Mies säästää yhteiselle lapsellemme samanverran kuin maksaa elatusmaksua esikoisestaan
Onko tämä mielestäsi väärin? Eli kun mies maksaa exälleen elatusta 300€/kk vaikka lapsi asuu puolet kuukaudesta meillä niin laittaa myös yhteisen lapsemme säästötilille tuon 300€/kk
Ystäväni mielestä tämä on väärin.
Kommentit (605)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei oikein selviä mikä tässä kuviossa on väärin?
Se on väärin, että isän luota poissa asuvan lapsen rahat käytetään elämiseen ja isän luona asuva lapsi saa rahat itselleen. Lapsen vanhempana haluaisin molemmille lapsille samansuuruiset rahastot. Näin olen toiminut olien lapsien kanssa.
Minkä se isä sille voi että äiti hlauaa käyttää ylimääräisen rahan elämiseen?
Ei ole välttämättä halusta kiinni, voi tarvita elämiseen elatusmaksun. Kuten monet yksinhuoltajat.
Ap:n miehen ex ei ole yksinhuoltaja vaan heillä on miehen kanssa yhteishuoltajuus ja mies maksaa esikoisen elämisestä reippaasti yli puolet.
Ja lisään tähän vielä että minä en tiedä mihin mieheni ex tuon rahan käyttää, eikö se minulle kuulu edes.
Mies maksaa tuon rahan exälleen koska heillä on joku iänikuinen sopimus asiasta, ja näin ollut aina, ei se minulle kuulu, tiedän asiasta vain siksi että mies sanoi minulle että haluaa antaa myös minulle tuon rahan, ja sanoin että en tarvitse sitä ainakaan tällä hetkellä joten voi laittaa suoraan lapsen tilille.
Ap
Lapsi on puolet kuukaudesta isällään, jolloin kulut menee tämän perheen piikkiin.
Ja maksaa 300 vielä päälle exälle. Exä voisikin säästää tuon pesämunaksi lapselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi miehesi maksaa elatusmaksua, kun on viikko viikkosysteemi? Eikö voisi lopettaa sen ja säästää lapsen tilille saman verran.
Elareiden maksamista ei voi noin vain lopettaa omasta halusta, koska silloin mies jää sen elarin verran velkaa joka kuu, ja niitä voidaan periä myöhemmin. Käyhän lukemassa googlesta miten asiat ovat, on vähän hassua tulla kommentoimaan asiaan josta ei tiedä oikein mitään. Hankihan nyt edes ihan persutieto ensin.
Vuoroviikoin isällään asuvasta lapsesta ei tarvitse maksaa elatusmaksua.
Ah, nään jo isin selittämässä 18 vuotiaalle miten äiti ilmeisesti on tuhlannut hänen 300e kuukaudessa, kun toisella lapsella on kunnon pesämuna.
No, minusta on järjetön ajatus, että mies antaa tuon ylimääräisen rahan äideille. Miksi ihmeessä? Mies on lasten vanhempi. Jos toiselle kerätään säästöjä, pitää toisellekin kerätä. Joko lisärahalla, tai jos tuo 300 euroa on ylimääräistä, sillä. Exä ei liity asiaan mitenkään.
Jotenkin sairas ajatus, että tuollaista ilkeää ajattelua haudottaisiin niin, että lapsiparka on viikottain isänsä kotona tajuamatta ollenkaan, että siellä vain odotetaan, miten lapset 18 v täytettyään tajuavat viimeistään, kuka on isän oikea lapsi. Vain todellinen psykopaatti toimisi noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi miehesi maksaa elatusmaksua, kun on viikko viikkosysteemi? Eikö voisi lopettaa sen ja säästää lapsen tilille saman verran.
Elareiden maksamista ei voi noin vain lopettaa omasta halusta, koska silloin mies jää sen elarin verran velkaa joka kuu, ja niitä voidaan periä myöhemmin. Käyhän lukemassa googlesta miten asiat ovat, on vähän hassua tulla kommentoimaan asiaan josta ei tiedä oikein mitään. Hankihan nyt edes ihan persutieto ensin.
Ei tarvitse, mutta mies on hyvä isä ja maksaa. Hän saa maksaa. Vieläkö tätä jauhatte?
Vierailija kirjoitti:
Ah, nään jo isin selittämässä 18 vuotiaalle miten äiti ilmeisesti on tuhlannut hänen 300e kuukaudessa, kun toisella lapsella on kunnon pesämuna.
Isin on turha mitään selitellä. Isi itse on antanut ulkopuoliselle tämän rahan. Kyllä se lapsi tajuaa, mitä on tehty. On isän kulta ja sitten se entinen lapsi. Sitähän tämä koko ketju yrittää osoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse, mutta mies on hyvä isä ja maksaa. Hän saa maksaa. Vieläkö tätä jauhatte?
Maksakoot, mutta molemmilla lapsilla pitää olla sekä sama elintaso että samat säästöt.
Miksi kaikki olettaa että esikoisen perheessä tuo raha menee elämiseen? Eikä esikoisen äiti laita sitä rahaa säästöön lapselleen tai vaikka matkusta lapsen kanssa tuolla rahalla tai osta merkkivaatteita mitä ap:n lapsi ei saa?
Vierailija kirjoitti:
No, minusta on järjetön ajatus, että mies antaa tuon ylimääräisen rahan äideille. Miksi ihmeessä? Mies on lasten vanhempi. Jos toiselle kerätään säästöjä, pitää toisellekin kerätä. Joko lisärahalla, tai jos tuo 300 euroa on ylimääräistä, sillä. Exä ei liity asiaan mitenkään.
Jotenkin sairas ajatus, että tuollaista ilkeää ajattelua haudottaisiin niin, että lapsiparka on viikottain isänsä kotona tajuamatta ollenkaan, että siellä vain odotetaan, miten lapset 18 v täytettyään tajuavat viimeistään, kuka on isän oikea lapsi. Vain todellinen psykopaatti toimisi noin.
Onko siis tämä rahat säästöön pistävä äiti mielestäsi psykopaatti? Eikö äidillä ole oikeutta tehdä saamillaan rahoilla oman lapsensa eduksi kuten haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksakoot, mutta molemmilla lapsilla pitää olla sekä sama elintaso että samat säästöt.
Pitääkö ap:n siis joka kuukausi ottaa yhteyttä miehen exään ja kysyä paljonko tässä kuussa laitetaan lasten tilille????
Kai nyt äiti saa omalle lapselleen säästää niin paljon kun haluaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Eihän niillä ole samaa äitiä. Yksi äiti tässä ne lapsen rahat käyttää ja toinen vastaavasti säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä exä nainen laittakoon 300 euroa lapsen tilille omistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isin on turha mitään selitellä. Isi itse on antanut ulkopuoliselle tämän rahan. Kyllä se lapsi tajuaa, mitä on tehty. On isän kulta ja sitten se entinen lapsi. Sitähän tämä koko ketju yrittää osoittaa.
Mille ulkopuoliselle??? Jos mies antaa molemmille lapsen äideille rahaa, ja lisäksi huolehtii molemmista lapsista ja maksaa heidän kaikki kulunsa lasten äidin kanssa puoliksi niin miten tästä nyt väännetään että mies suosii vain nuorempaa lasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mille ulkopuoliselle? Molemmat naiset,jotka saavat rahaa, ovat miehen lasten äitejä. Eivät mitään ulkopuolisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kerro vielä mistä lähtien tällä palstalla äiti on ollut ulkopuolinen ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mille ulkopuoliselle??? Jos mies antaa molemmille lapsen äideille rahaa, ja lisäksi huolehtii molemmista lapsista ja maksaa heidän kaikki kulunsa lasten äidin kanssa puoliksi niin miten tästä nyt väännetään että mies suosii vain nuorempaa lasta?
Toiselle säästää ja toiselle maksaa elareita, elämisen kuluihin. Ymmärrätkö eron?
Vierailija kirjoitti:
Olisko mies yhtä paska jos eroaisimme ja hän jatkaisi samalla lailla?
Eli hoitaisi molemmat lapset omalla viikollaan ja sen lisäksi maksaisi meille molemmille exille tuon 300€
Ja minä edelleen laittaisin sen säästöön ja ex tekisi mitä tekisi?Ap
Ei olisi. Silloin se olisi reilua kun maksaisi molemmista lapsistaan elatusmaksua saman verran.
Tätä juuri itsekkin kysyin teiltä. Tilanne ei muuttuisi mitenkään.
Edelleen mieheni olisi lapsien kanssa puolet kuukaudesta ja maksaisi heidän menonsa silloin.
Lisäksi antaisi minulle 300€ ja exälleen 300€.
Minä laittaisin tuon säästöön ja ex ei.
Eli edelleen olisi sama tilanne vaikka eroaisimme koska minulla tai miehellä ei ole oikeutta päättää mitä tuolla 300 eurolla tehdään.
Ja mitään päiväkotimaksuja ei mene, mies maksaa molempien lapsen harrastuksen puoliksi, hommaa lapsille vaatteita jne. Mitä tarvitsevat, meillä on kaikille lapsille vakuutukset, on kotivakuutus jne. Maksamme nämä puoliksi, niin kuin olen tuhanteen kertaan sanonut.
Ap