Ulkonäön vanheneminen ja ikääntyminen ärsyttää
Olen 33-vuotias, ihoni on vielä suhteellisen nuorekas ja haluaisin pitää sen sellaisena mahdollisimman pitkään. Pieniä ikääntymisen merkkejä on jo näkyvillä kuten juonteita ja ryppyjä. Ihoni on aika herkkä ja kuivahko eikä se kestä aurinkoa. Olen käyttänyt paljon erilaisia kosteuttavia kasvovoiteita mutta mietin että pitäisikö jo ajoissa siirtyä anti-age tuotteiden puoleen?
Kommentit (726)
Olen yli kuusikymmentä ja kovin tyytyväinen ihooni. Aikuisiässä vältellyt aurinkoa, ei tupakkaa, tasainen normipaino, ravinto ok, rasvaillut milloin mitenkin.
Miksi kiskotte herneen nenään totuuden sanomisesta?
Luomia ilmestyy sinne tänne. Hiukset harvenevat. Olemus valuu kohti maata. Silmälaseja saa etsiä koko ajan jostain. Nastakengät pakolliset vaikka rumat ovatkin. Kivoja vaatteita jotka mukavia päällä vaikea löytää. Mutta elämä on tällaista, mikäs siinä. Sopeuduttava on.
Vierailija kirjoitti:
Nii että mistä se iho tietää koska on yö?
Iho ei varsinaisesti tiedä, keho tietää. Jo pelkästään silmien kautta tuleva valon määrä määrittelee sen, miten kehomme esimerkiksi erittää tiettyjen hormonien määrää, joiden avulla pysymme valveilla/pystymme nukkumaan.
Nukkumisen aikana iho uusiutuu ja koko keho palautuu, koska kehomme osaa erittää tiettyjä kemikaaleja unen aikana. Aika fiksu kroppa, eikö?
Olettepa te itsekeskeisiä. Kyseessä on hieman isompi asia kuin teidän hauras egonne.
Olenkohan mä ainoa, joka tykkään ikääntymismuutoksista. Olen 48 ja on roikkuvaa leukaperää ja ryppyä otsalla ja silmien ympärillä yms. Rinnatkin roikkuu ja vatsa pömpöttää. Mutta jotenkin koen tämän keski-ikäisen lookin enemmän itsekseni kuin aikanaan nuoremman. Olen kai ollut henkisesti täti aina :D Odotan oikein, että minusta tulee äitini kaltainen harmaa mummo. Hän on sellainen tyylikäs mummo, ei mitenkään pyri näyttämään nuorelta, mutta hiukset on aina laitettu ja meikattu, harmaa tukka pitkä polkka ja aina hyvin laitettu, käyttää pehmeän värikkäitä vaatteita jotka sopii harmaaseen tukkaan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Olenkohan mä ainoa, joka tykkään ikääntymismuutoksista. Olen 48 ja on roikkuvaa leukaperää ja ryppyä otsalla ja silmien ympärillä yms. Rinnatkin roikkuu ja vatsa pömpöttää. Mutta jotenkin koen tämän keski-ikäisen lookin enemmän itsekseni kuin aikanaan nuoremman. Olen kai ollut henkisesti täti aina :D Odotan oikein, että minusta tulee äitini kaltainen harmaa mummo. Hän on sellainen tyylikäs mummo, ei mitenkään pyri näyttämään nuorelta, mutta hiukset on aina laitettu ja meikattu, harmaa tukka pitkä polkka ja aina hyvin laitettu, käyttää pehmeän värikkäitä vaatteita jotka sopii harmaaseen tukkaan hyvin.
Mahtaako sulla olla aviopuolisoa jo löydetty mikä kenties vaikuttaa näkemyksiin?
Käytä aurinkorasvaa, älä stressaa, nuku hyvin, syö paljon kasviksia ja ylipäätänsä terveellisesti, älä tupakoi, älä juo alkoholia, älä käytä huumeita, pidä iho kosteutettuna, niin se näyttää nuorekkaalta.
Koska sinulla on kuiva iho, niin en suosittele retinolia (a-vitamiinijohdannaista), joka saattaapi kuivattaa, mutta voi säilyttää ihon nuoekkuutta. Tietysti on myös kevyitä happokuorintoja, joita voit harvakseltaan kuivaihoisena käyttää, mutta enpä tiedä, onko niistä mitään hyötyä, jos muutoin jo huolehdit ihon kosteutuksesta. Sitten C-vitamiinivoiteet/seerumit voivat tehdä jotain hyvää kesäaikaan.
Naisten kannattaa aloittaa kasvojen hoito jo vauvana ettei tule ryppyjä. Vanheneminen nimittäin alkaa heti kun syntyy.
Miksi Helsingin keskellä kulkee juna?
Tuo tilanne ei tunnu olevan mukava kenellekään teistä!
Tän nykyisen hallituksen lanka palaa jo. Sano mun sanoneen pian on edessä ennenaikaset vaalit.
Hyvä kosteutus on kaiken a ja o. Juonteet johtuu usein siitä että iho ei sa atarpeeksi kosteutta ellet ole 50+.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeeseen perustatte mielipiteenne?
Raamatun mukaan Jeesus teki ihmeitä, mutta omat mielipiteeni eivät kuitenkaan perustu sellaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän yli 60-kymmentä ja kyllä ihon vanheneminen alkaa nyt näkyä vaikka olen ollut ihan tyytyväinen tähän saakka. Nuorenakaan minulla ei ollut koskaan finnejä joka todella harmitti kavereitani. Iho ei ole koskaan ollut kuiva tai rasvainen enkä ole koskaan käyttänyt muuta kuin vettä ja saippuaa siihen. Ryppyjä alkaa ilmaantumaan suupielien seudulle mutta se on ihan normaalia. En tiedä miksi nykyaikana on niin pelottavaa ja jopa jotenkin kiellettyä että ikä alkaa näkymään myös kasvoissa. Tiedän monia n. 30-kymmentä vuotiaita jotka käyvät ottamassa Botox-piikkejä pitääkseen kasvojen ihon sileänä.
Ihmiset pelkäävät lähestyvää kuolemaa.
Joku voisi kertoa heille, ettei mikään määrä botoxia estä kroppaa ihon sisäpuolelta vanhenemasta.
Viina ja tupakki pois ihan kokonaan. ruokavaliosta hiilarit pois. kollageeniä naamariin. Ei aurinkoa. Pysyy nuorekkaana. Kyllä se vanhuus kuitenkin tulee mutta onneksi kuvafiltterit on keksitty.
- Pekka Mulqvist, Lukihäiriyden ammattilainen, tasa-arvon kannattaja, puolueisiin kuulumaton.
Mutta arvaapa ap mitä. Minä olen ansainnut luxuselämän. Minä todella olen ansainnut ja nautin siitä.
Lihavampi saattaa olla sileämpi, mutta sitten kun kollageenit romahtaa ikääntyessä, se massa valuu leuan alle. Sitten roikuu naama kuin vihikoiralla.