Ahdistaa ja väsyttää tämä pimeys
Tämä pimeys tekee ihan sairaaksi. Väsyttää ja ahdistaa kun on pimeää eikä aurinko edes nouse vielä pitkään aikaan.
Kommentit (23)
Enää pari päivää ja alkaa päivät pitenemään.
Tilaa Temusta silmälappu aurinko. Sieltä saa mitä vaan.
Lumi valaisee. Nuku jos väsyttää. Katulamppuja on täällä jopa liikaa.
Siksi pitää olla kausivaloja ja polttaa kynttilöitä. Ja sinnitellä. Kahden kuukauden päästä on jo aika valoisaa.
Tammikuussa alkaa taas aurinko paistaa. Äkkiä alkaa valoistua.
Jos mahdollista, niin mene joka ikinen päivä valoisaan aikaan ulos kävelylle.
Vierailija kirjoitti:
Jos mahdollista, niin mene joka ikinen päivä valoisaan aikaan ulos kävelylle.
Monena iltana ollut kirkas kuutamo. Illalla istuin ulkona ja kuuntelin järven jään ulvomista kun halkeili.
Vierailija kirjoitti:
Siksi pitää olla kausivaloja ja polttaa kynttilöitä. Ja sinnitellä. Kahden kuukauden päästä on jo aika valoisaa.
Miksi pitäis polttaa kynttilöitä? Eihän niistä juuri valoa edes tule. Ennemmin ostaa lisää kirkkaita lamppuja kotiin.
Pimeydessä ei ole mitään vikaa, mutta pakkanen ja lumi ovat ne, jotka minua ahdistavat.
Vierailija kirjoitti:
Enää pari päivää ja alkaa päivät pitenemään.
Entä sitten? Menee ainakin kaksi kuukautta, että päivän pitenemisestä on jotain iloa. Ja kylmyys loppuu vasta pääsiäisen aikoihin.
Aina ahdistutaan - porukka vaan vaihtuu. Kohta alkaa kevät- /kesäahdistujien aika.
Minä rakastan tätä vuodenaikaa. Kevätkin on kiva, mutta kesä ei, jos se on helteinen.
Mua ei pimeys vaivaa. Kylmyys sisällä ja ulkona hatuttaa, yleensä. Nukut jossain kerrosvaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei pimeys vaivaa. Kylmyys sisällä ja ulkona hatuttaa, yleensä. Nukut jossain kerrosvaatteissa.
Miksi sisällä on kylmä?
Pääkaupunkiseudulla ainakin paistaa nyt aurinko.
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan tätä vuodenaikaa. Kevätkin on kiva, mutta kesä ei, jos se on helteinen.
Ihanat helteet alkaa jo pääsiäisestä niin niitä jatkuu lokakuuhun asti 🌞🌻😎👙
Samoin! Joulu-tammikuu on vuoden vaikein aika.