Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen olet ja mikä on isoin ongelmasi tällä hetkellä?

Vierailija
06.03.2023 |

Olisi mielenkiintoista nähdä, miten ikä vaikuttaa (vai vaikuttaako) ihmisten ongelmiin. Olkoon ongelma sitten iso tai pieni.

38 vuotta. Isoin ongelmani tällä hetkellä liittyy rakennusluvan saamiseen Espoossa.

Kommentit (2049)

Vierailija
1981/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaikkia reseptillä olevia lääkkeitä ei saa Kelasta maksusitoumuksella. Itselläni on tällainen lääke jota en siitä syystä voi hakea, kun ei ole rahaa. Maksaisi 126e, ei vaan ole ylimääräistä, kun hallituksen leikkaukset ovat niistäneet yli 130 euroa kuukaudessa reilun 1,5 vuoden takaiseen

Voi vitsi, lainaisin sinulle rahaa, kun voisin. Kaikki reseptilääkkeisiin pitäisi kelan kyllä antaa rahaa mielestäni, jollei itseltä riitä

voi kiitos. Olen samaa mieltä, jos lääkäri on katsonut lääkkeen tarpeelliseksi ja kirjoittanut siihen reseptin, niin kyllä se silloin pitäisi hyväksyä lääkemenona. Ilman että Kelan omat lääkärit siihen puuttuu, kun eiväthän he ole edes nähneet potilasta.

Sosiaalitoimesta en saa, koska heidän yksimielinen kantansa on, että nämä kuuluvat Kelalle.

Auttaisiko seurakunnan diakoni?

Vierailija
1982/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyyden tunne ahdistaa. Olen 62 v. Vuorotellen joku tekee tuttavuutta ja tekee liian tungettelevia kysymyksiä ja vetäydyn kiireesti pois. Sitten taas heti seuraavalla kerralla puhun jollekin uudelle tuttavuudelle itse jotain tosi outoa ja selvästi liian henkilökohtaista, niin että minua pidetään outona. Ei kyllä nyt onnistu mitenkään normaalit keskustelut, että saisi uuden seurustelu- tai muun kaverin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1983/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

43 vuotta, yrittäjä jolla edessä oikeudenkäynti jossa syyttäjä liian huonosti ehtinyt tosiasioihin syventyä ja vaatii ehdotonta vankeutta.

EI ole mukavaa odotella oikeudenkäyntiä vuositolkulla.

Vierailija
1984/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisyyden tunne ahdistaa. Olen 62 v. Vuorotellen joku tekee tuttavuutta ja tekee liian tungettelevia kysymyksiä ja vetäydyn kiireesti pois. Sitten taas heti seuraavalla kerralla puhun jollekin uudelle tuttavuudelle itse jotain tosi outoa ja selvästi liian henkilökohtaista, niin että minua pidetään outona. Ei kyllä nyt onnistu mitenkään normaalit keskustelut, että saisi uuden seurustelu- tai muun kaverin.

Myös 62 v nainen, yksinäisyys, orpouden tunne, en kuulu mihinkään porukkaan, kukaan ei kaipaa minua. Joskus juon tähän suruuni, elämä käy raskaaksi yksin vuosikymmeniä ollessa.

Vierailija
1985/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 80 v. Avioliitto on ollut hyvän puolison kanssa täyttä elämää.

Sairauden vuoksi asun nyt yksin. Keskustelun puute on pahinta tässä iässä. Elämä on muuttunut hiljaisiudeksi.

Ehkä tähän oppii.

Vierailija
1986/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella iso ikäero ja miehen takertuminen ja painostus jäädä suhteeseen vaikken välttämättä enään halua ja on alkanut inhottaa nukkua niin vanhan ihmisen vieressä. Mies haluaa pitää vielä kiinni nukkuessaan eikä anna valvoa vaan pitää mennä samaan aikaan sänkyyn ja on alkanut ärsyttämään ja inhottamaan mutta hankala erota , mies tulee oman kotini pihaan ja ovelle ja paikkoihin missä olen niin oon jäänyt vielä suhteeseen mutta sisimmässään en halua ja tiedän että ei suostu eroomaan ja mulle voi tulla tosi isoja ongelmia jos erotaan. N26.

Johan olet paskaan kätesi upottanut. Mutta omapa on valintasi.

Vierailija
1987/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella iso ikäero ja miehen takertuminen ja painostus jäädä suhteeseen vaikken välttämättä enään halua ja on alkanut inhottaa nukkua niin vanhan ihmisen vieressä. Mies haluaa pitää vielä kiinni nukkuessaan eikä anna valvoa vaan pitää mennä samaan aikaan sänkyyn ja on alkanut ärsyttämään ja inhottamaan mutta hankala erota , mies tulee oman kotini pihaan ja ovelle ja paikkoihin missä olen niin oon jäänyt vielä suhteeseen mutta sisimmässään en halua ja tiedän että ei suostu eroomaan ja mulle voi tulla tosi isoja ongelmia jos erotaan. N26.

Johan olet paskaan kätesi upottanut. Mutta omapa on valintasi.

Olipa taas vastaus. - Jätä vaan ukko. Liian nuori olet kitumaan vanhemman ukon kanssa. Ei vaikuta muutenkaan tervepäiseltä.

Vierailija
1988/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen + 40 vuotias ja olen fyysisesti hyvässä kunnossa henkisesti en. Olen sairastellut koko ikäni mutta kaikki vakavatkin operaatiot olen voittanut ja olen käytännössä terve.. Henkisesti olen aika hajalla kun en tiedä mitä pitäis elämässä tehdä. On tutkintoja mutta ei  töitä. Eläke päättyy pian ja joudun vissiin työttömäksi. On rahaa mutta en halua tuhlata. Olen yksinäinen mutta viihdyun yksin. PÄivät pitkät vain urheilen ja sometan. Koulukiusaaminen on murentanut itsetuntoni. Jotenkin kun oli sairas oli selvät kuviot nyt kun hyvässä kunnossa aamu alkaa urheilulla ja uuvutan itseni loppuun. Ystäviä on vain muutama.

Vierailija
1989/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

63v. Työttömyys, osittainen parisuhdeongelma.

Vierailija
1990/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päälle 50 eikä ole muita ongelmia, kuin vmäiset naapurit. Pitäisi siis muuttaa itse tai odottaa että nuo pahimmat kuolee pois (ovat jo aika vanhoja osa).

Vierailija
1991/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, mikä on suurin. Ennemmin on monta pientä, jotka yhdessä ovat ihan liian suuri. Ongelmana siis jaksaminen, keskittyminen tärkeisiin asioihin, ihan liian pienet tulot, muistisairas vanhempi ja omat pienet, mutta ärsyttävät vaivat. Ajoittain on muitakin, mutta nämä ovat jatkuvia. No vielä se, ettei ole tarpeeksi omaa rauhaa ja hiljaisuutta. Ehkä eniten auttaisi, kun rahatilanne helpottuisi. Muihin pystyn vaikuttamaan enemmän ja rahalla helpottuisi lisää. 47. 

Vierailija
1992/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päälle 50 eikä ole muita ongelmia, kuin vmäiset naapurit. Pitäisi siis muuttaa itse tai odottaa että nuo pahimmat kuolee pois (ovat jo aika vanhoja osa).

Itse muuttamassa. Aika suuri syy naapurissa. En jää odottamaan kenenkään poismenoa. Elämä on lyhyt

Vierailija
1993/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34 v. Työttömyys on ainoa ongelmani.

Vierailija
1994/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56. Tällä hetkellä etsin uutta asuntoa. Naapurit ovat äänekkäitä, ja lisäksi tuossa vieressä rakennetaan Orpon tunnin junaa, ajoittain yötä päivää. Tuntuu, ettei koskaan ole hiljaista, ja huonot yöunet näkyvät jaksamisessa, ihan kaikessa. 
Pari asuntoa on nyt harkinnassa, mutta muuttaminen stressaa. Olen asunut tässä 20 vuotta, ja rojua on tietysti kertynyt vastaavasti. Pidän myös asunnostani muuten, olen saanut tämän sisustettu mieleisekseni. Mutta tilanne alkaa olla jo sietämätön, ja jotain on pakko tehdä. Se stressaa melkoisesti juuri tällä hetkellä.

Vierailija
1995/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 65, ongelmani on...ei ole ongelmia. Ehkä välit kahteen aikuiseen poikaani saisivat lähentyä. En tee siitä ongelmaa. Minulla on asiat hyvin kummiskin.

Vierailija
1996/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 62 v. Suurin "ongelma" on läheisten kuolema viime vuosina ja omakin ikääntyminen mietityttää, kuten eläkkeen määräkin.

Vierailija
1997/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 70v. fyysisesti ja henkisesti hyvässä kunnossa, digiasiatkin hoituu entiseltä ammattilaiselta. Tileillä ja sijoituksissa jätettävää lapsillekkin. Suurinta ongelmaa ei taida olla(paitsi Suomen valtio verottajana).

Vierailija
1998/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 v. Kusi valuu valtoimenaan.   Veettää. 

Vierailija
1999/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 70v. fyysisesti ja henkisesti hyvässä kunnossa, digiasiatkin hoituu entiseltä ammattilaiselta. Tileillä ja sijoituksissa jätettävää lapsillekkin. Suurinta ongelmaa ei taida olla(paitsi Suomen valtio verottajana).

Niin ja luetun ymmärtäminen, et vastannut kysymykseen.

Vierailija
2000/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Got 99 problems but a bitch ain't one.😎

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme