Kuinka monta kertaa vuodessa olette töistä saikulla?
Kommentit (148)
Yhden päivän olen urani aikana (32v) ilmoittanut viralliseksi sairaspäiväksi, kuumetta 40 astetta ja nukuin vuorokauden ympäri juuri ja juuri onnistuen ilmoittamaan tästä ja päivittämään ja lähettämään edelleen kriittisen raportin, jonka osalta kollegoilla ei olisi ajallisesti ollut mahdollista paikata koska olin ainoa joka olin perehtynyt asiaan.
Muuten olen flunssassa jaksanut hyvin tehdä etätyötä sängyn pohjalta, asiantuntijaroolissa itse priorisoiden paljonko jaksan sinä päivänä hoitaa ja mikä voi odottaa huomiseen. Ei ongelmaa, ja hyvällä omallatunnolla näin teenkin, sillä kukaan ei myöskään vahdi ajoittain tekemiäni merkittäviä ylityötunteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kerroissa lasketa, aina tarpeen mukaan. Kuulin kerran yhden keskustelun jossa työntekijä kysyi toiselta onko tämä käyttänyt jo kaikki vuoden sairauslomapäivät.
Minäkään en ymmärrä mitä tuo tarkoittaa. Niitäkö päiviä, joita voi pitää ennen kolmikantaneuvottelua?
Mulle soitti yksi meidän pomoista kerran ja kysyi paljonko sitä palkallista sairaslomaa/vuosi on mahdollista saada? Ajattelin, että joku hänen alaisensa on ollut pitkään saikulla ja kysyy tämän puolesta mutta seuraavana päivänä tulikin itse tämän pomon saikku ja oli tasan siihen päivään asti kun hänellä oli päiviä täydellä palkalla jäljellä.
Ihmeparanemisia nähdään ellei ihan viikoittain niin kuukausittain. Kun alkaa palkkaa lähteä niin kiireesti tullaan töihin, oli diagnoosi lähes mikä vaan. T. hrTietyt lusmut per seilevät yleensä ihan avoimesti. Meilläkin yksi mamma oli ma-to poissa kun 10-vuotias lapsi oli nuhassa. Perjantaina tuli töihin vaikka lapsi jäi kotiin, sillä se olisi ollut ensimmäinen palkaton poissaolopäivä.
Eikös 10-vuotiaan sairastelun takia vanhemman poissaolo ole palkatonta joka tapauksessa? Alle kymmenvuotiaan taas on palkollista.
Meillä se raja on 12 v. Kävi hirveä jackpot sille saikkumammalle. Juuri kun lapsi täytti 10, ikärajaa nostettiin kahdella vuodella. :D
Näin etätyöaikana tuskin koskaan. Jos olen pidempään/pahemmin flunssassa on joskus pakko pitää yksi oikea saikkupäivä, jos tuntuu että flunssa venyy, kun ei tule levättyä kunnolla. Yleensä teen töitä sen mitä jaksan.
Työtehtävistäni reilusti yli puolet on sellaisia, että kukaan ei niitä hoida kun olen poissa. Turhaa kerätä sähköposteja odottelemaan töihin paluuta. Asiakaspalavereja on välillä pakko siirtää, jos on kovinkin yskäinen tai ääni poissa.
No onpa täällä kommentoijissa paljon sellaisia, jotka eivät ikinä sairasta. Kyllä ainakin meidän työpaikalla on joku harva se viikko hoitamassa kipeitä lapsia tai sairaana itse, kun lapset ovat tartuttaneet. Myös lapsettomat sairastavat. Itse olin viimeksi pois marraskuussa yli viikon, kun olin koronassa.
Vierailija kirjoitti:
Näin etätyöaikana tuskin koskaan. Jos olen pidempään/pahemmin flunssassa on joskus pakko pitää yksi oikea saikkupäivä, jos tuntuu että flunssa venyy, kun ei tule levättyä kunnolla. Yleensä teen töitä sen mitä jaksan.
Työtehtävistäni reilusti yli puolet on sellaisia, että kukaan ei niitä hoida kun olen poissa. Turhaa kerätä sähköposteja odottelemaan töihin paluuta. Asiakaspalavereja on välillä pakko siirtää, jos on kovinkin yskäinen tai ääni poissa.
Jatkan vielä tätä, että vaikka satunnaisen pikkuflunssan aikaan onkin kätevää tehdä kotona töitä vähän kevyemmin, niin pitkittyneessä sairastamisessa homma kasaantuu, kun ei ole virallisesti sairas. Olin viime vuonna neljä viikkoa enemmän ja vähemmän flunssassa, mutta koko aikana en pitänyt yhtään saikkupäivää. Siirsin hommia eteenpäin ja edelleen välillä törmään johonkin, mikä sinä aikana jäi odottamaan parempaa hetkeä.
Jälkikäteen on aina viisaampi, olisi suosiolla pitänyt levätä pari päivää ihan kunnolla.
Miten saatte pakotettua lääkärin kirjoittamaan sairaslomaa ilman oireita?
Työpaikoilla on yleensä aina samat tyypit jotka on poissa. Toiset taas tosi harvoin jos koskaan. Ihmisillä on erilainen vastustuskyky, mutta myös erilainen kynnys jäädä pois. Jotkut on tosi helposti kotona pienestäkin päänsärystö kun taas osalla on parempi työmoraali.
0 yleensä.
Vuosiin ei sairaslomaa, mutta koronan vuoksi 2 päivää sai kulla ja olin etänä useamman päivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kerroissa lasketa, aina tarpeen mukaan. Kuulin kerran yhden keskustelun jossa työntekijä kysyi toiselta onko tämä käyttänyt jo kaikki vuoden sairauslomapäivät.
Minäkään en ymmärrä mitä tuo tarkoittaa. Niitäkö päiviä, joita voi pitää ennen kolmikantaneuvottelua?
Mulle soitti yksi meidän pomoista kerran ja kysyi paljonko sitä palkallista sairaslomaa/vuosi on mahdollista saada? Ajattelin, että joku hänen alaisensa on ollut pitkään saikulla ja kysyy tämän puolesta mutta seuraavana päivänä tulikin itse tämän pomon saikku ja oli tasan siihen päivään asti kun hänellä oli päiviä täydellä palkalla jäljellä.
Ihmeparanemisia nähdään ellei ihan viikoittain niin kuukausittain. Kun alkaa palkkaa lähteä niin kiireesti tullaan töihin, oli diagnoosi lähes mikä vaan. T. hrTietyt lusmut per seilevät yleensä ihan avoimesti. Meilläkin yksi mamma oli ma-to poissa kun 10-vuotias lapsi oli nuhassa. Perjantaina tuli töihin vaikka lapsi jäi kotiin, sillä se olisi ollut ensimmäinen palkaton poissaolopäivä.
Yleisestihän 10 -vuotiaan kanssa ei voi jäädä palkallisesti kotiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisestihän 10 -vuotiaan kanssa ei voi jäädä palkallisesti kotiin
Mutta kun voi niin se mahdollisuushan hyödynnetään.
En pidä kirjaa saikuista. Olen pois, kun olen kipeä tai muusta syystä kykenemätön töihin.
2-3 pv/vuosi, yleensä joku flunssa ja kuume. Viime vuonna korona. Joskus olen ollut pitempään, esim kun käsi murtui. Aika terve olen.
Noin 25-35 päivää. Näistä 85% on omaa lomaa, varsinkin kesäkuumalla kun terassi ja mökki kutsuu.
23 vuotta olen ollut nyt töissä ja muistaakseni olin 2 päivää kuumeessa pois töistä joskus
12 vuotta sitten.
Tosin muutaman viikonloppuna ja joulun pyhinä on ollut päivän parin flunssia, mutta onneksi paranen
aika nopsaan.
En kertaakaan.
Olen keski-ikäinen enkä muista milloin viimeksi olisin ollut saikulla. Joskus alle kaksikymppisenä.
Lomat ja siihen pakolliset sairaslomapäivät. Kaikki max päivät käytetään työnantajan piikkiin. Ensin sairaspäivät sitten lomapäivät päälle.
Kesäloman lopulla yleensä naksahtaa selkä pahasti ja parin viikon saikku iskee päälle.
0-3 sairaslomapäivää vuodessa. Viime vuonna yksi saikkupäivä,
Olen sen verran poissa kuin tarttee. Omalla ilmoituksella saa onneksi olla poissa. Meidän työyhteisössä kannustetaan siihen, että sairaana levätään, eikä vastailla sähköposteihin. Mikä on minusta kiva juttu. Mun pomo jopa kerran merkkasi mut sairaslomalle kun soitin, että mun pitää viedä koira eläinlääkärille lopetettavaksi ja joudun olemaan aamupäivän poissa. Se sanoi että ei tartte tulla töihin ollenkaan, merkitään sut kipeeksi. Tämmöisestä pehmoilusta huolimatta meidän yksikkö tekee vuodesta toiseen todella hyvää tulosta, koska porukka ei vaihdu, ihmiset sitoutuu työhönsä ja tekee hommansa huolella.