Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te jotka miellätte itsenne köyhiksi! - Paljon ruokaan rahaa/kk

Vierailija
07.03.2023 |

+ perhekoko

Kommentit (228)

Vierailija
181/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin jääka Pisa vain valo kuin turvaton maailmassa jossa kaikelle on hinta. Viime vuonna selvisin hyvin vähällä S-Pankin mukaan.

Miten voittaa kapitalisti? Irtautua kaikesta jolla voi hallita. Raha ei aina tuo turvaa.

Miten voittaa tekoäly shakissa? Pelata täysin järjettömästi ilman logiikkaa. Miettikää miten sydämentahdistimet sekoavat jos joku muokkaa sydämenlyönnin määrettä? 1-2-33-2! Autojen peruutuskamera toimii jos ei erota oikeaa vasemmasta. Kalenteri jos ei erota päiviä toisistaan.

Miten tuhota kaikki elektroninen lähistöltä? Jauhesammuttinella. Vähän kuin antaisi happea tai nestemäistä typpeä kasveille.

Vierailija
182/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksineläjä köyhä eläkeläinen ja ruokaan menee noin satanen kuussa. Syön sillä rahalla hyvin.

Voitko laittaa vaikka viikon ostokset tähän?

Minä voin laittaa, olen eri kommentoija mutta sama budjetti.

Tämä on aika tyypillinen viikkolistani:

Appelsiini/omena kg 1€

Pikkutomaatteja rasia 1,40€

Porkkana kg 1,30€

Tuorekurkku 1,50€

Peruna kg 0,90€

Leipää 2€

Juustosiivuja 150g 1,90€

Jauhelihaa 400g 2,85€ (2 vk riittää)

Maitojuoma litra 1,40€

Ruokakerma 0,60€

Kilo jogurttia 1,85€

Makarooni 400g 0,40€

Tonnikala purkki 1,40€

Ananas purkki 0,70€

Yhteensä 19,40€

Lisäksi oivariinia, pakastemansikoita, sipulia ja mausteita. Yhteensä ehkä 3€/vk. Ostan isoja pakkauksia silloin tällöin. Näitä on vaikea laskea. Yhteensä noin 25€/vk kun karkit tai jäätelö lisäksi. Noista valmistaa makaroonilaatikon, tai muusia ja j.lihakastiketta, tonnikalasta lämpimiä voileipiä ja monta muuta. Porkkana raastetta ananaspaloilla. Jogurttia mansikoilla tai ananaksella. Kurkkua leivälle ja salaattiin. Koen syöväni paljon ja hyvin. Kasviksia syön liian vähän mutta suolistoni ei kestä enempää. Hiilihydraatteja tulee liikaa mutta yritän etsiä niille korvaavia edullisia tuotteita.

Papereita ja pesuaineita en tällä hetkellä osta yhtään kun joskus aikoinaan ostanut poistohinnoilla isot satsit. WC paperia 0,50€/vk ja pari koneellista pyykkiä viikossa, kerran hiustenpesu (ostan aina noin litran pullot tarjouksesta, kestävät liki vuoden). Palasaippuaa moneksi vuodeksi, maksoi euron 2 kpl.

Noin kerran kuukaudessa ostan ison pakastepizzan ja 0,5 litraa limsaa tai vaihtoehtoisesti valmiin ruoan kotiin syötäväksi.

Käyn s ja k kaupoissa, seuraan tarjouksia molemmissa joten usein saan vielä edullisemmin.

Kuolisin nälkään jos mun viikon ruoat on lämpimiä voileipiä tai makaronilaatikko ja siinäkin jauheliha kestää 2 viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksineläjä köyhä eläkeläinen ja ruokaan menee noin satanen kuussa. Syön sillä rahalla hyvin.

Appelsiini/omena kg 1€

Porkkana kg 1,30€

Tuorekurkku 1,50€

Peruna kg 0,90€

Leipää 2€

Juustosiivuja 150g 1,90€

Maitojuoma litra 1,40€

Ruokakerma 0,60€

Kilo jogurttia 1,85€

Makarooni 400g 0,40€

Tonnikala purkki 1,40€

Ananas purkki 0,70€

Yhteensä 19,40€

Lisäksi oivariinia, pakastemansikoita, sipulia ja mausteita. Yhteensä ehkä 3€/vk. Ostan isoja pakkauksia silloin tällöin. Näitä on vaikea laskea. Yhteensä noin 25€/vk kun karkit tai jäätelö lisäksi. Noista valmistaa makaroonilaatikon, tai muusia ja j.lihakastiketta, tonnikalasta lämpimiä voileipiä ja monta muuta. Porkkana raastetta ananaspaloilla. Jogurttia mansikoilla tai ananaksella. Kurkkua leivälle ja salaattiin. Koen syöväni paljon ja hyvin. Kasviksia syön liian vähän mutta suolistoni ei kestä enempää. Hiilihydraatteja tulee liikaa mutta yritän etsiä niille korvaavia edullisia tuotteita.

Papereita ja pesuaineita en tällä hetkellä osta yhtään kun joskus aikoinaan ostanut poistohinnoilla isot satsit. WC paperia 0,50€/vk ja pari koneellista pyykkiä viikossa, kerran hiustenpesu (ostan aina noin litran pullot tarjouksesta, kestävät liki vuoden). Palasaippuaa moneksi vuodeksi, maksoi euron 2 kpl.

Noin kerran kuukaudessa ostan ison pakastepizzan ja 0,5 litraa limsaa tai vaihtoehtoisesti valmiin ruoan kotiin syötäväksi.

Käyn s ja k kaupoissa, seuraan tarjouksia molemmissa joten usein saan vielä edullisemmin.

En usko, että muka söisit noin. Ja että 400g jauhelihaa riittäisi 2 viikoksi.

Nämä on tälläisiä "kyllä mä elän 10 eurolla kuussa!" tarinoita, joissa totuus kaukana.

No jos tähän voisi kuitteja laittaa niin laittaisin. Kyllä tuo ihan todellinen lista on. Lihaa syön todellakin vähän eli jauhelihapaketin puolitan pakastimeen. Mulla tuli virhe porkkanan kohdalla, piti laittaa 500g pss.

En kyllä koskaan ole missään väittänyt syöväni kympillä kuussa. Se olis ihan törkeä vale. Kyllä se 25€/vk menee useimmiten.

En ymmärrä mikä tuossa on niin epäuskottavaa? Mulla on paljon ruoka-aineita mitä en pysty syömään esim lohi ja palkokasvit. Hedelmiäkin vain 1 kpl/ pv. Makarooniakaan en osta kuin pari kertaa vuodessa, riisiä pari kiloa ehkä. Perunaa eniten. Mansikat taitaa olla kalleinta eli 9€/kg pss. Se riittää kyllä kuukauden. Lämpimän ruoan teen 1-2 kertaa viikossa ja esim makaroonilaatikko riittää ainakin 5 päiväksi jos syön kaksi kertaa päivässä. Samoin lasagnette, johon laitan myös vain 200g jauhelihaa.

Kerro sinä oma listasi, kiinnostaisi lukea kun aina ihmetellyt mitä ihmiset syö jos ruokaan menee 50€/vk. Ja huom! Minä olen lähes 100kg. Kipujen vuoksi en liiku kuin pakolliset ja kalorimäärän yritän pitää maks 1500/pv etten liho lisää.

Vierailija
184/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumutomaatit maksaa 1.29 euroa. Normi tomaatit lähes 6 euroa. Olen ostanut luumu tomaatteja. Ne riittää ruokiin.

Vierailija
185/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Appelsiini/omena kg 1€

Porkkana kg 1,30€

Tuorekurkku 1,50€

Peruna kg 0,90€

Leipää 2€

Juustosiivuja 150g 1,90€

Maitojuoma litra 1,40€

Ruokakerma 0,60€

Kilo jogurttia 1,85€

Makarooni 400g 0,40€

Tonnikala purkki 1,40€

Ananas purkki 0,70€

Yhteensä 19,40€

Kuolisin nälkään jos mun viikon ruoat on lämpimiä voileipiä tai makaronilaatikko ja siinäkin jauheliha kestää 2 viikkoa.

Outoa, sillä minä olen 100 kg painava tuolla ruokamäärällä.

Vierailija
186/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää millaista on se hyvin syöminen satasella kuussa?

Uskaltaisin arvata, että ns. Perinteistä itse valmistettua kotiruokaa. Monet poimii marjat, hedelmät kotipuutarhasta ja kasvattaa perunat, juurekset ym vihannekset. marjat sienet kerätään metsästä. Jotkut jopa kalastaa. Omat seirsenkympouset vanhemmat elää maalla lähes luontaistaloudessa. Naapurista ottavat silloin tällöin mullin- tai sianpuolikkaan pakastimeen kun eivät itse viitsi enää pitää kuin kanoja.

Arvasit väärin. Asun kaupungissa ja ostan kaiken ruokani kaupasta. Korostan, että ostan RUOKAA, en korvikkeita.

Ilmeisesti olet pikkulinnun kokoinen ja syöt yhden piskuisen aterian päivässä?

-eri

Minäkin olen eri enkä ole pikkulinnun kokoinen, mutta en syö jatkuvasti.  Aamupala kello 10 ja kunnon lounas kello 13-14 välillä. Klo 17 juon kahvia ja illalla joskus 19-20 

yhden appelsiinin tai pari mandariinia, kesällä toisenlaisia hedelmiä. Enempää ruokia en päivässä tarvitse enkä ole koukussa mihinkään herkkuun, sokeria vältän kaikkialla.

Suursyömärit, ahmijat ja kokopäivämussuttajat alapeukuttavat. 

Vierailija
187/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdään ruokaa, laitetaan lautaselle. Hupitetaan ääntä kohti haarukalla tai lusikalla. Lihat, kalat, perunat, marjat tulee ilmatteeksi harrastusten myötä. Harrastukset maksaa joo, mutta lasketko ruokakuluihin Golfin pelaamiset yms. Hienoston kotkotuiset?

Vierailija
188/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan menee kuukaudessa, 4x28€, eli tasan 112€. Joskus saan siihen ostettua vielä pyykinpesuainetta ja toisinaan 3litraa itsenipesuainetta, joka maksaa Tokmannilla alle4€. Aina silloin tällöin tarjoan teetä naapureille, eikä budjetti pauku.

Vierailija
189/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna mennyt 50-150e/kk ruokakauppaan, sisältäen hygieniatuotteet yms. Yksinasuva pienikokoinen aikuinen.

Joo! 50 euroa kuukaudessa ruokakauppaan sisältäen hygieniatuotteet ynnä muut.

Ei varmasti saa vatsaa täyteen eikä varsinkaan terveellistä ruokaa. Satasellakaan ei saa hygieniatuotteet sisältäen, ellei ole todella yksipuolinen ruokavalio.

Vierailija
190/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Appelsiini/omena kg 1€

Porkkana kg 1,30€

Tuorekurkku 1,50€

Peruna kg 0,90€

Leipää 2€

Juustosiivuja 150g 1,90€

Maitojuoma litra 1,40€

Ruokakerma 0,60€

Kilo jogurttia 1,85€

Makarooni 400g 0,40€

Tonnikala purkki 1,40€

Ananas purkki 0,70€

Yhteensä 19,40€

Huhhuh, siis kurkku, pieni tomaattirasia, ananaspurkki ja porkkanapussi on sun viikon vihannekset? Mä söisin nuo 2 päivässä, silti niistä ei tule riittävästi ravinteita. Ja tuo jauheliha ja tonnikala riittäisi mulle 3 päiväksi.

Jos olet pienikokoinen, etkä harrasta liikuntaa, nuo proteiinit riittää laskennallisesti 4-5 päiväksi ilman lihaskatoa.

Jos tuon ylläolevan kalorit laskee viikolle, niin henkilö saa alle 500 kaloria päivässä.

Ei sillä kukaan elä. Joten taruahan tuo koko sepitys on.

Jotkut ei vaan oikeasti tajua miten paljon he käyttävät rahaa ruokaan, kun eivät lainkaan seuraa kulutustaan millään tavalla vaan heittelevät tänne mitä luulevat käyttävänsä. 

Vierailija
191/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Appelsiini/omena kg 1€

Porkkana kg 1,30€

Tuorekurkku 1,50€

Peruna kg 0,90€

Leipää 2€

Juustosiivuja 150g 1,90€

Maitojuoma litra 1,40€

Ruokakerma 0,60€

Kilo jogurttia 1,85€

Makarooni 400g 0,40€

Tonnikala purkki 1,40€

Ananas purkki 0,70€

Yhteensä 19,40€

En usko, että muka söisit noin. Ja että 400g jauhelihaa riittäisi 2 viikoksi.

Nämä on tälläisiä "kyllä mä elän 10 eurolla kuussa!" tarinoita, joissa totuus kaukana.

No jos tähän voisi kuitteja laittaa niin laittaisin. Kyllä tuo ihan todellinen lista on. Lihaa syön todellakin vähän eli jauhelihapaketin puolitan pakastimeen. Mulla tuli virhe porkkanan kohdalla, piti laittaa 500g pss.

En kyllä koskaan ole missään väittänyt syöväni kympillä kuussa. Se olis ihan törkeä vale. Kyllä se 25€/vk menee useimmiten.

En ymmärrä mikä tuossa on niin epäuskottavaa? Mulla on paljon ruoka-aineita mitä en pysty syömään esim lohi ja palkokasvit. Hedelmiäkin vain 1 kpl/ pv. Makarooniakaan en osta kuin pari kertaa vuodessa, riisiä pari kiloa ehkä. Perunaa eniten. Mansikat taitaa olla kalleinta eli 9€/kg pss. Se riittää kyllä kuukauden. Lämpimän ruoan teen 1-2 kertaa viikossa ja esim makaroonilaatikko riittää ainakin 5 päiväksi jos syön kaksi kertaa päivässä. Samoin lasagnette, johon laitan myös vain 200g jauhelihaa.

Kerro sinä oma listasi, kiinnostaisi lukea kun aina ihmetellyt mitä ihmiset syö jos ruokaan menee 50€/vk. Ja huom! Minä olen lähes 100kg. Kipujen vuoksi en liiku kuin pakolliset ja kalorimäärän yritän pitää maks 1500/pv etten liho lisää.

Se siinä on epäuskottavaa, että kalorimäärät noista ei yksinkertaisesti tule viikoksi kuin alle 500 kaloria päivä. Siksi. 

Vierailija
192/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 hengen perhe ja ruokabudjetti 400e.

Miten pääsette noin vähällä? Meillä samankokoinen perhe ja ainakin 600-800€/kk.

Vierailija
193/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole köyhä kun teen kahta työtä. Sen jälkeen kuin nuorin lapsi täytti 12 ei peruspalkalla ole pärjännyt. Kaksi muuta lasta 18 ja 19. Viisi meitä yhteensä, mies tekee myös vaihtelevasti extrahommia. Itse teen extrahommilla käteen kolmannen tonnin mikä menee kuussa ruokaan, tuhat euroa siis. Kahdella tonnilla netto en pysty ruokkimaan lapsia tarpeeksi hyvin kun elämä maksaa muutenkin. Mies maksaa asuntolainan ja vakuutukset, minä juoksevat kulut sähkö, ruoka, terveyskulut, harrastukset. Tehdään töitä tosi paljon jotta tämä kaikki onnistuu.

Vierailija
194/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama lisäravinne mukaan.

Miksi ihmeessä, kun ruuasta saa kaiken tarvitsemansa?

Minibudjetilla kalaa ja vihanneksia joka päivä vai?

Kalaa ei syödä eikä pitäisi syödä joka päivä. Ite syön 3x viikossa kalaa ja sekin on jo rajamailla. Kalan ostan tarjouksesta melkein aina. Kävin torilla tänään ja ostin ison jättimaisen salaatinpään joka maksoi 1,64 euroa ja muutaman appelsiinin ja kolme omenaa.. Kaikki yhteensä vähän päälle viisi euroa. Salaatista saa 2-3 päivänä salaatit lounaalle, artisokkaa ja appelsiinilohkoja joukkoon. Puoli kiloa paistettuja sardiineita lisäksi, niiden kilohinta on alle 5 e. 

Vierailija
195/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pääsette noin vähällä? Meillä samankokoinen perhe ja ainakin 600-800€/kk.

Riippuu vähän mikä lasten ikä. Kyllä jotain ekaluokkalaisia tohon hintaan vielä ruokkiikin.

Vierailija
196/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ja lapsi-helpotusta tuovat kouluruoat, (vaikkakin niiden taso on laskenut kuin lehmänhäntä,mutta tyhjää parempi tietysti). Ennen hintojen nousua meni noin 100-150euroa, nousujen jälkeen on vaikea pysyä alle 200euron,menee välillä ylikin. Onneksi ymmärsin kerätä melko suuren kuivamuona ja säilykevaraston ennen hintojen nousua ja se on tasoittanut tätä tilannetta hiukan,mutta kun varastot loppuvat, ollaankin taas lirissä. 

Miksi joku on alapeukuttanut tätäkin? Onko 150e/kk ruokaan siis mielestään liian vähän vai 250e/kk liian paljon? Vai tuliko alapeukutus siitä, että osasin varautua ennalta hiukan nouseviin ruokakustannuksiin vai siitä, että sanon totuuden kouluruoan tasosta? Vähän perusteluita kaipaisin, jos on joku mielipide.

En laittanut alapeukkua, mutta joku runsas 200 euroa on aika vähän, jos on kyseessä 1 aikuinen ja 1 lapsi. Samoin jos vielä parikin vuotta sitten pärjäsitte runsaalla satasella, niin aika heikolta kuulostaa.

Tulee väkisinkin sellainen ajatus, että saako lapsesi riittävästi riittävän terveellistä ruokaa.

Alapeukuista päätellen täällä on monta ihmistä, joiden mielestä lapsen tarpeiden laiminlyöminen ja lapsen huono kohtelu on ihan ok.

Hyvin ikävää ja vääristellysti sanottu, että jotenkin löisin lastani laimin tai kohtelisin häntä huonosti? Mistä tällainen ikävä asenne? Jos joku osaa laittaa budjettinsa sille mallille, että ruokaan menee vain minimi silti karsimatta kaikkein tärkeimmistä, eli riittävistä ravintoaineista ja vitamiineista, en ymmärrä tällaista kommentointia kyllä..Terv. suurtalousalan ammattilainen

Olen pahoillani kärkevästä viestistä, mutta minä nyt satuin provosoitumaan valitettavasti.

Ja joku voisi nyt ihan oikeasti kertoa, miten on mahdollista tehdä yhdelle ihmiselle satasella kuukauden ruuat niin, että ihan oikeasti saa ne kaikki tarpeelliset ravintoaineet - ja niin että ne ruuat tosiaan ostetaan kaupasta.

Se on täysin mahdollista kun syö aitoa ruokaa korvikkeiden sijaan ja laittaa itse ruokansa.

Ja se aito ruoka on sika-nautaa, perunaa, kalapuikkoja, makaronia ja tomaattimurskaa/ketsuppia? Pikkasen porkkanaa ja valkokaalia jauhelihan ja pottujen kylkeen? Kenties yksi Ida Red -omena päivässä?

Surullista, että sun käsitys hyvästä ravinnosta on tuollainen kokonaisuus. Löytyyhän sulta hyvääkin: sika-nauta, tomaattimurska, porkkana ja kaali.

Viestini oli sarkasmia. Nuohan ovat aina niitä, mitä halvalla "hyvää ruokaa" syövät tuovat esille. Osa onkin hyvää ja terveellistä, mutta esim. sika-nauta ei todellakaan ole. Ja jos kasvikset koostuvat pelkästä kaalista, porkkanoista ja tomaattimurskasta, niin aika heikoilla ollaan.

Sika-nauta on kylläkin terveellistä ravintoa. Mitähän vikaa on noista kasviksista tähän aikaan vuodesta?

Sulla taisi jäädä huomaamatta sana "pelkästä". Kasviksia pitäisi syödä monipuolisesti erilaisia, ei vain jatkuvasti esim. kaalia ja porkkanaa. Ihanteellista olisi, jos söisi ainakin viittä eri väristä kasvista joka päivä (eri värisissä kasviksissa on eri ravintoaineita).

Kyllä, olen samaa mieltä. Sanotaan, että pitäisi syödä 5-6 eriväristä kasvista päivässä.

Suolisto tarvitsee kasviksia, ilman niitä syöpäriski lisääntyy.

Kaikkien vatsa ei kestä kaalia ja lanttua. Porkkana on kyllä terveellistä, hyvää ja halpaa, myös monikäyttöistä.

Säilykekasvikset, kuten tomaattimurska, ovat kyllä kalliita. Nekin ovat nykyisin euron purkki. Toki ovat monikäyttöisiä.

Olemme Suomessa säiden ja vuodenaikojen armoilla, ja lähiöihin/ kaupunkeihin päätyneet autottomat (köyhät) eivät pysty hyödyntämään luonnon antimia samalla tavalla kuin maaseudulla asuvat ja mökin omistavat.

Tämäkin keskustelu muuttui harmilliseksi kinastelemiseksi. Olisi oikeasti kiva nähdä lista ruokaostoksista, jolla pystyy syömään terveellisesti ja halvalla. Ilman, että pitäisi syödä kaalia ja lanttua lähes joka päivä...

Kirjoitin itse tuonne alemmas, että näillä hinnoilla en usko, että 100e/kk pystyisi syömään terveellisesti, koska proteiini, terveelliset rasvat ja terveelliset maitotuotteet maksavat jo 100e/kk. Jos lasketaan ihmisen riittävä proteiinin ja kalsiumin tarve.

Mä voisin itseasiassa uskoa, että 100e voisi EHKÄ onnistua. Mutta se tarkoittaisi että:

1. Et voi syödä yhtään mitään herkkuja (paitsi jos saat ilmaiseksi jostain)

2. Et voi juoda kahvia tai teetä tai yhtään mitään kuin hanavettä.

3. Sun pitää jatkuvasti seruata mikä on tarjouksessa ja hyödyntää niitä

4. Pitää kokata lähes kaikki from scratch. Mitään valmista ei voi ostaa. 

5. Pitää ostaa suht isoissa erissä tarjoustuotteet, eli pitää olla iso pakastin.

6. Proteiini tulisi lähinnä linsseistä

En usko, että kukaan jaksaa jatkuvaa tarjousten seuraamista, valmisteluja ja sitä työtä mikä tuohon menisi.

1. Syön herkkuja joka viikko, olen laittanut rahaksi 2€/vk sillä saa pienen suklaalevyn 0,99€ tai karkkipussi 1,45€.

2. Juon teetä päivittäin. Ostan xtra merkkistä pusseissa 0,99€ muistaakseni. Riittää monta kuukautta vaikka juon monta isoa mukia päivässä. Kahvia en ole oppinut juomaan koskaan.

3. Seuraan jatkuvasti kahden kaupan tarjouksia, s ja k kaupoissa ja teen ostoslistan tarjousten mukaan.

4. Ostan valmiina erilaisia pyöryköitä, kinkkusuikaleita, harvoin muuta valmista, no salaatteja joskus.

5. Minulla on jääkaapin alaosassa pieni pakastinosa. En osta ruokia isoissa erissä. Nyt ostin pakastimen täyteen (oli ennestään noin 1/3 täynnä) lihaa, marjoja ym ja rahaa meni noin 50€. Ne riittävät helposti maaliskuuksi.

6. Proteiinia tulee lihasta, lihajalosteista, maitotuotteista. Linssejä en ole koskaan syönyt enkä saa syödä palkokasveja.

Kyllä meitä on paljon jotka jaksetaan seurata tarjouksia, nehän tulee sovelluksiin joka viikko tai k ketjusta jopa kaksi kertaa viikossa. Kun tekee ruoan kerran viikossa perustarvikkeista, sinkku syö noin koko viikon samaa. Eli noin tunnin aherruksella viikossa saan ruoat. Sitten vain mikrossa lämmitys. Perheellisellä ei tietysti onnistu, olen itsekin siinä tilanteessa ollut. Viitseliäisyyttä se vaatii.

Vierailija
197/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää aamupäivän kun syö yhden banaanin ja kaurapuuroa lautallisen. Yleensä lähden kalaan aamulla ja otan kyllä eväät joku 3-4 leipää jossa on maksamakkaraa, kalkkuna tai lauantai makkaria siivu sekä kananmunaa paistettuna. Illalla syön kalaa muusilla tai makaroonilaatikkoa.

Vierailija
198/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 g jauhelihaa --> makaronilaatikko kolmelle päivälle kahdelle aikuiselle (lounasannnos).

1 purkki tonnikalaa --> tonnikalawokki yhdelle päivälle kahdelle aikuiselle (lounasannos).

Näin meillä. Kaksi aikuista taloudessa. Syödään yksi lämmin ateria päivässä, eli tuo lounas.

Tämä kommenttina niille jotka ihmettelivät jonkun lihamääriä.

Vierailija
199/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä!

Vierailija
200/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

400 g jauhelihaa --> makaronilaatikko kolmelle päivälle kahdelle aikuiselle (lounasannnos).

1 purkki tonnikalaa --> tonnikalawokki yhdelle päivälle kahdelle aikuiselle (lounasannos).

Näin meillä. Kaksi aikuista taloudessa. Syödään yksi lämmin ateria päivässä, eli tuo lounas.

Tämä kommenttina niille jotka ihmettelivät jonkun lihamääriä.

Ei aikuiset ihmiset juuri mitään tarviikaan. Toista on 15-20 vuotiaat nuoret.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi