Ulkonäön vanheneminen ja ikääntyminen ärsyttää
Olen 33-vuotias, ihoni on vielä suhteellisen nuorekas ja haluaisin pitää sen sellaisena mahdollisimman pitkään. Pieniä ikääntymisen merkkejä on jo näkyvillä kuten juonteita ja ryppyjä. Ihoni on aika herkkä ja kuivahko eikä se kestä aurinkoa. Olen käyttänyt paljon erilaisia kosteuttavia kasvovoiteita mutta mietin että pitäisikö jo ajoissa siirtyä anti-age tuotteiden puoleen?
Kommentit (726)
Ruokavaliolla on selkeä merkitys ihoon. Olen jo 65 v. ja ihoni muuttui pehmeämmäksi sileämmäksi ja osa rypyistäkin oikeni siirryttyäni kovista rasvoista pehmeisiin rasvoihin (oliivi- ja rypsiöljyä, kasvisrasvaleviteitä), lisäksi lisäsin ruokavaliooni huomattavan paljon kasviksia, hedelmiä ja täysjyvää. Pyrin kuivaharjaamaan ihoani päivittäin ennen suihkua (myös kasvot, mutta vähän hellemmällä käsittelyllä kuin vartalo). Pakasteessani on nykyään myös kurkun siivuja, joilla sivelen kasvoni ennen kasvo- ja silmänympärysvoiteen levitystä. Jos tupakoit, niin se kannattaa ehdottomasti lopettaa koska se vanhentaa ihoa ja yletöntä auringon ottoakin kannattaa vältellä.
Kasvojen ihoa ei missään nimessä kannata kuivaharjailla.
Voi luoja. Jos haluat ikinä päästä treffeille sun on lopetettava tuo heti.
Ette ymmärrä vai ette halua ymmärtää?
Myös kasvojen malli vaikuttaa vanhenemiseen. Esim. itselläni on kasvojen yläosa hyvässä kunnossa kun taas kasvojen alaosassa on enemmän vanhenemismuutoksia, omaan mm. korkeat poskipäät. Samat elintavat ja ihonhoidot olleet koko kasvojen alueille.
Elintavat ja ihonhoidot varmasti aika ok, toki varmasti joku panostaa näihin vieläkin itseä enemmän.
Nykyään on kuitenkin paljon tähän mahdollisuuksia, jos vanhenemismuutoksia haluaa alkaa korjailla.
Mitäs tuosta - jokainen tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan hoitanut ihoani. Joskus käytän jotakin perusvoidetta, jos iho tuntuu kuivalle. En meikkaa. Pesen kasvot joskus perusteellisemmin eli hieron kasvoihin perusvoidetta kauttaan hyvän määrän, sormenpäillä hieroskelen ja pumpulitupolla pyyhin voiteen pois. Pesen lopuksi kasvot vedellä.
Et ole koskaan hoitanut ihoasi ja sen jälkeen kuvailet miten hoidat ihoasi. Täällä on niin hauskoja mutta hämmentäviä juttuja. T:Mies44
Ei tuo ole ihon hoitamista, se että pesee kasvonsa ja laittaa joskus perusvoidetta.
Se on ihan tavallista puhtaanapitämistä, ei varsinaista hoitamista, millä pyritään estämään ihon näppyyntyminen, hilseily, ennen aikojaan rypistyminen, punoittuminen, maksaläiskät jne.
Perusvoiteellakin tarkoitetaan vain sitä, ettei iho tunnu kiristävältä, kuten joskus pesun jälkeen tuntuu.
Olet kyllä melkoinen sanoihin takertuja.
Vierailija kirjoitti:
Kasvojen ihoa ei missään nimessä kannata kuivaharjailla.
Riippuu ihotyypistä. On olemassa pehmeitä kasvoharjoja, joilla ihon pintaverenkiertoa voi aktivoida. Siis sama idea kuin kehon kuivaharjauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan hoitanut ihoani. Joskus käytän jotakin perusvoidetta, jos iho tuntuu kuivalle. En meikkaa. Pesen kasvot joskus perusteellisemmin eli hieron kasvoihin perusvoidetta kauttaan hyvän määrän, sormenpäillä hieroskelen ja pumpulitupolla pyyhin voiteen pois. Pesen lopuksi kasvot vedellä.
Et ole koskaan hoitanut ihoasi ja sen jälkeen kuvailet miten hoidat ihoasi. Täällä on niin hauskoja mutta hämmentäviä juttuja. T:Mies44
Niin, mitä et ymmärrä? Onhan ihon peseminenkin tavallaan hoitamista. Voi kyllä mennä jopa viikkoja, että pesen kasvot vain vedellä, mutta hikisen ja likaisen työn jälkeen kasvotkin saattavat kaivata "syväpesua". Voi sen tehdä saippuallakin tai kasvoille sopivalla pesunesteellä, mutta yleensä käytän perusvoidetta.
Yhä sakeammaksi menee. Sanot että et ole koskaan hoitanut ihoasi ja sitten ihon peseminenkin on ihon hoitamista. Ei minusta ole ymmärtämään tätä logiikkaa. Unohdetaan koko juttu. T:Mies44
Et ole mies.
En ole koskaan ostanut kalliita hoitovoiteita tai seerumeita vai mitä ne lienevätkää. En ole käyttänyt ryppyvoiteita, silmänympärysvoiteita, kuorintavoiteita, en ole käynyt kosmetologilla ihohoidoissa, en ole käyttänyt kasvovesiä ym. Kasvot pesen kerran päivässä vedellä. Jos tartun joskus harvoin talvella perusvoidetuubiin, niin kuinkahan tuota voi hoitamiseksi sanoa.Herranjestas. Jokainen saa kuule määritellä oman sukupuolensa, mutta sinä et voi määritellä toisten sukupuolta vaikka mieli tekisi. Onko se siis hinnasta kiinni hoitaako ihoaan? Sitten sanot kuitenkin että se peseminen on tavallaan ihon hoitamista. Ei tässä pysy enää perässä mikä on mitä. T:Mies44
Sun perässäsi ei tosiaankaan.
Etkös tuossa aiemmin jo esittänyt, että unohdetaan koko juttu.
No unohda nyt sitten. Kovasti toivottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt koko elämäni terveellisesti ja ihoni on vieläkin rypytön. Tarkoitan siis liikuntaa enkä mitään fitness hömppää. Syön myös terveellisesti (kasviksia, hedelmiä, marjoja) ja juon paljon vettä. Olen käyttänyt 20-vuotiaasta asti eri ihonhoitotuotteita ja minua luullaan 10 vuotta nuoremmaksi. Nyt testissä on tällainen ikääntyvän ihon hoitopakkaus https://tinyurl.com/tnfkhdfp Myös yksi asia mikä vaikuttaa paljon on se etten ole polttanut tupakkaa ja olen suojannut ihoni vaatteilla auringolta. En myöskään ole koskaan ollut sellainen auringonottaja tyyppi.
Kiitos tästäkin, vinkkaan vaimolle että liikuntaa. Jos on hyvä tuo ikääntyvä ihon hoitopakkaus, niin olisitko ystävällinen ja kertoisit sen tähän ketjuun? T:Mies 44, kolmen vuoden päästä Herra 47
Sä oot niin nolo
Mitä tarkalleen tarkoitat nololla? Ai sitä että rakastan vaimoa ja haluan hänelle hyvää? T:Mies 44
Sulla ei taida olla tunneälyä. Rautalangasta: hyvät aikeesi eivät johda toivomaasi lopputulokseen.
Naiselle se on kovempi paikka, koska ulkonäkö on naisen yksi pääominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on naisia juksattu. Mainostoimistot hieroo käsiään matkalla pankkiin.
Kannattaisi elämässä keskittyä muuhun kuin oman ulkonäön murehtimiseen. Siihen menee turhaa aikaa ja energiaa. Sen muuttuminen tapahtuu kaikille ja on täysin luonnollista.
Miten mainostoimistot liittyy tähän asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Naiselle se on kovempi paikka, koska ulkonäkö on naisen yksi pääominaisuus.
Ei ole. :D
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä joku ylpeyden aihe?
Ihanaa kun miehet ovat löytäneet av palstalle. Saadaan tännekkin tietoon kuinka sairaita päästänne olette<3
Kylläpä on naisia juksattu. Mainostoimistot hieroo käsiään matkalla pankkiin.
Kannattaisi elämässä keskittyä muuhun kuin oman ulkonäön murehtimiseen. Siihen menee turhaa aikaa ja energiaa. Sen muuttuminen tapahtuu kaikille ja on täysin luonnollista.