Naiset, asteikolla 0-10, kuinka suuri ongelma miehen introverttiys on sinulle?
0 = ei ollenkaan, ehkä jopa pieni plussa
5 = keskisuuri ongelma, mutta voisin oppia elämään sen kanssa, jos viitsisin
10 = iso ongelma, ansaitsen paremman miehen
Kommentit (76)
Riippuu, miten introverttiys ilmenee ja vaikuttaako se jotenkin suhteeseen tai mahdolliseen yhteiseen elämään.
Periaatteessa 0
Paitsi jos on sellainen että tyyliin piileksii sisällä ikkunat muovilla peitettyinä muta se ei ole introverttiyttä vaan jokin henkinen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Tinder-nainen sanoi minulle, että hän ansaitsee muka paremman miehen. AP
Ahaa.
Extroverttinä on nyllä aika yksinäinen olo introverttejen kanssa, joten 9
Tota tota, vauvapalstaa ja Tinderiä. Onko kyse siis todella introverttiydestä vai mt-ongelmista?
Kiitoksia asiallisista vastauksista. AP
10, täytyy heti tunnustaa. Ei varmaan ole useimmille suomalaisnaisille mikään ongelma, mutta itse kuulun täällä vähemmistöön. Uskon että avioeroon johti miehen sisäänpäinkääntyneisyys ja oma ulospäinkääntyneisyys, vuosia kyllä oltiin naimisissa, että en osannut pitää alussa ongelmana ja alkuhuumassahan olin poikkeus seuran suhteen miehelle, mutta lopulta ei voitukaan enää sietää toisiamme. En ole mikään super sosiaalisesti taitava enkä äänekäs ekstrovertti, mutta tosiaan saan energiaa ihmisten seurasta kun eksä taas on ihan erakko, ihan ääripään introvertti. Kyllä se syö kun puoliso vaatii ja vaalii vain omaa tilaa eikä mikään riitä. Olkoon yksin kun siitä tykkää.
0. Olen itse pahimpia introverttejä, mitä tiedän. Jo nettikaupat on liian sosiaalisia, kun paketti pitää hakea tai ottaa vastaan.
Kerro ensiksi mitä tämä sinun määrittelemä introverttisyys tarkoittaa?
Liian moni sekoittaa introverttisyyden näihin asioihin:
a) on ujo
b) ei omista sosiaalisia taitoja
c) ei omista yhtään ystäviä
d) on addiktoitunut tietkonepeleihin
Oletko se mies, joka ei uskalla mennä kahvilaan treffeille?
9 - En halua miestä, josta joutuu arvailemaan kun ei saa selvää hänen murahduksistaan tai kuvittelemaan mitä hän on jostain mieltä
Vierailija kirjoitti:
9 - En halua miestä, josta joutuu arvailemaan kun ei saa selvää hänen murahduksistaan tai kuvittelemaan mitä hän on jostain mieltä
Tässä taas hyvä kuvaus siitä, mitä introverttisyys ei tarkoita.
Miehelläsi on vain surkeat sosiaaliset taidot.
0, jos introverttiys tarkoittaa sitä, että sosiaaliset tilanteet kuormittavat enemmän kuin lataavat. Tämä ei tarkoita erakkoutta tai ihmissuhteisen puuttumista vaan sitä, että kaipaa aika paljon aikaa yksin/oman perheen kesken.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä useimmat introvertit osaavat ihan puhua, ja ovat itseasiassa hyvää juttuseuraa jos kemiat kohtaa. Introvertin kanssa keskustellessa pääsee paremmin itsekin ääneen kuin omia mielipiteitään toisten päälle pälpättävän ääriekstrovertin.
Vierailija kirjoitti:
0, jos introverttiys tarkoittaa sitä, että sosiaaliset tilanteet kuormittavat enemmän kuin lataavat. Tämä ei tarkoita erakkoutta tai ihmissuhteisen puuttumista vaan sitä, että kaipaa aika paljon aikaa yksin/oman perheen kesken.
Itse introverttina se tärkein asia on juuri se, että pääsee omaan kotiin latautumaan yksin, eikä tarvitse olla sosiaalisessa tilanteessa. Jos siellä kotonakin pitää tehdä ja puhua ja jutella puolison kanssa 24/7, niin en usko kyseessä olevan henkilö, joka on introvertti.
Introvertti tarvitsee sellaisia "haluan olla oman pääni sisällä" latautumishetkiä.
0. Olen itse introvertti ja mieheni myös. Muita en varmaan jaksaisikaan kodissani.
Tinder-nainen sanoi minulle, että hän ansaitsee muka paremman miehen. AP