Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkonäön vanheneminen ja ikääntyminen ärsyttää

Vierailija
03.03.2023 |

Olen 33-vuotias, ihoni on vielä suhteellisen nuorekas ja haluaisin pitää sen sellaisena mahdollisimman pitkään. Pieniä ikääntymisen merkkejä on jo näkyvillä kuten juonteita ja ryppyjä. Ihoni on aika herkkä ja kuivahko eikä se kestä aurinkoa. Olen käyttänyt paljon erilaisia kosteuttavia kasvovoiteita mutta mietin että pitäisikö jo ajoissa siirtyä anti-age tuotteiden puoleen?

Kommentit (726)

Vierailija
121/726 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen anti-ageing tuote on vetyperoksidi, 12%. Aina kun ihon saa hilseilemään, se nuortuu sen poistuvan kerroksen verran. Ja huono iho reagoi voimakkaasti vetyperoksidiin, sen huomaa esim. taiveihottomasta ja paksuuntuneneesta ihosta, siihen jos laittaa vetyperoksidia, niin valkoiseksi menee ja kirvelee.

Alpha lipoic acid on toinen - eli ravintolisä alfalipoiinihappo. Se suorastaan regeneroi elimiä ja elimistöä, mutta vaatii paljon. Siksi sitä kannattaa käyttää paljon, esim. 100 mg joka kolmas tunti. Sen farmakokinetiikka on vähän erikoinen, eli puoliintumisaika verenkierrossa on vain 1/2 tuntia, joten ei mene hukkaan, vaikka sitä syö lähes koko ajan.

Näillä kuuhun asti - mutta monet eivät uskalla käyttää näitä supertuotteita. Tietysti silmien lähelle ei voi vetyperoksidia laittaa, mutta kasvoille voi. Voin väittää että ovat turvallisia, olen itse käyttänyt esim. vetyperoksidia 10 vuoden ajan, ja lukemattomia litroja on mennyt, suunnilleen litra 12%:ia menee 4 kuukaudessa. Myös hampaita ja ikeniä pidän kunnossa vetyperoksidin avulla.

Älkää. Hyvät ihmiset uskoko kaikkea huuhaata mitä netistä löytää. No huh huh mikä ohje pelkkä shittiä.

Vierailija
122/726 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan hoitanut ihoani. Joskus käytän jotakin perusvoidetta, jos iho tuntuu kuivalle. En meikkaa. Pesen kasvot joskus perusteellisemmin eli hieron kasvoihin perusvoidetta kauttaan hyvän määrän, sormenpäillä hieroskelen ja pumpulitupolla pyyhin voiteen pois. Pesen lopuksi kasvot vedellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/726 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kolmikymppisenä oon niin onnellinen, että oon aina vihannut auringossa olemista. Iho kiittää.

Heh, minä olen ruskettunut aina helposti enkä pala, joten en todellakaan suosittele kesällä varjoissa hiipimistä 50 suojakerroin öin ja päivin kesät talvet. Vanhempani ruskettuvat kuin itsestään kesällä ulkoillessa ja pihahommia tehdessä. 90 vuotiaina vieläkin syvät uurteet ja ryppyinen ja veltto iho ei ole heidän kohtalonsa,

Jos kokee Suomen kaamoksessa tarvitsevansa aurinkosuojaa, kehoitan tutkimaan päänsä. Se on vaan markkinointikeino, että täällä pohjoisessakin pitää suojata auringolta talvella, ja pösilö ostaa ja ostaa ja valmistajat hymyilee matkalla pankkiin. Vähän järkeä nyt :)

Vierailija
124/726 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan hoitanut ihoani. Joskus käytän jotakin perusvoidetta, jos iho tuntuu kuivalle. En meikkaa. Pesen kasvot joskus perusteellisemmin eli hieron kasvoihin perusvoidetta kauttaan hyvän määrän, sormenpäillä hieroskelen ja pumpulitupolla pyyhin voiteen pois. Pesen lopuksi kasvot vedellä.

Et ole koskaan hoitanut ihoasi ja sen jälkeen kuvailet miten hoidat ihoasi. Täällä on niin hauskoja mutta hämmentäviä juttuja. T:Mies44

Vierailija
125/726 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen anti-ageing tuote on vetyperoksidi, 12%. Aina kun ihon saa hilseilemään, se nuortuu sen poistuvan kerroksen verran. Ja huono iho reagoi voimakkaasti vetyperoksidiin, sen huomaa esim. taiveihottomasta ja paksuuntuneneesta ihosta, siihen jos laittaa vetyperoksidia, niin valkoiseksi menee ja kirvelee.

Alpha lipoic acid on toinen - eli ravintolisä alfalipoiinihappo. Se suorastaan regeneroi elimiä ja elimistöä, mutta vaatii paljon. Siksi sitä kannattaa käyttää paljon, esim. 100 mg joka kolmas tunti. Sen farmakokinetiikka on vähän erikoinen, eli puoliintumisaika verenkierrossa on vain 1/2 tuntia, joten ei mene hukkaan, vaikka sitä syö lähes koko ajan.

Näillä kuuhun asti - mutta monet eivät uskalla käyttää näitä supertuotteita. Tietysti silmien lähelle ei voi vetyperoksidia laittaa, mutta kasvoille voi. Voin väittää että ovat turvallisia, olen itse käyttänyt esim. vetyperoksidia 10 vuoden ajan, ja lukemattomia litroja on mennyt, suunnilleen litra 12%:ia menee 4 kuukaudessa. Myös hampaita ja ikeniä pidän kunnossa vetyperoksidin avulla.

Tämä on väärin. Älkää uskoko tätä ohjetta. T:Mies44

Vierailija
126/726 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman kyseenalaisista elämäntavoista huolimatta näytin vielä vuosi-pari sitten ikäistäni nuoremmalta, mutta viimeisen vuoden aikana on tapahtunut salamarupsahdus. Olen 44. Ne geenit riittivät pitkälle, mutteivät loputtomiin. Eli pitäkää itsestänne huolta, tai kärsikää seuraukset.

Vierailija
127/726 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvä iho vielä, mutta olen naamaltani punainen. Se minua enemmän häiritsee kuin olemattomat rypyt.

Vierailija
128/726 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole koskaan hoitanut ihoasi ja sen jälkeen kuvailet miten hoidat ihoasi. Täällä on niin hauskoja mutta hämmentäviä juttuja. T:Mies44

Niin, mitä et ymmärrä? Onhan ihon peseminenkin tavallaan hoitamista. Voi kyllä mennä jopa viikkoja, että pesen kasvot vain vedellä, mutta hikisen ja likaisen työn jälkeen kasvotkin saattavat kaivata "syväpesua". Voi sen tehdä saippuallakin tai kasvoille sopivalla pesunesteellä, mutta yleensä käytän perusvoidetta.

Vierailija
129/726 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitä et ymmärrä? Onhan ihon peseminenkin tavallaan hoitamista. Voi kyllä mennä jopa viikkoja, että pesen kasvot vain vedellä, mutta hikisen ja likaisen työn jälkeen kasvotkin saattavat kaivata "syväpesua". Voi sen tehdä saippuallakin tai kasvoille sopivalla pesunesteellä, mutta yleensä käytän perusvoidetta.

Yhä sakeammaksi menee. Sanot että et ole koskaan hoitanut ihoasi ja sitten ihon peseminenkin on ihon hoitamista. Ei minusta ole ymmärtämään tätä logiikkaa. Unohdetaan koko juttu. T:Mies44

Vierailija
130/726 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen kannattaa laittaa vaihtoon kun se täyttää 30 vuotta 🤣

Vierailija
131/726 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset pelkkää kun naama alakaa näyttää rusinalta että mies jättää ja löytää nuoremman

Vierailija
132/726 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhä sakeammaksi menee. Sanot että et ole koskaan hoitanut ihoasi ja sitten ihon peseminenkin on ihon hoitamista. Ei minusta ole ymmärtämään tätä logiikkaa. Unohdetaan koko juttu. T:Mies44

Et ole mies.

En ole koskaan ostanut kalliita hoitovoiteita tai seerumeita vai mitä ne lienevätkää. En ole käyttänyt ryppyvoiteita, silmänympärysvoiteita, kuorintavoiteita, en ole käynyt kosmetologilla ihohoidoissa, en ole käyttänyt kasvovesiä ym. Kasvot pesen kerran päivässä vedellä. Jos tartun joskus harvoin talvella perusvoidetuubiin, niin kuinkahan tuota voi hoitamiseksi sanoa.

Vierailija
133/726 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kun et rikkihappoa suosittele kasvoille.

Vierailija
134/726 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ruokavalio? Ei se voiteilla läträäminenkään jos pistät suuhusi mitä sattuu ja nesteytys laahaa.

Vierailija
135/726 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole mies.

En ole koskaan ostanut kalliita hoitovoiteita tai seerumeita vai mitä ne lienevätkää. En ole käyttänyt ryppyvoiteita, silmänympärysvoiteita, kuorintavoiteita, en ole käynyt kosmetologilla ihohoidoissa, en ole käyttänyt kasvovesiä ym. Kasvot pesen kerran päivässä vedellä. Jos tartun joskus harvoin talvella perusvoidetuubiin, niin kuinkahan tuota voi hoitamiseksi sanoa.

Herranjestas. Jokainen saa kuule määritellä oman sukupuolensa, mutta sinä et voi määritellä toisten sukupuolta vaikka mieli tekisi. Onko se siis hinnasta kiinni hoitaako ihoaan? Sitten sanot kuitenkin että se peseminen on tavallaan ihon hoitamista. Ei tässä pysy enää perässä mikä on mitä. T:Mies44

Vierailija
136/726 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ikää 48 ja olen ollut aina sovussa ikääntymiseni kanssa, niin sisäisen kuin ulkoisen. Ulkonäkö yleensäkin on menettänyt ajattelussani merkitystään iän myötä, mutta kun minä peiliin katson, en ole siihenkään mitenkään tyytymätön. Ja ei, en ole niitä tämän palstan ihmeihmisiä joilla ei ole tässä iässä yhtään ryppyä ja kysytään papereita Alkossa. Olen ikäiseni, tai jopa vähän vanhemman näköinen. On ryppyjä, leukaperät pussittaa, kaulalla on heltta, on ylipainoa joka tanttamaisesti keskivartalolla. Mutta mielestäni olen ihan söpö ja sympaattisen näköinen :) En mitenkään ihannoi nuoren näköisyyttä muissakaan, minusta iän merkit on kauniita. 

Vierailija
137/726 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiselle aika on julma, mutta me miehet sen kuin parenemme.

Evoluutiokin sen kertoo. Mies pystyy hankkimaan lapsia lähes koko elänsä ajan mutta naiset vain noin puolet ja +35v:nä riskit on jo sen verran suuret. Tuo myös korreloi naisten parasta-ennen päiväyksen kanssa joka on länsimaalaiselle naiselle noin 30v ja aasialaiselle 40v. Ei siis ollut tarkoitus olla ilkeä vaan latoa faktat pöytään. Anteeksi suorasanaisuudestani. t. M40

Kyllä teistä suurin osa on punakoita tursaita ja loput sitten sitkaita jänösiä. Osa ihan symppiksiä, sinä et.

Vierailija
138/726 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen olisitte halunneet olla nuoruudessa jos nyt saisitte päättää?

Vierailija
139/726 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen kannattaa laittaa vaihtoon kun se täyttää 30 vuotta 🤣

Niinpä 🤣🤣 t. m40 jolla 20 vuotta nuorempi vaimo

Vierailija
140/726 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on monta kättä mutta ei koskaan tarpeeksi.