Kevät/kesävaatteita 40+ naiselle
Saa laittaa vinkkejä, yritän pyristellä tätityylistä eroon siinä onnistumatta. Kenkävinkkejä myös kaipaisin. Liian trendikkäät vaatteet vaan korostaa tätivaikutelmaa.
Kommentit (772)
Vierailija kirjoitti:
Vilassa ja Vero Modassa on jo kivoja kevätvaatteita! Espritillä myös.
Vero Modassa ja Espritillä ei oo mun mielestä ikinä kivoja vaatteita, ja menee molemmat nyt vähän ohi kysymyksen. Vero Modassa on nuorten vaatetta ja Espritillä mammojen.
Paituli,trikoot ja crocsit. Neuletakki päälle.
Instagramista löytyy pilvin pimein pukeutumis-inspoa joka ikään. Oon itse 45, ja en todellakaan oo tätiytynyt pukeutumisen suhteen. Liikunta pitää huolen siitä, ettei tarvitse piilotella kroppaa näihin muhkumekkoihin tai oversizeen. Kummatkin ovat onneksi tänä keväänä jo passé, joten eiköhän slimmimpää tarjontaa ryhdy pian näkymään kaupoissakin.
Kenkäpulmastasi: vältä tätimäisiä office-tyylin kenkiä kuten korkonilkkureita tai avokkaita sekä kesäisin rumia sandaaleja. Itse olen käyttänyt 90-luvulta alkaen syksystä kevääseen Doc Martensin maihareita ja kesäisin tennareita (Conversella on hyvä laatu ja kokovalkoiset Adidakset sopivat hyvin mekkoihin). Näillä pärjää eikä tarvitse olla joka asua varten eri kenkiä. Juhlia varten on yhdet second hand -liikkeestä löytyneet vintage-Blahnikit, jotka sopivat värinsä (hopea) puolesta minkä väriseen asuun tahansa. Keep it simple.
Farkkujen kanssa näyttää olevan 5cm koron sandaletteja mainoksissa. Kivalle näyttävät, mutta miltähän tuntuvat jalassa.
Cm nyt kaikki mywearit miinus 30%. Sieltä löydät.
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap jos et ole tuohon ikään mennessä tajunnu että ne ostetaan oman maun, tyylin ja istuvuuden eikä iän mukaan niin säälin sua.
Ohis,
Mutta se "oma tyyli" monesti muuttuu iän mukana. Toki jos teinistä saakka tyyli on ollut "klassinen" niin sen voi vanhuuteen saakka säilyttää ja on läpi elämänsä ok pukeutunut.
Vaikka mupti kiertääkin, niin jos jumittuu siihen nuoruutensa tytliin (olkoon sitten "nappiverkkarit tai trumpettilahkeet" mitä milloinkin) niin vaatteiden puolesta kamalalta/jämähtäneeltä sitä jossain kohtaa näyttää.
Samoin monelle työ luo ajan mittaan vaatimuksia myös tyylille (olkoon sitten hiukset/meikki/vaatteet) vaikka miten vapaa-ajalla viihtyy turrepuvussa tai lolita-mekossa, ei noissa asuissa työasioita useinkaan voi hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap jos et ole tuohon ikään mennessä tajunnu että ne ostetaan oman maun, tyylin ja istuvuuden eikä iän mukaan niin säälin sua.
Ohis,
Mutta se "oma tyyli" monesti muuttuu iän mukana. Toki jos teinistä saakka tyyli on ollut "klassinen" niin sen voi vanhuuteen saakka säilyttää ja on läpi elämänsä ok pukeutunut.
Vaikka mupti kiertääkin, niin jos jumittuu siihen nuoruutensa tytliin (olkoon sitten "nappiverkkarit tai trumpettilahkeet" mitä milloinkin) niin vaatteiden puolesta kamalalta/jämähtäneeltä sitä jossain kohtaa näyttää.
Samoin monelle työ luo ajan mittaan vaatimuksia myös tyylille (olkoon sitten hiukset/meikki/vaatteet) vaikka miten vapaa-ajalla viihtyy turrepuvussa tai lolita-mekossa, ei noissa asuissa työasioita useinkaan voi hoitaa.
Samaa mieltä sun kaa. Täysin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupat on täynnä ihania kevätvaatteita. Ehkä voisit varata ajan pukeutumisneuvojalle?
Ei ainakaan tiukkoja farkkuja, napapaitoja tms.
Itse tykkään paljon erilaisista mekoista, kapea lahkeisista housuista ja villatakeista. Tyylikäs laukku ja siihen sopivat kengät.
Hiuksiin kannattaa kiinnittää huomiota ja kevyt siisti meikki, jos meikkaat.Onko ne tiukat farkut ihan kauheat? En siis tarkoita että soi päällä, mutta pillimalliset jotka nyt väkisinkin on vartalonmyötäiset oikean kokoisenakin.
Eri 40+
Sopii pillitkin hoikalle, mutta jos otsikossa on 40+ niin vähemmistössä on hoikat tuossa iässä. Pillit eivät ole kyllä juuri nyt muotia ja suorat tai leveähköt lahkeet ovat kyllä tyylikkäämmät.
Vierailija kirjoitti:
Ser man på tanterna i den finska politiken skulle väl en jutesäck med halsöppning vara lämplig? Helst någon säck som har innehållit 300 kg kaffebönor eller mera.
Suomenruotsalaiset, aina niin positiivisia. :)
Panosta pitkähihaiseen ja pitkähelmaiseen kukkamekkoon. Sitä voi käyttää myös syksyllä, kun hihat ja helma ovat pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Instagramista löytyy pilvin pimein pukeutumis-inspoa joka ikään. Oon itse 45, ja en todellakaan oo tätiytynyt pukeutumisen suhteen. Liikunta pitää huolen siitä, ettei tarvitse piilotella kroppaa näihin muhkumekkoihin tai oversizeen. Kummatkin ovat onneksi tänä keväänä jo passé, joten eiköhän slimmimpää tarjontaa ryhdy pian näkymään kaupoissakin.
Kenkäpulmastasi: vältä tätimäisiä office-tyylin kenkiä kuten korkonilkkureita tai avokkaita sekä kesäisin rumia sandaaleja. Itse olen käyttänyt 90-luvulta alkaen syksystä kevääseen Doc Martensin maihareita ja kesäisin tennareita (Conversella on hyvä laatu ja kokovalkoiset Adidakset sopivat hyvin mekkoihin). Näillä pärjää eikä tarvitse olla joka asua varten eri kenkiä. Juhlia varten on yhdet second hand -liikkeestä löytyneet vintage-Blahnikit, jotka sopivat värinsä (hopea) puolesta minkä väriseen asuun tahansa. Keep it simple.
Eikö oversizet nimenomaan ole hoikille tarkoitettu? Korostamaan sitä hoikkuutta kun roikkuvat päällä.
Olen aina pitänyt mustia urheilusandaaleja kesällä. Parhaat kengät helposti kipeytyville jaloille. Ostin viime kesänä Eccon sandaalit ja tuntuvat todella hyviltä jaloissa. Ei paljon jonkun nirppiksen mielipiteet pukeutumisesta kiinnostele.
Vierailija kirjoitti:
Pituus, ruumiinrakenne, rintojen koko, onko erottuva vyötärö? Tällaiset asiat vaikuttaa. Lisäksi mitkä värit sopii. Ei kaikki sovi kaikille.
Itse ostin juuri tämän mekon, mutta ei kai tämä suurimmalle osalle sovi. Itse olen tumma, keskipituinen, normaalipainoinen ja rintava.
https://www.lindex.com/fi/p/8540153-7856-vihrea-minipituinen-paitamekko…
Mitä hittoa, hinnat ovat nousseet vaatteissakin. Järkyn kallis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus, ruumiinrakenne, rintojen koko, onko erottuva vyötärö? Tällaiset asiat vaikuttaa. Lisäksi mitkä värit sopii. Ei kaikki sovi kaikille.
Itse ostin juuri tämän mekon, mutta ei kai tämä suurimmalle osalle sovi. Itse olen tumma, keskipituinen, normaalipainoinen ja rintava.
Lindex on stokkan vaatekauppa, joka myy ihan hyvin. Kai se on viimeinen oljenkorsi konkurssikypsässä firmassa joten pitää nyhtää rahaa minkä voi.
Vaatteiden hinnat ON nousseet. Tavallaan hyväkin asia, hilkitsee turhaa shoppailua... Kääntöpuoli on se, ettei vaatteiden laatu ole parantunut =ei kestä sen pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ruma.
Liian trendikkäät tekee tätimäiseksi?
No, laita huivi ja pitkä hame.
Vierailija kirjoitti:
Tässä iässä sitä vaan lihoaa ja rinnat roikkuvat entistä enemmän. Syksyä ja talvea sitä vaan toivoo voidakseen kunnolla peittää itsensä mustiin löysiin vaatteisiin, eikä ole kuuma. Vaihdevuosien lähestyessä muutenkin kesää vihaavalle kesät ovat vain entistä tuskaisempia ja toivoo ainoastaan kylmää ja sateista kesää. Jo nyt on liian valoisaa.
Ai missä iässä? Oon 47 eikä rinnat roiku eikä ylipaino vaivaa. Kesä on vuoden parasta aikaa, en malta odottaa että saan ottaa kaikki kesämekot käyttöön! Hellepäivät ovat ihania. Suunnitelmissa on muuttaa parin vuoden sisällä pysyvästi niin lämpoiseen, että pärjää kesämekoissa ympäri vuoden.
Jos et ole kehoosi tyytyväinen, ratkaisu on tehdä kehosta sellainen jossa viihdyt eikä muumioitua mustien löysien vaatekerrosten alle. Mielikin pysyy virkeämpänä ulkona valossa ympäri vuoden reippaillessa.
Vierailija kirjoitti:
Vältä ainakin tunikoita, capreja ja urheilusandaaleja. Ne ovat suomalaisen keski-ikäisen naisen tyypillinen kesäasu, mutta minusta yhdistelmä ei ole pukeva. Jostain syystä Suomessa monet naiset inhoavat mekkoja, vaikka mekkohan on mitä kätevin ja kaunein vaate varsinkin kesällä. Viimeiset pari vuotta trendinä on ollut frillamekot. Ne sopivat vanhemmille naisille jopa nuoria paremmin.
Odottelen tässä just että ne helkutin frilla-mitkälie-mekot menisivät pois muodista ja kaupoista saisi jotain selkeälinjaisempia mekkoja. Sitten ehkä ostan. Nykymuoti on makuuni ihan liian hörselöistä ja näytän tuollaisissa aivan idiootilta. Pahinta on jos on vielä jotkut puhvihihat, ja usein on. Myös kesäpuseroissa, joten nekin jäävät ostamatta toistaiseksi.
Mulla varmaan eka asia mikä muuttui keski-ikääntyessä oli just tuo helmojen pituus. Nuorena viihdyin tuon mittaisissa hameissa ja mekoissa. Nykyään, vaikka sääret on ok, tuntuu että yli polven mitta on liian lyhyt, varsinkin jos on paljaat sääret. Talvella paksujen sukkisten ja pitkävartisten kenkien kanssa vielä jotenkuten menee.