Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta kertaa vuodessa olette töistä saikulla?

Vierailija
27.02.2023 |

Toki voi vaihdella, mutta noin suunnilleen?

Kommentit (148)

Vierailija
81/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kerroissa lasketa, aina tarpeen mukaan. Kuulin kerran yhden keskustelun jossa työntekijä kysyi toiselta onko tämä käyttänyt jo kaikki vuoden sairauslomapäivät.

Vierailija
82/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, pitääkin tarkistaa paljonko on pitämättömiä sairalomia päiviä vielä jäljellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia vähän saikuttavat saavat alapeukkuja? :D

Raivostuttavaa lukea brassailua, ettei taudit tartu samalla kun itse saa jokaisen flunssan ja mahataudin. Ja sitten jotkut vielä epäilevät sairastavia huijareiksi. En ole valinnut sitä, että saan joka kk jonkun flunssan.

Mitä hel v etin brassailua? :D Miksi luet ketjua jossa kysytään ihmisiltä paljonko he saikuttavat, jos sitten henkilökohtaisesti loukkaannut vastauksista jotka eivät edes koske sinua?

P.S. Pese kätesi. Kolme kertaa päivässä ei riitä.

Vierailija
84/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi sairastaa tai putiikki on kiinni.

Vierailija
85/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan.  N. 16 vuotta työelämässä enkä ole koskaan ollut sairaslomalla.

Mun äitikin sanoo noin aina, vaikka todellisuudessa normiflunssia on ollut siinä missä muillakin. On vain kulkenut töissä sairaana tai sairastanut lomilla/ viikonloppuina.

Eihän hän sanonut ettei ole sairastanut, vaan ettei ole ollut sairauslomalla. Toiset jäävät pois kun aivastavat kerran, toiset arvioivat kriittisemmin omaa työkykyään.

Vierailija
86/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saikulla silloin, kun olen oikeasti tosi kipeä. Teen 100% etätöitä eli pikkuflunssat ei työntekoa haittaa. 2020 ja 2021 saikkupäiviä ei ollut yhtään, 2022 oli 2 päivää ja tänä vuonna on ollut 1 päivä.

Minäkin teen etätöitä, mutta pidän saikkupäiviä ihan huvikseni ja lepopäiviksi. Meillä on töissä omat vastuualueet ja kenenkään ei tarvitse tehdä töitäni, jos olen vain pari päivää poissa kerrallaan. 

Vierailija
87/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kuntapuolella 3 vuotta töissä, tähän asti en ole ollut kertaakaan saikulla. Edellisellä työnantajalla olin 15 vuotta, siellä olin kerran 4 vk pois keuhkokuumeen takia (vaati sairaalajakson).

Vierailija
88/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin nolla päivää - en edes muista milloin viimeksi.

Vierailija
89/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en nykyisessä työpaikassa ole ollut "normi" saikulla (flunssa, oksutauti jne) kertaakaan ja olen ollut siellä 3,5 vuotta.

Yksi sairausloma kuitenkin on työmatkalla sattuneen liukastumisen takia ja murtumien vuoksi jouduin olemaan töistä melkein 7 viikkoa pois. Tämä onneksi meni työnantajan tapaturmavakuutukseen.

Vierailija
90/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-3 päivää vuodessa, tuuppaan sairastumaan kun loma alkaa

Vierailija
91/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna en ollut kertaakaan. Tänä vuonna kerran lyhyellä saikulla. Ikää 50 vuotta ja työuraa takana 25 vuotta.

Vierailija
92/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työelämässä lähes 30v ja yhden käden sormiin mahtuu sairaspäivät ja nekin, lähden kesken työpäivän kotiin lepäämään, jos flunssa.

En ole ollut sairaana, kiitos geenit ja hyvä vastustuskyky, ettei räkätaudit tartu.

Mies taas on jatkuvasti sairaana, ei tarvitse kuin joku aivastaa, niin hän saa räkätaudin, kuumetta tai muuta. Sama toisella lapsella.

Toinen taas saanut geenit minulta, eikä juuri sairastele.

Vierailija
93/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään kuusi päivää vuodessa olin sairaana tai en. 

Vierailija
94/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M54 kirjoitti:

Keskimäärin nolla päivää - en edes muista milloin viimeksi.

Minunkin mies myös 54v ei ollut sairauslomalla ainakaan 10 vuoteen. Sairasti lievän koronan kaksi kertaa 3,5 kk:n väliä ja sen jälkeen on sairastanut jo rajun vatsataudin ja kuumetaudin. Jälkimmäisestä koronasta siis vajaa 2 kk. On itse ihan hämillään sairastelustaan ja ottaa sille koville.

Vierailija
95/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä kerroissa lasketa, aina tarpeen mukaan. Kuulin kerran yhden keskustelun jossa työntekijä kysyi toiselta onko tämä käyttänyt jo kaikki vuoden sairauslomapäivät.

Minäkään en ymmärrä mitä tuo tarkoittaa. Niitäkö päiviä, joita voi pitää ennen kolmikantaneuvottelua?

Vierailija
96/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viime vuonna olin yhteensä puolitoista viikkoa. Olin 39 asteen kuumeessa.

Vierailija
97/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ollenkaan.

Eli nämä tapaukset tulevat aina sairaanakin työpaikalle tartutamaan kaikki muutkin.

Vierailija
98/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työelämässä lähes 30v ja yhden käden sormiin mahtuu sairaspäivät ja nekin, lähden kesken työpäivän kotiin lepäämään, jos flunssa.

En ole ollut sairaana, kiitos geenit ja hyvä vastustuskyky, ettei räkätaudit tartu.

Mies taas on jatkuvasti sairaana, ei tarvitse kuin joku aivastaa, niin hän saa räkätaudin, kuumetta tai muuta. Sama toisella lapsella.

Toinen taas saanut geenit minulta, eikä juuri sairastele.

Minulla myös hyvät geenit, etten sairastele. Lievän koronankin sain vasta noin kuukausi sitten ensimmäisen kerran. Silloin olin töistä pois pari päivää (sattui juuri viikonlopulle) ja en tosiaan muista milloin olin aiemmin, taisi olla paha selkäsärky 5 vuotta sitten.

Vierailija
99/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollenkaan.

Eli nämä tapaukset tulevat aina sairaanakin työpaikalle tartutamaan kaikki muutkin.

Ei välttämättä. Kaikki ei oikeasti vaan saa mitään tauteja.

Vierailija
100/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuuraajaa, eli töissä sairaanakin.