Minkä ikäinen olet ja mikä on isoin ongelmasi tällä hetkellä?
Olisi mielenkiintoista nähdä, miten ikä vaikuttaa (vai vaikuttaako) ihmisten ongelmiin. Olkoon ongelma sitten iso tai pieni.
38 vuotta. Isoin ongelmani tällä hetkellä liittyy rakennusluvan saamiseen Espoossa.
Kommentit (2049)
59 m oon ja hallitus ja samanmieliset kanssaihmiset.
Myös terveys mutta mitäs läksin...
Vierailija kirjoitti:
59 m oon ja hallitus ja samanmieliset kanssaihmiset.
Myös terveys mutta mitäs läksin...
Tarkoitin tietysti että sen hallituksen kanssa samanmieliset
Minä olen 83 vuotias ja pitäs saada neula ompelukoneeseen ja pitäs lyhentää kesähousut, mutta laiskottaa. On sentään hyvää leivän tuoksua asunnossa kun leivoin sämpylöitä aamupäivällä.
Minulla on kova ikävä lapsiani, jotka asuvat pääkaupungissa ja käyvät harvoin. Me eivät tykkää soitella. Onneksi on pari muuta puhekaveria.
Pidän tätä juttupaikkaa oikein hyvänä, seuraan melkein kaikkia ja teen välillä testeriä kun aika on pitkää. Hyvää päivää kaikille hyvät ihmiset.
61v
Ongelmani on se, etten osaa valita aviomieheni ja rakastajani välillä. Molemmat haluaisivat elämän kanssani.
Ps. Luulin, että tässä iässä ei olisi enää tällaisia ongelmia.
Eläkepäiviä odotellen kirjoitti:
55 v.
Pelkään ja inhoan sitä millaisia ihmiset ovat työpaikoilla. Eivät tietysti kaikki, mutta työpaikkojen ikävimmät yksilöt onnistuvat useimmiten pilaamaan koko työpaikan.
Muissa yhteyksissä pärjään ja viihdyn ihmisten kanssa hyvin. Vapaa-ajallahan voi itse päättää keiden kanssa on tekemisissä. Olen kyllä pari ikävää yksilöä elämästäni häivyttänyt, mutta tämä on tapahtunut vuosikymmenten aikana ja on kokonaisuudessaan aika vähän.
Myös työ itsessään on ok. Työn tekeminen siis sinällään. Olen kuitenkin joutunut vaihtamaan työpaikkaa useita kertoja k-pää -työkavereiden vuoksi. Kouluttauduin nelikymppisenä jopa kokonaan uudelle alalle tämän vuoksi. Opiskelin neljä vuotta ja tein opintolainaa. Ei auttanut. Samat ankeat hahmot löytyivät uuden alan työpaikoista.
Kivat työkaverit on kiva juttu, mutta ennen kaikkea toivon, että töissä voisi käydä tekemässä vain työnsä. Työpaikkojen ikävimmät h
Niin totta. Osan olisin voinut kirjoittaa itse, ikä 53. Haaveilen työkohteen vaihdosta mutta tätä joutuu kyttäämään. On vain siedettävä ja sopeuduttava, vuosi kerrallaan. Onko työtä mikä ei tuottaisi jotain kärsimystä?
58 on ikä ja ongelmana on se, etten saa työpaikkaa ja haluaisin työkkärin työnhakupakoista eroon.
68, ei ole rahaa rukaan jos ostan lääkkeeni tai päinvastoin. Lääkäriin pääsy estetty, kotiapuun ei varallisuutta. 52 vuotta pienipalkkaisissa töissä, vaimo ja neljä lasta estäneet säästämästä vanhuuden varalle.
Varsinainen ongelmalähde on kuitenkinfasisinen perskokkarehallitus jeesustelupuolueen sekä nk. "paremman, ruotsinkielisen, kansanosan" edustajat.
69 mies eikä kyllä mitään erityisiä ongelmia ole. Ainahan jotkut asiat voisivat olla paremmin, mutta ihan hienosti menee kun ei joutavista valita.
27 vuotta. Isoin ongelmani on se, että pelkään työsuhteeni päättyvän työn vähentymisen vuoksi ja että en löydä uutta työtä.
43 v. Ongelmana on se että olen "vääränlainen" tähän maailmaan, en ymmärrä "paikkaani" ja ymmärrä alistua tyhmänä palvelemaan kaikkia muita. Sori siitä.
N26 Lapsettomuus ja työpaikan saaminen lähempää kotia, koska en pidemmän päälle jaksa kulkea 4 tunnin työmatkoja joka päivä. Parisuhteettomuuskin on periaatteessa ongelma, mutta sen olen hyväksynyt.
M44v
Isoin ongelma on iso asuntolaina. Mutta on sitä jo maksettukin, sen verran että myydessä varmasti velat pois saadaan jos pakko on .
Moni ikäiseni on vaan sen asian jo hoitanut. Se olisi mukavampi tilanne, mutta näillä mennään
29, rahattomuus ja työttömyys
42v. Kaikki kuolee. Vanhemmat, appivanhemmat, lemmikit ja jopa samaa ikäluokkaa olevia kuolee jatkuvasti. En tykkää tämmöisestä ikävaiheesta.
Vierailija kirjoitti:
58 on ikä ja ongelmana on se, etten saa työpaikkaa ja haluaisin työkkärin työnhakupakoista eroon.
Sinun pitäisi sopia sen työllisyyspalvelun virkailijan kanssa, ettei sinulla olisi työnhakupakkoa. Tässä nykyisessä työttömyyskriisissä on aika varmaan, ettei 58-vuotias enää saa työpaikkaa (riippuu alasta toki). Tuottaahan se virkailijallekin turhia töitä tarkistaa sun tiedot. Kysy miksei sinulle laitettaisi työnhaun velvotteeksi 0-4 paikkaa kuussa, tai vastaava.
22. Jatkuva persaukisuus ja työnhaku ovat isoimpia ongelmia tällä hetkellä. Persaukisuus ärsyttää suunnattomasti, mutta onneksi porukat välillä tarjoavat auttavaa kättä. Silti hävettää ja ärsyttää. Haluaisin saada kesätyöpaikan, mutta työttömyystilanteen huomioon ottaen se voi olla haastavaa. Mulla on kuitenkin toivoa. Se on ehkä se tärkein asia tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
68, ei ole rahaa rukaan jos ostan lääkkeeni tai päinvastoin. Lääkäriin pääsy estetty, kotiapuun ei varallisuutta. 52 vuotta pienipalkkaisissa töissä, vaimo ja neljä lasta estäneet säästämästä vanhuuden varalle.
Varsinainen ongelmalähde on kuitenkinfasisinen perskokkarehallitus jeesustelupuolueen sekä nk. "paremman, ruotsinkielisen, kansanosan" edustajat.
Paljonko on työeläke? Saatko kansaneläkettä? Eläkkeensaajan asumistuki?
Tarkista voisitko saada toimeentulotukea Kelasta. Silloin kai ne lääkkeet maksettaisiin osana toimeentulotukea.
Tarkista myös että kaikista lääkkeistä on lääkärin kirjoittama resepti, koska vain silloin saa Kelan korvauksen niistä. Joistakin vapaasti myytävistä lääkkeistä saa Kelan korvauksen, jos on resepti tietyn kokoiselle pakkaukselle, ynnä muuta.
Miksi ja miten on lääkäriin pääsy estetty?
58 vuotta. Se, että en vielä tässäkään iässä osaa pitää puoliani ja olen ihan liian hyväuskoinen.