mutta mielestäni on asiatonta kenenkään painoa kommentoida. Siinä hetkessä on tärkeämpää empaattinen lähestymistapa ja jos haluaa jotain positiivista sanoa, niin "Ompa sulla ihanasti hiukset" tai ihan vaan "Tästä selvitään ja pian on vauva sylissä" tms. 

Vierailija
48/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sä oot ihan vtn typerä. Jokainen isä ja äiti joka on ollut minuuttiakaan synnytysosastilla TIETÄÄ, että sun avaus on ihan helevetin lapsellinen rölläys. 

Tää on totta, ON!

Lähde: no kun mä sanon

XD

Miksi sinuun kolahti noin kovin? Ap

Vierailija
49/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä olisi. Olet koukussa vauva-palstaan ja haet huomiota. Mene ulos, siellä se elämä on.

Vierailija
50/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä nykyisin naisten paino nousee noin valatavasti raskausaikana. Minulla nousi 8 kiloa.

Mulla nousi liki 20kg mutta oli nesteturvotusta. Viikko synnytyksestä olin lähtöpainossa.

Vierailija
51/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo voi pitää paikkaansa. Minullekin 10v sitten sanottiin vastaavaa. Tai siis kun laitettiin epiduraalia, niin totesi että kuinka helppoa se on minulle laittaa, kun olen hoikka. En muista enää niitä sanamuotoja, mutta vähän jäi käsitys, että harvinaisempaa nykyään. Tai siis silloin jo.

Eikö se kerro enemmän sen epiduraalin laittajan kyvyttömyydestä kuin osaamisesta? Jokainen täyspäinen tajuaa 75 % Suomen kansalaisista olevan ylipainoisia. Mikäli on hoitsu tai lääkäri, joka luulee suurimman osan heidän potilaistaan olevan normaalipainoisia tai laihoja, on jollain tavalla vialla päästään.

Vierailija
52/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto että nauroin tälle. Oliko tuo sinulle "kehu"? Eikö äiti koskaan sanonut että olet reipas? :D :D 

Hitto, kun nykyään ei saa kommentoida positiiviseen sävyyn, jos joku ei ole kaamea pläski?

Vierailija
53/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä nykyisin naisten paino nousee noin valatavasti raskausaikana. Minulla nousi 8 kiloa.

No, ihmiset on erilaisia... Se 15 kg on oikeasti ihan normaali painonnousu ja monilla se 10 kg lähtee jo miltei heti, kun pääsee synnäriltä. Monella lihavalla nimenomaa nousee vähän.

Eikä kyse ole "itsensä palkitsemisesta" syömisillä?

Vierailija
54/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle myös kätilö sanoi, että kiva kun kerrankin tulee nuorempi synnyttäjä. Olin lapsen saadessa 25v.

Vierailija
55/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kuulteni kätilö tokaisi toiselle että tämähän meni hyvin ja meille sitten sanottiin että tervetuloa parin vuoden päästä uudestaan.

Ensisynnyttäjä, sairaalassa olin 4h kunnes syntyi. Ei ongelmia eikä komplikaatioita. Olin omassa kuplassa suurimman osan ajasta ja taisin minä ohjata kätilöitä enemmän kuin kätilöt minua. Eli ilmoitin että nyt voisin ottaa sen paikallispuudutuksen ja nyt taas ponnistuttaa.

Vierailija
56/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on, useimmat naiset on ylipainoisia.

Vierailija
57/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ihmiset on erilaisia... Se 15 kg on oikeasti ihan normaali painonnousu ja monilla se 10 kg lähtee jo miltei heti, kun pääsee synnäriltä. Monella lihavalla nimenomaa nousee vähän.

Eikä kyse ole "itsensä palkitsemisesta" syömisillä?

Joillakin voi olla ja joillakin ei. On todella yksilöllisiä juttuja nämä. Moni turpoaa esimerkiksi nesteestä ihan älyttömästi.

Vierailija
58/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On totta. Nykyisin synnyttäjät on tosi lihavia.

Tietysti ovat. Kun lähtökohta 30-kymppisillä ensisynnyttäjillä on jo valmiiksi mallia jokinorsu niin eivät ne nyt raskausaikana taatusti laihdukaan.

Puhumattakaan niistä toista tai kolmatta hankkivista jotka ovat nykyään lähellä tai yli 40v.

Vierailija
59/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se kerro enemmän sen epiduraalin laittajan kyvyttömyydestä kuin osaamisesta? Jokainen täyspäinen tajuaa 75 % Suomen kansalaisista olevan ylipainoisia. Mikäli on hoitsu tai lääkäri, joka luulee suurimman osan heidän potilaistaan olevan normaalipainoisia tai laihoja, on jollain tavalla vialla päästään.

No enpä minä tiedä hänen kyvyistään. Mutta olihan se vähän outoa saada kehuja siitä, että selkäranka näkyy niin hienosti. Nyt tuo tuli mieleen, siis kehui tosiaan että harvemmalla enää selkäranka näkyy selästä.

Vierailija
60/143 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painoin n. 75 kg synnärillä. Taisin olla aika pieni silloin. Mutta toisaalta yleensä kaksikymppiset eivät ole vielä ehtineet lihoa. Nykyään ensisynnyttäjätkin ovat kolmekymppisiä. 

Mä olin lähemmäs 50 v ja painoin alle 60 kg. Normaalipaino n. 55 kg. Joten ei ole lihoninen iästä kiinni. Näkee paljon 20 v lähemmäs 100 kg painavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme