Ulkonäön vanheneminen ja ikääntyminen ärsyttää
Olen 33-vuotias, ihoni on vielä suhteellisen nuorekas ja haluaisin pitää sen sellaisena mahdollisimman pitkään. Pieniä ikääntymisen merkkejä on jo näkyvillä kuten juonteita ja ryppyjä. Ihoni on aika herkkä ja kuivahko eikä se kestä aurinkoa. Olen käyttänyt paljon erilaisia kosteuttavia kasvovoiteita mutta mietin että pitäisikö jo ajoissa siirtyä anti-age tuotteiden puoleen?
Kommentit (726)
Mitä väliä?
Hautausmaalla tavataan, leikelty kuminaama sekä luomuihminen.
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt koko elämäni terveellisesti ja ihoni on vieläkin rypytön. Tarkoitan siis liikuntaa enkä mitään fitness hömppää. Syön myös terveellisesti (kasviksia, hedelmiä, marjoja) ja juon paljon vettä. Olen käyttänyt 20-vuotiaasta asti eri ihonhoitotuotteita ja minua luullaan 10 vuotta nuoremmaksi. Nyt testissä on tällainen ikääntyvän ihon hoitopakkaus https://tinyurl.com/tnfkhdfp Myös yksi asia mikä vaikuttaa paljon on se etten ole polttanut tupakkaa ja olen suojannut ihoni vaatteilla auringolta. En myöskään ole koskaan ollut sellainen auringonottaja tyyppi.
Ikäsi?
Ihminen, jolla ei ole ryppyjä, on elänyt kivikasvona elämänsä. Naururyppyjen kantajat ovat kauniita.
Kaulasta näkee ikääntymisen, sitä ei jotkut ymmärrä. Nämä jotka hehkuttavat ikinuoria kasvojaan eteenkin. Lisäksi kasvojenkin mittasuhteet muuttuvat iän myötä .
Vierailija kirjoitti:
Mua on nyt 52v. alkanut ärsyttämään.
Mulla ei vielä.
Kasvotkin on kuin vaunan pylly, yhtä rypytön. Ei edes silmien ympärillä pieniä juonteita.
Käytän perusvoiteita, en muuta.
Geeneissä tämä nuorekkuus. Tätäkin oli 65v kuin alle 30v.
T. 51v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei vielä.
Kasvotkin on kuin vauvan pylly, yhtä rypytön. Ei edes silmien ympärillä pieniä juonteita.
Geeneissä tämä nuorekkuus. Tätikin oli 65v kuin alle 30v.
T. 51v
Kirjoitusvirheitä korjailin.
Aurinkosuoja kasvoille sp50. The ordinaryltä argirelineä ilmeryppyihin ja granactive rerinoidia ryppyjen ehkäisyyn. Jotkut pitävät saman merkin buffet seerumista, itse en ole kokeillut. On edullinen ja tehokas ihonhoitosarja. Katso YouTubesta kasvohieronta ohjeita, suosittelen olgatojaa. Juo vettä 2-2.5 litraa päivässä. Vältä sokeria ja alkoholia. Muista päivittäiset vihannekset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei vielä.
Kasvotkin on kuin vaunan pylly, yhtä rypytön. Ei edes silmien ympärillä pieniä juonteita.
T. 51v
Hienoa jos noin mutta sehän ei ole edes mahdollista, lisäksi luonnotonta. Olen itse tänä vuonna 53 v täyttävä nainen, ei mitenkään pahasti rupsahtanut mutta kyllä ikääntyminen näkyy. Elämänkaari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei vielä.
T. 51v
Nuorekas ulkonäkö ei ole näköjään tae oikeinkirjoitukselle.
Vierailija kirjoitti:
AP:ta kehottaisin hommaamaan jotain ihonhoitotuotteita mitkä toimii ja vähentää niitä ikääntymisen merkkejä. Aurinkosuoja nyt ainakin yksi hyvä joka on jo varmasti moneen kertaan mainitu. Muita on esim kolageenia sisältävät tuotteet ja erilaiset päivä sekä yövoiteet. En itse pelkää ryppyjä mutta saan hyvän mielen ihonhoidosta ja haluan pitää ihostani mahdollisimman hyvää huolta.
Kollageenia sisältävät ihonhoitotuotteiden vaikutus on niin ja näin. Eli en rahojani tuhlaisi.
Ihotautilääkärit suosittelevat perus aamu ja yövoiteen rinnalle retinolia ja c-vitamiiniseerumia. Retinolilla on tutkitusti vaikutusta ihon kuntoon, ja c-vitamiinin käyttö rinnalla tukee sen vaikutusta. Muuten monet seerumit ovat aika lailla höpö höpöä, kivaa luksusta, muttei mitenkään välttämättömiä.
Jokainen iho kaipaa kosteutusta eli kasvovoiteen ja seerumin alle esim. kasvivettä. Ja päiviksi tietenkin aurinkosuoja,mieluiten spf 50
Aijaa. Terveisiä tulevaisuuteen.
Käynti autotohtorilla on nykyään kallista.
Sekavaa selitystä mutta pointtini on että AV:lla vain arvaillaan millaisia olemme.
Olen tehnyt eämäni tuplatyötä, pottanut, stressannut ja en ole hoitanut hampaita enkä kasvoja kunnolla. Kuitenkin nyt eläkkeellä olen tosi siisti, kauniit valkoiset hampaat hyvä luusto ja rypytön iho.Komea vartalo.Mutta kalkkunakaula. Menen kysymään jos sen voi kiristää nätiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei vielä.
T. 51v
Nuorekas ulkonäkö ei ole näköjään tae oikeinkirjoitukselle.
Kateellinen pilkun nuss-a
Tuli syrran kaa jotai biiffii ku frendi oli nyysiny sen rintsikat.
Sokerin ja viljojen käyttö ei hyväksi ulkonäölle. Eikä varmaan terveydellekään. Kosteutta pitää saada sekä ulkoa että sisältäpäin. Ei ole kiva kun vanhenee mutta se on kuitenkin normaali asia. Ja hyvillä elämäntavoilla voi vaikuttaa asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei vielä.
T. 51v
En mää rypyistä puhunut. On sitä silmänympärysiholla. Mutta se kiinteys. Mulla on rasvainen ihotyyppi. Ei tule helposti ryppyjä. Mulla on pehmeä ja hyvä iho. Mullakin on geeneissä nuorekkuus. 🙂
Kaikki kosteuttava ainakin auttaa ikääntymisen merkkeihin. Kosteuttava kasvovesi, seerumi, silmänympärysvoide, kosteusvoide. Yöksi sitten tujummat tuotteet. Kannattaa juoda paljon vettä, nukkua kunnon yöunet, suojata iho auringolta, kuivakuppaus ja ruokavalioon huomiota.