Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sofi Oksanen arvostelee Käärijää kovin sanoin Venäjä-kannanotosta

Vierailija
03.03.2023 |

https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/592aaf2b-6dd3-4201-af75-6b5a0aa88efd

Mistä lähtien Suomi on ollut joku Pohjois-Korea, jossa ei saa seurata, mitä muut tekevät? Itsekin seuraan propaganda-kanavia, osittain huvin vuoksi ja osittain sen takia, että tiedän mitä valheita kulloinkin siellä kiertää.

Kommentit (990)

Vierailija
261/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi on puolivirolaisena ymmärrettävästikin hyvin allerginen Venäjälle mutta nyt meni vähän överiksi. Miettikää nyt itse, Käärijä on julkisuuteen tottumaton, suurimmalle osalle ihan uusi artisti. Ei siinä osaa kaikkea ajatella etukäteen ja poistaa joidenkin loukkaaviksi kokemia asioita. Mun mielestä artistien ei vaan tarvitse ottaa kantaa päivän tapahtumiin vaan esiintyä ja tuoda hyvää mieltä.

Vierailija
262/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rokotettakaan ottanut. Hyvä, ei tarvii pelätä sydäriä suorassa lähetyksessä.

Ei ole tainnut muitakaan lääkkeitä ottaa ja sitten suoli tulehtuikin niin pahasti, että peräosa piti poistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oksasen mukaan se, että Käärijä ei ole erikseen julkisesti tuominnut Venäjän sotaa, tekee hänestä (Käärijästä) ilmeisesti sodan kannattajan. Onkohan Oksanen itse erikseen tuominnut kaikki mahdolliset pahat teot maailmassa, Uiguurien kansanmurhan, armenialaisten kansanmurhan, tyttöjen ympärileikkaukset, poikien ympärileikkaukset, koirien koulutuksen sähköpannoilla yms. jne? Oksanen on varmasti ottanut kantaa asiaan kuin asiaan, mutta voi Herra Jumala, jos vahingossa on jäänyt tuomitsematta joku asia, vaikka Australian aboriginaalien kohtelu, niin sitten voimme uutisoida, että Sofi Oksanen hyväksyy aboriginaalien huonon kohtelun!

Nythän Käärijällä olisi tilaisuu tuomita Venäjän hyökkäys?

Nyt Käärijällä on oikeus olla myös ilmaisematta mitään poliittista, seksuaalista tai mitään muutakaan mielipidettä julkisesti. Jos joku haluaa olla mykkä tai selektiivisesti mykkä, niin kai hänellä pitää olla siihen oikeus vapaassa maassa?

Muiden ei pidä pakottaa muita tulemaan ulos kaapista, esittämään tuomioita tai kannanottoja. Koen tämän äärettömän ahdistavana ilmiönä, missä ihmiset pakotetaan sanomaan asioita. Olivat he jotain mielestä, samaa mieltä tai eri mieltä.

Käärijällä ja muilla julkkiksilla on oikeus seurata ketä haluaa, mistä syistä haluaa, eikä muiden kuten Sofin kalataisten julkkisten tule nostaa heitä tikunoksaan omien kuvitelmiensa perusteella ja haukkua heitä.

Niin kauan kun Twitter pitää tilejä esille, voimme olettaa ettei kyse ole mistään laittomasta asiasta.

Sofi voisi keksittyä pikemmin Ylen huumemyönteiseen promoamiseen. Se on paljon vahingollisempaa Suomelle kuin yksikään julkkisten seuraama provenäjä Twitter tili.

On kyllå, mutta että vkk joka tukee venäjän hallinnon propagandaa. Ja se tässä kyse, hänen suhtautumisestaan asiaan. Mielestäni hyökkäys ukrainaan ja alueellinen loukkaus on törkeää. Miekestäni haluaisin kuulla artistin mielipiteen. Ja se on tässä se juttu, ei Oksanen

Hänellä, sinulla ja minulla on täysi oikeus tukea Venäjää tässä asiassa, jos niin haluamme.

Meillä ei ole lakia, jonka mukaan kaikkien pitäisi ajatella asiasta samalla tavalla.

Ihmisillä nyt on erilaisia mielipiteitä eri asioista. Siihen heillä on täysi oikeus

Tietysti, ja muilla on täysi oikeus pitää sinua tukemiesi asioiden vuoksi kuvottavana ja viheliäisenä kusipäänä.

Juu on, mutta oikeus jää jäljelle. Ja sitä kautta näiden mielipiteiden ilmaisuun.

En minäkään kaikista mielipiteistä välitä, mutta ei tulisi mieleenkään näiden ilmaisijoita lähteä maalittamaan tai känselöimaan.

Jokainen saa olla ja ajatella kuten haluaa. Asia ei sen enempää minulle kuulu.

Vierailija
264/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun otsikko on nyt väärin. Oksanen ei arvostele Käärijää kannanotosta, vaan siitä kun Käärijä ei ole ottanut kantaa.

Oksasen tulkinnan mukaan kantaa ottamattomuus on kannanotto.

Vierailija
265/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijä. 🤮🤮🤮

Vierailija
266/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kerro minulle, ketä seuraat. Minä kerron sinulle, millainen olet."

Vierailija
267/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijä voi heittää voitto unelmat romukoppaan. Putinin eikä ( VKK kannattajaa ) ei hyvällä katsota euroviisuissa. Kertakaikkiaan outo tyyppi.

Vierailija
268/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sananvapaus on kansalaisen perusoikeuksiin kuuluva oikeus ilmaista julkisuudessa mielipiteitään. Euroopan ihmisoikeussopimuksen mukaan sananvapaus sisältää vapauden pitää mielipiteitä sekä vastaanottaa ja levittää tietoja ja ajatuksia alueellisista rajoista riippumatta ja viranomaisten siihen puuttumatta.

Totta. Sananvapaus mahdollistaa esimerkiksi sellaisen henkilön kritisoimisen, joka ei jostakin syystä kykene irtisanoutumaan venäjän kansanmurhaoperaatiosta mutta aikoo kuitenkin edustaa Suomea kansainvälisesti.

Minä taas kritisoin todella vahvasti Sofi Oksasta, että hän pakottaa muita ihmisiä ottamaan julkisesti kantaa asioihin, vaikkeivät he itse sitä halua. Hän kuuluu samaan kastiin kun nämä homojen kaapista ulos pakottajat.

Käärijä ei ole koskaan liittynyt mihinkään operaatioon, joten hänen ei myöskään tarvitse irrottautua yhtään mistään. Hänellä on oikeus seurata mitä ikistä twittertiliö hän haluaa, eikä se tarkoita kannatusta, vaan seuraamista, mitä joku jostain asiasta kirjoittaa.

Onko Käärijä laittanut sydämiä, tykkäyksiä, yläpeukkuja?

Me emme tiedä miksi hön seuraa Kremliniå, eikä meidän pidä keksiä sillä omia syitä, ihan vaan oman mielipiteen perusteella.

Vierailija
269/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kerro minulle, ketä seuraat. Minä kerron sinulle, millainen olet."

Jos en seuraa ketään?

Vierailija
270/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijä voi heittää voitto unelmat romukoppaan. Putinin eikä ( VKK kannattajaa ) ei hyvällä katsota euroviisuissa. Kertakaikkiaan outo tyyppi.

Missä hän on tuonut esiin kannattavansa näitä? Twitter tilien seuraaminen ei tarkoita muuta kun se, että haluaa lukea mitä joku kirjoittaa asioista.

Vierailija
271/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä itäblogin maasta tulleet ovat maailman napoja ja siksi se sotakin siellä ukrainassa syttyi. Nyt vaativat olkiluodon pysäyttämistä eu komissiolta eli kivikauteen

Vierailija
272/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sananvapaus on kansalaisen perusoikeuksiin kuuluva oikeus ilmaista julkisuudessa mielipiteitään. Euroopan ihmisoikeussopimuksen mukaan sananvapaus sisältää vapauden pitää mielipiteitä sekä vastaanottaa ja levittää tietoja ja ajatuksia alueellisista rajoista riippumatta ja viranomaisten siihen puuttumatta.

Totta. Sananvapaus mahdollistaa esimerkiksi sellaisen henkilön kritisoimisen, joka ei jostakin syystä kykene irtisanoutumaan venäjän kansanmurhaoperaatiosta mutta aikoo kuitenkin edustaa Suomea kansainvälisesti.

Minä taas kritisoin todella vahvasti Sofi Oksasta, että hän pakottaa muita ihmisiä ottamaan julkisesti kantaa asioihin, vaikkeivät he itse sitä halua. Hän kuuluu samaan kastiin kun nämä homojen kaapista ulos pakottajat.

Käärijä ei ole koskaan liittynyt mihinkään operaatioon, joten hänen ei myöskään tarvitse irrottautua yhtään mistään. Hänellä on oikeus seurata mitä ikistä twittertiliö hän haluaa, eikä se tarkoita kannatusta, vaan seuraamista, mitä joku jostain asiasta kirjoittaa.

Onko Käärijä laittanut sydämiä, tykkäyksiä, yläpeukkuja?

Me emme tiedä miksi hön seuraa Kremliniå, eikä meidän pidä keksiä sillä omia syitä, ihan vaan oman mielipiteen perusteella.

Some näyttää saavan pikkufasistin esiin näennäisliberaalina esiintyvistäkin.

Vierailija
273/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi on huumemyönteinen, koska hän ei ole virallisesti tuominnut huumeita.

Vierailija
274/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietitäänpä edes hetki tätä asiaa: Onko todella niin, että Käärijän kannanotto Ukrainan sotaan on nyt välttämätön ns.pääsylippu Euroviisuhin?! Vielä provosoin: jos Käärijä olisi Venäjän puolella, tekeekö se hänestä kelvottoman esiintymään laulukilpailuissa? Onko joka Euroviisumaassa käyty ehdokkaiden sotamielipiteet läp

Kyllä tekee, ei ainakaan Suomea pidä edustaa tuollaisella mielipiteellä. Puistattavaa sanoa, että pitää hissutella käärijän kantaa, euroviisuvoitto ennen moraalia? Oksettavaa.

Hän ei ole kertonut kantaansa, sehän tässä se pointti on.

Vierailija
275/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni lähtötilanne on ettei tarvitse erikseen mainita ettei hyväksy rikollista toimintaa. Pedofiliaa, eläinrääkkäystä, rasismia.. Ei siis myöskään venäjää.

Vierailija
276/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroviisujen yksi perustavanlaatuinen missio on edistää rauhanomaista elämää Euroopassa musiikin voimin.

Suomen esitys oks entaa koko kilpailun perusidealle. Kansainvälinen media tulee pitämään huolen siitä, että Käärijä muistetaan korkeintaan nolona floppina.

Ai nytkö kyseinen esityskin on jo Venäjäpropagandaa? :D

Jotain rajaa omalle mielikuvitukselle.

Vierailija
277/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes tiedä mitä seuraan esim facessa. En juurikaan käytä kyseisiä palveluja niin en muista mitä olen alkanut seurata aikanaan. Ehkä klikannut seuraa nappia ja unohtanut koko asian.

Joillekin on vaan niin tärkeää kytätä mitä muut tekee ja tuomita muita nostaen itseään samalla jalustalle.

Miksi on niin vatun vaikeaa ymmärtää ettei kiinnosta yhtään mitä joku nobody seuraa ja miksi.

Kyse on Suomen edustajasta Ukrainan euroviisuissa. Aivan eri asia.

Vierailija
278/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni lähtötilanne on ettei tarvitse erikseen mainita ettei hyväksy rikollista toimintaa. Pedofiliaa, eläinrääkkäystä, rasismia.. Ei siis myöskään venäjää.

..mutta missä sen käärijän vastaus?

Kun asia kerran nousi esille.

Vierailija
279/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Asia olisi toinen, jos postaisi jotain tukea ilmaisevia viestejä. Tai kiemurtelisi Ovechkinin tapaan, jonka mielestä sota on "ikävä" juttu, mutta tukee Venäjän hallintoa.

Vierailija
280/990 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rokotettakaan ottanut. Hyvä, ei tarvii pelätä sydäriä suorassa lähetyksessä.

Ei ole tainnut muitakaan lääkkeitä ottaa ja sitten suoli tulehtuikin niin pahasti, että peräosa piti poistaa.

Nyt liikutaan aika sensitiivisellä aluella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi