Minkä ikäinen olet ja mikä on isoin ongelmasi tällä hetkellä?
Olisi mielenkiintoista nähdä, miten ikä vaikuttaa (vai vaikuttaako) ihmisten ongelmiin. Olkoon ongelma sitten iso tai pieni.
38 vuotta. Isoin ongelmani tällä hetkellä liittyy rakennusluvan saamiseen Espoossa.
Kommentit (1905)
N60. Elämä tasaista muuten, mutta hyvinvointialueelle siirtyminen toi epävarmuuden työkuvioihin.
Aiemmin pomminvarma työnkuva ei ehkä riitäkään. Saattaa olla uudet kuviot edessä. Näin eläkeiän jo häämöttäessä ei kauheesti innosta.
33 v. Kohoavat asumismenot ja avioliiton väljähtyminen yli 10 yhteisen vuoden jälkeen.
Nämä ovat suurimmat ongelmat, muttei kovin vakavia kuitenkaan, näitä alamäkiä tulee ja menee, kun on pitkää sitoutumista vaativista asioista kyse.
21-vuotias ja isoin ongelmani on se, että en saa Suomessa hoitoa melko harvinaiseen neurologiseen sairauteen, mikä kuitenkin rajoittaa henkistä elämääni kauheasti. Sairaus on tullut eräiden (määrättyjen) lääkkeiden seurauksena. Mietin pitääkö minun lähteä maasta vai mitä tekisin. Olen umpikujassa. :(
Vierailija kirjoitti:
49. Ylipaino, väsymys, elämänilon puuttuminen, kaikki tuntuu turhalta, elämä on pelkkää rutiinien toistamista. Työ- ja perheasiat silti kunnossa.
Rutiinit ovat parasta elämässä. Sen huomaa aina silloin kun on jo viettänyt tarpeeksi lomaa, ja rupeaa ajattelemaan ikäviä asioita.
Isoin ongelma on se että on vielä pakko muutama vuosi asua Suomessa. Sitten muutan ulkomaille
37 v. mies
Petin ihanaa vaimoani, erhesuhteesta on tulossa lapsi. En halua lasta enkä varsinkaan tätä toista naista. Haluaisin vain kuolla. Häpeän ja vihaan itseäni enkä tiedä miten jatkaa elämää.
40v nainen. Olen raskaana varatulle miehelle, ja rakastunut häneen. Hän ei halua minua, mutta huolehtia lapsesta kylläkin. Olen katkera, koska jätti minut ja haluaisin kostaa. Etenkin koska rakastan häntä yhä eikä hän vastaa tunteisiini. Haluan kiusata ja nöyryyttää häntä lapsen avulla. Miten alas sitä voi vajota?
42 v. Rakastunut ihmiseen jota en voi saada. Pelkään, että olen tuomittu elämään näin, en ehkä ylipäänsä edes pysty rakastumaan ihmiseen joka ei ole joillain tavalla kielletty tai saavuttamaton. Pelkään, että tämä valtava sisäinen tyhjyys seuraa hautaan saakka.
66 vee. Enkä ole vieläkään saanut tyttöä johon rakastuin 10.8. 1972
30v, lääkeongelma, ahdistus ja masennus
Työttömyys ja iäkkäiden vanhempien sairastelu. Pitäisi jaksaa auttaa vielä enemmän, vaikka itselläkin on pitkäaikaissairauksia.
N55
43, ja tällä hetkellä eniten kuormittaa issias, joka päätti tehdä come-backin juuri viikko sitten. Viimeksi kun oli tämä, se kesti puoli vuotta. En jaksaisi yhtään. Hävettää töissäkin vaappua hitaasti kuin halvaantunut ankka, mutta en minä nyt voi puolta vuotta saikullakaan olla.
Kiitos kun sain avautua.
35v ja työtön. stressaantunut terveysongelmien vuoksi. Minulla on tulossa monta ja lisä tutkimuksia ja pelkään lapsettomuus-diagnoosin ja ne vakavia sairaudet. Toivotaan ettei ole kasvain ja muuta. Yli 10v parisuhde meni. Exä petti ja meni kihloihin sen kanssa vaikka nainen tiesi miehen olevan varattu ja ei välittänyt ja teki kaikkensa saadakseen miehen.
Olen 36 ja isoin ongelma on aikuistuvan teinin mielenterveysongelmat ja päihteiden käyttö. Luopuisin vaikka omasta terveydestäni, jos vaan saisin tytön kuntoon, tämä on aivan kamalaa.
N33, synnytyksestä puoli vuotta aikaa ja kroppa edelleen ihan romuna ja kipuja runsaasti. Lapsi tosin on aivan täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen 52 v ja suurin ongelmani on huumeisiin koukkuun jäänyt teini-ikäinen lapseni, jonka mielenterveys tuhoutui käytön seurauksena ja edessä on todennäköisesti yhteiskunnasta syrjäytyminen, mikäli ylipäätään säilyy hengissä täysi-ikäiseksi asti.
Olen niin pahoillani. Toivottavasti tilanne vielä ottaa paremman suunnan. Olethan hakenut myös itsellesi apua ja tukea?
Terveisin toinen päihdenuoren äiti
N33 ja olen aivan totaalisen uupunut työelämään, koen olevani työpaikalla heittopussina eikä työ motivoi yhtään. Teen normaalia täyttä työviikkoa, mutta en jaksa sen lisäksi pitää huolta kodistani. Joka nurkka pursuaa jotain sotkua, minkä selvittämiseen ei ole koskaan energiaa tai aikaa. En tiedä haluanko hankkia tulevaisuudessa lapsia, koska jaksaminen on nyt jo niin koetuksella.