Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt meni hermot tähän työnhakuun lopullisesti!

Vierailija
12.03.2023 |

Hain viime viikolla siivoojan paikkaa ja tänään sai. viestin, että tuli 380 hakemusta ja en päässyt jatkoon. Olin panostanut tuohon hakemukseen TUNTEJA, olin astunut epämukavuusalueelleni ja suostunut tekemään video-CV:n. Ja ei mitään!

Olen yrittänyt etsiä vaikka mitä töitä nyt kohta vuoden enkä ole päässyt kuin pariin haastatteluun. Aina vaaditaan jotain videohakemuksia, video-CV:tä ja kolmea suosittelijaa, että pääsee edes ensimmäiselle haastattelukierrokselle! Tuttavat ihmettelevät, että miten en muka saa töitä nyt kun Suomessa on työvoimapula. EI OLE! Miten Suomessa muka voi olla joku työvoimapula, kun jokaiseen paikkaan tulee 200-300 hakemusta. Olen varma, että niitä kaikkia ei edes lueta! Joka päivä tilanne ahdistaa vaan enemmän kun työnsaanti muuttuu työttömyyden pitkittyessä haastavammaksi. Yritäpä tässä pellemaailmassa sitten saada töitä, alkaa mennä motivaatio koko elämään tässä työkkäritätien ja rekryfirmojen klovnien pyöriteltävänä!

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttelin kerran yhden tuttavan kanssa, joka on siis rekrytoija ja kuulin häneltä, että jos on tullut tyyliin 300 hakemusta niin hän lukee vain ensimmäiset 30 ja valitsee niistä 10 haastatteluun. Lopuille laittaa suoraan automaattisen viestin, jossa sanotaan, että et päässyt jatkoon. Mikäli siis kyse jostain suorittavasta työstä jota käytännössä kukaan vaan osaa tehdä. Että sellaista

Edellisessä työpaikassa pino puolitettiin ja toinen puolisko meni katsomatta roskiin. Lopuista sitten perattiin nopeasti mieleenpainuvimmat ja valinta tehtiin muutaman kesken.

Vierailija
22/138 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnhaku on mennyt Suomessa täydeksi pelleilyksi. Työpaikkailmoitukset ovat jo itsessään ihan naurettavia. Haetaan dynaamista ja pirsakkaa moniosaajaa takomaan takuuvarmaa tulosta osana nuorekasta tiimiä. Sitten itse työ sisältää hyllyttämistä 5h viikossa

TÄMÄ! Työelämässä vaaditaan ihan mahdottomuuksia ja kaikki on mukana tuossa ylipirteässä pelleilyssä. Olen kerran nähnyt ilmoituksen, jossa haettiin hautausmaalle sosiaalista työntekijää, jolla on hyvät asiakaspalvelutaidot ja joka viihtyy ihmisten kanssa. SIIS MIKSI

"Haemme hautausmaalle työntekijää, joka viihtyy kuolleiden seurassa" - kuulostaa aika karmealta tämäkin.

Voi olla kyseessä kohtaamiset omaisten kanssa. Tarvitaan sosiaalisia taitoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapula on vain vassareiden keksimä juttu millä ajetaan maahanmuuttoa ja väestönvaihtoa

Vierailija
24/138 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa noissa videohakemuksissa se, että en tiedä yhtään minne ne päätyvät enkä tiedä kuka ne katsoo.

Vierailija
25/138 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttelin kerran yhden tuttavan kanssa, joka on siis rekrytoija ja kuulin häneltä, että jos on tullut tyyliin 300 hakemusta niin hän lukee vain ensimmäiset 30 ja valitsee niistä 10 haastatteluun. Lopuille laittaa suoraan automaattisen viestin, jossa sanotaan, että et päässyt jatkoon. Mikäli siis kyse jostain suorittavasta työstä jota käytännössä kukaan vaan osaa tehdä. Että sellaista

Edellisessä työpaikassa pino puolitettiin ja toinen puolisko meni katsomatta roskiin. Lopuista sitten perattiin nopeasti mieleenpainuvimmat ja valinta tehtiin muutaman kesken.

Näin se menee. Rekryihmisten työt on tarkkaan laskettu paljonko voi mennä yhden rekryn kanssa.

Vierailija
26/138 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei huolita edes palkattomiin työharjoitteluihin

Vierailija
27/138 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki työllisty ikinä. Itselläni ei ole ollut kunnon työpaikkaa koskaan. Olen viisikymppinen.

Miksi et ole kouluttautunut lähihoitajaksi?

Vierailija
28/138 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaan asuu pääkaupunkiseudulla, siellä tuo 200-300 hakemusta taitaa lähinnä olla ongelma.

Minun työpaikallani oli äskettäin toimistotyöntekijän paikka auki, kokoaikainen ja vakituinen työ. Palkka ei tietenkään päätä huimannut, mutta työttömyyskorvausta parempi kuitenkin. Hakemuksia tuli kolme, yksi ei kuulemma tullut edes haastatteluun. No, toinen niistä kahdesta oli onneksi ihan pätevä hakija.

Ja ei, paikka ei ollut missään Lapin perimmäisessä korvessa, vaikka jonkin matkaa pääkaupungista kuitenkin.

Vierailija
29/138 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo videohakemukset edes säästävät kenenkään aikaa. Tekstihakemuksen silmäilee läpi parissakymmenessä sekunnissa, videohakemuksen katsomiseen menee paljon kauemmin

Vierailija
30/138 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnhaku on mennyt Suomessa täydeksi pelleilyksi. Työpaikkailmoitukset ovat jo itsessään ihan naurettavia. Haetaan dynaamista ja pirsakkaa moniosaajaa takomaan takuuvarmaa tulosta osana nuorekasta tiimiä. Sitten itse työ sisältää hyllyttämistä 5h viikossa

TÄMÄ! Työelämässä vaaditaan ihan mahdottomuuksia ja kaikki on mukana tuossa ylipirteässä pelleilyssä. Olen kerran nähnyt ilmoituksen, jossa haettiin hautausmaalle sosiaalista työntekijää, jolla on hyvät asiakaspalvelutaidot ja joka viihtyy ihmisten kanssa. SIIS MIKSI

No kyllä todellakin on hyvä olla tuollainen vaatimus mukana. Hyvät asiakaspalvelutaidot ja sosiaalisuus on poikkeuksetta hyviä piirteitä jotka kertoo kyvystä pärjätä työssä kuin työssä. Lisäksi hautausmaalla joutuu kohtaamaan surevia omaisia ja mahdollisesti puhumaankin heille. Ei mikään antisosiaalinen erakko siellä viihdy

Itse olen ollut seurakunnalla töissä ja yksi 60-vuotias nainen kiroili ja heitti kaksimielistä vitsiä nuorille miehille.

Sitten vielä ihmetteli kun ei saanut vakituista paikkaa.

Minäkin häivyin ko työstä sillä missään muusss työpaikassa ei ole henkilöstöpäällikkö puhunut asioita eteenpäin tai juoruttu niin paljon.

Vierailija
31/138 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki työllisty ikinä. Itselläni ei ole ollut kunnon työpaikkaa koskaan. Olen viisikymppinen.

Hain monta kertaa mutta en ole kuulemma sopiva alalle. Näin sanottiin.

Vierailija
32/138 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kerran ilmoituksen, jossa haettiin työntekijää jonnekin varastoon. Töitä oli tarjolla 10 tuntia viikossa. Piti olla oma auto käytössä ja sitten vielä oli palkaton perehdytyspäivä. Haku tapahtui 10-sivuisella lomakkeella, jossa ei päässyt siirtymään eteenpäin ennen kuin oli kaikki kohdat täytetty. Lopulta piti vielä tehdä videohakemus. Lopetin hakemisen siihen

Vierailija
33/138 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisko on lähihoitaja eikä koskaan saanut määräaikaisia kummempaa. Siivoaa nykyään eikä sekään ole vakkari. Ei sekään koulutus ole itsestäänselvyys saada varmasti ja vakaasti töitä.

Vierailija
34/138 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhaku on yksi iso sirkus, jossa hakijan pitää alentua vaikka mihin temppuihin saadakseen paskaduunia

Vierailija
35/138 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein pahimpia ovat ne jotka eivät edes vastaa hakemukseen. Tulee todella paha mieli, kun on tehnyt tuntikausia töitä sen eteen

Vierailija
36/138 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kertokaapa joku, miten tätä tilannetta ajateltiin parannettavan sillä, että puolet noista hakemuksia ovat pakotettuja. Yrittäjillä olisi muutakin tekemistä kuin seuloa aidot hakijat joukosta. 

Vierailija
37/138 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellista että siivoojan työhön tarvitaan muka video CV, jo on hienoksi mennyt.

Vierailija
38/138 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella outoa ja ärsyttävää, että myös niihin hanttihommiin tarvitsee sen 5 vuotta työkokemusta alalta. Miten edes voi saada sen p*skan duunin, jos siihenkin pitää olla jo vuosien työkokemus?

Vierailija
39/138 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan oikeasti jaksa tätä rekryäpelleilyä. HALUAN VAIN JUMALAUTA TÖIHIN. Ei pitäisi olla liikaa vaadittu.

Vierailija
40/138 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantalille pitäisi antaa porkkanaa ja sankitiota sen mukaan, miten työntekijöitä palkataan. Turhat vitkuttelijat saisi sanktiota ja ne, jotka tekee jotain ilman turhia pelleilyä saisi porkkanaa.

Ja lopetetaan se työttömien kyykyttäminen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme