Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen olet ja mikä on isoin ongelmasi tällä hetkellä?

Vierailija
06.03.2023 |

Olisi mielenkiintoista nähdä, miten ikä vaikuttaa (vai vaikuttaako) ihmisten ongelmiin. Olkoon ongelma sitten iso tai pieni.

38 vuotta. Isoin ongelmani tällä hetkellä liittyy rakennusluvan saamiseen Espoossa.

Kommentit (2049)

Vierailija
1941/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

22. Jatkuva persaukisuus ja työnhaku ovat isoimpia ongelmia tällä hetkellä. Persaukisuus ärsyttää suunnattomasti, mutta onneksi porukat välillä tarjoavat auttavaa kättä. Silti hävettää ja ärsyttää. Haluaisin saada kesätyöpaikan, mutta työttömyystilanteen huomioon ottaen se voi olla haastavaa. Mulla on kuitenkin toivoa. Se on ehkä se tärkein asia tällä hetkellä.

Nuorena kannattaa käyttää aika hyväkseen, eli opetella itsekseen jotain, vaikkei pääsisi opiskelemaan tai töihin. Ja muistaa se, että lamaa, työttömyyttä, sun muita isoja ongelmia on ollut ennenkin ja siitäkin on selvitty ja elämä on jatkunut. 

Ei kannata käyttää henkistä energiaa stressaamiseen, häpeämiseen ja muuhun negatiiviseen. Te nuoret että ole tätä maailmaa rakentaneet, joten teissä ei ole mitään syytä, että tilanne on tämmöinen.

Vierailija
1942/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitan. 🍀 Olen päättänyt:

En jaa liian henkilökohtaisia julkisesti.

Privasomessa jakaminen kavereille on 

eri asia kuin täysin hallitsematon julkijako, kun saatat triggeröidä ventovieraan (täysin) pois tolaltaan > jopa neutraalilla, kiihkottomalla, epäpoliittisella lauseella. 🥶

E/OgE

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1943/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 vuotta

Vauva ei suostu nukkumaan 

Vierailija
1944/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

34-vuotias

Lapsettomuus on suurin ongelmani ja suru. Olemme olleet lapsettomuushoidoissa nyt pian 3 vuotta ja sitä ennen jonotettiin niihin yli vuosi. 

Vierailija
1945/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

28v ja isoimmat ongelmat liittyy opinnäytetyön aloittamiseen ja siihen, että löydänkö koskaan töitä.

Vierailija
1946/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 ja vakityön saaminen. Olen tehnyt 10v määräaikaisuutta samalla työnantajalla ja edellenkään ei vakipaikkaa ole herunut, aina vain sijaisuuksia. Vaikuttaa tosi paljon elämään, kun ei oikein uskalla ostaa asuntoa jne. kun työt voi loppua periaatteessa ihan milloin vain. Varmasti joltain muulta paikkakunnalta löytyisi vakityö, mutta viihdyn nykyisessä työyhteissössäni liian hyvin, täällä paikkakunnalla harrastukset ja sosiaaliset piirit. Pitäisi varmasti kyllä kerätä rohkeutensa ja vain häipyä, koska työnantajakin pompottelee meitä sijaisia ihan miten sattuu ja panttaa aina viime hetkeen tietoa jatkosta.

Vierailija
1947/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia reseptillä olevia lääkkeitä ei saa Kelasta maksusitoumuksella. Itselläni on tällainen lääke jota en siitä syystä voi hakea, kun ei ole rahaa. Maksaisi 126e, ei vaan ole ylimääräistä, kun hallituksen leikkaukset ovat niistäneet yli 130 euroa kuukaudessa reilun 1,5 vuoden takaiseen

Vierailija
1948/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

34-vuotias

Lapsettomuus on suurin ongelmani ja suru. Olemme olleet lapsettomuushoidoissa nyt pian 3 vuotta ja sitä ennen jonotettiin niihin yli vuosi. 

Kummityttöni sai juuri esikoisensa 43-vuotiaana. Sulla on vielä aikaa, toivotan onnea. 

Vierailija
1949/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43 vuotta. Suurin ongelmani on aina vain jatkuvat opettajan määräaikaiset työsuhteet. Tälläkin hetkellä on vain puolen vuoden sopimus, joka jatkuu taas kuukauden kesätauon jälkeen puolivuotisena! Toiseksi suurin ongelmani on se, että masennuslääkkeiden käytöstä on tuskaiset haittavaikutukset: seksi ei tunnu miltään eikä pysty kiintymään kehenkään. Tunteet ovat latistuneet.

Vierailija
1950/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikkia reseptillä olevia lääkkeitä ei saa Kelasta maksusitoumuksella. Itselläni on tällainen lääke jota en siitä syystä voi hakea, kun ei ole rahaa. Maksaisi 126e, ei vaan ole ylimääräistä, kun hallituksen leikkaukset ovat niistäneet yli 130 euroa kuukaudessa reilun 1,5 vuoden takaiseen

Kiinnostaa, että miksi lääkettä ei saa maksusitoumuksella? 

Ja onko hinta 126 e korvattuna vai ei?

Kuulin, että Kelasta voi saada lainaa lääkkeiden ostoon. Taitaa olla nimeltään lääkeluotto. 

Vierailija
1951/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on monta ammattia, mutta ei yhtään työpaikkaa..

M57

Vierailija
1952/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapainoilu vuorotyön, yksinhuoltajuuden, lapsen voimakkaiden kehityshaasteiden ja siihen liittyvien terveydenhuollon käyntien, päiväkotiaikojen ja kouluaikojen yhteen sovittamisessa. Loppuu vuorokaudesta tunnit kesken. 

Vierailija
1953/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

43v ja uupumus tosi kovatahtisessa työssä.

Työ on muuten kiva ja yhteisö mukava, mutta etätyöt on rajoitettu 1pv viikossa ja kuitenkin pitkää päivää tehdään.

Vaihdan kohta duunia, jos ei etätyöt nykyaikaistu.

Vierailija
1954/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

46-vuotias ja isoin ongelma on narsistiexä, joka vielä 10 vuotta eron jälkeen edelleen vaikeuttaa minun elämään yhteisten lasten kautta. Meillä omaisuus jakamatta exästä riippuvista syistä, koska hän pystyy tekemään taloudellista välivaltaa minua kohtaan niin kauan kun omaisuus on yhteisissä nimissä.  Minulla on asuntolaina yhteisestä kodista enkä saa lisää lainaa omaa kotia varten. En myöskään saa asua yhteisessä kodissa. Hän myös säännöllisesti lähettää minulle perättömiä, usein tuhansien eurojen laskuja oman yrityksensä kautta ja laittaa niitä perintään. Tietää että minulla ei ole varaa palkata juristia riitauttamaan niitä asioista ja minulla on kova työ saada näitä laskuja kumottua. Lisäksi jättää lasten elatusmaksut jatkuvasti maksamatta vaikka varallisuutta on paljon. Aina on varaa ostaa yksi omakotitalo lisää, mutta ei ole varaa maksaa lapsista mitään. Ei myöskään halua tavata omia lapsiaan, että minä en voisi viettää mitään vapaa-aikaa tai mahdollisesti tavata muita ihmisiä. Molemmat lapset ovat erityislapsia minkä takia lasten kasvaessa ei ole oletus, että pärjäisivät edes myöhemminkään omillaan.    

Vierailija
1955/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulin, että Kelasta voi saada lainaa lääkkeiden ostoon. Taitaa olla nimeltään lääkeluotto. 

no kun Kelan lääkärit kaikessa "viisaudessaan" epäävät sen minulta.

Hinta on sen 126 oliko siinä nyt 100 vai 90 kpl. Kukaan ei kai ole hakenut Hilasta tuolle korvattavuutta? 

Tarvitsisin tuon miedomman näin alkuun, että pääsisin sisään ajamaan sitä. Jatkossa sitten, jos kaikki menee hyvin ja rupean sietämään tuota ja oireet rupeaa helpottamaan, niin se voimakkaampi vahvuus tuosta, jota kyllä pystyy murentamaan, niin se maksaa n 22 euroa, josta Kelakorvaus vielä, jää muistaakseni 12e asiakkaan maksettavaksi. On sen verran halpaa mielestäni, että tuon kyllä pystyy ostamaan ilman Kelatappeluakin ja maksaa suoraan tuo 22 euroa. En vaan saa tuosta niin pientä ja tasalaatuista murua, lisäksi se vaikuttava aine on hieman epätasaisesti jakaantunut siinä pinnalla.

Olen tietoinen tuosta lainasta ja katsonutkin sitä, mutta siinä oli joku este kohdallani.

Olishan se kiva olla työkykyinen, mutta Kela estää, joten kiitokset sinne Kelan suuntaan

Vierailija
1956/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodissa on liikaa tavaraa ja epäjärjestystä. Enkä saa asiaa ratkaistua vaikka monta vuotta jo yrittänyt hoitaa ongelmaa. Olen heittänyt tavaraa pois ja opetellut uusia rutiineja ja on asiat vähän paremmin mutta edelleen hävettää oma koti niin että en halua kutsua ketään kylään ja hävettää oma koti. 30v

Vierailija
1957/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vitsi, lainaisin sinulle rahaa, kun voisin. Kaikki reseptilääkkeisiin pitäisi kelan kyllä antaa rahaa mielestäni, jollei itseltä riitä

Vierailija
1958/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys. Kaipaan romanttista naisystävää. tv. nainen

Vierailija
1959/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45v. Tämän hetkinen suurin ongelmani on varmasti joidenkin mielestä naurettava, mutta minulle kuitenkin iso juttu. Olen jo pitemmän aikaa miettinyt, että pitäisiköhän minun katkaista välit kaikkiin sukulaisiini. Syitä en ala kertomaan, mutta minun itseni kannalta se olisi takuulla parasta. Käytännössä se vaatisi muutonkin toiseen paikkaan, mutta se on vain hidaste, ei este.

Vierailija
1960/2049 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleinen harhaluulo on, että Kela maksaa kaiken asiakkailleen. Näinhän asia ei todellisuudessa ole. Kaikenlaisia "peruslääkkeitä" maksusitoumuksella saa, mutta erikoisempiin ja/tai kalliisiin lääkkeisiin sitä ei yleensä saa. Esimerkiksi jos lääke maksaa 126 euroa niin siihen ei takuulla saa maksusitoumusta muuta kuin poikkeustapauksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme