Minkä ikäinen olet ja mikä on isoin ongelmasi tällä hetkellä?
Olisi mielenkiintoista nähdä, miten ikä vaikuttaa (vai vaikuttaako) ihmisten ongelmiin. Olkoon ongelma sitten iso tai pieni.
38 vuotta. Isoin ongelmani tällä hetkellä liittyy rakennusluvan saamiseen Espoossa.
Kommentit (1905)
47.
Mietin että mikähän on kun yöhikoilua ja menkat kokoajan
Vierailija kirjoitti:
57 v.
Työpaikkani nuoremmat 30-40-ikäiset samankaltaisia lainsäädännön osaamista vaativia töitä tekevät eivät pidä minua yhtään minään eivätkä arvosta lainkaan vuosikymmenien aikana saavuttamaani ammattitaitoa.
Itseäni huomattavasti nuorempi, asemassaan suhteellisen tuore esihenkilökin näyttää ihan samanlaista arvostuksen puutetta, kirjaamalla vuosittaiseen keskustelun perusteella tehtävään keskustelulomakkeeseen olevansa tyytyväinen tekemääni työhön, vaikka hän ei kuitenkaan seuraa aktiivisesti tekemääni työtä.
Teen työni aika itsenäisesti mutta tuntuu siltä että voisin viettää työpäiväni vaikka kuperkeikkoja heittelemällä, ilman että ketään kiinnostaisi. No, ehkä joku silloin soittaisi ainakin valkotakkiset paikalle. Voisin jopa jumppaliikkeitä tehdäkin mutta työpäivistä tulisi aika pitkiä, ilman älyllistä ammatillista haastetta.
Ilman todellista kykyjäni vastaavaa haastavaa työtehtävää odottelen jo eläkkeelle pääsyä, samalla naureskellen nuorempien kollegoiden jutuille, kun saattavat pähkäillä päiväkausia jotain itselleni päivänselvää asiaa, johon olen jo apua tarjonnut, mutta eivät ota vastaan.
Aikanani välttelin työpaikalla itseäni vanhempia naisia. Suurin osa suhtautui vihamielisesti tai alentuvasti.
43v ja yksinäisyys. Tarkemmin kumppanittomuus. Ihmisiä on kyllä elämässä ja kaikki ns. hyvin.
M
40 v.
Vanheneminen, köyhyys, vanhempien vanheneminen, yksinäisyys, kumppanittomuus, työttömyys, mielenterveysongelmat, traumat.
Vierailija kirjoitti:
40 v.
Vanheneminen, köyhyys, vanhempien vanheneminen, yksinäisyys, kumppanittomuus, työttömyys, mielenterveysongelmat, traumat.
(Ja en tosiaan naivina parikymppisenä kuvitellut elämän menevän näin.)
67, terassin liukuovea ei voi pitää raollaan, koska tuuli
Vierailija kirjoitti:
34, isoin ongelmani ylipaino.
Täällä kans ikä sama ja ongelma sama :D en vaan oikeesti pysty vähentää päivittäistä kalorimäärää pysyvästi niin paljoa, että paino lähtisi tippumaan. Myöskään itsekuri ei ole yhtä hyvä kun vaikka 10v sitten.
Olen sopivan ikäinen, ja ongelmanani on se, ettei ongelmia ole!
Terveisiä Pohjanmaalta.
78 vuotta ei käyttökelpoisia ongelmia.
41 ja jäin juuri työttömäksi. Jo tätä ennen oli paineita raha asioiden kanssa ja tällainen sattuma ei nyt varsinaisesti paranna tilannetta. Pikkulapsiarki ja sen tuomat rikkonaiset yöt sekä jämähtäneet raskauskilot eivät helpota asiaa myöskään.
Sikäli helppo että raha olisi nyt ratkaisu kaikkiin ongelmiini. Asiat ovat kuitenkin muuten perushyvin.
Vierailija kirjoitti:
41 ja jäin juuri työttömäksi. Jo tätä ennen oli paineita raha asioiden kanssa ja tällainen sattuma ei nyt varsinaisesti paranna tilannetta. Pikkulapsiarki ja sen tuomat rikkonaiset yöt sekä jämähtäneet raskauskilot eivät helpota asiaa myöskään.
Sikäli helppo että raha olisi nyt ratkaisu kaikkiin ongelmiini. Asiat ovat kuitenkin muuten perushyvin.
Et sinä rahan puutteella voi selitellä jämähtäneitä raskauskilojasi. Tai voit toki selitellä, mutta ne ovat kyllä tosiasiassa aivan oma valintasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40, työttömyys . Pitäisi keksiä uusi ala.
M58
Työttömyys. Kymmenen vuotta töissä pikkufirman pikkupomona, töissä yötä päivää ja työt loppuivat. Liian vanha, sanovat - tosin toisin, kohteliaammin sanoin, mutta sehän ei itse asiaa muuta. Iälleni minä en mahda mitään! Onneksi ei ole perhettä.
Tavalliseen rakennusalan hanttihommaan oli 250 hakemusta ja työnantaja palkkaa mieluummin muhammedin, jolle hän joutuu maksamaan vain 1/3 palkasta, suomalaisten veronmaksajien kattaessa 2/3 -osaa palkasta työllistämistukena!
Kun putoan peruspäivärahalle, niin lähden autoiluttamaan pölynimurini letkua. Olen jo hiljalleen aloittanut asuntoni kuolinsiivouksen ja papereiden hävittämisen.
Miksi odottaa peruspäivärahaan asti?
Te punaviherwokeltajat olette inhottavia!
Niin poliitikkoina kuin ihmisoletettuinakin!
Kahden yliopistokurssin deadlinet on viikon päästä ja tuntuu että olen ihan lirissä niiden kanssa. En tiedä onko tämä suurin ongelma, mutta nämä nyt eniten pyörivät päässä. Algoritmikurssilla ei taida aika riittää siihen, että ehtisin ratkaista riittävästi tehtäviä hyvään arvosanaan. Ohjelmistotekniikan kurssilla tehtävä ohjelma on melko hyvässä vaiheessa, mutta pieniin säätöihin ja puuttuvien koodien kirjoittamiseen voi mennä yllättävän kauan ja dokumentointi tuntuu olevan ihan loppumaton työsarka o_O
53v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikäli helppo että raha olisi nyt ratkaisu kaikkiin ongelmiini. Asiat ovat kuitenkin muuten perushyvin.Et sinä rahan puutteella voi selitellä jämähtäneitä raskauskilojasi. Tai voit toki selitellä, mutta ne ovat kyllä tosiasiassa aivan oma valintasi.
Kyllä minä ainakin liikkuisin enemmän, jos ei tarvitsisi käydä töissä vaan olisi rajattomasti rahaa. Söisin todennäköisesti myös terveellisemmin, kun voisin aina nälän yllättäessä tilata vaikka Woltilla jonkun hyvän ja terveellisen salaatin enkä syödä vaan jotain kaapista löytyvää leipää. Sitä en kiellä, etteikö ilmankin rahaa voisi syödä terveellisesti ja liikkua, mutta kyllä se raha helpottaisi tilanteessa, jossa on niin uupunut, ettei jaksa liikkua ja tehdä terveellistä ruokaa.
-Eri
Olen 42. Isoin ongelma: löysin juuri uuden rypyn. Pitänee käydä täyttämässä, kun kerkiää.
Ihan eka en edes tiedä minkä ikäinen olen. Ehkä 33 tai 35 ihan sama. Kaikki on hyvin mutta sitten ei kuitenkaan ole. 500e enemmän käteen niin ei olisi samperin kituuttamista kokoajan ja vois ottaa palkatonta vapaatakin tästä vuorotyöhelvetistä niin sais edes 2 vapaata peräkkäin. Ahdistaa saamattomuus, ahdistaa jatkuva murehtiminen, yksinäisyys, mutta sitten taas jos ois ystäviä en jaksais niitäkään varmaan. On mies on mökki on kämänen okt mutta silti kaikki ihan persiistä kun ei ole jaksamista/aikaa elää ja miehen kanssa menee vuorot ristiin. Unirytmi olematon, lomaa ei ole kun sain yt potkut ja piti keksiä uus työ. Viheliäinen tuo masennus kun lyttää ihmisen kyllä niin pohjamutiin jumiin. Nyt syömään, nukkumaan pariks tunniks ja sitten töihin.... jaa oli näköjään lihapullatki jääny kokopäiväks pöydälle aurinkoon... se siitä lounaasta sitte. Öitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan eka en edes tiedä minkä ikäinen olen. Ehkä 33 tai 35 ihan sama. Kaikki on hyvin mutta sitten ei kuitenkaan ole. 500e enemmän käteen niin ei olisi samperin kituuttamista kokoajan ja vois ottaa palkatonta vapaatakin tästä vuorotyöhelvetistä niin sais edes 2 vapaata peräkkäin. Ahdistaa saamattomuus, ahdistaa jatkuva murehtiminen, yksinäisyys, mutta sitten taas jos ois ystäviä en jaksais niitäkään varmaan. On mies on mökki on kämänen okt mutta silti kaikki ihan persiistä kun ei ole jaksamista/aikaa elää ja miehen kanssa menee vuorot ristiin. Unirytmi olematon, lomaa ei ole kun sain yt potkut ja piti keksiä uus työ. Viheliäinen tuo masennus kun lyttää ihmisen kyllä niin pohjamutiin jumiin. Nyt syömään, nukkumaan pariks tunniks ja sitten töihin.... jaa oli näköjään lihapullatki jääny kokopäiväks pöydälle aurinkoon... se siitä lounaasta sitte. Öitä.
Rauhallista yötä Sinulle!
32, tyttöystävän löytämisen mahdottomuus.