Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevät/kesävaatteita 40+ naiselle

Vierailija
11.03.2023 |

Saa laittaa vinkkejä, yritän pyristellä tätityylistä eroon siinä onnistumatta. Kenkävinkkejä myös kaipaisin. Liian trendikkäät vaatteet vaan korostaa tätivaikutelmaa.

Kommentit (772)

Vierailija
701/772 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus, ruumiinrakenne, rintojen koko, onko erottuva vyötärö? Tällaiset asiat vaikuttaa. Lisäksi mitkä värit sopii. Ei kaikki sovi kaikille.

Itse ostin juuri tämän mekon, mutta ei kai tämä suurimmalle osalle sovi. Itse olen tumma, keskipituinen, normaalipainoinen ja rintava.

https://www.lindex.com/fi/p/8540153-7856-vihrea-minipituinen-paitamekko…

Miten tuo istuu jos olet rintava? Itse olen myös rintava ja suurin osa napillisista yläosista on oikean kokoisena (istuu hartioista/hihat oikean mittaiset jne) liian kireä rinnuksista.

Ja pikkasen lyhyt tuo helma 40+. Itse en tykkää kesällä tuollaisesta yläosasta, jossa on täyspitkä hiha.

Rannalla ehkä joo mutta ei toimistolle todellakaan. Minkään ikäiselle. 

Vierailija
702/772 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus, ruumiinrakenne, rintojen koko, onko erottuva vyötärö? Tällaiset asiat vaikuttaa. Lisäksi mitkä värit sopii. Ei kaikki sovi kaikille.

Itse ostin juuri tämän mekon, mutta ei kai tämä suurimmalle osalle sovi. Itse olen tumma, keskipituinen, normaalipainoinen ja rintava.

Miten tuo istuu jos olet rintava? Itse olen myös rintava ja suurin osa napillisista yläosista on oikean kokoisena (istuu hartioista/hihat oikean mittaiset jne) liian kireä rinnuksista.

Ja pikkasen lyhyt tuo helma 40+. Itse en tykkää kesällä tuollaisesta yläosasta, jossa on täyspitkä hiha.

Hihoista. Pakko olla kesällä töissä pitkät hihat jos on tatskoja. Kaikki emme ole töissä tehtaassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/772 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkkuhame ja legginssit - lyömätön yhdistelmä ikinuorelle!

Vierailija
704/772 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hihoi

Missä olet töissä kun tatskat pitää peittää?

Vierailija
705/772 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ap. on täällä. Vuoden vanha ketju.

Vierailija
706/772 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farkkuhame ja legginssit - lyömätön yhdistelmä ikinuorelle!

Sulla on ruma tyyli.

Vierailija
707/772 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju.

Vierailija
708/772 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sydäntalvi. Toukokuussa sitte fundeerataan kevät/kesäasuja. Nyt "villaa ylle, kokovillaa helylle", kuten on opetettu.

Vierailija
709/772 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen luullut pukeutuvani ihan melko nuorekkaasti ja asiallisesti, kunnes muutama kuukausi sitten näin lehtijutun, jossa haastateltavat sanoivat, että pillifarkut on olleet jo vuosia ihan out eikä kukaan heistä pukisi niitä päälleen. Itse olen kulkenut tyytyväisenä pillifarkuissa kaikki nämä vuodet. Oli järkyttävää tajuta, että musta on tullut sellainen ajasta jälkeensä jäänyt tantta, joka kuvittelee olevansa ajan hermolla eikä tajua, miten vanhanaikaselta näyttää. Muistan teininä ihmetelleeni sen ajan kolme-nelikymppisiä, jotka kulkivat järkyttävissä kasarikampauksissa ja -vaatteissa eivätkä tajunneet, miten hirveiltä ne näytti. Nyt musta on näköjään tullut samanlainen. :D

Toisaalta, iän myötä ei enää hirveästi kiinnosta, mitä muut ajattelee. Kuljen vieläkin pillifarkuissa kun en tykkää leveälahkeisista. 

Sama. Lisäksi kaapista löytyy ainakin neljät pillit, a' 100€ joten en varmasti hävitä niitä. Täti kyllä olenkin ja kohta mummokin. En ole niitä kaikkia paljoa edes käyttänyt kun etäillyt ja mekkoja pidän paljon myös. Olen pitkä, 180 joten hyvin leveät housut saisi mut näyttämään ylisuurelta vaikka hoikka olenkin. Ollaan sitten mieluummin jälkeen jääneitä :)

Muuten:  duunissa joku nuorikin käyttää niitä. Ollaan toimistotyössä. Toki nuorilla on enemmän leveälahkeista mallia. 

N56. 

Vierailija
710/772 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pikkasen lyhyt tuo helma 40+. Itse en tykkää kesällä tuollaisesta yläosasta, jossa on täyspitkä h

Puolustusvoimien. 

Vierailija
711/772 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa naisten pukeutuminen on tosi ikäkoodattua. Kun kävin aikanaan Italiassa, pukeutuminen ei ollut koodattu niin tarkkaan ikäkausiin.Uskon, että näin on muuallakin Etelä-Euroopassa. Esim. Espanjassa oli aivan ihastuttavia vaateputiikkeja myös, ei tietoakaan masentavasta tätityylistä. 

Vierastan kovasti ajatusta tyylin muuttamisesta Marimekko / Nosh -linjaan. En ole koskaan ollut muutoinkaan tyyliltäni sellainen. Mieluiten kääntäisin tyylivalintoja klassisempaan, olisi siis esim. jakkua, suoria housuja ja sopivasti vartaloa myötäileviä vaatteita. Mutta. En ole tyyliltäni sellainenkaan.

Vaihtoehdoksi jäävät rennot hupparit ja farkut. Näin pian 47-vuotiaana olen hukassa, mikä tyyli olisi nyt parasta, mutta todellakaan en halua sulloa itseäni mihinkään ikäkausitettuun Marimekko / Nosh-linjaan. Onneksi on vapaus valita itse tyylinsä. Kunhan nyt ei alastomana kylille lähde. 

Olen samaa mieltä, että Suomessa on poikkeuksellista se, että on vahvoja mielipiteitä siitä mieltä miten esim. yli 40-vuotiaan pitää pukeutua, millaiset hiukset pitää olla (lyhyet!!!). Tai ehkä niin päin että miten EI pidä pukeutua, ethän käytä minihametta jne. Olen asunut monessa maassa, pidempiä aikoja Yhdysvalloissa ja siellä ei todellakaan ole tuollaista. Enkä sano että pitää tavoitella ikuista nuoruutta ja yrittää leikellä itsensä nuoren näköiseksi, mutta mielestäni saa ja pitää pukeutua juuri sellaisiin vaatteisiin kuin haluaa ja pitää sen pituisia hiuksia kuin haluaa ja meikata tai olla meikkaamatta. Ihme asenne että nelikymppisenä olisi siirryttävä trikookaapuihin ja pätkäistävä hiukset. Mielestäni parhaalta näyttää kun pukeutuu oman tyylinsä mukaisesti ja omaan vartaloon sopivasti.

Vierailija
712/772 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoiset lenkkarit on nyt in

Vierailija
713/772 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
714/772 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andiata ja Kuusama valmistaa laadukkaita vaatteita. Useat mallit ovat sellaisia että kestävät aikaa ei yhden kauden vaatteita. Kannattaa panostaa laatuun, ostaa vähemmän parempaa. Esim laadukas pellava kestää vuosia käytössä, ei kutistu tai ohene.

Vierailija
715/772 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 40v ja aion käyttää samoja kesämekkoja joita olen käyttänyt edellisetkin vuodet. En tajua tällaista että ostetaan iän mukaan vaatteita sitten ollenkaan. Ostan vaatteita vain jos menevät rikki niin ettei niitä voi enää korjata. 

Vierailija
716/772 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätityyli vaihtelee niin paljon eri vuosikymmeninä, ja jokainen ikäpolvi mieltää sen oman nuoruutensa vanhempiin täteihin. Oman nuoruutensa muotiin pukeutumista on sanottu tätityyliksi, jos sen aikainen muoti ei ole pinnalla.

Ajattelisin, että tärkeintä olisi löytää omat, itselle sopivat värit ja mallit, sellaiset joista itse tykkää. Värivuodenajat voi olla helpoin tapa aloittaa, googlailla aihetta ja löytää ne omat huippuvärit. Vähän aikaa kun tutkii, löytää aika helposti sopiiko itselle kylmät vai lämpimät, kirkkaat vai murretut värit. Oikeat värit saavat ihon hehkumaan ja niitä käyttämällä tulee kaunis olo.

Tyylin on minusta hyvä pohjata siihen, mistä tykkää. Jos pillifarkut ja hupparit miellyttää tai hippimekot, etsii erityisesti  niitä silloin kun ne ovat muodissa. Jos löytää hyvälaatuisia yhteen sopivissa väreissä aina silloin tällöin, pääsee lopulta eroon vaatekriiseistä.

Oma vartalonmalli on hyvä hahmottaa, jos pitää tärkeänä miltä näyttää ulospäin. Ehkä tätimäinen tunne voi tulla, jos ei ole siitä varma. Tai vaatteet ovat liian isoja tai pieniä, tai mittasuhteet vääriä. 

Kengissä kannattaa myös suosia niitä omia hyviä värejä. Kannattaa katsoa peilistä, miltä ne näyttävät koko asun kanssa. Kenkien hyvä malli on sellainen mistä tykkäät ja mikä on hyvä jalassa. Käyttötarkoitus kannattaa miettiä. Haluatko kävellä, juosta, juhlia. Jos kenkä puristaa pahasti jo kaupassa kävellessä tai kotona sovitellessa, ei se siitä käytössä parane. Nahka mukautuu jalkaan, muovi ei.

Mitään yleispätevää neuvoa vaatepulmiin on mahdoton antaa, kun ei tunne sinua, persoonaasi eikä värejäsi. Paitsi se, että ota selvää niistä sinulle sopivista väreistä ja malleista, sovittele erilaisia vaatteita ja katso peiliin, tuntuuko vaate sinulta. Ikä ei ole se juttu vaan sinä. Miltä sinusta tuntuu vaatteissasi, saako peilikuva sinut hymyilemään.

Vierailija
717/772 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ap. on täällä. Vuoden vanha ketju.

Tosi moni miettii muotia ja vaatetarpeitaan tänäkin vuonna. Trendit vaikuttavat siihen mitä kaupasta saa ja mitä kirppikselle tuodaan myyntiin.

Vierailija
718/772 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju. Nythän sitä aletaan taas miettiä mitä pitää kesällä päällä. 

Vierailija
719/772 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä suosittelisin kaikille naisille kevät/kesä/syksy/talvivaatteiksi sellaisia, jotka istuvat hyvin päälle ja miellyttävät omaa silmää. Unohtaisin siis ikäperusteisen pukeutumisen. Se on selvästi turhan hankalaa, kun joutuu tällaisilla palstoilla jatkuvasti kyselemään viimeistään keski-iän koittaessa, että mitä olisi soveliasta pukea ja missä kannattaa shoppailla.

Eli ikään katsomatta pukekoon jokainen, mitä haluaa, eikö? Ainakin siihen saakka, kunnes saamme selkeät vaateliikkeet 20/30/40/50/60/70/80/90+ vuotiaille, joista jokainen ikäluokka voi sitten helposti käydä soveliaita vaatteita hankkimassa.

Voi kun saisi edes vartalonmittoihin sopivat kokomerkinnät. Todella ärsyttävää kun koot ovat vain suuntaa antavia. Miten voi olla niin?

Vierailija
720/772 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

busbee style on youtubessa kiva ,siinä on neuvoja tyylistä yli 40 v.amerikkalainen mutta tätä tyyliä voi soveltaa suomeenkin.

Hyvä vinkki! Aina kannattaa "varastaa" vaateideoita sellaiselta, jonka tyyli miellyttää omaa silmää. Soveltaminen on tietysti se juttu, ja tietenkin värit. Suora kopiointi harvoin toimii.

Tänä vuonna punaisilla matoilla ja muotinäytöksissä on näkynyt  psykedeelisiä värejä kuten tavallista, ja läpinäkyviä vaatteita. Sovellan siis ja etsin jotain kesympää väriä ja ehkä läpikuultavat hihat olisivat minulle tarpeeksi. Toisaalta, tarvitsenko edes paitoja nyt..

Onneksi kurkistusaukot ei ole enää muotia. Mulle riittää että vaatteessa on  kaula-aukko, hiha-aukot, lahkeiden ja vyötärön aukot. Enempi on liikaa ja tulee alipukeutunut olo. Ylimääräiset frillat aiheuttaa myös oudon olon. Itsellä siis, en toki muiden frilloja paheksu.