Riita miehen kanssa siitä, että hän ei suostu viemään lasta päiväkotiin eikä hakemaan
Enpä olisi ikinä uskonut joutuvani tällaiseen tilanteeseen. Olin monta kertaa puhunut, jo ennen lapsen syntymää, että puoliksi haetaan ja viedään, jotta kummankin arki sujuu. Mies ei missään vaiheessa vihjannutkaan, että olisi eri mieltä. Lapsi aloitti kuun alussa päiväkodin kun täytti kolme ja tästä tulikin iso riita. Mies ei suostu ollenkaan viemään eikä hakemaan. Vaan minä joudun viemään lapsen mennessäni töihin ja hakemaan palatessani töistä. Mietin tässä jo pitääkö ottaa avioero, hän ei kertakaikkiaan suostu edes harkitsemaan että veisi tai hakisi. On kuulemma hänen töihin menemisten ja tulemisten kannalta välttämätöntä, että niihin ajanhetkiin eli liity mitään ylimääräistä (hänellä on aika vapaat työajat ja liukumat, välillä tekee aika pitkää päivää). Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (124)
Outo mies. Joku salaisuus tai nolostelee jotakin lapsen viemisessä, vai niin stressaantunut töistä, että tarvitsee omaa rauhaa työmatkalla?
Ne päikyn hoitajat kyllä tykkäävät kun isät hakee. Monesti huvittaa kuinka juttu luistaa isien kanssa.
Joo, mutta on nykyään erottu. Meillä kolme lasta pienellä ikäerolla eli omivat samaan aikaan kaikki päivähoitoikäisiä. Vaadin mieheltä että toinen vie ja toinen hakee, aina. Ja oli niiiiiin hankalaa kuulemma miehelle. Mies itse valitsi, että hän vie aamuisin ja minä haen. Sopi minulle.
Kaiken lisäksi minä laitoin joka ilta jokaiselle lapselle eteiseen seuraavan aamun sisä- ja ulkovaatepinon valmiiksi niin miehen ja lasten aamu on nopea eikä aikaa mene vaatteiden etsimiseen.
Silti mies huutokarjusi että hän joutuu viemään lapsia hoitoon ja on työlästä pukea lapset.
up