Käärijän fanitusketju OFFICIAL
Meidän ihanan euroviisuedustajamme Käärijän virallinen fanitusketju. Cha Cha Cha:n livevedolla on alle viikossa jo liki kaksi miljoonaa näyttökertaa (UMK- ja ESC-kanavan näyttökerrat yhteensä), biisi on noussut monien listojen kärkeen ja Käärijä eli Jere Vantaalta herättää ihastusta ja sekoamista ympäri Suomea ja Eurooppaa. Tule tukemaan Kärtsärin ja Cha Cha Cha:n viisumatkaa! 🔥
Kommentit (438)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin Eurovision podcastin, jossa käärijää haastateltiin englanniksi ja tälle nostan peukkuja! Poika puhuu kieliopillisesti väärin, mutta puheessa ei ole isoja taukoja, eikä mitään häpeää omasta kielitaidosta. Ainoastaan uskallusta käyttää sitä taidon tasoa, mitä hänellä nyt on. Vanhana kielten opena olen aina jankuttanut, että kielitaidossa on tärkeintä uskallus! Pitää vain uskaltaa käyttää kieltä, eikä pelätä tekemiään virheitä! Tärkeintähän on, että viesti menee perille jotenkin, ei virheettömyys! Tässä Käärijä antaa hyvää esimerkkiä nuorille rohkeudessaan! En ymmärrä niitä, jotka arvostelevat esim just sitä "rallienglantia". Olisiko parempi pitää suu kiinni? Ihan liikaa on jo äänettömiä suomalaisia. Hyvä Käärijä! (Vanhana kieltenopena itse kappale ja varsinkaan se umk-finaaliesitys ei ollut mieleeni, mutta itse poika on rohkea, toivon hänen pärjäävän).
Opetus menee pieleen jos se korostaa vain kielioppia eikä kannusta ihmisiä käyttämään kieltä. Paremmin kai kieltä oppiikin käyttämään puhumalla. Jos ei uskalla käyttää kieltä kielioppivirheiden pelossa, ei opi puhumaan sitä
Mun kouluaikana keskityttiin pelkästään kielioppiin, ja että osasi kirjoittaa kieliopillisesti puhdasta englantia. Sittenhän tuloksena olikin ihmisiä, jotka oli opiskelleet englantia ala-asteen 3. luokalta lähtien ja koko yläasteen ja vielä lukionkin, mutta eivät uskalla tilata kahvia englanniksi.
Edes englantilaiset itse eivät puhu kieliopillisesti puhtaasti, tai oikeastaanhan esim. britit tekevät tosi paljon kielioppivirheitä englannissa, enemmän kuin englantia puhuvat ulkomaalaiset.
Ei kääris voita.
Liikaa taas hypetetään.
Voittaja on joku yllättäjä.
Ruotsi ei voita.
Pitkillä kynsillä ei pitkälle potkita.
Ruotsi oli jäätävän kova. Veikkaan että Käärijälle tuli fiilis, että mitä hän täällä tekee, kun kuunteli Ruotsin esitystä itse viimeisenä esiintyjånä.
Ja siltä se kuulostikin, kuin kerittäväksi menevältä lampaalta.
Miksi Rammsteinin biisiä saa matkia noin räikeästi, varsinkin biisin alku on melkein suora kopio Rammstein - Afrika ?
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi oli jäätävän kova. Veikkaan että Käärijälle tuli fiilis, että mitä hän täällä tekee, kun kuunteli Ruotsin esitystä itse viimeisenä esiintyjånä.
Ja siltä se kuulostikin, kuin kerittäväksi menevältä lampaalta.
Ihme hehkutusta Ruotsin kappaleesta. En tykännyt yhtään. Apinan näköinen nainen kiljuu ja ketkuttelee levyjen välissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kääris voita.
Liikaa taas hypetetään.
Ruotsi ei voita.
Voittaja on Kroatian pellebändi joka lauloi traktorimummosta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Näin kieli poskella) parasta Käärijässä: pituus ja ikä. Oikeasti *pelkäsin*, että kyseessä olisi jälleen yksi "naamakarvoituksen vanhentama" 2003 tjsp. syntynyt, mutta Käärijä olikin minun ikäiseni!! 😭 Kohta kolmekymmentä.
Tämä Käärijää jopa 15cm pidempi nainen Jyväskylästä on ehkä vähän ihastunut. 😔 (Käärijä on kuulemma 162.)
On se luultavasti vähän pidempi kuin 162. ehkä 170 tai hieman yli kun katsoo kuvia joissa muiden ihmisten kanssa. Tuo 162cm on jostain vanhoista pelaajatiedoista jolloin Käärijä oli varmaan vielä aika nuori. Hän pelasi nuorena kiekkoa, mutta kuulemma joutui joukkueesta pois pituutensa vuoksi.
Joo, toi tieto 162cm/56kg on siltä ajalta kun Jere pelasi junioreissa (U20-sarjassa).
Hahha, no juu, kyllä jo painosta näkee että vanhaa tietoa. Ällöttävä möhömaha miehellä. Pistäis piiloon!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sekin, että osa ajattelee Käärijän olevan joke-entry, mutta kuitenkin biisissä on ihan musiikillisestikin (omasta mielestäni) koukkuja, joita voisi arvostaa. Esim. tuo syna+cha cha cha -huuto, yllättävä tyylinmuutos (kaikki ei tosin tästäkään tykkää) ja se miten eri tavoin Käärijä biisissä ääntään käyttää. Ei varmasti ole paras laulajana, mutta alun matala osio (jos/kun saadaan Liverpoolissa äänentoisto kohdilleen), sitten huuto-osio ja lopussa vielä laulu tekee biisistä monipuolisen. Taustanauhoja mietin, peittääkö ne liikaa Kärtsän omaa laulua?
Tämä on ehkä omasta mielestäni suurin riski esityksen kohdalla. Sitä voi luulla vitsiksi, vaikkei sitä ole. Itse muuttaisin lava showta sen verran, että kun se ensimmäinen tanssiosuus alkaa koreografia ei olisi heti sitä huumoriosastoa, vaan se tulisi vasta possujunakohdassa. Ennen sitä siihen jotain vähän vakavampaa ensin. Tosin eihän se sitä silloinkaan kokonaan ole, Kääriksellä on tosi hyvin mietityt kasvojen ilmehdinnätkin. Siinä kohtaan kun laulaa "enkä pelkääkään tätä maailmaa" kasvoilla on selkeästi surumielinen ilme ja omasta mielestäni loppukokonaisuudesta paistaa muutenkin hitusen läpi haikea fiilis. Tätä ei välttämättä vaan kaikki hoksaa etenkin kun ei ymmärrä sanoja. Tuota puolta saisi ehkä siis hitusen korostaa lisää, mutta ei liikaa. Se saakin olla todella hienovarainen viittaus.
Minusta suurin riski olisi että joku tämän ottaisi tosissaan. Eihän sitä sit enää kehtaisi sanoa olevansa suomalainen.. :-P
Jos ei Käärijä voita niin sitten joku yllätysvoittaja ei ruotsi. Loreen on melkein pelottava kotkankynsineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Näin kieli poskella) parasta Käärijässä: pituus ja ikä. Oikeasti *pelkäsin*, että kyseessä olisi jälleen yksi "naamakarvoituksen vanhentama" 2003 tjsp. syntynyt, mutta Käärijä olikin minun ikäiseni!! 😭 Kohta kolmekymmentä.
Tämä Käärijää jopa 15cm pidempi nainen Jyväskylästä on ehkä vähän ihastunut. 😔 (Käärijä on kuulemma 162.)
On se luultavasti vähän pidempi kuin 162. ehkä 170 tai hieman yli kun katsoo kuvia joissa muiden ihmisten kanssa. Tuo 162cm on jostain vanhoista pelaajatiedoista jolloin Käärijä oli varmaan vielä aika nuori. Hän pelasi nuorena kiekkoa, mutta kuulemma joutui joukkueesta pois pituutensa vuoksi.
Joo, toi tieto 162cm/56kg on siltä ajalta kun Jere pelasi junioreissa (U20-sarjassa).
Hahha, no juu, kyllä jo painosta näkee että vanhaa tietoa. Ällöttävä möhömaha miehellä. Pistäis piiloon!!
Olipas toksinen kommentti, juuri tuollaisten takia ihmisille tulee vääriä ulkonäköpaineita kun heitellään huolettomasti virheellisiä termejä. Ei ole möhömaha Käärijällä, mutta itselläsi on vikaa päässä.
Mua säälittää tuo Käärijä. Jätkä on niin symppis, mutta jännittää kovin ja puetaan mihin sattuu ja laitetaan heilumaan ties mihin kökkökoreografioihin, kun suostuu kaikkeen
😪😪💛💚
Mulle tulee Loreenista mieleen Jörö-Jukka, ja oli muuten epämiellyttävä ja pelottava hahmo lapsena, ja edelleen kuvan näkeminen jotenkin puistattaa.
Kääriä oli hyvä. Aluksi ajattelin että on huono mutta tykkäsin kovasti kun tarkemmin kuuntelin
Vierailija kirjoitti:
Ei kääris voita.
Liikaa taas hypetetään.
Ruotsi ei voita.
Ruotsi on hyvä mutta vähän tylsä ja perinteinen. Käärijä on kivasti erilainen ja kappale puhuttelee kaiken kielisiä.
Täällä ollaan valmiina, IHANAA. KÄÄRIJÄÄÄÄÄ!!!!
it's crazy, it's party!