Kuinka monta kertaa vuodessa olette töistä saikulla?
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollenkaan.
Eli nämä tapaukset tulevat aina sairaanakin työpaikalle tartutamaan kaikki muutkin.
Meillä ei saa perusnuhan takia olla pois.
M54 kirjoitti:
Keskimäärin nolla päivää - en edes muista milloin viimeksi.
töissäkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollenkaan.
Eli nämä tapaukset tulevat aina sairaanakin työpaikalle tartutamaan kaikki muutkin.
Ei sille lääkärille flunssaa valiteta, ei siitä tule kuin 1-2 päivää, parempi valittaa vaikka rannetta nin tulee se pari viikkoa, ei sinne lääkäriin ruveta ilman kunnon palkintoa raahautumaan, jos kerran pakotetaan menemään, sitä saa mitä tilaa siis.
Tasan 0,00 päivää keskimäärin vaikka laskisi mukaan kesätyöt vuodesta 2006 alkaen. Vakitöissä 2015 alkaen eikä työttömyyttä ollut. Silti tasan 0 saikkupäivää tähän mennessä.
M34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollenkaan.
Ei sille lääkärille flunssaa valiteta, ei siitä tule kuin 1-2 päivää, parempi valittaa vaikka rannetta nin tulee se pari viikkoa, ei sinne lääkäriin ruveta ilman kunnon palkintoa raahautumaan, jos kerran pakotetaan menemään, sitä saa mitä tilaa siis.
Meillä saa kyllä pitää vuodessa 25 omailmoituspäivää vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan. N. 16 vuotta työelämässä enkä ole koskaan ollut sairaslomalla.
Mun äitikin sanoo noin aina, vaikka todellisuudessa normiflunssia on ollut siinä missä muillakin. On vain kulkenut töissä sairaana tai sairastanut lomilla/ viikonloppuina.
Niin, mutta kyllä aivan aikuisten oikeasti on meitäkin, jotka emme liioin ole saikulla tai sairainakaan koskaan, edes pikkuflunssassa vuosikymmeniin. Eikä se vaadi yli-ihmisyyttä välttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kerroissa lasketa, aina tarpeen mukaan. Kuulin kerran yhden keskustelun jossa työntekijä kysyi toiselta onko tämä käyttänyt jo kaikki vuoden sairauslomapäivät.
Minäkään en ymmärrä mitä tuo tarkoittaa. Niitäkö päiviä, joita voi pitää ennen kolmikantaneuvottelua?
Jenkeissä taitaa olla ihan yleinen käytäntö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kerroissa lasketa, aina tarpeen mukaan. Kuulin kerran yhden keskustelun jossa työntekijä kysyi toiselta onko tämä käyttänyt jo kaikki vuoden sairauslomapäivät.
Minäkään en ymmärrä mitä tuo tarkoittaa. Niitäkö päiviä, joita voi pitää ennen kolmikantaneuvottelua?
Mulle soitti yksi meidän pomoista kerran ja kysyi paljonko sitä palkallista sairaslomaa/vuosi on mahdollista saada? Ajattelin, että joku hänen alaisensa on ollut pitkään saikulla ja kysyy tämän puolesta mutta seuraavana päivänä tulikin itse tämän pomon saikku ja oli tasan siihen päivään asti kun hänellä oli päiviä täydellä palkalla jäljellä.
Ihmeparanemisia nähdään ellei ihan viikoittain niin kuukausittain. Kun alkaa palkkaa lähteä niin kiireesti tullaan töihin, oli diagnoosi lähes mikä vaan. T. hr
Päiväkodissa työskennellessäni olin sairaslomalla ainakin pari kertaa vuodessa. Koulussa opettajana ollessani ehkä kerran parissa kolmessa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle soitti yksi meidän pomoista kerran ja kysyi paljonko sitä palkallista sairaslomaa/vuosi on mahdollista saada? Ajattelin, että joku hänen alaisensa on ollut pitkään saikulla ja kysyy tämän puolesta mutta seuraavana päivänä tulikin itse tämän pomon saikku ja oli tasan siihen päivään asti kun hänellä oli päiviä täydellä palkalla jäljellä.
Ihmeparanemisia nähdään ellei ihan viikoittain niin kuukausittain. Kun alkaa palkkaa lähteä niin kiireesti tullaan töihin, oli diagnoosi lähes mikä vaan. T. hr
Tietyt lusmut per seilevät yleensä ihan avoimesti. Meilläkin yksi mamma oli ma-to poissa kun 10-vuotias lapsi oli nuhassa. Perjantaina tuli töihin vaikka lapsi jäi kotiin, sillä se olisi ollut ensimmäinen palkaton poissaolopäivä.
Vierailija kirjoitti:
0-1. En sairasta melkein ikinä.
Mulla sama, se yksi päiväkin voi olla jonkun lääkärissä käynnin vuoksi. Jos yleensä sairastun, se tapahtuu loma-aikana, kuten korona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollenkaan.
Ja kuka tämän asian tsekkaa ettei kyseessä ole vain perusflunssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollenkaan.
Ja kuka tämän asian tsekkaa ettei kyseessä ole vain perusflunssa?
Ei tsekkaakaan, mikä on harmi. Lusmuja riittää.
Onpa hassua lukea näitä. Itse olen sairastellut aina paljon, saan kaikki flunssat lähipiiristä. Syön paljon kasviksia, urheilen ja pesen käsiä (olematta ylihygieeninen kuitenkaan), mutta läpi elämän olen sairastellut paljon. Muistan, että vielä yläasteellakin olin kerran kuukaudessa flunssassa ja aikuisiälläkin useamman kerran vuodessa. Lapsiltani saan toki jokaisen flunssan ja vatsataudin. Kyllä kertyy sairaslomapäiviä, vaikka joka nuhasta ja yskästä en edes ole pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeparanemisia nähdään ellei ihan viikoittain niin kuukausittain. Kun alkaa palkkaa lähteä niin kiireesti tullaan töihin, oli diagnoosi lähes mikä vaan. T. hrTietyt lusmut per seilevät yleensä ihan avoimesti. Meilläkin yksi mamma oli ma-to poissa kun 10-vuotias lapsi oli nuhassa. Perjantaina tuli töihin vaikka lapsi jäi kotiin, sillä se olisi ollut ensimmäinen palkaton poissaolopäivä.
Eikös 10-vuotiaan sairastelun takia vanhemman poissaolo ole palkatonta joka tapauksessa? Alle kymmenvuotiaan taas on palkollista.
Vuoden aikana kahdeksan sairauslomapäivää ja kaikki samasta syystä. Kaaduin ja satutin selkäni ja niskat retkahti. Muuten ei saikkua juurikaan mulla ole ollut, mutta tämähän nyt on yksilöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeparanemisia nähdään ellei ihan viikoittain niin kuukausittain. Kun alkaa palkkaa lähteä niin kiireesti tullaan töihin, oli diagnoosi lähes mikä vaan. T. hrTietyt lusmut per seilevät yleensä ihan avoimesti. Meilläkin yksi mamma oli ma-to poissa kun 10-vuotias lapsi oli nuhassa. Perjantaina tuli töihin vaikka lapsi jäi kotiin, sillä se olisi ollut ensimmäinen palkaton poissaolopäivä.
Eikös 10-vuotiaan sairastelun takia vanhemman poissaolo ole palkatonta joka tapauksessa? Alle kymmenvuotiaan taas on palkollista.
Riippuu sopimuksesta, meillä raja 12 v.
-eri
Vuodessa sairaana ehkä kerran. Olen aika harvoin kipeänä. Viime vuonna olin pois kuumeen takia 3 päivää ja pienimuotoisen leikkauksen takia 4 päivää.
etätöissähän voi maata siellä vuoteen pohjalla ihan koska haluaa, eihän sitä tarvitse mihinkään ilmoitella