Sofi Oksanen arvostelee Käärijää kovin sanoin Venäjä-kannanotosta
https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/592aaf2b-6dd3-4201-af75-6b5a0aa88efd
Mistä lähtien Suomi on ollut joku Pohjois-Korea, jossa ei saa seurata, mitä muut tekevät? Itsekin seuraan propaganda-kanavia, osittain huvin vuoksi ja osittain sen takia, että tiedän mitä valheita kulloinkin siellä kiertää.
Kommentit (990)
Vierailija kirjoitti:
sodissa kannattaa aina olla neutraalisti, sillä sotivat osapuolet eivät kummatkaan voi/kykene kertomaan koko tottuutta.
Ei ole mitään syytä olla neutraali, kun rikollinen kehitysmaadiktatuuri on aloittanut kansanmurhaan tähtäävän hyökkäyssodan Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
En mä halua ottaa kantaa poliittisiin juttuihin, ja musta on sääli, jos joku kyttää mitä joku seuraa. Noihan on ihan yhdentekeviä asioita. Mä seuraan paljon erilaisia juttuja, eikä niille ole välttämättä mitään syytä, Käärijä kommentoi Iltalehden haastattelussa.
Ei ne ole yhdentekeviä asioita!!
Yksittäisinä asioina ne ovat aivan yhdentekeviä asioita. Kuten sanottu, motiiveja lukea ja katsoa tiettyjä juttuja on niin monia. Politiikka tai sota itsessään eivät tietenkään ole yhdentekeviä. Minusta noissa haastiksissa nyt oli aivan selvää ettei tuo ollut kannanotto mitenkään sen puolesta, vaan nimenomaan Käärijä hahmon ja artistin kannalta.
Aivan ymmärrettävää ettei jokainen julkkis halua ollenkaan kommentoida näitä asioita, kun kauhea myllytys alkaa ei yhtään mistään. Jopa Robinin Emma-gaala asukin oli joillekin selvä merkki jostain putinismista, hohhoi.
Vierailija kirjoitti:
Eli saa olla mitä mieltä vain, kunhan on tiettyä mieltä? Miksei Sofi Oksanen mene pyytämään vaikka Ano Turtiaiselta julkista kantaa? Mielenkiintoista, että on mennyt kaivelemaan Käärijän seuraamiset. Onko tämä yleistäkin somemaailmassa?
Mä olen erittäin kiinnostunut ympäröivästä maailmasta sekä erilaisista uutislähteistä. Tuomitsen sodan kuin sodan aina, mutta karjalais-venäläiset sukujuuret omaavana tiedän, että Venäjä on kuin Pohjois-Korea mitä tulee kansalaisten mielipiteisiin, ja minusta tavallisiin venäläisiin kohdistuva raivo on aivan ylimitoitettua. Siellä ei oikeasti tavallinen kansalainen uskalla olla eri mieltä, tai tippuu ikkunasta "vahingossa".
Eikä tarkalleen ottaen Sofi nyt paljoa eroa näistä vaatimalla tiettyä omaan agendaan sopivaa kannanottoa.
Käärijälle pisteet olipa mitä mieltä tahansa, tähän ei tarvitse nyt sotkea yhtään politiikkaa mukaan.
Anteeksi että puhkaisen kuplasi, mutta Euroviisut on poliittinen tapahtuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotapsykoosi syvenee. Minkäs sille. Kieltäkää nyt se sen osallistuminen sinne Euroviisuihinkin jonkun perkeleen sometykkäyksen perusteella. Ei hyvää päivää.
Putinismi ei ole tällä hetkellä kovin kovassa huudossa. Minua ei ainakaan edusta yksikään henkilö, jonka Venäjä-sympatioista on pienikin epäselvyys.
Minä tuomitsen sodan ja Venäjän johdon, mutta vedän kuitenkin rajan siihen että en nyt joka helvetin sometykkäyksestä ole vaatimassa ripittäytymistä, kuten tämä jauhopää-Oksanen harnoissaan on tekemässä.
Minä olen vaatimassa, että jokaisen Suomea kansainvälisesti edustavan on kysyttäessä kyettävä tuomitsemaan venäjän Euroopassa aloittama hyökkäyssota. Varsinkin, kun on itse antanut aihetta tuollaisen kysymyksen esittämiselle.
Käärijä on hyvä ja julkisesti kertoo, että on vastaan venäjän raakalaismaista hyökkäystä vapaaseen maahan. Varsinkin maahan, jossa nämä viisut olisi järjestetty, jos ei olisi ollut erästä "haittatekijää"!!
Oletteko tyhmiä täällä?
ksanen on niitä harvoja suomalaisia, joka on yrittänyt vuosia paukuttaa järkeä Venäjän-asioista suomalaisille. Laihoin tuloksin valitettavasti.
Nyt on toinen ääni kellossa, kun rähmäilevät päättäjät tajuavat hänen olleen oikeassa. Paitsi tietty Vauva-palstalaiset.
Hiton rakettien ostelija, hyvesignalointi - Oksanen.
Lol. Sohvi kuitenkin argumentoinut itse käyttämällä Levadan tuottamaa tietoa. Levada on käytännössä Kremlin jatke. Totuus ei Sohvia kiinnosta, vaan hänen oma propagandansa.
Rysytrollit ottivat välittömästi Käärijän ja tämän ketjun omikseen. Kenties näemme viisukatsomossa Z-kylttejä ja venäjän lippuja suomalaisen putinisti-VKK viisuyleisön taholta?
Vierailija kirjoitti:
Käärijä on hyvä ja julkisesti kertoo, että on vastaan venäjän raakalaismaista hyökkäystä vapaaseen maahan. Varsinkin maahan, jossa nämä viisut olisi järjestetty, jos ei olisi ollut erästä "haittatekijää"!!
Onko edustajaksi päästetty putte ideologian kannattaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä halua ottaa kantaa poliittisiin juttuihin, ja musta on sääli, jos joku kyttää mitä joku seuraa. Noihan on ihan yhdentekeviä asioita. Mä seuraan paljon erilaisia juttuja, eikä niille ole välttämättä mitään syytä, Käärijä kommentoi Iltalehden haastattelussa.
Ei ne ole yhdentekeviä asioita!!Yksittäisinä asioina ne ovat aivan yhdentekeviä asioita. Kuten sanottu, motiiveja lukea ja katsoa tiettyjä juttuja on niin monia. Politiikka tai sota itsessään eivät tietenkään ole yhdentekeviä. Minusta noissa haastiksissa nyt oli aivan selvää ettei tuo ollut kannanotto mitenkään sen puolesta, vaan nimenomaan Käärijä hahmon ja artistin kannalta.
Aivan ymmärrettävää ettei jokainen julkkis halua ollenkaan kommentoida näitä asioita, kun kauhea myllytys alkaa ei yhtään mistään. Jopa Robinin Emma-gaala asukin oli joillekin selvä merkki jostain putinismista, hohhoi.
Tämä oli myös niin naurettava kohu ettei ole tosikaan. Tietyt ihmiset näkevät "merkkejä" joka puolella.
Vierailija kirjoitti:
Rysytrollit ottivat välittömästi Käärijän ja tämän ketjun omikseen. Kenties näemme viisukatsomossa Z-kylttejä ja venäjän lippuja suomalaisen putinisti-VKK viisuyleisön taholta?
Niin, tai sitte ihan tavalliset suomalaiset, jotka ei arvosta sitä, että joku Oksanen kyttäilee sometykkäyksiä ja maalittaa näiden perusteella. Varsinkin kun kukaan ei edes tiedä miksi Käärijä on seurannut noita, jos on.
SIIS HETKINEN, eikö nykypäivänä saa edes seurata somessa jotain. Tämä kuulostaa siltä kuin Käärijä olisi joku sodan kannattaja
Vierailija kirjoitti:
Oksanen on vaan supetärsyttävä akka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole yhdentekeviä asioita!!Yksittäisinä asioina ne ovat aivan yhdentekeviä asioita. Kuten sanottu, motiiveja lukea ja katsoa tiettyjä juttuja on niin monia. Politiikka tai sota itsessään eivät tietenkään ole yhdentekeviä. Minusta noissa haastiksissa nyt oli aivan selvää ettei tuo ollut kannanotto mitenkään sen puolesta, vaan nimenomaan Käärijä hahmon ja artistin kannalta.
Tämä oli myös niin naurettava kohu ettei ole tosikaan. Tietyt ihmiset näkevät "merkkejä" joka puolella.
Näitä ihmisiä yhdistää yksi asia: mielenterveysongelmat. Sota laittaa hulluuteen kierroksia ja olo on koko ajan vainoharhainen, taustalla tietokoneen ruudut näyttää sotauutisia ja pää alkaa seota.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tältä esiintyjältä viimeistään Liverpoolissa myös ulkomaiset toimittajat kysymään asiasta.
Niin mistä asiasta? Voi todeta, että sota on aina hirveä asia. Miksi pitäisi ottaa poliittista kantaa? Vai onko Euroviisut edelleen pelkkää Ukrainan sotaa? Toki tilanne on tuomittava, mutta sinne annetaan miljardeja, ase- ja sota kalusto apua ennennäkemättömällä mittakaavalla. Sen lisäksi sotaa paenneita on otettu vastaan ja sijoitettu siihenkin miljardeja.
Sota on hirveä asia, mutta ei koko maailman pidä vaipua synkkyyteen. Päinvastoin.
Tämä oli syöttö Ruotsin lapaan. Ja kerrankin mä olen tyytyväinen. "Nämä ovat yhdentekeviä asioita". Tervetuloa todellisuuteen, eivät ole!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä ihmisiä yhdistää yksi asia: mielenterveysongelmat. Sota laittaa hulluuteen kierroksia ja olo on koko ajan vainoharhainen, taustalla tietokoneen ruudut näyttää sotauutisia ja pää alkaa seota.
Jep, umpihullujahan te putinistit olette. Ei mikään muukaan asiaa voi selittää.
Vierailija kirjoitti:
Aika helppo olisi Käärijän ollut sanoutua selkeästi irti Kremlin ja VKK:n touhuista, mutta sen sijaan tulikin jotain "mä en niiq oo tilivelvollinen ja seuraan kaikenlaista"-venkoilua. Kertoo itselleni aivan riittävästi, enkä kannata enää Käärijää saati toivo hänelle minkäänlaista viisumenestystä. Kyllä tämä Euroopassakin leviää ennen viisuja, ja menestymishaaveet saa sen jälkeen unohtaa.
Siis pään pussiin paneminen on sinusta älykästä toimintaa? Että ei seuraa kuin Ukraina-mielistä tiedotusta?
Minä tuomitsen sodan ja Venäjän johdon, mutta vedän kuitenkin rajan siihen että en nyt joka helvetin sometykkäyksestä ole vaatimassa ripittäytymistä, kuten tämä jauhopää-Oksanen harnoissaan on tekemässä.