Tiedätkö jo, ketä äänestät?
Itse en vielä tiedä, puolueissa kaksi vaihtoehtoa ja henkilöä en tiedä yhtään.
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaiset on ottanut käyttöön äärimmäisyydet, joilla poliittiset kilpakumppanit maalataan haastajien sijasta vihollisiksi ja kaikkia päästöksiä vastustetaan.
Haukutaan muita ja heitellään törkeyksiä.
Politiikka on tiimityöskentelyä. Persut on kuin pahaisia kakaroita, jotka kiusaavat hajota ja hallitse menetelmällä.
Mitä vähemmän persuja, sitä parempaa tiimityötä ja nopeampaa päätöksen tekoa.
Olin juuri vaaliväittelyssä. Lulu Ranteella ei ollut mitään muuta sanottavaa mihinkään, kuin että muut olivat tyhmiä ja tehneet huonoja päätöksiä.
Se on kuule juuri ne vihervassarit, jotka noudattaa noita sinun mainitsemiasi asioita. Ja kun eivät ymmärrä kysymyksiä, johon eivät tietenkään osaa vastata, niin huutavat ja haukkuvat yleensä kokoomusta. On niin nähty tämänkin hallituksen kyky, ei riitä muuhun kuin räkyttämiseen ja huutamiseen.
Miten voit sanoa näin! "On niin nähty tämänkin hallituksen kyky, ei riitä muuhun kuin..."
Tämä istuva hallitus jää historian kirjoihin siitä, että luotsasi Suomen kansainvälisen pandemian läpi ja sitten kun siitä selvittiin, niin alkoihin Euroopassa sota, kun itäinen rajanaapurimme hyökkäsi Ukrainaan ja sen seurauksena Suomi on nyt liittymässä Natoon.
En äänestä vasemmistoa enkä vihreitä, mutta kyllä tämä hallitus on hoitanut hommansa aivan käsittämättömien kriisien aikana todella hyvin, en usko että kukaan ajatteleva ihminen on eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Persuille ääniä täältäkin. Kannatan heidän ilmastopolitiikkaansa ja suomalaisten turvallisuuteen panostamista. Persut ymmärtävät ylivoimaisesti parhaiten tavallisten suomalaisten elämää. Eivät elä omassa fantasiamaailmassaan, vaan osaavat kohdata ihmisen ihmisenä. Uskaltavat puhua asioista ja tehdä tarvittavia muutoksia.
Mä olen tavallinen suomalainen - 40-vuotias perheellinen nainen, käyn töissä ja saan keskipalkkaa, olen kasvanut maalla ja muuttanut kaupunkiin, asun omakotitalossa...
En todellakaan koe, että Perussuomalaiset ymmärtäisivät minua. Kaikki perussuomalaisten ehdokkaat, joita henkilökohtaisesti tunnen, eivät myöskään voisi olla kauempana minun arjestani. Ensimmäinen mielikuva, mikä minulle heistä tulee, on rähiseminen, rikostuomiot, huono koulutus, yhdestä asiasta (maahanmuutto) joka ikisessä tilanteessa hokeminen... En voisi kuvitella puoluetta, joka tällaisen tavallisen suomalaisen arjesta olisi kauempana.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäähän kaikki, että Suomessa on suhteellinen vaalitapa? Puolueelle annettu ääni painaa enemmän kuin yksilölle annettu. Ensin valitaan siis aina puolue, jota halutaan äänestää ja sitten se ihminen, jolle äänensä antaa. Jos ei löydy sopivaa ehdokasta, niin kannattaa silti äänestää vain jota kuta siitä puolueesta. Ja sen takia nämä kristallipuolueille ja eläinoikeuspuolueille menevät äänet ovat ihan hukkaan heitettyjä, sillä on ilmi selvää, että heillä ei ole mitään mahdollisuutta päästä eduskuntaan ja jos pääsisikin, niin yhden ihmisen puolueella on eduskunnassa mahdotonta yrittää viedä asioita eteenpäin. Päätöksenteko perustuu enemmistöön.
Ymmärräthän sinä, että juuri tuollaisen ajattelutavan takia mikään ei koskaan muutu? No ethän sinä ymmärrä. SDP ja kokoomus on itse asiassa hyvinkin samaa p*skaa. Jos jokainen äänestäjä lopettaisi tuollaisen kyynisen taktikoinnin, asiat ehkä oikeasti muuttuisivat paremmiksi.
Yksikään suuri puolue ei ansaitse ääntäni. Turha yrittää kääntää mielipidettä tuollaisella tuoreen valtiotieteiden ylioppilaan itsevarmuudella.
Aito äänestystulos on vasta silloin, kun ihmiset äänestävät toivomaansa ehdokasta taktikoimatta. Taktikointi ei auta, koska osa harjoittaa sitä, mutta monet eivät. Menee ristiin rastiin ja pitkin poikin.
Äänestäkää omaa suosikkiehdokastanne ja jos sellaista ei ole, niin mielestänne toiseksi parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä puolue tai ehdokas kannattaa työttömien aseman parantamista eli orjatöiden ja muiden 9 euron päiväkorvauksen nöyryyttämisten ja karenssiin lopettamista, sitä, että suunnilleen kaikkia ei pakoteta automaattisesti lähihoitajiksi ja työmarkkinatuen korottamista tai edes osaa noista? Toki samalla olisi hyvä, että kannattaisi myös työttömien eläkkeelle pääsemisen helpottamista. Itselleni moniongelmaisena pitkäaikaistyöttömänä tämä on nyt tärkeintä.
Mielelläni siis jotain toista työtöntä, näitä taitaa vain olla vähän ehdolla tai työttömistä paljon tietävää ja näiden puolella myös olevaa äänestäisin. Jotain TE-toimiston tai Kelan työntekijää en kuitenkaan voisi äänestää kun nämähän ovat oikeasti työtöntä ja ylipäätään köyhää vastaan. Jotain sosiaalityöntekijää sen sijaan voisin harkita.
Irma Hirsjärvi (Keski-Suomi, Vasemmistoliitto) on työttömien yhdistyksen puheenjohtaja
Petra Malin (Helsinki, Vasemmistoliitto) on sosiaalityöntekijä
70 pinnaa äänesti edellisissä vaaleissa, joten jokainen ääni on painoarvoltaan painavampi, kun toopet ei äänestä. Älkää äänestäkö. Silloin minun ääneni painaa enemmän.
Jep, ja se ehdokas ei todellakaan kuulu vihervasemmistoon,
Persuja. Eivät ole mukana ilmastohörhöiöyssä. Siksi ainoa vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan sadoista ehdokkaista ei näissäkään vaaleissa aja minun asiaani eikä edusta arvojani joten äänestämättä jää taas, taitaa olla nyt 28 vuotta putkeen.
Samoilla linjoilla, mitä tässä pitäisi äänestää että työkkäri lakkaisi kiusaamasta ja saisi perustulon ilman tätä pakkopullaa. Aina jauhavat asiasta mutta tuntuu jäävän puheen tasolle, mitään ei tapahdu.
Vasemmistoliitto ajaa perustuloa! Se tarvitsee vain enemmän ääniä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan sadoista ehdokkaista ei näissäkään vaaleissa aja minun asiaani eikä edusta arvojani joten äänestämättä jää taas, taitaa olla nyt 28 vuotta putkeen.
Näin. Eihän kenkiäkään osteta 37-kokoisena jos jalka on 44.
Silloin kun ei löydetä ehdokasta annetaan ääni puolueohjelman mukaan mille tahansa puolueen ehdokkaalle jotta ääni siirtyy puolueelle
Entäs silloin kun ei yksikään puolue täytä eettisiä kriteereitä ihmisarvosta ja kunnioita kaikkea ihmiselämää?
Äänestäminen voi olla myös äänestäminen jotakin puoluetta vastaan eikä välttämättä jonkin puolueen puolesta. Kun äänestää jotakin ja ei jotain toista niin silloin äänen antaminen tietylle puolueelle heikentää se toisen puolueen asemaa
Entäs, kun on kaikkia puolueita vastaan ja koko järjestelmää vastaan?
Ajatusleikki: Minä inhoan puuroa. Tulen tilanteeseen, jossa viisi ihmistä tappelee siitä, miten puuro kuuluu valmistaa. En voi ottaa kenenkään puolta, koska mielestäni puuroa ei pitäisi valmistaa ollenkaan. Haluaisin syödä kananmunaa, mutta tällaista joukkuetta ei ole olemassakaan.
Jos jättää kokonaan äänestämättä voi olla myöhemmin sitten ihan turpa kiinni kun ei edes yrittänyt. Mikään ei ole pahempi kuin sivusta ruikuttaja, joka ei vaivautunut edes yrittämään.
Sinulla on herttaisen naiivi kuva antamasi äänen merkityksestä. Yrittäminen merkitsee itselleni jotain ihan muuta, kuin eduskuntavaaleissa äänestämistä.
On paljon tehokkaampiakin tapoja vaikuttaa. Toki se vaatii verta, hikeä ja ajattelukykyä. Rohkeutta ja sisäistä paloa. Sitä ei kaikissa ole, ja sekin on ihan luonnollista. Luonnollista sekin, että kuvittelet olevasi asemassa, jossa voit sanella muille, tuleeko näiden äänestää vai ei.
Itse tiedän, mihin uskon. Luottoni puoluepolitiikkaan on rapautunut ihan perustelluista syistä. Jeesustelusi ei auta siinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Persuja. Eivät ole mukana ilmastohörhöiöyssä. Siksi ainoa vaihtoehto.
Persutkin on kääntäneet kelkkansa. Puheenjohtaja Jussi Halla-aho kertoi PS:n ilmastopoliittisista linjauksista:
– Perussuomalaiset hyväksyvät sen lähtökohdan, että ilmasto lämpenee, ja että tämä liittyy ihmisen toimintaan. Me hyväksymme myös sen, että Suomen tulee tehdä oma osuutensa. Ilmastonmuutosta torjutaan sellaisella kokonaisvaltaisella politiikalla, joka globaalisti vähentää nettopäästöjä ja ohjaa teollisuutta ja liikennettä kohti vastuullisia toimintatapoja.
Meillä lapset ja minä tutkimme tarkkaan ehdokkaan taustat. Ei yhteyksiä lastensuojeluun. Ei edes hallintovirka lastensuojelun parissa. Oli nimittäin sijoitus lapsillani heti, kun tulimme Suomeen. Kokoomulainen nimittää hallinto-oikeuden tuomarit ja tarkastajat, joten se ei käy. Keskustan joukossa on lapsibisnekseen omistajia. Perussuomalaiset eivät hyväksy ulkomailla syntyneitä suomalaisia. Muutama puolue ei ole uhannut lapsiani ja lupaa tukea perheiden yhdessäpysymistä.
Eduskunta käyttää korkeinta lainsäädäntövaltaa. Jos haluaa vaikuttaa, ketkä niistä laeista päättävät, äänestäminen on ainoa vaihtoehto. Siinä paljon auta mikään muu.
terveisin nimimerkki: cityvihreä puolueen jäsenkortilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaiset on ottanut käyttöön äärimmäisyydet, joilla poliittiset kilpakumppanit maalataan haastajien sijasta vihollisiksi ja kaikkia päästöksiä vastustetaan.
Politiikka on tiimityöskentelyä. Persut on kuin pahaisia kakaroita, jotka kiusaavat hajota ja hallitse menetelmällä.
Olin juuri vaaliväittelyssä. Lulu Ranteella ei ollut mitään muuta sanottavaa mihinkään, kuin että muut olivat tyhmiä ja tehneet huonoja päätöksiä.
Se on kuule juuri ne vihervassarit, jotka noudattaa noita sinun mainitsemiasi asioita. Ja kun eivät ymmärrä kysymyksiä, johon eivät tietenkään osaa vastata, niin huutavat ja haukkuvat yleensä kokoomusta. On niin nähty tämänkin hallituksen kyky, ei riitä muuhun kuin räkyttämiseen ja huutamiseen.
Miten voit sanoa näin! "On niin nähty tämänkin hallituksen kyky, ei riitä muuhun kuin..."
Tämä istuva hallitus jää historian kirjoihin siitä, että luotsasi Suomen kansainvälisen pandemian läpi ja sitten kun siitä selvittiin, niin alkoihin Euroopassa sota, kun itäinen rajanaapurimme hyökkäsi Ukrainaan ja sen seurauksena Suomi on nyt liittymässä Natoon.
En äänestä vasemmistoa enkä vihreitä, mutta kyllä tämä hallitus on hoitanut hommansa aivan käsittämättömien kriisien aikana todella hyvin, en usko että kukaan ajatteleva ihminen on eri mieltä.
En kannata persuja todellakaan, mutta vaikea keksiä, mikä perinteisistä puolueista koostuva hallitus EI olisi vienyt Suomea Natoon tai olisi ryssinyt koronahommat.
Pandemiasta selvittiin näin hyvin ennen kaikkea maantieteellisen sijainnin, pienen väestön ja vanhojen rakenteiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velkaa olisi voinut ottaa vähemmän ja hoitaa korona-viestittelyn selkeästi, muuten samaa mieltä. En voi kannattaa puoluetta, joka mieluummin ottaa velkaa kuin leikkaa kuluja. Verotus on jo nyt liian korkeaa, se ei ole ratkaisu.
Olen täysin avoin, koska mikään puolue ei tunnu ajavan minun asioita kokonaisuutena.Vassarit tekee parempaa sosiaalipolitiikkaa,mutta ihan urpoa talouspoolikitiikkaa.Oikeisto ehkä päinvastoin.Kukaan ei oikein aja pienituloisten työssäkäyvän asiaa,joka haluaisi omistaa kodin ja ajaa autolla.