Minkä ikäinen olet ja mikä on isoin ongelmasi tällä hetkellä?
Olisi mielenkiintoista nähdä, miten ikä vaikuttaa (vai vaikuttaako) ihmisten ongelmiin. Olkoon ongelma sitten iso tai pieni.
38 vuotta. Isoin ongelmani tällä hetkellä liittyy rakennusluvan saamiseen Espoossa.
Kommentit (2049)
Olen 80 v. ja terveyshuolet ovat suurin ongelmani, siis sairastelu.
Ikää yli 40 mutta alle 50.
Nolo ongelma tämäkin.
Menin sitten ihastumaan vuosiin. Tyyppihän paljastui heti kunnon gigoloksi jolla viikoittain naiset vaihtuu useammin ku boxerit. Onneksi ystäväni puhuivat järkeä etten itseäni enempää nolannut.
59 ja se kun emme voi miehen kanssa olla sillain. Lonkka leikattu ja ei onnistu.
Olen 42v. Suurin ongelmani on yllätyseron jälkeen jäänyt tyhjyys. Elämä on jo ihan hyvää, mutta muuttaisin saman tien paikkakuntaa omalle kotipaikkakunnalle, jos se olisi mahdollista. Välit kuitenkin haastavat exän kanssa ja lapset meillä vuoroviikoin. Olen kaukana omasta lähipiiristä.
50-vuotias. Alaselkä jumittaa, kun en ole jaksanut liikkua.
55 v
En pysty nielemään kiinteää ruokaa enkä nesteitä. Vaikeuttaa ruokailua todella pahasti.
Olen 42. Asunnossani on sisäilmaongelma eikä mistään löydä uutta asuntoa. Nyt mietin, että jätänkö työpaikkani ja muutanko jonnekin, missä on asuntoja vai olenko tässä sen aikaa, että jostain löytyisi asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaikkia reseptillä olevia lääkkeitä ei saa Kelasta maksusitoumuksella. Itselläni on tällainen lääke jota en siitä syystä voi hakea, kun ei ole rahaa. Maksaisi 126e, ei vaan ole ylimääräistä, kun hallituksen leikkaukset ovat niistäneet yli 130 euroa kuukaudessa reilun 1,5 vuoden takaiseen
Voi vitsi, lainaisin sinulle rahaa, kun voisin. Kaikki reseptilääkkeisiin pitäisi kelan kyllä antaa rahaa mielestäni, jollei itseltä riitä
voi kiitos. Olen samaa mieltä, jos lääkäri on katsonut lääkkeen tarpeelliseksi ja kirjoittanut siihen reseptin, niin kyllä se silloin pitäisi hyväksyä lääkemenona. Ilman että Kelan omat lääkärit siihen puuttuu, kun eiväthän he ole edes nähneet potilasta.
Sosiaalitoimesta en saa, koska heidän yksimielinen kantansa on, että nämä kuuluvat Kelalle.
34, olen tällä hetkellä lomautettuna. Työnhaku on ollut tahmeaa, eikä oman alani töitä ihan valtavasti ole julkisesti haussa. Tekoäly syö työpaikkoja, alalla ollut paljon irtisanomisia ja pelkkiä spesialistipositioita on haussa muutama. Pitäisi verkostoitua ja leikkiä aikuisten typeriä piirileikkejä töitä saadakseen, mutta en totta puhuen vaan jaksaisi. Te näette paperilta kuka olen ja mitä osaan ja haastattelussa voitte kysellä lisää. Opiskelisin mielelläni lisää vaikka ja mitä, mutta edellisetkin opintolainat ovat hoidettavana ja opintotukikuukaudet käytetty.
Olen 50- vuotias enkä kyllä keksi että mulla olisi mitään suuria ongelmia. Vähän korkea verenpaine mutta sekin on menossa parempaan suuntaan kun vähensin suolan käyttöä. Yleisesti ottaen elämä on hyvää.
Olen 52 v. ja suurin ongelmani on töissä oleva yt-neuvotteluiden uhka. Vähennystarvetta riittää. En usko löytäväni enää tässä iässä uutta työpaikkaa, jos kilometritehdas kutsuu.
39 ja isoin ongelma on että pitää töissä joka päivä pyytää työkaveria kirjautumaan koneella koska en oo vieläkään saanut omia tunnuksia vaikka oon jo pari kuukautta tuolla ollu. Inhoan ihmisille puhumista.
35 v. Odotan edelleen kuolemaa joka ei korjannut minua mukaansa. Olen edelleen täällä, vaikka minun olisi kuulunut kuolla nuorena kuten on monet muusikot tehneet.
43, en saanut kokea teinirakkautta ja parikymppisenäkin biletysvaihe jäi kokematta. Kunpa olisin saanut pitkän ja komean miehen geenit..
Me olemme 45 ja vähä yli 50 ja isoin huoli on raha, sit terveys, muuten on kaikki hyvin. Ja näilläkin pärjäillään.
50v. Miten saan järkättyä itselleni yli 2kk kesäloman.
40 v. Lihavuus ja sairaus, joka tekee laihtumisesta vaikeampaa.
Muuten elämä hyvin.
41. Suurin ongelma on syöpä ja raha. Tipuin perustoimeentulotuelle ja nyt joka kuukausi on helvettiä
36. Köyhyys.