Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tradenomin työharjoittelu

Vierailija
03.03.2023 |

Jos menee harjoitteluun taloushallintoon (siellä tehtäviä esimerkiksi kirjanpito ja reskontra), niin voiko silti päästä töihin esim käräjäsihteeriksi tai HR, vai pitäisikö silloin olla harjoittelu käytynä niissä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voi. Mutta sinun täytyy myös ymmärtää, että hakijoita on paljon. Merkonomeista ja tradenomeista on ylitarjontaa. Totta kai sinulla on paremmat mahdollisuudet päästä sellaiseen työhön, josta sinulla on kokemusta.

Vierailija
2/23 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat käräjäsihteeriksi, kannattaa hakeutua harjoitteluunkin sinne. Ottavat mieluusti myöhemmin töihin entiset hyvät harjoittelijat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräjäsihteereistä en tiedä, mutta muuten on ihan tyypillistä, että kaupalliset alan ihmiset työskentelevät eri funktoissa uransa aikana. Toki osaaminen ja työkokemus määrittää, mitä duuneja todennäköisesti saa. 

Taloushallinnossa on myös eniten töitä tarjolla, hr:ssä taas kilpailua selvästi enemmän. 

Vierailija
4/23 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/23 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräjäsihteerihullu.

Vierailija
6/23 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käräjäsihteereistä en tiedä, mutta muuten on ihan tyypillistä, että kaupalliset alan ihmiset työskentelevät eri funktoissa uransa aikana. Toki osaaminen ja työkokemus määrittää, mitä duuneja todennäköisesti saa. 

Taloushallinnossa on myös eniten töitä tarjolla, hr:ssä taas kilpailua selvästi enemmän. 

HR-puolella ylitarjontaa, siellä paljon myös yliopiston käyneitä kilpailemassa samoista peruspaikoista. Taloushallinto työllistää varmemmin.

Itse olen tradenomi 2000-luvulta ja tehnyt harjoittelut yksityisellä (iso teollisuuden yritys) reskontrassa. Sieltä päädyin 15 vuoden yksityisellä työskentelyn jälkeen valtiolle, jossa olen viihtynyt hyvin ja jossa yksityisen sektorin työkokemuksestani on ollut hyötyä.

Jos aiot julkisen puolen hommiin, kannattaa pyrkiä sinne myös harjoitteluun, mutta kannattaa huomioida, että julkiselta puolelta voi olla vaikea siirtyä yksityiselle. Yksityiseltä julkiselle on helpompi siirtyä. Näin ainakin itse koen, kokemusta molemmista myös rekrytoinnin näkökulmasta.

Vierailija
7/23 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen tarkentaa, että en ollut reskontrassa 15 vuotta, vaan harjoitteluiden jälkeen alkuun asiakaspalvelussa toisessa yrityksessä ja myöhemmin kolmannessa yrityksessä monipuolisissa toimistohommissa. Kaikki isoja kv-yrityksiä.

Vierailija
8/23 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä HR:ssä niin tradenominaisia kiinnostaa?

Vierailija
9/23 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HR-puolella ylitarjontaa, siellä paljon myös yliopiston käyneitä kilpailemassa samoista peruspaikoista. Taloushallinto työllistää varmemmin.

Itse olen tradenomi 2000-luvulta ja tehnyt harjoittelut yksityisellä (iso teollisuuden yritys) reskontrassa. Sieltä päädyin 15 vuoden yksityisellä työskentelyn jälkeen valtiolle, jossa olen viihtynyt hyvin ja jossa yksityisen sektorin työkokemuksestani on ollut hyötyä.

Jos aiot julkisen puolen hommiin, kannattaa pyrkiä sinne myös harjoitteluun, mutta kannattaa huomioida, että julkiselta puolelta voi olla vaikea siirtyä yksityiselle. Yksityiseltä julkiselle on helpompi siirtyä. Näin ainakin itse koen, kokemusta molemmista myös rekrytoinnin näkökulmasta.

Minulle tarjottiin taloushallinnon harjoittelupaikkaa eräästä tilitoimistosta. Ajattelin, että onko järkevää mennä sinne harjoitteluun, jos tulevaisuudessa haluaisin työskennellä myös käräjäsihteerinä tai HR-puolella.

- ap

Vierailija
10/23 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/23 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies teollisuudessa kirjoitti:

Mikä siinä HR:ssä niin tradenominaisia kiinnostaa?

Pääsy työntekijöiden tietoihin ja yleinen kyttäämisvimma.

Vierailija
12/23 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni jää työttömäksikin ja joutuu tyyliin kaupan kassalle.

On ylitarjontaa. Tradenomit, merkonomit ja kt-maisterit.

Vierailija
13/23 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/23 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/23 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloushallinnossa on nyt paljon työpaikkoja. Mieti mikä on sinulle tärkeää. Jos on tärkeintä työllistyä valmistumisen jälkeen niin mene sinne tilitoimistoon. Jos taas et halua tehdä taloushallinnon hommia vaan nimenomaan HR tai käräjäsihteerin hommia niin hae jompaan kumpaan hommaan harjoitteluun. Harjoittelun suorittaminen jossakin ei kuitenkaan sulje mitään pois. Taloushallintoon voi ehkä olla hankalampi mennä jos ei ole tehnyt harjoittelua sinne. Monessa pienemmässä yrityksessä sama ihminen voi tehdä sekä taloushallintoa että HR töitä.

Vierailija
16/23 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/23 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tarjottiin taloushallinnon harjoittelupaikkaa eräästä tilitoimistosta. Ajattelin, että onko järkevää mennä sinne harjoitteluun, jos tulevaisuudessa haluaisin työskennellä myös käräjäsihteerinä tai HR-puolella.

- ap

Vierailija
18/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap osaa töissään jotain muutakin kuin vain kirjoittaa 'Up'.

Vierailija
20/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ap osaa töissään jotain muutakin kuin vain kirjoittaa 'Up'.

Ei se aina ole ap joka uppailee, joskus joku hörhö fiksoituu ketjuun ja nostaa sitä trollaillakseen. Joillain on halvat huvit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän