Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te jotka miellätte itsenne köyhiksi! - Paljon ruokaan rahaa/kk

Vierailija
07.03.2023 |

+ perhekoko

Kommentit (228)

Vierailija
221/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksineläjä köyhä eläkeläinen ja ruokaan menee noin satanen kuussa. Syön sillä rahalla hyvin.

Voitko laittaa vaikka viikon ostokset tähän?

Minä voin laittaa, olen eri kommentoija mutta sama budjetti.

Tämä on aika tyypillinen viikkolistani:

Appelsiini/omena kg 1€

Pikkutomaatteja rasia 1,40€

Porkkana kg 1,30€

Tuorekurkku 1,50€

Peruna kg 0,90€

Leipää 2€

Juustosiivuja 150g 1,90€

Jauhelihaa 400g 2,85€ (2 vk riittää)

Maitojuoma litra 1,40€

Ruokakerma 0,60€

Kilo jogurttia 1,85€

Makarooni 400g 0,40€

Tonnikala purkki 1,40€

Ananas purkki 0,70€

Yhteensä 19,40€

Lisäksi oivariinia, pakastemansikoita, sipulia ja mausteita. Yhteensä ehkä 3€/vk. Ostan isoja pakkauksia silloin tällöin. Näitä on vaikea laskea. Yhteensä noin 25€/vk kun karkit tai jäätelö lisäksi. Noista valmistaa makaroonilaatikon, tai muusia ja j.lihakastiketta, tonnikalasta lämpimiä voileipiä ja monta muuta. Porkkana raastetta ananaspaloilla. Jogurttia mansikoilla tai ananaksella. Kurkkua leivälle ja salaattiin. Koen syöväni paljon ja hyvin. Kasviksia syön liian vähän mutta suolistoni ei kestä enempää. Hiilihydraatteja tulee liikaa mutta yritän etsiä niille korvaavia edullisia tuotteita.

Papereita ja pesuaineita en tällä hetkellä osta yhtään kun joskus aikoinaan ostanut poistohinnoilla isot satsit. WC paperia 0,50€/vk ja pari koneellista pyykkiä viikossa, kerran hiustenpesu (ostan aina noin litran pullot tarjouksesta, kestävät liki vuoden). Palasaippuaa moneksi vuodeksi, maksoi euron 2 kpl.

Noin kerran kuukaudessa ostan ison pakastepizzan ja 0,5 litraa limsaa tai vaihtoehtoisesti valmiin ruoan kotiin syötäväksi.

Käyn s ja k kaupoissa, seuraan tarjouksia molemmissa joten usein saan vielä edullisemmin.

En usko, että muka söisit noin. Ja että 400g jauhelihaa riittäisi 2 viikoksi.

Nämä on tälläisiä "kyllä mä elän 10 eurolla kuussa!" tarinoita, joissa totuus kaukana.

No jos tähän voisi kuitteja laittaa niin laittaisin. Kyllä tuo ihan todellinen lista on. Lihaa syön todellakin vähän eli jauhelihapaketin puolitan pakastimeen. Mulla tuli virhe porkkanan kohdalla, piti laittaa 500g pss.

En kyllä koskaan ole missään väittänyt syöväni kympillä kuussa. Se olis ihan törkeä vale. Kyllä se 25€/vk menee useimmiten.

En ymmärrä mikä tuossa on niin epäuskottavaa? Mulla on paljon ruoka-aineita mitä en pysty syömään esim lohi ja palkokasvit. Hedelmiäkin vain 1 kpl/ pv. Makarooniakaan en osta kuin pari kertaa vuodessa, riisiä pari kiloa ehkä. Perunaa eniten. Mansikat taitaa olla kalleinta eli 9€/kg pss. Se riittää kyllä kuukauden. Lämpimän ruoan teen 1-2 kertaa viikossa ja esim makaroonilaatikko riittää ainakin 5 päiväksi jos syön kaksi kertaa päivässä. Samoin lasagnette, johon laitan myös vain 200g jauhelihaa.

Kerro sinä oma listasi, kiinnostaisi lukea kun aina ihmetellyt mitä ihmiset syö jos ruokaan menee 50€/vk. Ja huom! Minä olen lähes 100kg. Kipujen vuoksi en liiku kuin pakolliset ja kalorimäärän yritän pitää maks 1500/pv etten liho lisää.

Se siinä on epäuskottavaa, että kalorimäärät noista ei yksinkertaisesti tule viikoksi kuin alle 500 kaloria päivä. Siksi. 

Sulla ei tainnut matikka olla se vahvin aine koulussa?

Jos noista tulis 500 kcal/päivä, olisinko satakiloinen? En missään nimessä.

Itseasiassa matikka oli nimenomaan vahvin. Noista ei voi millään tulla yli 5000 kaloria viikossa, mikä yhä tekisi 714 kaloria päivässä.

Olet satakiloinen, koska syöt enemmän kuin väität. Valehteleminen ei vie sinua elämässä mihinkään.

Voit väittää mitä haluat, minä tiedän totuuden. Tämä on asiantuntijan kanssa käyty läpi ja on sanottu että syön riittävästi ja monipuolisesti. Laihtuakseni minun pitäisi vähentää vielä 500 kcal/päivä.

Minä tiedän biologisen faktan, joten sinä voit väittää mitä haluat, mutta sun väittämä ei voi biologisesti olla mitenkään totta. 

Olet satakiloinen, koska valehtelet itsellesi ja muille syömisistäsi. 

No etpä näytä tietävän. Lisäksi yhden viikon suuntaa-antavan listan perusteella ei pitäisi tehdä mitään päätelmiä kenenkään syömisistä. Tuon enempää minulla ei ole varaakaan käyttää ruokiin kuukaudessa. Rahasta tässä oli lähinnä kyse eikä kalorimääristä. Rahamäärä on aika vakio pienillä heitoilla, kalorimäärä vaihtelee luonnollisesti ruokien mukaan.

Vierailija
222/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksineläjä köyhä eläkeläinen ja ruokaan menee noin satanen kuussa. Syön sillä rahalla hyvin.

Appelsiini/omena kg 1€

Porkkana kg 1,30€

Tuorekurkku 1,50€

Peruna kg 0,90€

Leipää 2€

Juustosiivuja 150g 1,90€

Maitojuoma litra 1,40€

Ruokakerma 0,60€

Kilo jogurttia 1,85€

Makarooni 400g 0,40€

Tonnikala purkki 1,40€

Ananas purkki 0,70€

Yhteensä 19,40€

Lisäksi oivariinia, pakastemansikoita, sipulia ja mausteita. Yhteensä ehkä 3€/vk. Ostan isoja pakkauksia silloin tällöin. Näitä on vaikea laskea. Yhteensä noin 25€/vk kun karkit tai jäätelö lisäksi. Noista valmistaa makaroonilaatikon, tai muusia ja j.lihakastiketta, tonnikalasta lämpimiä voileipiä ja monta muuta. Porkkana raastetta ananaspaloilla. Jogurttia mansikoilla tai ananaksella. Kurkkua leivälle ja salaattiin. Koen syöväni paljon ja hyvin. Kasviksia syön liian vähän mutta suolistoni ei kestä enempää. Hiilihydraatteja tulee liikaa mutta yritän etsiä niille korvaavia edullisia tuotteita.

Papereita ja pesuaineita en tällä hetkellä osta yhtään kun joskus aikoinaan ostanut poistohinnoilla isot satsit. WC paperia 0,50€/vk ja pari koneellista pyykkiä viikossa, kerran hiustenpesu (ostan aina noin litran pullot tarjouksesta, kestävät liki vuoden). Palasaippuaa moneksi vuodeksi, maksoi euron 2 kpl.

Noin kerran kuukaudessa ostan ison pakastepizzan ja 0,5 litraa limsaa tai vaihtoehtoisesti valmiin ruoan kotiin syötäväksi.

Käyn s ja k kaupoissa, seuraan tarjouksia molemmissa joten usein saan vielä edullisemmin.

Huhhuh, siis kurkku, pieni tomaattirasia, ananaspurkki ja porkkanapussi on sun viikon vihannekset? Mä söisin nuo 2 päivässä, silti niistä ei tule riittävästi ravinteita. Ja tuo jauheliha ja tonnikala riittäisi mulle 3 päiväksi.

Jos olet pienikokoinen, etkä harrasta liikuntaa, nuo proteiinit riittää laskennallisesti 4-5 päiväksi ilman lihaskatoa.

Jos tuon ylläolevan kalorit laskee viikolle, niin henkilö saa alle 500 kaloria päivässä.

Ei sillä kukaan elä. Joten taruahan tuo koko sepitys on.

Jotkut ei vaan oikeasti tajua miten paljon he käyttävät rahaa ruokaan, kun eivät lainkaan seuraa kulutustaan millään tavalla vaan heittelevät tänne mitä luulevat käyttävänsä. 

Höpö höpö. Ostoslistassa on rasvaista maitoa, kermaa, kermajuustoa, voita, rasvaista lihaa, jogurttia kilo Herkkujakin syön joka viikko. Ja niin kuin sanoin, suolistoni ei kestä vihanneksia tuon enempää. Eikä tuo ole joka viikko sama ostoslista. Seuraavalla viikolla mm lihatuote on jotain muuta.

Ei kyllä tuossa listassa näkynyt noita mainitsemisiasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

450€/kk

Vierailija
224/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"meitä vituttaa te köyhät, jotka ette syö ravintoarvojen mukaisesti vaan sinnittelette sillä millä on pakko pärjätä"

t. meillä menee sen verran hyvin, mut ei tarpeeksi hyvin kuitenkaan, että on pakko päteä

Vierailija
225/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Appelsiini/omena kg 1€

Porkkana kg 1,30€

Tuorekurkku 1,50€

Peruna kg 0,90€

Leipää 2€

Juustosiivuja 150g 1,90€

Maitojuoma litra 1,40€

Ruokakerma 0,60€

Kilo jogurttia 1,85€

Makarooni 400g 0,40€

Tonnikala purkki 1,40€

Ananas purkki 0,70€

Yhteensä 19,40€

Huhhuh, siis kurkku, pieni tomaattirasia, ananaspurkki ja porkkanapussi on sun viikon vihannekset? Mä söisin nuo 2 päivässä, silti niistä ei tule riittävästi ravinteita. Ja tuo jauheliha ja tonnikala riittäisi mulle 3 päiväksi.

Jos olet pienikokoinen, etkä harrasta liikuntaa, nuo proteiinit riittää laskennallisesti 4-5 päiväksi ilman lihaskatoa.

Jos tuon ylläolevan kalorit laskee viikolle, niin henkilö saa alle 500 kaloria päivässä.

Jotkut ei vaan oikeasti tajua miten paljon he käyttävät rahaa ruokaan, kun eivät lainkaan seuraa kulutustaan millään tavalla vaan heittelevät tänne mitä luulevat käyttävänsä. 

Höpö höpö. Ostoslistassa on rasvaista maitoa, kermaa, kermajuustoa, voita, rasvaista lihaa, jogurttia kilo Herkkujakin syön joka viikko. Ja niin kuin sanoin, suolistoni ei kestä vihanneksia tuon enempää. Eikä tuo ole joka viikko sama ostoslista. Seuraavalla viikolla mm lihatuote on jotain muuta.

Tuo henkilö väittää olevansa satakiloinen. Satakiloisena oleminen tarkoittaa, että sun pitäisi saada joka päivä 3000 kaloria vähintään ruokaa. Ei mitenkään mahdollista tuon listan mukaan, minkä hän kirjasi. 

Ei tarvitse jos on paha kilpirauhasen vajaatoiminta. 1500 kcal riittää pitämään painon samassa, ei nouse eikä laske. Liikkua en pysty. Jos ei ymmärrä tuon sairauden luonnetta, ei kannata kommentoida.

Tuo, että 1500 kcal riittää, on varmaan totta. Sairastan itse kilpirauhasen vajaatoimintaa, joka ei ole ihan täysin hoidossakaan ja laihduttaminen käytännössä mahdotonta, jos ollenkaan normaalisti syön.

Onko sulla autoimmuuniperäinen? Jos on, niin oletko kokeillut gluteenitonta ruokavaliota? Kaikilla se ei hyödytä mitään, mutta jotkut ovat saaneet siitä apua (oireet ja tulehdus lieventyneet ja vasta-aineet tippuneet).

Vierailija
226/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Appelsiini/omena kg 1€

Porkkana kg 1,30€

Tuorekurkku 1,50€

Peruna kg 0,90€

Leipää 2€

Juustosiivuja 150g 1,90€

Maitojuoma litra 1,40€

Ruokakerma 0,60€

Kilo jogurttia 1,85€

Makarooni 400g 0,40€

Tonnikala purkki 1,40€

Ananas purkki 0,70€

Yhteensä 19,40€

Tuo henkilö väittää olevansa satakiloinen. Satakiloisena oleminen tarkoittaa, että sun pitäisi saada joka päivä 3000 kaloria vähintään ruokaa. Ei mitenkään mahdollista tuon listan mukaan, minkä hän kirjasi. 

Ei tarvitse jos on paha kilpirauhasen vajaatoiminta. 1500 kcal riittää pitämään painon samassa, ei nouse eikä laske. Liikkua en pysty. Jos ei ymmärrä tuon sairauden luonnetta, ei kannata kommentoida.

Tuo, että 1500 kcal riittää, on varmaan totta. Sairastan itse kilpirauhasen vajaatoimintaa, joka ei ole ihan täysin hoidossakaan ja laihduttaminen käytännössä mahdotonta, jos ollenkaan normaalisti syön.

Onko sulla autoimmuuniperäinen? Jos on, niin oletko kokeillut gluteenitonta ruokavaliota? Kaikilla se ei hyödytä mitään, mutta jotkut ovat saaneet siitä apua (oireet ja tulehdus lieventyneet ja vasta-aineet tippuneet).

Olen siis eri kuin tuo jolle vastasit.

Vierailija
227/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 200€ kuukaudessa riippuen menoista. Viime kuussa meni vähän päälle 160€. Syön päivittäin kaksi lämmintä ateriaa ja sen lisäksi aamu- ja iltapalan. Heviä syön päivittäin vähintään puoli kiloa. Summassa on myös viikottaiset herkuttelut eli sipsiä ja tölkkicolaa. Aamu- ja iltapaloina puuroa, pähkinöitä, omenaa ja appelsiinia tai ruispaloja margariinilla ja juustolla. Lisäksi ostin kahdesti maustamatonta jugurttia ja söin pari kertaa keitettyjä kananmunia. Päivässä juon 4 kuppia teetä, puolet kofeiinitonta ja puolet kofeiinillista. Suunnittelen ruuat aina etukäteen puhelimen muistiinpanoihin, ettei tulisi liikaa toistoa. Viime kuun ruokina:

- paistettua riisiä koipireiden lihasta ja munista sekä kasviksia

- kana-paprikakastike riisillä

- kikhernepihvit ja lohkoperunat

- kana-kasvispastaa koipireisien lihasta

- kikhernerisottoa (pohjalla valmis kanarisottopussi)

- linssipekonikeittoa kaurapeltileivän kanssa

- jauhelihakeitto

- perunamunakas

- tonnikala-kasviskastike pastalla

- texmex-seiti riisillä

- paistosta grillimakkarasta, makaronista ja pakastekasviksista

Lisäksi teen joka viikonloppu kolmen täytteen peltipitsaa, josta usein syön vielä maanantainakin lounaaksi.

Vierailija
228/228 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi eläkeläistä, emme käy ulkona syömässä, syömme yhden lämpimän aterian päivässä: 400 €/kk. Emme syö todellakaan pihvejä joka päivä, mutta syömme kasviksia suositellun 500 g päivittäin.