Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sofi Oksanen arvostelee Käärijää kovin sanoin Venäjä-kannanotosta

Vierailija
03.03.2023 |

https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/592aaf2b-6dd3-4201-af75-6b5a0aa88efd

Mistä lähtien Suomi on ollut joku Pohjois-Korea, jossa ei saa seurata, mitä muut tekevät? Itsekin seuraan propaganda-kanavia, osittain huvin vuoksi ja osittain sen takia, että tiedän mitä valheita kulloinkin siellä kiertää.

Kommentit (990)

Vierailija
141/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koomista on se, että Oksasen uusi toimi ajatuspoliisina muistuttaa Stalinin ajan neukkulan touhuja. Samaa hulluutta. Onko niin typerä, että ei tajua sitä itse, vai onko täysin kieroon mennyt?

Vierailija
142/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksanen on pelle. Jonkin sortin kirjoittelija, mutta ei mitään muuta.

Ja mikähän itse olet? Epäilenpä saavutustesi jäävän merkittävästi Oksasta vähäisemmiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SIIS HETKINEN, eikö nykypäivänä saa edes seurata somessa jotain. Tämä kuulostaa siltä kuin Käärijä olisi joku sodan kannattaja

Vahingollinen kulttuuri, jos näin on. Itse olen kiinnostunut lähes kaikesta, mitä maapallolla tapahtuu.

Kaikenlaiset yhteiskunnan ilmiöt kiinnostavat minua, koska haluan tietää mitä tapahtuu.

Surullista, että yhteiskunnastamme on tullut leimaava ja tuomitseva. Se on tukahduttanut keskustelun.

Ihminen ei mene lukemastaan tai kuulemastaan rikki. Päinvastoin.

Juuri näin. Itse olen saanut paheksuntaa ja kauhisteluja siitä, että luin Koraania. Pitäähän se nyt tietää, mitä siinä lukee, jos aikoo ottaa kantaa. Siis minun mielestäni. Mutta ei, 95% öyhöttää, vaikkei edes tiedä asioista mitään.

Vierailija
144/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ilmoittaa somessa kiinnostuksen kohteekseen Mein Kampfin ja seurailee saksalaisia uusnassejärjestöjä, niin meneekö läpi selitys "mä vaan niinq haluun monipuolista tietoa"?

Ei ole verrattavissa.

Vierailija
145/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ilmoittaa somessa kiinnostuksen kohteekseen Mein Kampfin ja seurailee saksalaisia uusnassejärjestöjä, niin meneekö läpi selitys "mä vaan niinq haluun monipuolista tietoa"?

Juu, menee.

Täällä saa seurata mitä järjestöä haluaa, niin stallareita kuin nasujakin.

Sen takaa perustuslaki.

Vierailija
146/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oksasen mukaan se, että Käärijä ei ole erikseen julkisesti tuominnut Venäjän sotaa, tekee hänestä (Käärijästä) ilmeisesti sodan kannattajan. Onkohan Oksanen itse erikseen tuominnut kaikki mahdolliset pahat teot maailmassa, Uiguurien kansanmurhan, armenialaisten kansanmurhan, tyttöjen ympärileikkaukset, poikien ympärileikkaukset, koirien koulutuksen sähköpannoilla yms. jne? Oksanen on varmasti ottanut kantaa asiaan kuin asiaan, mutta voi Herra Jumala, jos vahingossa on jäänyt tuomitsematta joku asia, vaikka Australian aboriginaalien kohtelu, niin sitten voimme uutisoida, että Sofi Oksanen hyväksyy aboriginaalien huonon kohtelun!

Nythän Käärijällä olisi tilaisuu tuomita Venäjän hyökkäys?

Luuletteko, että tämän sodan syyt ovat noin yksiselitteisiä? Tuomitsen Venäjän hyökkäyksen suurena tyhmyytenä, mutta tuomitsen myös ns. Lännen, joka ei suostunut antamaan Venäjälle minkäänlaisia turvatakuita NATOn laajenemisen suhteen. Jos olisivat antaneet eivätkä halunneet laajentua viiden  minuutin ohjusmatkan päähän Moskovasta, nuo kaikki kuolleet nuoret miehet olisivat elossa.

Ette voi kiistää Lännen vastuuta tässä sodassa.

En tiedä mikä ihme on tuo mystinen ja Länsi. Kuuluuko Suomi siihen? Saako Suomi itse valita, kuuluuko Länteen vai Itään?

Itä: Aasia, Itä-Eurooppa, Venäjän Aasian puoleinen osa. Länsi: USA, Länsi- ja Keski-Eurooppa, Britit, Australia.

Eroja: lännessä indivdualistinen yksilökeskeinen kulttuuri, idässä yhteisöllinen perhe- ja sukukulttuuri. Lännessä korkealle kehittynyt tekniikka ja teollisuus, idässä usein alikehittynyt. Musiikissa: länsi duuri, itä molli. Jne

En jaksa nyt tästä kulttuurisesta erosta luentoa ruveta pitämään, eikä moni jaksaisi lukea. :) Ei ole twitter-kamaa, selviteltävissä muutamalla lauseella.

Huvittavaa, että tällekin asialliselle sosiologiselle kuvaukselle jotkut alapeukuttaa. Ikävä, että todellisuus ei ole sellaista kuin alapeukuttajat haluaisivat. Kuvaamani itä

-länsi -jakautuma juuri on sitä kulttuurista diversiteettiä, jota nykyään haetaan: maailmassa on erilaisia kulttuureja ja elämäntapoja. Turha sille faktalle on alapeukuttaa! :D

Vierailija
147/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva sotaa taitaa kannattaa, mutta se nyt on ikävä fakta, että mikäli Ukrainassa annetaan venäjälle periksi, ei sota eiku "Venäjän erikoisoperaatio" lopu siihen.

Venäjä tulee jatkamaan "erikoisoperaatioitaan" ja "oman kansansa puolustamista" siellä sun täällä ja kun mietitään, että paljonkos suomessakin on Venäjän kansalaisia niin parempi pistää Venäjä jo Ukrainassa kuriin sen sijaan, että myöhemmin soditaan siellä sun tällä.

Suomessa 80000 venäjän kansalaista, niistäkin huomattava osa Inkerinsuomalaisia. Prosentuaalisesti erittäin vähän

Vierailija
148/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä halua ottaa kantaa poliittisiin juttuihin, ja musta on sääli, jos joku kyttää mitä joku seuraa. Noihan on ihan yhdentekeviä asioita. Mä seuraan paljon erilaisia juttuja, eikä niille ole välttämättä mitään syytä, Käärijä kommentoi Iltalehden haastattelussa.

Ei ne ole yhdentekeviä asioita!!

Kyllä se on yhdentekevää mitä mieltä joku euroviisuräppäri on asioista.

Vierailija
149/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SIIS HETKINEN, eikö nykypäivänä saa edes seurata somessa jotain. Tämä kuulostaa siltä kuin Käärijä olisi joku sodan kannattaja

Vahingollinen kulttuuri, jos näin on. Itse olen kiinnostunut lähes kaikesta, mitä maapallolla tapahtuu.

Kaikenlaiset yhteiskunnan ilmiöt kiinnostavat minua, koska haluan tietää mitä tapahtuu.

Surullista, että yhteiskunnastamme on tullut leimaava ja tuomitseva. Se on tukahduttanut keskustelun.

Mikä ihmeen keskustelu on tukahdutettu?! Täällähän on tätäkin keskustelua jo 9 sivua hyvin lyhyessä ajassa, ja varmaan samalla tavalla näppikset laulavat Hesarin, iltapäivälehtien ym. keskustelupalstoilla ja varmaan myös siellä twitterissä.

Mitä ihmeen argumentointia se on, kun aiheesta keskustellaan, että keskustelu tukahdutetaan?

Meillä on Suomessa sananvapaus - jokaisella on mahdollisuus sanoa mielipiteensä ilman ennakkosensuuria. Mutta meillä on myös sananvastuu ja meillä on myös vastuu ottaa vastaan kanssamme erimielisten ihmisten näkemyksiä, jos ne ovat reaktioita omiin sanomisiimme.

Se, että joku on eri mieltä toisen kanssa, ei merkitse sananvapauden rajoittamista ja keskustelun tukahduttamista, vaan nimenomaan sananvapauden harjoittamista ja keskustelun käymistä.

Hyvänen aika sentään.

Vierailija
150/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä tämä uutisoidaan että Käärijä tukee puten hulluutta ja Eurooppaan leviää tämä tieto sellaisenaan. Vaikuttaa Käärijän mahdollisuuksiin kisoissa.

Vierailija
151/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, menee.

Täällä saa seurata mitä järjestöä haluaa, niin stallareita kuin nasujakin.

Sen takaa perustuslaki.

Oletpa sinä naiivi, vai heittäydyitkö vain tarkoituksella tyhmäksi?

Vierailija
152/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota Käärijän somekäyttöön kantaa mutta on todella ongelmallista, jos kukaan ei seuraisi juuri Kremlin propagandaa länsimaista käsin, koska on oltava perillä, mitä sieltä työnnetään. Tämä liittyy myös venäjän kielen osaamiseen: olisi osattava sitä ja silti olla hyväksymättä Putinin toimia.

Vierailija
153/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Itse olen saanut paheksuntaa ja kauhisteluja siitä, että luin Koraania. Pitäähän se nyt tietää, mitä siinä lukee, jos aikoo ottaa kantaa. Siis minun mielestäni. Mutta ei, 95% öyhöttää, vaikkei edes tiedä asioista mitään.

Täysin samaa mieltä molempien kanssa. Elämme nykyään täydellisessä idiokratiassa.

Vierailija
154/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut greatest story never toldin uteliaisuudesta. 10 tuntia törkeästi väärennettyä fasistista propagandaa. Olen ideologisesti aseistakieltäytyjä.

Vierailija
155/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjailijalla on vastaus valmiina kommentoijalle.

– 1) Kremlin somekanava ei ole luotettava uutislähde. 2) Viisuedustajamme kannanotto: "poliittiset jutut ovat yhdentekeviä". Mutta on hienoa, että tiedetään mikä on viisuedustajamme mielipide Venäjästä. Hän ei ole tuominnut Venäjän laitonta sotaa. Se on kannanotto, Oksanen toteaa.

"Hän ei ole tuominnut Venäjän laitonta sotaa."

Suurin osa ihmisistä ei ole tuominnut sotaa julkisesti niin sofin mielestä = kannattaa sotaa.

Huh huh.

Sotkeentuu joka paikkaan.

Selvittäisi ensin oman tukkansa!

Kenelläkään julkisella Suomea edustavalla henkilöllä ei ole ollut minkäänlaisia vaikeuksia kysyttäessä tuomita venäjän laitonta sotaa. No, poislukien Käärijä ja Harri Olli.

Anteeksi, että jankkaan tätä, mutta onko tältä artistilta siis suoraan kysytty, että tuomitseeko hän Venäjän hyökkäyssodan? Tähän olisi kiva saada vastaukseksi jotain muuta kuin alapeukkuja ja radiohiljaisuus.

Vierailija
156/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksanen voisi perustaa sometroikat Neuvostoliiton tyyliin. Hän, Jari Tervo ja joku kolmas fanaatikko voisi siellä lukea tuomiot, laittaa ne täytäntöön ja canceloida jos tulee epäilys, että joku ajattelee "väärin". 

Vierailija
157/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi aivan yksin ja sama mitä joku Jere seuraisi tai ajattelisi. Mutta siinä vaiheessa kun kysymys tulee esille ja on menossa edustamaan maatani on myös velvollinen vastaamaan kysymykseen.

Tämä on asia,jossa en pysty joustamaan. Nyt tuli iso lommo. Jonka toki pystyisi paikkaamaan.

Vierailija
158/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole verrattavissa.

Tietysti on. 30-luvun nasset ja tämän päivän venäjä ovat suoraan verrannollisia.

Vierailija
159/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tyyppi seuraa Instassa yli tuhatta tiliä, pitäisikö niiden kaikkien olla Sofi Oksasen henkilökohtaisesti tarkastamia ja hyväksymiä?

Vierailija
160/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä Venäjä asiantuntija tuo Oksanen luulee olevansa? Jonkun virolaisen sukkahousutädin lapsi, syntynyt Suomessa ja luule tietävänsä kaiken Venäjästä ja Ukrainasta? Luulee kai olevansa joku itätyttö itsekin. Jatkuvat ulostulot aiheesta ärsyttää jo.

Tietää varmasti enemmän kuin tyhmä juoppoputinisti.

Hei Sofi!