Nyt meni hermot tähän työnhakuun lopullisesti!
Hain viime viikolla siivoojan paikkaa ja tänään sai. viestin, että tuli 380 hakemusta ja en päässyt jatkoon. Olin panostanut tuohon hakemukseen TUNTEJA, olin astunut epämukavuusalueelleni ja suostunut tekemään video-CV:n. Ja ei mitään!
Olen yrittänyt etsiä vaikka mitä töitä nyt kohta vuoden enkä ole päässyt kuin pariin haastatteluun. Aina vaaditaan jotain videohakemuksia, video-CV:tä ja kolmea suosittelijaa, että pääsee edes ensimmäiselle haastattelukierrokselle! Tuttavat ihmettelevät, että miten en muka saa töitä nyt kun Suomessa on työvoimapula. EI OLE! Miten Suomessa muka voi olla joku työvoimapula, kun jokaiseen paikkaan tulee 200-300 hakemusta. Olen varma, että niitä kaikkia ei edes lueta! Joka päivä tilanne ahdistaa vaan enemmän kun työnsaanti muuttuu työttömyyden pitkittyessä haastavammaksi. Yritäpä tässä pellemaailmassa sitten saada töitä, alkaa mennä motivaatio koko elämään tässä työkkäritätien ja rekryfirmojen klovnien pyöriteltävänä!
Kommentit (138)
Kohta joku tulee huutamaan, että mene töihin
Vierailija kirjoitti:
Kohta joku tulee huutamaan, että mene töihin
Juu huomenna taas menenkin. Terv. yksi onnekas joka löysi koulutuksen kautta vakituisen työpaikan.
Miten niin sait tänään vastauksen? Mikä firma sunnuntaisin niitä lähettelee? Itsekin olen työtön mutta eläkeputkessa ja ei stressaa työnhaku yhtään. En kylläkään enää edes hae töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnhaku on mennyt Suomessa täydeksi pelleilyksi. Työpaikkailmoitukset ovat jo itsessään ihan naurettavia. Haetaan dynaamista ja pirsakkaa moniosaajaa takomaan takuuvarmaa tulosta osana nuorekasta tiimiä. Sitten itse työ sisältää hyllyttämistä 5h viikossa
TÄMÄ! Työelämässä vaaditaan ihan mahdottomuuksia ja kaikki on mukana tuossa ylipirteässä pelleilyssä. Olen kerran nähnyt ilmoituksen, jossa haettiin hautausmaalle sosiaalista työntekijää, jolla on hyvät asiakaspalvelutaidot ja joka viihtyy ihmisten kanssa. SIIS MIKSI
No kyllä todellakin on hyvä olla tuollainen vaatimus mukana. Hyvät asiakaspalvelutaidot ja sosiaalisuus on poikkeuksetta hyviä piirteitä jotka kertoo kyvystä pärjätä työssä kuin työssä. Lisäksi hautausmaalla joutuu kohtaamaan surevia omaisia ja mahdollisesti puhumaankin heille. Ei mikään antisosiaalinen erakko siellä viihdy
Monestiko olet hautausmaalla käydessäsi tarvinnut ja saanut asiakaspalvelua siellä töissä olevalta ruohonleikkaajalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnhaku on mennyt Suomessa täydeksi pelleilyksi. Työpaikkailmoitukset ovat jo itsessään ihan naurettavia. Haetaan dynaamista ja pirsakkaa moniosaajaa takomaan takuuvarmaa tulosta osana nuorekasta tiimiä. Sitten itse työ sisältää hyllyttämistä 5h viikossa
TÄMÄ! Työelämässä vaaditaan ihan mahdottomuuksia ja kaikki on mukana tuossa ylipirteässä pelleilyssä. Olen kerran nähnyt ilmoituksen, jossa haettiin hautausmaalle sosiaalista työntekijää, jolla on hyvät asiakaspalvelutaidot ja joka viihtyy ihmisten kanssa. SIIS MIKSI
Tuota työpaikkaa hakiessa kannattaisi lisäksi mainita, että on meedio ja kykenee keskustelemaan myös vainajien kanssa. Ja voi toimia hautausmaalla asioivien omaisten ja heidän edesmenneiden läheistensä välillä tulkkina. Kumma juttu, jos ei saisi paikkaa :D
Ei suorittavan tason duunarirekryäjälläkään helppoa ole. Pitäisi roskakorin pohjalta pöyhiä tyyppi joka tekee sovitut työt joka ei ole sarjasaikuttaja tai muuten epäluotettava tai hankala tyyppi. Ne jotka ovat jääneet työkelkasta ajat sitten on kova homma todistaa että on hyvä työntekijä niiden muiden kymmenien-satojen hakijoiden joukosta
Sitten,kun ei tule edes valituksi osa-aikaiseksi esim.hyllytäjän työhön ja sieltä tulee vielä vittumainen "Et tullut valituksi,koska meillä oli täällä niin korkealaatuisia hakemuksia"viesti...😑
Vierailija kirjoitti:
Miten niin sait tänään vastauksen? Mikä firma sunnuntaisin niitä lähettelee? Itsekin olen työtön mutta eläkeputkessa ja ei stressaa työnhaku yhtään. En kylläkään enää edes hae töitä.
Eikös eläkeputket ole jo historiaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei suorittavan tason duunarirekryäjälläkään helppoa ole. Pitäisi roskakorin pohjalta pöyhiä tyyppi joka tekee sovitut työt joka ei ole sarjasaikuttaja tai muuten epäluotettava tai hankala tyyppi. Ne jotka ovat jääneet työkelkasta ajat sitten on kova homma todistaa että on hyvä työntekijä niiden muiden kymmenien-satojen hakijoiden joukosta
Minua ihmetyttää aina nämä rekryhenkilöt, jotka eivät ilmeisesti ole kuulleetkaan sanaa koeaika.
Pulaa on vain orjatyövoimasta. Poliitikot tukee tätä koska saavat lisää hyysättävää kolmansista maista. EU-maista pääsee tänne sadat miljoonat heti töihin ilman viisumeita, sen kuin kirjoittaa työsopparin ja aloittaa työt, mutta heistä ei ole pulaa, vaan orjatyövoimasta.
Mikä paikkakunta ja onko muutto mahdollinen. Esim kunnollisia täysi-ikäisiä kaupan alan kesätyöntekijöitä on hankala löytää pienemmille paikkakunnille joissa ei ole kouluja/opiskelijoita. Kesätyöntekijöistä osa saa aina vakipaikan ketjussa jossa työskentelen.
Vierailija kirjoitti:
En hae työpaikkaan, jos ilmoituksessa on joku seuraavista sanoista tai asioista:
Moniosaaja, näköalapaikka, dynaaminen, videohakemus, vuokratyösuhde, ryhmähaastattelu, oma auto, palkaton perehdytyspäivä, kiva työilmapiiri (jos sitä hehkutetaan niin sitä ei todellakaan ole), video-CV
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös eläkeputket ole jo historiaa?
Ei kokonaan. Esim täältä voi lukea, millä edellytyksin voi päästä eläkeputkeen:
https://ytk.fi/ohjeet-ja-tuki/tietopankki/ansiosidonnainen-paivaraha/el…
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, käytin väärää sanaa. Huomasin roskapostikansioon menneen vastauksen tänään
AP
Vierailija kirjoitti:
Pulaa on vain orjatyövoimasta. Poliitikot tukee tätä koska saavat lisää hyysättävää kolmansista maista. EU-maista pääsee tänne sadat miljoonat heti töihin ilman viisumeita, sen kuin kirjoittaa työsopparin ja aloittaa työt, mutta heistä ei ole pulaa, vaan orjatyövoimasta.
TÄMÄ
"Työnhaku on mennyt Suomessa täydeksi pelleilyksi. Työpaikkailmoitukset ovat jo itsessään ihan naurettavia. Haetaan dynaamista ja pirsakkaa moniosaajaa takomaan takuuvarmaa tulosta osana nuorekasta tiimiä. Sitten itse työ sisältää hyllyttämistä 5h viikossa."
TÄMÄ
Hih...!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hae työpaikkaan, jos ilmoituksessa on joku seuraavista sanoista tai asioista:
Moniosaaja, näköalapaikka, dynaaminen, videohakemus, vuokratyösuhde, ryhmähaastattelu, oma auto, palkaton perehdytyspäivä, kiva työilmapiiri (jos sitä hehkutetaan niin sitä ei todellakaan ole), video-CV
Vuokratyösuhteet on kyllä niin vihoviimeistä paskaa. Firma on kyllä harvinaisen sanonko-nyt-millainen jos ei edes viitsi ottaa työntekijöitä omille palkkalistoilleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttelin kerran yhden tuttavan kanssa, joka on siis rekrytoija ja kuulin häneltä, että jos on tullut tyyliin 300 hakemusta niin hän lukee vain ensimmäiset 30 ja valitsee niistä 10 haastatteluun. Lopuille laittaa suoraan automaattisen viestin, jossa sanotaan, että et päässyt jatkoon. Mikäli siis kyse jostain suorittavasta työstä jota käytännössä kukaan vaan osaa tehdä. Että sellaista
Edellisessä työpaikassa pino puolitettiin ja toinen puolisko meni katsomatta roskiin. Lopuista sitten perattiin nopeasti mieleenpainuvimmat ja valinta tehtiin muutaman kesken.
Ja tämän vuoksi ammattimainen rekryfirma on hyvä - ymmärtävät että karsinta täytyy tehdä asiallisilla kriteereillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehe, palkaton perehdytys tosiaan. Täällä meillä on vuosikaudet ilmoitellut joku henkilökohtaista avustajaa hakeva tyyppi, joka ehdottaa ilmoituksessaan "muutamaa tutustumisvuoroa" työsuhteen alkuun. Tarkoittanee muutamaa palkatonta työvuoroa.
Ihme kun ei vaan taida avustajaa saada...
Huomannut et just perus duunaripaikoissa tehtyjä ilmoituksia joista ei tiedä etsitäänkö monipuolista johtajaaydinfyysikkopsykiatria joka on 24/7 asiakasläheinen,iloinen moniosaaja vai etsitäänkö ahkeraa,työtätekevää duunaria:D naurettavaksi pelleilyksi mennyt työhaastattelutkin. Ja en ole itse työtön mutta huomannut sen itsekin ja moni sanonut eikä vaan kuvittelua.