Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen olet ja mikä on isoin ongelmasi tällä hetkellä?

Vierailija
06.03.2023 |

Olisi mielenkiintoista nähdä, miten ikä vaikuttaa (vai vaikuttaako) ihmisten ongelmiin. Olkoon ongelma sitten iso tai pieni.

38 vuotta. Isoin ongelmani tällä hetkellä liittyy rakennusluvan saamiseen Espoossa.

Kommentit (1905)

Vierailija
1161/1905 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 v. Munasarjasyöpä.

Vierailija
1162/1905 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin sielunkumppanini, peilini toisen puolikkaan, sen kaikista tärkeimmän ihmisen elämästäni. Sen, jonka kanssa kaikki muut maailman vastoinkäymiset oli mahdollista ylittää. En usko, että voin kokea tai löytää vastaavaa yhteyttä enää kenenkään kanssa. Tunneköyhä yksinäisyys loppuelämänä edessä, enkä voi ikinä antaa itselleni anteeksi, kun omaa tyhmyyttäni hänet menetin. Miten kaiken voisinkaan korjata. Korjaisin, jos vain osaisin. M42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/1905 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 31v. Sain alkuvuodesta lymfoomadiagnoosin samalla viikolla kun tein positiivisen raskaustestin. Syöpäni on kuulemma tilastojen mukaan hidaskasvuinen, mutta raskauden vuoksi ei voida liiemmin tutkia asiaa. Koska lapsi oli toivottu, ei raskautta kannattaisi keskeyttääkkään, koska on todennäköistä, että seurantalinjalla mennään.

Yritä nyt tässä elää huolettomasti ja nauttia raskaudesta, kun ajoittain pelottaa että kuinka pitkään syntymättömän lapsen äiti pysyy edes hengissä.

Ennen tätä elämäni isoin ongelma oli luokkaa "en pidä työpaikastani" tai "mitäköhän söisin tänään".

Vierailija
1164/1905 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

33v ja saamattomuus. Mahdollisuuksia satelee mutta en ota mistään kiinni. Suurin ongelma nyt: pienet jokapäiväiset ärsykkeet. Tuntuvat mahdottomilta. Ei ole pinnaa mihinkään, vaikka minulla on tällä hetkellä todella helppo elämä. Ehkä saamattomuus johtuu elämän helppoudesta.

Vierailija
1165/1905 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

104vuotta. Jatkuvasti tulee kutsuja kaikenlaiseen 4vuotiaille suunniteltuun toimintaan, kyselyjä miksi en tullut 4vuotiaiden terveystarkastukseen, kyselyjä halusta uimakouluun...Varmaan, jos elinpäiviä vielä pari riittää, tulee postia urheiluseuroilta, jalkapalloa potkimaan, huhhuh, rankkaa se on olla näin nuori, kun pitäis joka paikkaan tässä iässä revetä.

Vierailija
1166/1905 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin uteluihin sitä ihmiset alkaa auliisti vastaileen. Joo, ei mulla ole mitään salattavaa, ylpeillään. Siihen suuntaan maailma onkin menossa. Joku taho tietää tarkkaan, mitä teet 30min kuluttua, vaikka et sitä vielä itse tiedäkään.

Vierailija
1167/1905 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut nykyisen miehen kanssa yhteisen lapsen mutta olosuhteiden vuoksi se ei ollut vuosiin mahdollista. Nyt olisi, mutta olen jo 41 enkä jaksaisi enää aloittaa alusta pienen lapsen kanssa. Ahdistaa ja stressaa, pitäisikö vielä yrittää lasta vai ei. Ahdistaa myös yleinen elämän tyhjyys ja kultainen häkki työpaikassa, josta olisin halunnut jo vuosia sitten pois, sekä uuden kodin liian pienet säilytystilat.

Vierailija
1168/1905 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys ja tiesittekö sitä että jos joudut ostamaan tiettyjä kalliita lääkkeitä niin töissä käymisessä ei ole mitään järkeä normaali mediaanitason palkalla. Sain itse aiemmin elämässä veritulpan ja kun kävin töissä kela lopetti heti kaikki korvaukset ja totesi vaan " teillä tulee maksaa kaikki itse". Nuo liuotinaineet ja hoito maksaa 400-600€ kuukaudessa josta kela ei korvaa mitään kun on töitä. Tuohon päälle vuokra ja eläminen ja asun yksin. Alle 3000€/kk työt on mulle täysin hyödyttömiä. Työttömämä ollessa kela vastoin maksaa osan lääkkeistä. Mahtava systeemi!!

Vierailija
1169/1905 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

32, tyttöystävän löytämisen mahdottomuus.

Ja sehän on muuten helvetin vaikeaa jos ei ole laajaa tuttavapiiriä josta löytää se oma sielunkumppani. Nettideittailu ja tinderit on täysin naisten markkinoita. Miehistä on niin paljon ylitarjontaa ettei viestit mene perille ja iso osa naisista ei edes vastaa. Kaksi naispuolista kaveria näytti tinderiään ja siellä pitkä lista miehiä pommittamassa viestiä ja yli 100 osumaa molemmilla. En ihmettele miksi ne miehet jää ilman vastausta...

Vierailija
1170/1905 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29 ja kotona pienen vauvan kanssa. Suurin ongelma tällä hetkellä on raha. Toiveena olisi pitää vauva kotona ainakin 1,5-vuotiaaksi asti mutta rahat ei taida riittää.

Vierailija
1171/1905 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

74. En haluaisi olla kuningas, mutta äiti pakotti.

Vierailija
1172/1905 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

74. En haluaisi olla kuningas, mutta äiti pakotti.

😂😂😂😂😂😂👍

Vierailija
1173/1905 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 enkä keksi oikein mitään ongelmaa elämässäni tällä hetkellä.

Vierailija
1174/1905 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli minulle uusi ongelma. Nimittäin biojätteen lajittelu. Olen lajitellut kaikki jätteet aivan alusta saakka. Nyt kuitenkin kaupan vihreät biojätteeseen sopivat hedelmä- ja vihannes pussit on lopetettu. Päältä painamalla avattava kannellinen biojäteastia on pöydän päällä pidettävä, koska muualla ei ole tilaa.

Mitkään muropaketti viritelmät tai sanomalehdestä itse taitellut pussit evät minulle käy, koska niitä ei meiltä löydy.

En löytänyt mitään ohjetta netistäkään. Ainoastaan lika ämpäri, joka tyhjennetään biojäteastiaan. Silloin on palattava joka kerta asunnolle tuomaan ämpäri takaisin ja pestävä se kalliilla vedellä ja myrkyllisellä pesuaineella.

Jos ei edullista, helppoa ja siistiä tapaa lajitteluun löydy nopeasti, niin minulta loppuu lajittelu kokonaan. Kaupan vihannes pussit, jotka soveltuvat biojätteen lajitteluun, pitää saada takaisin.

Vierailija
1175/1905 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40, työttömyys . Pitäisi keksiä uusi ala.

M58

Työttömyys. Kymmenen vuotta töissä pikkufirman pikkupomona, töissä yötä päivää ja työt loppuivat. Liian vanha, sanovat - tosin toisin, kohteliaammin sanoin, mutta sehän ei itse asiaa muuta. Iälleni minä en mahda mitään! Onneksi ei ole perhettä.

Tavalliseen rakennusalan hanttihommaan oli 250 hakemusta ja työnantaja palkkaa mieluummin muhammedin, jolle hän joutuu maksamaan vain 1/3 palkasta, suomalaisten veronmaksajien kattaessa 2/3 -osaa palkasta työllistämistukena!

Kun putoan peruspäivärahalle, niin lähden autoiluttamaan pölynimurini letkua. Olen jo hiljalleen aloittanut asuntoni  kuolinsiivouksen ja papereiden hävittämisen.

Miksi odottaa peruspäivärahaan asti?

Te punaviherwokeltajat olette inhottavia!

Niin poliitikkoina kuin ihmisoletettuinakin!

Kun koko ideologia perustuu tyhmyyteen, ahneuteen, kateuteen ja  ilkeyteen, ei niiltä voi muuta odottaakaan - kaikkein vähiten empatiaa!

Ja ne ovat myös Suomen suurin ongelma! Aivan samoin kuin vuonna 1918!

M61

Vierailija
1176/1905 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

38, uuvuttava pienlapsiarki. En saa ikinä olla yksin rauhassa, ei lomalla, ei kipeänä, ei koskaan...

Olet varmaan kuullut samat jutut jo ennenkin, mutta: Se aika menee hämmästyttävän nopeasti ohi. Voisi jopa sanoa, että nauti nyt, kun ovat pieniä. Toinen seikka on se, että oletko asettanut riman turhan korkealle? Älä stressaa pikkuasioista (sukka lattialla). Ja kolmanneksi, sano miehellesi suoraan, että nyt väsyttää. Tai lykkää mies ja muksut anoppilaan ja jää kotiin yksin viikonlopuksi. Me miehet emme ole ajatusten lukioita. Toistuvasti minäkin ihmettelen, miksi vaimoni edelleen 30 vuoden jälkeenkin luulee minun olevan meedio. En ole ajatusten lukija, enkä sellaiseksi tule. Joten sano miehellesi suoraan, selkeästi ja ajoissa, että tarvitset lepoa ja vapaata.

t. 2xisä

Vierailija
1177/1905 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetin sielunkumppanini, peilini toisen puolikkaan, sen kaikista tärkeimmän ihmisen elämästäni. Sen, jonka kanssa kaikki muut maailman vastoinkäymiset oli mahdollista ylittää. En usko, että voin kokea tai löytää vastaavaa yhteyttä enää kenenkään kanssa. Tunneköyhä yksinäisyys loppuelämänä edessä, enkä voi ikinä antaa itselleni anteeksi, kun omaa tyhmyyttäni hänet menetin. Miten kaiken voisinkaan korjata. Korjaisin, jos vain osaisin. M42

Hommaa uusi nainen. Muuta neuvoa ei tule.

M56

Vierailija
1178/1905 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

71v

Nivelet prakaa, muuten ok.

Vierailija
1179/1905 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

32, tyttöystävän löytämisen mahdottomuus.

Ja sehän on muuten helvetin vaikeaa jos ei ole laajaa tuttavapiiriä josta löytää se oma sielunkumppani. Nettideittailu ja tinderit on täysin naisten markkinoita. Miehistä on niin paljon ylitarjontaa ettei viestit mene perille ja iso osa naisista ei edes vastaa. Kaksi naispuolista kaveria näytti tinderiään ja siellä pitkä lista miehiä pommittamassa viestiä ja yli 100 osumaa molemmilla. En ihmettele miksi ne miehet jää ilman vastausta...

Tinderin algoritmin tarkoitus on saada ihmiset pysymääm Tinderissä. Sen perimmäinen tarkoitus EI ole saada parisuhteita aikaiseksi. Ymmärtäkää tämä!

Vierailija
1180/1905 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 71. Nivustyrät ovat jo aika massiiviset, nolot, kiusalliset ja joissakin tilanteissa hankalat, mutta kivuttomat. E-rektiossa normaalisti 18-senttiseni näyttää nysältä, paitsi aamulla punkassa kun tyrät ovat yön aikana reponoituneet.

En tohdi kuitenkaan mennä leikkaukseen kun kuulemma noin 10 prosenttia niistä epäonnistuu jotenkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi