Sofi Oksanen arvostelee Käärijää kovin sanoin Venäjä-kannanotosta
https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/592aaf2b-6dd3-4201-af75-6b5a0aa88efd
Mistä lähtien Suomi on ollut joku Pohjois-Korea, jossa ei saa seurata, mitä muut tekevät? Itsekin seuraan propaganda-kanavia, osittain huvin vuoksi ja osittain sen takia, että tiedän mitä valheita kulloinkin siellä kiertää.
Kommentit (990)
Vierailija kirjoitti:
Ketjun otsikko on nyt väärin. Oksanen ei arvostele Käärijää kannanotosta, vaan siitä kun Käärijä ei ole ottanut kantaa.
Oksasen tulkinnan mukaan kantaa ottamattomuus on kannanotto.
Voit siis olla vain yhtä mieltä ja käyttäytyä vain yhdellä tapaa? Siis sen minkä Sofi on sinulle määritellyt tai muuten sinut canceloidaan? Pitäsikö tätä tehostaa uhkaamalla vankilalla heitä, jotka eivät omaehtoisesti tee tätä?
Joko sanot tai olet vankilassa ja sanot?
Rasittaa koko Käärijä, mutta ei ketään nyt hemmetti voi alkaa vakoilemaan. Menee liian pitkälle tällainen ajojahti. Suomi on vapaa maa eikä mikään Venäjä. Sofi voisi ottaa lääkkeensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kerro minulle, ketä seuraat. Minä kerron sinulle, millainen olet."
Jos en seuraa ketään?
Vain yksisilmäinen tollo seuraa vain samanmielisiä lähteitä.
Meidän kaksikielisellä perheellä on liuta ystäviä Espanjassa, Saksassa ja Briteissä.
Kremläärijän on turha odottaa tukea heiltä tai viiteryhmiltään.
Laittakaa ihmiset viestiä kansainvälisille kavereillenne siitä, kuka kannattaa skipata roskikseen.
Kysymys tässä ja vastaavissa tilanteissa:
''Kuka tästä otsikosta/kohusta hyötyy eniten?''
Mie en hyväksy turkistarhausta, mie en hyväksy nekrofiliaa, zoofiliaa, russofiliaa, pedofiliaa, asidofiilusta.
Mie hyväksyn työnteon mie hyväksyn alelaput mie hyväksyn ahistuksen ja inhlaation
Kas ku ei ole tukkaan ottanut vielä, siis vielä kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sofi on puolivirolaisena ymmärrettävästikin hyvin allerginen Venäjälle mutta nyt meni vähän överiksi. Miettikää nyt itse, Käärijä on julkisuuteen tottumaton, suurimmalle osalle ihan uusi artisti. Ei siinä osaa kaikkea ajatella etukäteen ja poistaa joidenkin loukkaaviksi kokemia asioita. Mun mielestä artistien ei vaan tarvitse ottaa kantaa päivän tapahtumiin vaan esiintyä ja tuoda hyvää mieltä.
Tässä on ollut vuosi aikaa muodostaa mielipiteensä Venäjän sotimisesta. Eikö ylellä tai levy-yhtiöllä ole mitään PR-väkeä ja kriisiviestintätukea? Tai sitten jää vaihtoehdoksi, että Suomessa elänyt ihminen on samalla tavalla passiivinen kuin tuon persläpivaltion asukkaat. Fanitus loppui kuin seinään kun tästä luin.
Hän on voinut tehdä mielipiteensä vaikka jo ennen sotaa, mutta se ei ole muiden asia pakottaa ihmisiä julkisesti kertomaan mielipiteitään. Ihmisellä on oikeus olla hiljaa, passiivinen ja jopa ilman mielipidettä. Sofi kertokoon omat ajatuksensa, jos haluaa, mutta pakottaa muita siihen ei ole oikein mistään syystä.
Vierailija kirjoitti:
Sofi on puolivirolaisena ymmärrettävästikin hyvin allerginen Venäjälle mutta nyt meni vähän överiksi. Miettikää nyt itse, Käärijä on julkisuuteen tottumaton, suurimmalle osalle ihan uusi artisti. Ei siinä osaa kaikkea ajatella etukäteen ja poistaa joidenkin loukkaaviksi kokemia asioita. Mun mielestä artistien ei vaan tarvitse ottaa kantaa päivän tapahtumiin vaan esiintyä ja tuoda hyvää mieltä.
Osa ei tajua. Ihan sama mitä ajattelisi artistina. Mutta on valittu edustamaan Suomea Ukrainan euroviisuihin.
Ja nyt tämä nousi esille.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaiset?
Lienevätköhän ruotsalaiset Loreenin kannattajat etsineet Käärijän instatykkäykset ja kirjoitelleet Jodeliin? Ja vinkanneet HS:n toimittajalle?
Kyse ei ole cancelöinnistä. Esimerkiksi itse olen jakanut juttuja kansainvälisille viisufaneille ja nyt en suomalaisena kehtaa siellä edes naamaani näyttää. En todellakaan aloita kampanjaa. Mutta en myöskään fanita, kuuntele tai seuraa ihmistä, jonka arvomaailmaa en hyväksy lainkaan. Saattaa löytyä Ukrainan euroviisujen katselijoista jokunen muukin samalla tavalla ajatteleva.
Vierailija kirjoitti:
Kas ku ei ole tukkaan ottanut vielä, siis vielä kantaa.
Kukaan ei halua joutua paskamyrskyyn. Jos puolustat Käärijä oikeutta hiljaisuuteen, se tulkitaan venäjämyönteiseksi. Vaikka puolustat vaan ihmisen oikeutta ilmaista tai olla ilmaisematta itseään.
Vierailija kirjoitti:
Venäläiset? Saavat suomalaiset riitelemään keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun otsikko on nyt väärin. Oksanen ei arvostele Käärijää kannanotosta, vaan siitä kun Käärijä ei ole ottanut kantaa.
Oksasen tulkinnan mukaan kantaa ottamattomuus on kannanotto.
Voit siis olla vain yhtä mieltä ja käyttäytyä vain yhdellä tapaa? Siis sen minkä Sofi on sinulle määritellyt tai muuten sinut canceloidaan? Pitäsikö tätä tehostaa uhkaamalla vankilalla heitä, jotka eivät omaehtoisesti tee tätä?
Joko sanot tai olet vankilassa ja sanot?
Musta on ärsyttävää miten demokratiaa yritetään tukahduttaa, sillä että kaikkien pitäisi nuhdella oksanen vanhaa suomettumista. Se kuuluu demokratiaan, että miksi hön seuraa vkk ja kremliä ig.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ei tajua. Ihan sama mitä ajattelisi artistina. Mutta on valittu edustamaan Suomea Ukrainan euroviisuihin.
Oksanen on suomalainen ja asunut koko ikänsä Suomessa. Julkisuudenkipeä hapannaama, jolla on kärkkäitä mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole cancelöinnistä. Esimerkiksi itse olen jakanut juttuja kansainvälisille viisufaneille ja nyt en suomalaisena kehtaa siellä edes naamaani näyttää. En todellakaan aloita kampanjaa. Mutta en myöskään fanita, kuuntele tai seuraa ihmistä, jonka arvomaailmaa en hyväksy lainkaan. Saattaa löytyä Ukrainan euroviisujen katselijoista jokunen muukin samalla tavalla ajatteleva.
Mikä arvomaailma? Olet vetänyt todella pitkälle meneviä johtopäätöksiä siitä, että joku seuraa muutamaa twittertiliä. Minä vedän johtopäätökset, että olet sekä typerä, että ahdasmielinen ja ilkeä. Siinä vaiheessa kun hän oikeasti sanoo kannattavansa venäjää voit tuomita, muussa vaiheessa vainota ihmistä, joka on seurannut täysin laillisia tilejä ihan mistä tahansa ei kerrotusta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englannissahan ne viisut pidetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on ollut vuosi aikaa muodostaa mielipiteensä Venäjän sotimisesta. Eikö ylellä tai levy-yhtiöllä ole mitään PR-väkeä ja kriisiviestintätukea? Tai sitten jää vaihtoehdoksi, että Suomessa elänyt ihminen on samalla tavalla passiivinen kuin tuon persläpivaltion asukkaat. Fanitus loppui kuin seinään kun tästä luin.
Turha esittää että fanitus loppui kun et ole mikään fani ollutkaan vaan alusta asti haukkumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä arvomaailma? Olet vetänyt todella pitkälle meneviä johtopäätöksiä siitä, että joku seuraa muutamaa twittertiliä. Minä vedän johtopäätökset, että olet sekä typerä, että ahdasmielinen ja ilkeä. Siinä vaiheessa kun hän oikeasti sanoo kannattavansa venäjää voit tuomita, muussa vaiheessa vainota ihmistä, joka on seurannut täysin laillisia tilejä ihan mistä tahansa ei kerrotusta syystä.
Onko se vainoamista, jos aiheesta keskustelee ja omia tuntojaan tuulettelee täällä anonyymillä keskustelupalstalla?
Kommentoija ei ole sanonut Käärijälle päin naamaa hänelle kohdistaen, että Käärijä on "typerä, ahdasmielinen ja ilkeä". Sen sijaan sinä teit sen nyt tuossa kommentoijalle.
Tosi nättiä, tosi nättiä.