Naiset, asteikolla 0-10, kuinka suuri ongelma miehen introverttiys on sinulle?
0 = ei ollenkaan, ehkä jopa pieni plussa
5 = keskisuuri ongelma, mutta voisin oppia elämään sen kanssa, jos viitsisin
10 = iso ongelma, ansaitsen paremman miehen
Kommentit (76)
Introja ja ekstroja on moneen junaan, niin miehissä kuin naisissa. Osa introista on lähinnä ujoja, osa taas aidosti kyllästyneitä ylenpalttiseen turhan höpöttämiseen. Ekstroissa taas osa on pohjiltaan epävarmoja sen ominaisuuden peittäjiä ja osa taas osa aidosti itsevarmoja ja sen myötä äänekkäitä.
Jokainen tietää työympäristöstään, että noin 8/10 ekstroista on todellakin vaan höpöttäjiä, millä ei ole juuri muuta annettavaa kuin loputon ääni. Lopuilla 2/10 ekstroista voi olla annettavaa paljon enemmän. Introt on varmaan keskimäärin oikeasti fiksumpia, mutta sen ulos saaminen on haastavampaa. Ja toki myös introkin voi olla vaan hölmö, ihan siinä missä ekstrokin,
Vierailija kirjoitti:
Introja ja ekstroja on moneen junaan, niin miehissä kuin naisissa. Osa introista on lähinnä ujoja, osa taas aidosti kyllästyneitä ylenpalttiseen turhan höpöttämiseen. Ekstroissa taas osa on pohjiltaan epävarmoja sen ominaisuuden peittäjiä ja osa taas osa aidosti itsevarmoja ja sen myötä äänekkäitä.
Jokainen tietää työympäristöstään, että noin 8/10 ekstroista on todellakin vaan höpöttäjiä, millä ei ole juuri muuta annettavaa kuin loputon ääni. Lopuilla 2/10 ekstroista voi olla annettavaa paljon enemmän. Introt on varmaan keskimäärin oikeasti fiksumpia, mutta sen ulos saaminen on haastavampaa. Ja toki myös introkin voi olla vaan hölmö, ihan siinä missä ekstrokin,
Kumpikaan ominaisuus ei liity introversioon. Ei taas mitään käsitystä siitä, mistä puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Höpöttämällä omaa epävarmuuttaan eli käytännössä sosiaalista ahdistustaan peittelevä ihminen on todennkäöisemmin intro kuin ekstro.
Minä vihaan hiirimiehiä. Jos mies ei osaa kommunikoida, niin potkin ulos! N31
Introverteillä on erittäin yleistä, että puhelimeen vastaaminen ja yllätysvieraat ärsyttää. Kyse ei ole todellakaan mistään sosiaalisesta rajoittuneisuudesta. Ymmärrän siis täysin, että introvertti hakee postipaketin automaatista ilman ihmiskontaktia mielummin, kuin puhuu puhelimessa ja odottaa vierasta ihmistä kotiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa 0
Paitsi jos on sellainen että tyyliin piileksii sisällä ikkunat muovilla peitettyinä muta se ei ole introverttiyttä vaan jokin henkinen ongelma.
Sama mulla.
En voi sietää ekstrovertti miehiä yhtään. Hermo menee minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä vihaan hiirimiehiä. Jos mies ei osaa kommunikoida, niin potkin ulos! N31
Nyt et taida ymmärtää, mitä on introvertti.
Introverttius on minulle ok, olenhan sellainen itsekin.
Introverttius tarkoittaa kuitenkin minulle sitä, että henkilö tarvitsee omaa aikaa ja yksinoloa ladatakseen akkuja. Se ei tarkoita minulle esim. sitä, ettei ihminen opettele ilmaisemaan itseään ja puhumaan myös vaikeista asioista. Tällaista kumppania en itselleni halua.
t. Kommunikointikykyinen introvertti, jolla on samanlainen puoliso
Vierailija kirjoitti:
Kerro ensiksi mitä tämä sinun määrittelemä introverttisyys tarkoittaa?
Liian moni sekoittaa introverttisyyden näihin asioihin:
a) on ujo
b) ei omista sosiaalisia taitoja
c) ei omista yhtään ystäviä
d) on addiktoitunut tietkonepeleihin
Naulan kantaan tuo lista. Kuvaillaanko tässä se sosiaalisesti estynyt luonne joka on varmasti naiselle vaativa miehen luonne kuin pelkkä introv. mies on oikeasti. Itse olen selkeästi introvertti mutta puhun kyllä kaikkien niin tuttujen kuin tuntemattomien kanssa mutta tarvitsen sen "huilitauon" sosiaalisesta meiningistä sen tilanteen jälkeen. Ja tosiaan en halua pelata mitään videopelejä aikuisiän tultua. Tosi monet ekstrovertithan pelaa video/tietokonepelejä aika keski-iälläkin.
Ja myöskin- nämä suomalaisen miehen tunne-elementit ja niiden prosessointi naiselleen on mutkikasta supliikeille pelimiehillekkin joilla on toki paremmat edellytykset käsitellä naisiaan "oikein" parisuhteen jatkumoa ajatellen kun naisetta ei osaa elää ja sitä kautta on korkeampi kynnys jäädä hylätyksi naisensa toimesta.
Onhan se surullista jos on suhde jossa on estynyt mies joka ei naistaan huomioi mitenkään muttei osaa myöskään ilmaista miksi tekee niin. Ei parisuhteeseen monikaan halua uuden "koulukaverin" kanssa.
Vierailija kirjoitti:
-5 eli iso plussa. :D
Aivan, ne ei juokse baareissa jatkuvasti.
Jos puhutaan kognitiivisesta lahjakkuudesta, niin suurin osa näistä on introverttejä.
Joten dismissaalla introt, dismissaa suuren osan kaikkein terävimmistä ihmisistä.
Car Jung kehitti ainakaan typologiat: introvertti-ekstrovertti; intuitiivinen-aistillinen ja ajattelija-suorittaja.
Intuitiivinen, introvertti-ajattelija on kaikkein terävin näistä yhdistelmistä, joten halveksumalla introverttejä, halveksutaan älyllistä ja luovaa lahjakkuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9 - En halua miestä, josta joutuu arvailemaan kun ei saa selvää hänen murahduksistaan tai kuvittelemaan mitä hän on jostain mieltä
Kyllä useimmat introvertit osaavat ihan puhua, ja ovat itseasiassa hyvää juttuseuraa jos kemiat kohtaa. Introvertin kanssa keskustellessa pääsee paremmin itsekin ääneen kuin omia mielipiteitään toisten päälle pälpättävän ääriekstrovertin.
Ekstroversio ei tarkoita sitä, että henkilöllä ei olisi sosiaalisia taitoja tai käytöstapoja, kuten ei tarkoita introversiokaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuuden vuoden seurustelun jälkeen on vastattava 7. Aina ottaa itsetunto kolausta, kun toiselle ei tule ikävä eikä halua nähdä.
Ei ole sinulle oikea mies. Miksi roikut tällaisessa suhteessa?
Introverttiys ei ole ongelma, olen itsekin introvertti. Se olisi ongelma jos mies ei koskaan suostuisi lähtemään tai tekemään mun kanssa mitään kodin ulkopuolella.
Ekstroverttina ei varmaankaan oltaisi niin helposti samalla aaltopituudella. Onneksi mieskin on ekstrovertti. Tutustuminen kävi varsin luontevasti, ei varmaan yllätä ketään.
Olen introvertti nainen ja se ilmenee esim. niin, että
- työmatkalla, missä on isompi porukka, käytän väliajat yksin kaupungilla liikkumiseen tai hotellihuoneessa latautumiseen
- rakastan kulttuuria ja tykkään käydä erilaisissa tapahtumissa, mutta en toivo kotiimme usein vieraita
- matkustelen paljon, mutta useimmiten vain puolisoni kanssa. Jos matkustan ystävän kanssa, haluan oman hotellihuoneen
- olen sosiaalinen ja pidetty työkaveri, mutta jos mahdollista, vetäydyn jossain vaiheessa päivää omiin oloihini
- tunnen kaikki naapurit ja moikkaan niitäkin, joita en tunne. Vaihdan heidän kanssaan pari sanaa. Ystävystyä en heihin halua.
- yllätysvieraat eivät ole meille tervetulleita ja ystäviänikin tapaan mieluiten kodin ulkopuolella, jotta voin lähteä pois siinä vaiheessa, kun alkaa väsyttää
- puolisoni hoitaa yksin omat ystävä- ja sukulaissuhteensa. Lähden mukaan hänen sukulaisilleen noin kerran vuodessa, mutta en todellakaan viikoittain.