Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta kertaa vuodessa olette töistä saikulla?

Vierailija
27.02.2023 |

Toki voi vaihdella, mutta noin suunnilleen?

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes vuosittain. Viime vuonna olin 3 päivää koronan vuoksi ja yhden päivän viisaudenhampaan poiston vuoksi. Sitä ennen oli noin 5 vuoden tauko, jolloin olin kuumeen vuoksi pari päivää poissa. Sitä ennen oli varmaan myös 5 vuotta ilman poissaoloja.

Olen kiitollinen, etten sairastele juuri ikinä. Edes flunssaan. Työkaveri sitten on poissa vähintään parin viikon välein Se on ihan älyttömän raskasta muille työkavereille.

Vierailija
42/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen 12 kk aikana olen ollut poissa yhteensä 5 päivää. Se on poikkeuksellisen paljon. Toisaalta olen usein ollut todella kipeänäkin töissä, kun en haluaisi millään saikuttaa. Korona-aikana ja sen jälkeen olen kyllä saikuttanut kiltisti, jos olen oikeasti kipeänä. Olen tajunnut, että on tosi väärin mahdollisesti sairastuttaa muita ja että paraneminenkin on nopeampaa, kun oikeasti lepää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne tuhannet 30-60-v naiset työterveyden ja terveyskeskusten käytävillä sitten tulevat???

Ei läheskään kaikki sairaudet edellytä sairaslomaa. Mulla on useampia perussairauksia, joihin on lääkityskin, mutta en mä niiden vuoksi sairaslomaa tarvitse. 

Vierailija
44/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia vähän saikuttavat saavat alapeukkuja? :D

Koska valehtelevat.

Hahaha huvittavaa. En todellakaan valehtele.

Lapsellani voi olla vatsatauti, mutta minä en sitä saa. Vastustuskykyni vaan on hyvä.

Enkä ole muidenkaan syiden takia poissa. Teen usein töitä etänä, senkään takia en pöpöjä muiltakaan saa, eli vieläkin harvemmin sairaana.

T. ylempi kaksisuuntaistakin sairasatava

Vierailija
45/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kerran tai vähemmän. Ei tarttisi olla sitäkään jos olis fyysisesti kevyt työ. Mutta raskasta työtä ei jaksa flunssassa.

Vierailija
46/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne tuhannet 30-60-v naiset työterveyden ja terveyskeskusten käytävillä sitten tulevat???

Kuvittelet että tämä palsta on koko maailma, onko se koko maailma sinulle? XD

Vierailija
47/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuussa 2021 olin pois kolme päivää flunssan vuoksi. Sitä edellisen kerran sairastin kolme päivää heinäkuussa 2017. Kauemmas en muista tarkasti, mutta ei nekään useita päiviä ole.

En ole yleensä ikinä kipeänä, mikään ei vain tartu.

Vierailija
48/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska valehtelevat.

Näemme muut sellaisina kuin itse olemme. Eli olet itse valehtelija trolli.

Vierailija
49/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin ehkä kerran vuodessa. Nyt kuitenkin viimeksi 2019.

Vierailija
50/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan kun pystyn työskentelemään etänä. 10 vuoden työsuhteen aikana olen ollut kahdesti saikulla, toinen leikkauksen vuoksi ja toinen kerta jouduin tiputukseen suolistotulehduksen vuoksi. 

Vierailija
51/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuoteen en kertakaan, korona aikana tein kyllä etää jos oli pienikin nuha. Flunssa ollut muutaman kerran mutta aina sattunut loman alkuun/lomalla enkä ole jaksanut lomapäiviä perua.

Vierailija
52/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et oo viissiin kuullut että 10% väestöstä käyttää 90% sosiaali ja terveyspalveluista.

Vierailija
53/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluneen vuoden aikana kolme kertaa, oli koronaa ja influenssa. Sitä edeltävinä muutamana koronavuonna tasan nolla kertaa, tein työt etänä ja porukka oli muutenkin tarkempana hygieniasta ja esim. koulusta lapset eivät juurikaan kantaneet tauteja kotiin korona-aikaan.

Vierailija
54/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
55/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et oo viissiin kuullut että 10% väestöstä käyttää 90% sosiaali ja terveyspalveluista.

Ja tämä 10% pitää ilmeisesti muiden harvaa sairastelua täysin uskomattomana asiana.

Vierailija
56/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivostuttavaa lukea brassailua, ettei taudit tartu samalla kun itse saa jokaisen flunssan ja mahataudin. Ja sitten jotkut vielä epäilevät sairastavia huijareiksi. En ole valinnut sitä, että saan joka kk jonkun flunssan.

Vierailija
57/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä 10% pitää ilmeisesti muiden harvaa sairastelua täysin uskomattomana asiana.

Sosiaalisten kontaktien vähentyminen on ainakin meillä näkynyt paljon vähäisempänä sairasteluna.

Vierailija
58/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

O kertaa. Edellisen kerran olin saikulla vuonna 2011, kun minulta poistettiin kasvain. Sen jälkeen poissaoloja ei ole ollut. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisten kontaktien vähentyminen on ainakin meillä näkynyt paljon vähäisempänä sairasteluna.

Mä aloin tehdä etätöitä 10 vuotta sitten ja mulla väheni sairastelut jo silloin. Vaikka ainoa, mitä ei enää elämässäni ollut, oli työpaikalla käyminen sekä ruuhkabusseissa istuminen. Ihan normaalisti tapasin muita ihmisiä, kävin ravintoloissa, kauppakeskuksissa jne. Matkustin julkisilla, mutta en enää ruuhka-aikaan. 

Vierailija
60/148 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan.  N. 16 vuotta työelämässä enkä ole koskaan ollut sairaslomalla.