Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevät/kesävaatteita 40+ naiselle

Vierailija
11.03.2023 |

Saa laittaa vinkkejä, yritän pyristellä tätityylistä eroon siinä onnistumatta. Kenkävinkkejä myös kaipaisin. Liian trendikkäät vaatteet vaan korostaa tätivaikutelmaa.

Kommentit (772)

Vierailija
681/772 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkejä otetaan taas vastaan. Täällä 40-vuotias, joka tähän asti pukeutunut ns. nuorisomuotiin. Esimerkiksi viime kesänä kukkamekko ja tennarit. Nyt tuntuu, ettei tuo tyyli enää käy tämän ikäiselle. Eli mitä päälle ensi kesänä?

Itse täytän kohta 41. Ja tasan varmasti pukeudun edelleen ns. nuorisomuotiin. Mitä sen on väliä minkä ikäinen on, kunhan itse viihtyy niissä vaatteissa. Itse olen henkiseltä iältäni aina 25, joten mulle olisi painajainen pätkäistä pitkät hiukset lyhyeksi ja tallustella tunikoissa ja legginsseissä. Ihan vaan sen vuoksi kun "olen nyt sen ja sen ikäinen, näin pitää pukeutua tässä iässä.." Aira Samulin oli loistoesimerkki siitä, että ikä ei määritä sitä miten kuuluisi pukeutua. Yhdeksänkymppinenkin voi mennä korkkareissa ja lyhyessä hameessa, jos siltä tuntuu.

Vierailija
682/772 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

+40-vuotiaana moni tulee jo isovanhemmaksikin, joten mikähän vika on tätityylissä +40-vuotiaana, kun silloin voisi jo mummotyyliksikn heittäytyä, jos haluaa? Ja mitä se tätityyli tai mummotyyli edes on, sekin on kyllä ihan makuasia.

Itse en tykkää, jos joku käyttää pääasiassa esim. farkkuja vielä +40 vuoden iässäkin ja sitä vanhempana. En vaan tajua. Itselle tulee mieleen, että sellainen ei joko osaa pukeutua, ei välitä pukeutumisasioista mitään tai sitten hän koittaa esiintyä nuorempana kuin oikeasti enää on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/772 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut, jotka sopivat. Jos haluat korostaa peppua, niin sellaiset, joissa on isot takataskut.

Vierailija
684/772 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+40-vuotiaana moni tulee jo isovanhemmaksikin

Siis kaikki tulevat isovanhemmiksi 40+ -ikäisinä. Hyvin harvaa tulee enää mummoksi tai vaariksi, kun oma ikä alkaa nelosella vielä. Äärimmäisen harvinaista. Suomalainen ensisynnyttäjä on jo 30-vuotias ja keskimääräinen synnyttäjä 32-vuotias. Itse tuntemani nuoremmat naiset ovat kaikki järjestään tulleet äideiksi vasta 35-vuotiaina ja tuohon trendiin ei ole parannusta tulossa.

Vierailija
685/772 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen luullut pukeutuvani ihan melko nuorekkaasti ja asiallisesti, kunnes muutama kuukausi sitten näin lehtijutun, jossa haastateltavat sanoivat, että pillifarkut on olleet jo vuosia ihan out eikä kukaan heistä pukisi niitä päälleen. Itse olen kulkenut tyytyväisenä pillifarkuissa kaikki nämä vuodet. Oli järkyttävää tajuta, että musta on tullut sellainen ajasta jälkeensä jäänyt tantta, joka kuvittelee olevansa ajan hermolla eikä tajua, miten vanhanaikaselta näyttää. Muistan teininä ihmetelleeni sen ajan kolme-nelikymppisiä, jotka kulkivat järkyttävissä kasarikampauksissa ja -vaatteissa eivätkä tajunneet, miten hirveiltä ne näytti. Nyt musta on näköjään tullut samanlainen. :D

Toisaalta, iän myötä ei enää hirveästi kiinnosta, mitä muut ajattelee. Kuljen vieläkin pillifarkuissa kun en tykkää leveälahkeisista. 

Vierailija
686/772 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+40-vuotiaana moni tulee jo isovanhemmaksikin, joten mikähän vika on tätityylissä +40-vuotiaana, kun silloin voisi jo mummotyyliksikn heittäytyä, jos haluaa? Ja mitä se tätityyli tai mummotyyli edes on, sekin on kyllä ihan makuasia.

Itse en tykkää, jos joku käyttää pääasiassa esim. farkkuja vielä +40 vuoden iässäkin ja sitä vanhempana. En vaan tajua. Itselle tulee mieleen, että sellainen ei joko osaa pukeutua, ei välitä pukeutumisasioista mitään tai sitten hän koittaa esiintyä nuorempana kuin oikeasti enää on.

80-vuotias isäni pukeutuu joka päivä farkkuihin. Ei siis todellakaan ole mikään nuorisovaate :D

Vierailija
687/772 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi 40 vuotiaan tulisi pukeutua kuin täti? Mulla ei ole lapsia eikä tule ja pukeudun juuri niin kuin huvittaa. Muistan monia teinejä jotka pukeutuivat hyvin tätimäisesti eli ei se voi olla iästä kiinni. 

Vierailija
688/772 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkkejä otetaan taas vastaan. Täällä 40-vuotias, joka tähän asti pukeutunut ns. nuorisomuotiin. Esimerkiksi viime kesänä kukkamekko ja tennarit. Nyt tuntuu, ettei tuo tyyli enää käy tämän ikäiselle. Eli mitä päälle ensi kesänä?

Itse täytän kohta 41. Ja tasan varmasti pukeudun edelleen ns. nuorisomuotiin. Mitä sen on väliä minkä ikäinen on, kunhan itse viihtyy niissä vaatteissa. Itse olen henkiseltä iältäni aina 25, joten mulle olisi painajainen pätkäistä pitkät hiukset lyhyeksi ja tallustella tunikoissa ja legginsseissä. Ihan vaan sen vuoksi kun "olen nyt sen ja sen ikäinen, näin pitää pukeutua tässä iässä.." Aira Samulin oli loistoesimerkki siitä, että ikä ei määritä sitä miten kuuluisi pukeutua. Yhdeksänkymppinenkin voi mennä korkkareissa ja lyhyessä hameessa, jos siltä tuntuu.

Juuri näin, jos haluaa tätityyliä niin eikun lenkkarit jalkaan ja tunikat heilumaan.

Vierailija
689/772 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Abou You kaupasta

Vierailija
690/772 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80-vuotias isäni pukeutuu joka päivä farkkuihin. Ei siis todellakaan ole mikään nuorisovaate :D

Wanhat tietää. Paras vaate ikinä on farkut. Ollut yli 100 vuotta kaikkialla. 

Vierailija
691/772 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä kukkamekko on nuorisomuotia? :D Vielä päälle kolmikymppisenä pidin sitä nimenomaan tätivaatteena. Oikeastihan kukkamekko sopii kaikenikäislle.

N40+

Vierailija
692/772 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunica ja jogginssit Tokmannilta, ei siinä enää muu auta.

Vierailija
693/772 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa naisten pukeutuminen on tosi ikäkoodattua. Kun kävin aikanaan Italiassa, pukeutuminen ei ollut koodattu niin tarkkaan ikäkausiin.Uskon, että näin on muuallakin Etelä-Euroopassa. Esim. Espanjassa oli aivan ihastuttavia vaateputiikkeja myös, ei tietoakaan masentavasta tätityylistä. 

Vierastan kovasti ajatusta tyylin muuttamisesta Marimekko / Nosh -linjaan. En ole koskaan ollut muutoinkaan tyyliltäni sellainen. Mieluiten kääntäisin tyylivalintoja klassisempaan, olisi siis esim. jakkua, suoria housuja ja sopivasti vartaloa myötäileviä vaatteita. Mutta. En ole tyyliltäni sellainenkaan.

Vaihtoehdoksi jäävät rennot hupparit ja farkut. Näin pian 47-vuotiaana olen hukassa, mikä tyyli olisi nyt parasta, mutta todellakaan en halua sulloa itseäni mihinkään ikäkausitettuun Marimekko / Nosh-linjaan. Onneksi on vapaus valita itse tyylinsä. Kunhan nyt ei alastomana kylille lähde. 

Vierailija
694/772 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vieläkin mielelläni "tunikaa ja leggareita", mutta tänä keväänä aion pitää enemmän leveitä housuja ja lyhyttä yläosaa. Ostin juuri valkoisen neulepuseron, joka sopii leveälahkeisiin housuihin. Viime keväänä ostin vaaleat farkut ja seeprakuosiset viskoosihousut. Tässä iässä on kiva, kun voi pukeutua ihan miten vaan.

Vierailija
695/772 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rennon tyylikkäät pellavavaatteet ovat suosikkejani, esim. "By Pia's"-merkkiset ovat laadukkaita. Olen 64 v. 

Vierailija
696/772 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituus, ruumiinrakenne, rintojen koko, onko erottuva vyötärö? Tällaiset asiat vaikuttaa. Lisäksi mitkä värit sopii. Ei kaikki sovi kaikille.

Itse ostin juuri tämän mekon, mutta ei kai tämä suurimmalle osalle sovi. Itse olen tumma, keskipituinen, normaalipainoinen ja rintava.

https://www.lindex.com/fi/p/8540153-7856-vihrea-minipituinen-paitamekko…

Mulla on ainakin erottuva vyötärö. Hirvee pallomaha ;( melko vaikeaa saada kivoja vaatteita. 

Vierailija
697/772 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.lindex.com/fi/p/8540153-7856-vihrea-minipituinen-paitamekko…

Tää on musta oikeasti hyvä mekko. Myötäilee vartaloa, mutta peittää. On väriä selkeä malli. Ei mitään jättikukkakuosia, säkkimäisyyttä tai masentavaa värimaailmaa. En tiedä sopiiko pienelle ylävartalolle, mutta voisin kanssa harkita tuota mekkoa.

Vierailija
698/772 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitäs jotenkin vältellä tai suosia muodin mukaan. Eikö jokainen voi pukeutua kuten haluaa perusarjessa ruumiinrakenteensa huomioonottaen. Pillit tai purjeet, päätä itse.

Tuntuu jotenkin pahalta et moititaan tätityyliksi jotain. Ja sillä tarkoitetaan nimenomaan negatiivista.

Vierailija
699/772 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut on ahdistavat päällä. Puristaa ja kiristää, liian paksu matsku. Löperö matsku sit on iha lökäpöksyä ja epäsiistiä.

En tykkää farkuista. Housut muutenkin tuntuu ikävältä päällä. Olen hamekansaa.

Vierailija
700/772 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen pukeutuu niin kuin tykkää minkä ikäisenä vain, se ei tarkoita sitä että yrittää olla nuorempi tm. Tämmöisiä typeriä oletuksia olen ihmisiltä kuullut joskus toisten pukeutumiseen liittyen.

Ei ole mitään ikäkoodeja milloin ihminen automaattisesti alkaa pukeutua eri tavalla.