Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö jo, ketä äänestät?

Vierailija
06.03.2023 |

Itse en vielä tiedä, puolueissa kaksi vaihtoehtoa ja henkilöä en tiedä yhtään.

Kommentit (206)

Vierailija
61/206 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika varmasti KD:tä, ehdokasta en ole vielä päättänyt.

Vierailija
62/206 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan sadoista ehdokkaista ei näissäkään vaaleissa aja minun asiaani eikä edusta arvojani joten äänestämättä jää taas, taitaa olla nyt 28 vuotta putkeen.

Näin. Eihän kenkiäkään osteta 37-kokoisena jos jalka on 44.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/206 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normisti äänestän vasemmistoliittoa, mutta tällä kertaa ajattelin loikata sdp:n puolelle, koska mun mielestä viimeset vuoden pm-puolue on vetänyt hienosti kriisien läpi luovien ja toivon spd:stä suurinta puoluetta.

Pelkään että kokoomus kirii kärkeen ja sitten päädytään isoihin leikkauksiin, joiden vaikutukset kestävätkin sitten taas useamman vaalikauden tästä eteenpäinkin. Mun henk.koht. talouteen se ei vaikuttaisi, mutta jos pahoinvointi yhteiskunnassa kasvaa niin pidemmällä aikavälillä se koskettaa ihan kaikkia (myös hyväosaisia).

Mielestäni Spd taas on lisännyt yhteiskunnan jakautumista. Koronatuet menestyjille ja välinpitämättömyys kulttuurialoja kohtaan on ollut minulle hyvinkin kokoomuslaista politiikkaa.

Tämä hallitus on epäonnistunut mm. r*iskauslainsäädännön uudistamisessa. Se on käsittämätöntä, koska kansan enemmistökin toivoo isompia rangaistuksia. Tässä ollaan edelleen pohjoismaiden pohjasakkaa, vaikka olisi ollut kaikki mahdollisuudet valita toisin.

Pahoinvointi lisääntyy koko ajan. Odottelen sitä, että vihdoin joku käärisi hihat mielenterveyspalveluiden parantamisen suhteen.

Vierailija
64/206 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tulla ensimmäiset vaalit etten äänestä ketään.

Persuja äänestin viisi kertaa peräkkäin viimeksi. Silloin kun se ei ollut yhtään muodikasta.

Vierailija
65/206 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan sadoista ehdokkaista ei näissäkään vaaleissa aja minun asiaani eikä edusta arvojani joten äänestämättä jää taas, taitaa olla nyt 28 vuotta putkeen.

Silloin kun ei löydetä ehdokasta annetaan ääni puolueohjelman mukaan mille tahansa puolueen ehdokkaalle jotta ääni siirtyy puolueelle

Vierailija
66/206 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän.

Vierailija
67/206 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei löydy sopivaa ehdokasta ja omatunto tai vakaumus ei salli "pienemmän pahan" äänestämistä, niin sehän on aivan ok. Sen takia kaikki vääristyy, kun ihmiset äänestää usein jotain vähiten huonoa, joka silti on huono valinta.

Juuri näin. Alhainen äänestysprosentti olisi selkeä viesti siitä, ettei järjestelmä toimi. Ja omasta mielestäni se EI toimi.

Opiskelin aikoinaan valtiotieteellisessä ja siellä päähän iskostui, mikä hirveä rikos äänestämättä jättäminen muka on. Väärin. Se on äänioikeus, ei velvollisuus. Olen äänestänyt vaaleissa 15 vuotta, mutta eipä se ole mitään parantanut.

Vierailija
68/206 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun ei löydetä ehdokasta annetaan ääni puolueohjelman mukaan mille tahansa puolueen ehdokkaalle jotta ääni siirtyy puolueelle

Entäs sitten, kun ei löydetä PUOLUETTA? Itse voisin äänestääkin yksittäistä ehdokasta, mutta ongelma on nimenomaan puoluepolitiikka.

T. Eri

Vierailija
69/206 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuille ääniä täältäkin. Kannatan heidän ilmastopolitiikkaansa ja suomalaisten turvallisuuteen panostamista. Persut ymmärtävät ylivoimaisesti parhaiten tavallisten suomalaisten elämää. Eivät elä omassa fantasiamaailmassaan, vaan osaavat kohdata ihmisen ihmisenä. Uskaltavat puhua asioista ja tehdä tarvittavia muutoksia.

Vierailija
70/206 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs silloin kun ei yksikään puolue täytä eettisiä kriteereitä ihmisarvosta ja kunnioita kaikkea ihmiselämää?

Vierailija
71/206 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu Lampi, PS. Vaalikoneiden tuloksien mukaan hän on aina kärjessä. Hänen sivujen perusteella kuullostaa oikealta ja olemme samaa mieltä monista asioista. :)

N22

Vierailija
72/206 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs silloin kun ei yksikään puolue täytä eettisiä kriteereitä ihmisarvosta ja kunnioita kaikkea ihmiselämää?

Äänestäminen voi olla myös äänestäminen jotakin puoluetta vastaan eikä välttämättä jonkin puolueen puolesta. Kun äänestää jotakin ja ei jotain toista niin silloin äänen antaminen tietylle puolueelle heikentää se toisen puolueen asemaa

Vierailija
73/206 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestäminen voi olla myös äänestäminen jotakin puoluetta vastaan eikä välttämättä jonkin puolueen puolesta. Kun äänestää jotakin ja ei jotain toista niin silloin äänen antaminen tietylle puolueelle heikentää se toisen puolueen asemaa

Entäs, kun on kaikkia puolueita vastaan ja koko järjestelmää vastaan?

Ajatusleikki: Minä inhoan puuroa. Tulen tilanteeseen, jossa viisi ihmistä tappelee siitä, miten puuro kuuluu valmistaa. En voi ottaa kenenkään puolta, koska mielestäni puuroa ei pitäisi valmistaa ollenkaan. Haluaisin syödä kananmunaa, mutta tällaista joukkuetta ei ole olemassakaan.

Vierailija
74/206 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs, kun on kaikkia puolueita vastaan ja koko järjestelmää vastaan?

Ajatusleikki: Minä inhoan puuroa. Tulen tilanteeseen, jossa viisi ihmistä tappelee siitä, miten puuro kuuluu valmistaa. En voi ottaa kenenkään puolta, koska mielestäni puuroa ei pitäisi valmistaa ollenkaan. Haluaisin syödä kananmunaa, mutta tällaista joukkuetta ei ole olemassakaan.

Jos jättää kokonaan äänestämättä voi olla myöhemmin sitten ihan turpa kiinni kun ei edes yrittänyt. Mikään ei ole pahempi kuin sivusta ruikuttaja, joka ei vaivautunut edes yrittämään.

Vierailija
75/206 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaiset on ottanut käyttöön äärimmäisyydet, joilla poliittiset kilpakumppanit maalataan haastajien sijasta vihollisiksi ja kaikkia päästöksiä vastustetaan.

Haukutaan muita ja heitellään törkeyksiä.

Politiikka on tiimityöskentelyä. Persut on kuin pahaisia kakaroita, jotka kiusaavat hajota ja hallitse menetelmällä. 

Mitä vähemmän persuja, sitä parempaa tiimityötä ja nopeampaa päätöksen tekoa. 

Olin juuri vaaliväittelyssä. Lulu Ranteella ei ollut mitään muuta sanottavaa mihinkään, kuin että muut olivat tyhmiä ja tehneet huonoja päätöksiä. 

Tämä. Enkä nyt puhu PS:sta pelkästään, vaan politiikasta yleensä. Politiikka on oikeasti yhteistyötä. Parhaiten omia ideoitaan saavat läpi sellaiset ihmiset, jotka ovat sosiaalisesti taitavia, osaavat perustella järkevästi kantansa muille ja ovat valmiita tekemään yhteistyötä ja verkostoitumaan yli puoluerajojen. Se voi olla vähän vaikeaa, jos on ensin haukkunut ja solvannut törkeästi sitä toista osapuolta. 

Vierailija
76/206 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaiset on ottanut käyttöön äärimmäisyydet, joilla poliittiset kilpakumppanit maalataan haastajien sijasta vihollisiksi ja kaikkia päästöksiä vastustetaan.

Haukutaan muita ja heitellään törkeyksiä.

Politiikka on tiimityöskentelyä. Persut on kuin pahaisia kakaroita, jotka kiusaavat hajota ja hallitse menetelmällä. 

Mitä vähemmän persuja, sitä parempaa tiimityötä ja nopeampaa päätöksen tekoa. 

Olin juuri vaaliväittelyssä. Lulu Ranteella ei ollut mitään muuta sanottavaa mihinkään, kuin että muut olivat tyhmiä ja tehneet huonoja päätöksiä. 

Se on kuule juuri ne vihervassarit, jotka noudattaa noita sinun mainitsemiasi asioita. Ja kun eivät ymmärrä kysymyksiä, johon eivät tietenkään osaa vastata, niin huutavat ja haukkuvat yleensä kokoomusta. On niin nähty tämänkin hallituksen kyky, ei riitä muuhun kuin räkyttämiseen ja huutamiseen.

Vierailija
77/206 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. 

Vierailija
78/206 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalliset liberaalipuolueen ehdokkaat tunaroi ja jäivät vaalien ulkopuolelle joten ehdokas on vielä löytymättä.

Vierailija
79/206 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäähän kaikki, että Suomessa on suhteellinen vaalitapa? Puolueelle annettu ääni painaa enemmän kuin yksilölle annettu. Ensin valitaan siis aina puolue, jota halutaan äänestää ja sitten se ihminen, jolle äänensä antaa. Jos ei löydy sopivaa ehdokasta, niin kannattaa silti äänestää vain jota kuta siitä puolueesta. Ja sen takia nämä kristallipuolueille ja eläinoikeuspuolueille menevät äänet ovat ihan hukkaan heitettyjä, sillä on ilmi selvää, että heillä ei ole mitään mahdollisuutta päästä eduskuntaan ja jos pääsisikin, niin yhden ihmisen puolueella on eduskunnassa mahdotonta yrittää viedä asioita eteenpäin. Päätöksenteko perustuu enemmistöön. 

Vierailija
80/206 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Äänestän kokoomuksen Seida Sohrabia, fiksu nuori nainen, joka ei ole nykyisen höttömaamutuksen kannalla.

150 - 150 - 150 - 150 - 150 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän