Tiedätkö jo, ketä äänestät?
Itse en vielä tiedä, puolueissa kaksi vaihtoehtoa ja henkilöä en tiedä yhtään.
Kommentit (206)
Puolueen tiedän mutten ole ehtinyt vielä ehdokkaita selailla.
Joo, Veronika Honkasaloa, Vasemmistoliitto, Helsinki. Ahkera ja tinkimätön ihmisoikeuksien puolustaja. Nuorisotutkija.
Maria Ohisaloa (Vihreät, Helsinki) Miellyttävä tyyppi ja köyhyystutkija
Vierailija kirjoitti:
Vladimir Putinia aion äänestää.
Eipä onneksi ole ehdokkaana.
Nasima Razmyaria (SDP, Helsinki) Lämminsydäminen ja pätevä koulutuksen puolustaja
Kannattaa käyttää vaalikonetta, olen käynyt viisi vaalikonetta läpi ja
nyt tiedän mitä viittä puoluetta äänestän.
Ajattelin äänestää vasemmistoa ekaa kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin äänestää vasemmistoa ekaa kertaa.
Hyvä päätös!
Puolue tiedossa (Vapauden liitto), ehdokas vielä hakusessa.
T. Liikkuva äänestäjä, joka ei koskaan nuku.
Olen muuten elämäni aikana äänestänyt melko laidasta laitaan: vihreitä, persuja, vasemmistoa, keskustaa, demaria, pienpuolueita (ainakin itsenäisyyspuoluetta ja kirjavaa puoluetta), sekä valitsijayhdistyksen listalta. Kokoomusta, RKP:tä ja KD:tä en koskaan. Viimeistäkin voisin kyllä nykyään harkita. Jännä homma tässä on, että omat arvoni eivät ole merkittävästi muuttuneet. Vain pientä hienosäätöä on tapahtunut. Sen sijaan koen, että puolueet ovat muuttuneet, osa enemmän ja osa vähemmän. Sopivaa on aina ollut vaikea löytää.
Millainen ihminen äänestää näitä hupsuttelupuolueita kuten jotakin eläinoikeuspuoluetta ja kristallipuoluetta?!
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen äänestää näitä hupsuttelupuolueita kuten jotakin eläinoikeuspuoluetta ja kristallipuoluetta?!
Todennäköisesti sellainen, joka ei kovin paljon ymmärrä poliittisesta päätöksen teosta...
Persuja äänestän vaikken kaikesta ole samaa mieltä. Pitää vain katsoa vielä kaivoskriittinen ehdokas. Persut on harvoja puolueita joissa saa äänestää oman tunnon mukaan ilman tiukkaa puoluekuria.
En tiedä vielä. Yritän katsoa jos löytyisi joku sopiva vaalitilaisuus tai tapahtuma, mutta sellaista on yllättävän vaikea löytää. Haluaisin kuitenkin keskustella itselleni tärkeistä asioista jonkun ehdokkaan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Puolue tiedossa (Vapauden liitto), ehdokas vielä hakusessa.
T. Liikkuva äänestäjä, joka ei koskaan nuku.
Olen muuten elämäni aikana äänestänyt melko laidasta laitaan: vihreitä, persuja, vasemmistoa, keskustaa, demaria, pienpuolueita (ainakin itsenäisyyspuoluetta ja kirjavaa puoluetta), sekä valitsijayhdistyksen listalta. Kokoomusta, RKP:tä ja KD:tä en koskaan. Viimeistäkin voisin kyllä nykyään harkita. Jännä homma tässä on, että omat arvoni eivät ole merkittävästi muuttuneet. Vain pientä hienosäätöä on tapahtunut. Sen sijaan koen, että puolueet ovat muuttuneet, osa enemmän ja osa vähemmän. Sopivaa on aina ollut vaikea löytää.
Miten tämä on mahdollista? Esim. Itsenäisyyspuolue ja Vihreät tai PS ja Vasemmisto lähes ääripäissä arvoiltaan. Ajavat täysin erilaisia asioita yhteiskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo, Veronika Honkasaloa, Vasemmistoliitto, Helsinki. Ahkera ja tinkimätön ihmisoikeuksien puolustaja. Nuorisotutkija.
Vastustaa Natoa. Mulle se ei sovi.
Kesustelu etusiv / aih vapa