Minkä ikäinen olet ja mikä on isoin ongelmasi tällä hetkellä?
Olisi mielenkiintoista nähdä, miten ikä vaikuttaa (vai vaikuttaako) ihmisten ongelmiin. Olkoon ongelma sitten iso tai pieni.
38 vuotta. Isoin ongelmani tällä hetkellä liittyy rakennusluvan saamiseen Espoossa.
Kommentit (1905)
38 elokuussa 39 kaipaan sutinaa
59. Ongelmana useat eri sairaudet, joiden vuoksi minulla on suuria vaikeuksia jaksaa työssäni. Tuskin tulen näkemään eläkeikää, olen aikamoinen kehäraakki.
Kohta 52 vuotta, naimisissa, yli kolme vuotta täysin ilman seksiä - koska mies ei halua, eikä myöskään suostu puhumaan asiasta.
Lapset teinejä. Odottelen, että aikuistuvat. Sitten lähden. Siihen asti pelataan näillä korteilla ja yritetään tehdä elämästä siedettävää.
...aika ankeaa, kun se tähän kirjoittaa.
54v.
Kyllästyminen. Mikään ei tuota iloa. Harrastukset eivät enää kiinnosta, kavereita ei huvita nähdä, ei haluta lähteä ostoksille. Parisuhde on loppusuoralla, kunhan vaan jaksaisi erota. En vaan enää innostu mistään.
Vierailija kirjoitti:
49 ei ongelmia.
Etsi joku muu ketju sitten, olet väärässä paikassa
47. Erottiin miehen kanssa 2012 kun olin vielä 36. Ajattelin että eipä tässä, hommaan miehen ja perheen nopsaa, suitsait. Ei mennytkään ihan niin helposti. Deittikulttuuri oli täysin muuttunut ja siirrynyt nettiin. Kaikenlaista tyyppiä on tullut vastaan ja moni mies on "kattellaan" vaikka olisivat jo 39. Ei oteta tosissaan, pyöritetään, petetään, ei kerrota että ollaan jo suhteessa jne.
Nyt olen vaan yksin joten sanoisin, että kumppanin puute on se raskain. Muut tärkeät jutut ok kunnossa, työt sujuu, kiva asunto, näytän nuorelta ja olen hoikka jne. Mutta tämä on ahdistanut jo pitkään. 😭
40 vuotta, parisuhteeton, lapseton, työtön. Pelkään että tila jää pysyväksi
Mies 53 v. Uskalluksen puute erota puuduttavasta valtion virasta, vaikka se olisi taloudellisesti mahdollista. Onko raha-asiat muka todellakin niin hyvin?
Olen hakenut uutta työtä, ja päässyt jo etenemään haastatteluissa. Palkka olisi 1300 euroa suurempi kuin nyt. Sydän vaan on jäänyt vanhaan paikkaan.
50 vuotias nainen ja yksinäisyys on ongelma.
Kun työt on etätyötä ja mies halusi erota 30 yhteisen vuoden jälkeen. Eroon jo tottunut, mutta en tähän yksinäisyyteen. Tätäkö tämä loppuelämä on?
Nainen 28v
No tekeekö niitä lapsia nyt vai ei? Kallistun päivä päivältä enemmän siihen että ei, en tahdo lapsia elämääni, enkä mitään, mitä lastenhankinta arkeeni tuo. Nyt seuraava pelko onkin se, että 31v mieheni alkaa vauvakuumeilemaan ja haluamaan niitä lapsia. Kahdeksanvuotinen suhteemme on ollut aivan täydellinen, vailla riidan riitaa tähän päivään saakka. Rakastan miestäni enemmän kuin elämää - mutta lapset on kyllä asia, joiden takia kumpikaan ei missään nimessä saa tehdä kompromissia. Haluaisin naimisiin, mutta koen, että lapsiasian takia homma junnaa. Mitä jos toinen yhtäkkiä palavasti haluaakin (saatan olla vaikka minä? Ei sitä tiedä, nuori olen vielä) ja toinen ei missään nimessä?
31 N, lapsettomuus on nyt ekana. Lääkäristä emme saa apua, vaikka yritystä on takana pari vuotta. Siellä todetaan, että olen vielä niin nuori, että ei ole kiirettä edes tutkia. Itseä harmittaa suunnattomasti tämä.
- Gradu pitäisi saada valmiiksi ja pelkään, että en vain saa sitä tehtyä. Toki on materiaalia ihan kivasti kertynyt, mutta pahan lukivian ja ADHD:n takia on kirjoittaminen aivan kamalaa.
- Haen johtajaksi ja pelkään etten pysty täyttämään odotuksia. Tosin olen senioritasolla tehnyt jo vuosia kyseistä työtä, mutta silti on aina pieni pelko.
1368:"54v.
Kyllästyminen. Mikään ei tuota iloa. Harrastukset eivät enää kiinnosta, kavereita ei huvita nähdä, ei haluta lähteä ostoksille. Parisuhde on loppusuoralla, kunhan vaan jaksaisi erota. En vaan enää innostu mistään." ... sulla on vaihdevuodet, aika gynelle ja hormonihoito
Vierailija kirjoitti:
31 N, lapsettomuus on nyt ekana. Lääkäristä emme saa apua, vaikka yritystä on takana pari vuotta. Siellä todetaan, että olen vielä niin nuori, että ei ole kiirettä edes tutkia. Itseä harmittaa suunnattomasti tämä.
- Gradu pitäisi saada valmiiksi ja pelkään, että en vain saa sitä tehtyä. Toki on materiaalia ihan kivasti kertynyt, mutta pahan lukivian ja ADHD:n takia on kirjoittaminen aivan kamalaa.
- Haen johtajaksi ja pelkään etten pysty täyttämään odotuksia. Tosin olen senioritasolla tehnyt jo vuosia kyseistä työtä, mutta silti on aina pieni pelko.
Laita tänne oma ketju pystyyn niin voidaan tsempata sua ja tukea.
40. Puolison alkoholiongelma vituttaa joka päivä. Mietin, missä vaiheessa tulee mitta täyteen ja häivyn.
39. En päässyt hakemaani työpaikkaan.