Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riita miehen kanssa siitä, että hän ei suostu viemään lasta päiväkotiin eikä hakemaan

Vierailija
26.02.2023 |

Enpä olisi ikinä uskonut joutuvani tällaiseen tilanteeseen. Olin monta kertaa puhunut, jo ennen lapsen syntymää, että puoliksi haetaan ja viedään, jotta kummankin arki sujuu. Mies ei missään vaiheessa vihjannutkaan, että olisi eri mieltä. Lapsi aloitti kuun alussa päiväkodin kun täytti kolme ja tästä tulikin iso riita. Mies ei suostu ollenkaan viemään eikä hakemaan. Vaan minä joudun viemään lapsen mennessäni töihin ja hakemaan palatessani töistä. Mietin tässä jo pitääkö ottaa avioero, hän ei kertakaikkiaan suostu edes harkitsemaan että veisi tai hakisi. On kuulemma hänen töihin menemisten ja tulemisten kannalta välttämätöntä, että niihin ajanhetkiin eli liity mitään ylimääräistä (hänellä on aika vapaat työajat ja liukumat, välillä tekee aika pitkää päivää). Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkoi kiinnostaa mitä mies työkseen tekee, kieltäytymisen perustelu on niin outo. 

Nyt alkoi kiinnostaa se, että mitä AP tekee työkseen.

Keksii päivittäin jonkun novellin jotta pääsemme haukkumaan miehiä. Narsistijuttuja sitten vähän harvemmalla tahdilla. Sanotaanpa nyt yhteen ääneen: Mieslapset ovat inhottavia Narsisteja!

Vierailija
102/124 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei hoida lasta eikä hae sitä niin miehen pitää maksaa perheen ja lapsen kaikki kulut. Reilupeli jos kerran nainen hoitaa lasta, hakee ja ja vie  ja luopuu omasta vapaa-ajastaan jotta miehellä olisi enemmän omaa aikaa niin miehen tulee maksaa perheen kaikki kulut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin eron.

En voisi olla ihmisen kanssa, joka ei voi viedä ja hakea lastaan päiväkodista ja perustelee asiaa vielä täysin naurettavalla syyllä.

Tuo perustelu on sitä luokkaa, että alkaisin epäillä, että mies ei hoitaisi lasta edes silloin, kun olisi pakko esimerkiksi minun sairaalassa olon tms. takia.

104/124 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan ap:llekin kiva, jos joskus voisi käydä töiden jälkeen vaikka kuntosalilla sen sijaan, että on kiire hakea lapsi päiväkodista.

105/124 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap ainakaan tee toista lasta tämän miehen kanssa. Tai voithan se tehdä jos sitten sinulle on ok se, että hoidat lapset kokonaan itse.

Vierailija
106/124 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet aamulla aikaisin töihin ja jätät lapsen kotiin. Kyllä se mies oppii lapsen hoitoon viemään, jos haluaa mennä ilman lasta töihin.

Vierailija
107/124 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahemmaksi vain menisi, joten suosittelen hakeutumaan suureen konfliktiin heti eikä myöhemmin.

Puhu miehelle, että vaihtoehdot ovat, että hän joko hakee tai vie lapsen hoitoon, sillä sinun työsi ei jousta. Jos mies ei kuuntele, ota selvää, tukevatko miehen vanhemmat sinua ja kerro miehellesi, että tästä tulee sitten laajempi  selvittely/keskustelu. Jne. kunnes tilanne ratkeaa. Viimeisenä vaihtoehtona sitten avioero.

Jos miniä kysyisi, mitä mieltä olen lapsen hoitoonviennistä tms., niin vastaisin, että minun ei tarvitse enää ottaa sellaiseen kantaa, omat lapset ei ole enää päiväkoti-iässä. Missään nimessä en ilmaisisi mitään mielipidettä, se on aina väärin ja se johtaa pelkkään riitelyyn.

Aika lapsellinen on se nainen, joka vetää miehen vanhemmat mukaan perheensä riitoihin. Kiitos ei, en aio osallistua ja jos minut vedetään mukaan lapsenhoitoon, niin välit pojan perheeseen katkeaisi samantien.

Eli mieleståsi aikuisen poikasi ei tarvitse kantaa vastuuta omasta lapsestaan?

Onneksi et ole minun anoppini. Panisin itse välit poikki tuollaiseen.

Varmaan tarkoitti, että aikuinen poika selvittäköön perheasiansa itse.

Vierailija
108/124 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanperinteestä löytynee sanonta: "Menee viemäristä alas, kuin palstamammojen suhteet".

Vierailija
109/124 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä työt jakautuu iltaisin, jos mies tekee vielä usein pitkää päivää? Veikkaan, että miehellä vielä joku aikaa vievä harraste. Eikä naisella koskaan mahdollisuutta irrottautua kotoa. Sitten kun lapsi on saatu illalla nukkumaan, niin alkaa varmaan vielä vonkaus.

Vierailija
110/124 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että sosiaalihuolto sitten hakee. Jos veisin niin en hakisi. Ja tämän tekisin aivan varmasti. Se on puoliksi hoito ja sillä selvä. Kävisin myös 3-4 krt viikossa jumpassa, kuten nytkin. Ja mies todellakin tekisi puolet ruuista jne. Meillä mies tietää nämä ja aina on toiminut yhteistyö.

Vierailija
111/124 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta kirjoitti:

Jos mies ei hoida lasta eikä hae sitä niin miehen pitää maksaa perheen ja lapsen kaikki kulut. Reilupeli jos kerran nainen hoitaa lasta, hakee ja ja vie  ja luopuu omasta vapaa-ajastaan jotta miehellä olisi enemmän omaa aikaa niin miehen tulee maksaa perheen kaikki kulut.

Maksaahan se mies muutenkin.

Vierailija
112/124 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karua luettavaa kuinka lasta käytetään näissä pelinappulana. Jätetään päiväkotiin ja annetaan vaikka sosiaalihuollon hakea. Ei kyllä äidit saa näissä sen enempää pisteitä kuin isätkään. Suosittelen että ap eroaa vaikka silläkin uhalla että on itse vastuuss arjesta yksin. On vähemmän kuormittavaa olla yksin vastussaa kun se että on yksin vastuussa ja lapsimies vielä rasittamassa kaupan päälle. Tai voi ät vaihtoehtoisesti palkata (miehen rahoilla) hoitajan viemään ja hakemaan 50% päivistä. Tai voitte mennä pariterapiaan. Mutta älä käytä lasta aikuisten kiistojen välineenä..

113/124 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä av:lla on aina joskus tällaisia aloituksia, että isä ei mielesllään haluaisi/jaksaisi viedä omaa lastaan päiväkotiin. Kuinkahan yleistä se on, että äiti ei viitsi viedä omaa lastaan päiväkotiin/eskariin?

Vierailija
114/124 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hyväksyisi tuota vastausta. Ei parisuhteessa voi vaan yksipuolisesti kieltäytyä jostain yhteisestä vastuusta. Laittaisin sellaisenkin sotatilan päälle, että johtaisi joko siihen, että ukkeli pitää lupauksensa ja osallistuu lapsen hoitoon tai tulee ero. Vihaan yli kaiken sellaisia ihmisiä, jotka pettävät lupauksensa. En sietäisi tuollaista käytöstä.

Niinpä, lasten hoitoon vienti ja haku on niin helppo järjestää siten että toinen vie ja toinen hakee. Molemmat saa päivässä yhden vapaa työmatkan jonka voi yhdistää vaikka sitten omaan harrastukseen tms. Jos mies ei tätä ymmärrä, hän ei ansaitse perhettään

Perhe pitää ansaita? Ei siis riitä, että mies on ainoa elättäjä, hänen tulee lisäksi tehdä kaikki kotityöt ja jotenkin ansaita perhe.

Jos molemmat ovat töissä, ei parempituloinen saa mitään helpotuksia kotitöistä tai lastenhoidosta. Ei se mene niin, että parempituloinen elää täyden palvelun hotellissa ja pienituloisempi raataa toisen työpäivän kotona.

Vierailija
115/124 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa täytyy laittaa kovakovaa vastaan. Ero on vaihtoehto. Jos mies ei silloinkaan hoida lasta, niin ap:n tilanne ei heikkene nykyisestä yhtään, saa kuitenkin elarit, joilla voi palkata kotiinsa vaikka siivoojan helpottamaan arkea.

Eron kannalla olen minäkin, mutta elareista sen verran, että kyllä ne menee lapsen välttämättömiin elämisen menoihin, ei niistä jää rahaa palkata jotain siivoajia.

Aina kannattaa uhata erolla vaikka näin ei olisi edes tekemässä, huomaa sitten ykskaks puolivahingossa jonkin ajan päästä, kun mies ja sen uuden naisystävän takavalot näkyy horistontissa ja olet yksin sen lapsen kanssa. Ikinä ei pidä uhata erolla jos sitä ei aio toteuttaa.

Mikä ihme siinä on, että miehet eivät osaa olla hetkeäkään yksin vaan uusi nainen pitää etsiä ennen kuin entisestä on ottanut eron?

Vierailija
116/124 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkatkaa vaikka joku naapurin tyttö joka hakee ja vie?

Eivät kyllä saa päivähoidosta luovuttaa lasta alaikäiselle.

Sitä paitsi alaikäiset taitaa käydä arkisin koulua tai lukiota, ei ne voi mitään lapsia kuskailla.

Koulumatkalla voi viedä ja tuoda.

Minne se koulua käyvä nuori sen lapsen sitten kotimatkalla vie? Jättää pihalle yksin? Mitä jos nuorelle tulee jotain muuta eikä hän olekaan hakemassa lasta? Haluan kyllä tietää mikä päiväkoti on sellainen, josta kuka vaan voi hakea minkä lapsen tahansa mukaansa.

Vierailija
117/124 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Täällä av:lla on aina joskus tällaisia aloituksia, että isä ei mielesllään haluaisi/jaksaisi viedä omaa lastaan päiväkotiin. Kuinkahan yleistä se on, että äiti ei viitsi viedä omaa lastaan päiväkotiin/eskariin?

Itse odotan jännityksellä, alkaako vaimoni viedä lasta mielellään päiväkotiin, koska päiväkoti oli enemmän minun haluama juttu ja olen hoitanut käytännössä kaikki päiväkotiin liittyvät asiat ja vaimo ei ole vielä kertaakaan vienyt tai hakenut lasta yksin, muutaman kerran on ollut tosin mukana päiväkotireissulla. Vaimoni on enemmän iltaihmisiä, joten varsinkin aamuviennit voivat olla haastavia, jos minulla on töissä kiireitä aikaisin ja pyydän vaimoa viemään lapsen hoitoon aikaisin. Mutta tämä on tässä vaiheessa spekulointia, kun ollaan alussa. Minusta päiväkoti on niin tärkeä juttu myös lapselle, että hoidan vaikka kaikki viennit ja tuonnit, jos vaimo ei asiasta innostu.

Vierailija
118/124 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko aloittaja vielä mitä itse teet työksesi ja mitä miehesi tekee ? Ihan vain siksi että joillakin aloilla työpäivä on jopa 15 tuntia.

Vierailija
119/124 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet perheesi palvelija, sisäkkö ja vastuunkantaja.

Vierailija
120/124 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up