Kuinka monta kertaa vuodessa olette töistä saikulla?
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne tuhannet 30-60-v naiset työterveyden ja terveyskeskusten käytävillä sitten tulevat???
Kuvittelet että tämä palsta on koko maailma, onko se koko maailma sinulle? XD
Et oo viissiin kuullut että 10% väestöstä käyttää 90% sosiaali ja terveyspalveluista.
No selkeästi just se 10% ei käy tällä palstalla. Ei tuo nyt kovin korkeaa matikkaa vaadi tajuta, todennäköisemminhän täällä on ne terveet, jos niitä noin iso enemmistö on.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan. N. 16 vuotta työelämässä enkä ole koskaan ollut sairaslomalla.
Mun äitikin sanoo noin aina, vaikka todellisuudessa normiflunssia on ollut siinä missä muillakin. On vain kulkenut töissä sairaana tai sairastanut lomilla/ viikonloppuina.
Vaihtelee. Joinain vuosina tulee kaikki mahdolliset lenssut itselle ja joinain vuosina taas paljon vähemmän. Viime vuonna taisi olla yhteensä 8 sairauslomapäivää.
Joinakin vuosina en yhtään. Viime vuonna olin koronan takia viisi päivää sairauslomalla.
Joulukuussa päivän mahataudissa ja tässä kuussa kaksi päivää nuhakuumeen vuoksi.
Viimeisin sairasloma päättyi 1.5 2010...sen jälkeen olen pysynyt työkykyisenä näköjään miltei 13 vuotta.
Ei tarvitsisi olla yhtään, mutta koska kolme päivää voi olla omalla ilmoituksella, seuraan muiden saikutusta ja sulaudun keskiarvoon. Se, että olen terve aina ja sitä ei palkita mitenkään, vaan päinvastoin joutuu tekemään enemmän töitä, se ei ole reilua ja siksi otan saikkua niin kuin muutkin.
0-3pv vuodessa.
Tänä vuonna leikkaukseen, joten kuluvana vuonna tulee yli 5pv
Aikaisemmin max kerran vuodessa. Nyt koronan jälkeen, kun on vasta hoidon aloittanut pikkulapsi talossa, noin kerran kuussa (yleensä yhden päivän viikonloppuun yhdistettynä, onneksi). Moni tauti on tarttunut itsellekin.
Puoliso on myös ollut lapsen sairauksien takia pois työstä.
Minä hoidan etänä osan töistäni sairaanakin.
Vierailija kirjoitti:
Etätyömahdollisuuden takia puhdas nolla. En ole niin kipeä, ettenkö voisi pitää konetta auki, vastailla viesteihin tai olla palavereissa.
Kylläpä vaikuttaa helpolta työltä!
Itse vuoden uusimmassa työssä, etänä. 3 päivää poissaoloa koronan takia. Meillä pitää tehdä töitä, joka vaatii keskittymistä, joten en olisi pystynyt koronassa työskentelemään.
Joillain on jostain syystä tarve pettää itseään. Toisilla se heijastuu siihen, että omia sairauksia ei myönnetä. Jotkut eivät myönnä flunssiaan, mutta toiset eivät myönnä edes syöpäsairautta, vaikka oireet olisivat miten pahat. Verta tulee virtsasta ja kipuja on, mutta ei se ole mitään. "Olen terve kuin pukki".
Lopulta kun ei pysytä enää edes pystyssä ja joku toinen kärrää väkisin sairaalaan, siinäkin vaiheessa selitellään vain muka pientä huimausta ja terveyttä, vaikka etäpesäkkeitä on jo siellä täällä ja elinaikaa muutama kk. On näitä nähty. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut nykyisellä työnantajalla 5,5 v ja olen ollut saikulla muistaakseni 4 päivää yhteensä. Kerran oli vatsatauti, vuosi sitten korona.
Aika paljon olet ollut poissa.
Ei tuota voi oikein sanoa. Viimeiseen kolmeen vuoteen en ole ollut saikulla, nyt sitten viime syksystä lähtien varmaan kaksi viikkoa saikkupäiviä.
Keskimäärin alle 5 päivää vuodessa. Viime vuonna 1 päivä. Tänä vuonna tähän mennessä 2 päivää. Yleensä satun sairastumaan vapailla tai lomilla.
Työuraa takana 13 vuotta. Poissa sairaana olen ollut ehkä 10 päivää. Useita vuosia ettei yhtään poissaoloa.
Riippuu kuinka usein olen kipeänä. Eli tuskin ikinä.
Olen saikulla silloin, kun olen oikeasti tosi kipeä. Teen 100% etätöitä eli pikkuflunssat ei työntekoa haittaa. 2020 ja 2021 saikkupäiviä ei ollut yhtään, 2022 oli 2 päivää ja tänä vuonna on ollut 1 päivä.
2021 kaksi päivää keskenmenon jälkeen. 2022 en yhtään, 2020 taisin olla pari päivää flunssassa. Tosi vähän yleisesti ottaen, etätöissä on tosi vaikea perustella itselleen miksi voisi istua sohvalla mutta ei työpöydän äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etätyömahdollisuuden takia puhdas nolla. En ole niin kipeä, ettenkö voisi pitää konetta auki, vastailla viesteihin tai olla palavereissa.
Kylläpä vaikuttaa helpolta työltä!
Itse vuoden uusimmassa työssä, etänä. 3 päivää poissaoloa koronan takia. Meillä pitää tehdä töitä, joka vaatii keskittymistä, joten en olisi pystynyt koronassa työskentelemään.
No voinnin mukaan tietenkin. Jos olen kipeä enkä pysty keskittymään, olen saikulla. Jos on vain flunssainen olo eli kurkku kipeä tai nenä vuotaa, mutta pää toimii, niin sitten pidän etäpäivän. Tämä on itse asiassa johtanut siihen, että harvoin tulen todella kipeäksi joten saikkupäiviäkin joutuu pitämään vain harvoin. Muistaakseni viimeksi olin saikulla ennen koronaa. Sen jälkeen mahdolliset lenssut ovat osuneet työnantajan kannalta kivasti viikonlopulle tai loma-aikaan.
Toinen etäilijä
Viime vuonna olin pois enemmän kun ikinä olen ollut. Korona 1 ( 1,5 vkoa) , Korona 2 ( 2 vkoa), influenssa + keuhkokuume 2 vkoa.
Ehkä oli 1 migreeni jossain välissä, sen takia 1 pvä.
Yleensä ehkä 3- 5 pvää vuodessa.