Onko muita ateisteja jotka tulleet yllättäen uskoon? (En oikeesti tiedä mitä tehdä)
Olen siis koko elämäni esittänyt kysymyksiä ja saanut joitain vastauksia lukemalla ateistisia filosofeja, ja kuuntelemalla esim Cosmic Skepticin ynnä muiden ajatuksia youtubesta.
Yhtenä iltana youtube johdatti jollekin kahden munkin/papin kanavalle josta katselin pari videoa, ja samaisena iltana laittaessani pyykkejä Jumala nappasi kiinni silleen että "Haloo pallopää, täällä ollaan".
Kolme seuraavaa päivää kuljin täysin johdatuksessa. Annoin anteeksi kaiken mitä minulle on tehty, pyysin itse anteeksi, luin raamattua ja ekaa kertaa ymmärsin mitä siinä sanotaan, luin nunnasta nimeltä Therese de Lisieux ja inspiroiduin hänen uskostaan. Olin vaan niin täynnä hyvää ja hyviä asioita.
Nyt tilanne on tasaantunut mutta en vaan voi olla huomioimatta sitä mitä tajusin. Minulla ei ole uskovaa perhettä, ei ketään. Yksi ystävä on uskossa ja hän jo hihkuu että vie minut sunnuntaina messuun. Hän haluaa minut "seurakunnan pariin". Mutta tosiasiassa pelkään että en pidä edelleenkään kristityistä. Ja että heidän tapaamisensa jotenkin "pilaa" uuden ja välillä hauraan uskoni.
Tästä kaikesta en aio luopua! Onko kohtalotovereita?
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani.
Minun päiväni olivat määrätyt
ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi,
ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.
Psalmista 139 edelleen.
Jumalan Sana on kaunista.
"Päiväni olivat määrätyt", eli meillä ei ole vapaata tahtoa, vaan elämämme on ennalta ohjelmoitua.
Määrätyt= ihmisen syntymästä kulemaan.
Meillä on vapaa tahto. Muutoinhan sinäkin olisit jo uskossa:).
Jos kuolemani on määrätty, ei silloinkaan ole vapaata tahtoa. Jos on esim. Määrätty, että jään auton alle viiskymppisenä elokuun kolmantena, minun pitää a) olla paikassa, jossa on autoja ja b) jonkun pitää ajaa kyseistä autoa. Kumpikaan meistä ei voi tehdä valintaa, jos meidät on ostimme määrätty.
Tavallaan noin, kuitenkin se noin 50v minkä Herra oli sinulle lahjoittanut elää maan päällä oli annettu sitä varten että löytäisit, ja vastaanottaisit Hänet Vapahtajaksesi. Ja sen jälkeen Hän itse sanoo: tule Herrasi iloon.
Eip. Koska ne 50 on täynnä hetkiä, jotka tavalla tai toisella johtavat minun ja muiden määrättyyn kuolemaan.
Jos tapaan juhlissa henkilön, rakastun, menemme naimisiin ja saamme lapsen, jonka takia muutamme omakotitaloon, jossa puolisoni kaatuu rappusissa ja kuolee, se on kaikki johdanteista siitä, että 1. Tapasimme 2. Rakastuimme 3. Lisäännyimme. Jos olisi valinnut jäädä kotiin juhliin menon sijasta, jos olisimme valinneet käyttää ehkäistä, jos olisimme valinneet muuttaa rivitaloon, mitään tästä ei olisi tapahtunut. Yksi ennalta määrätty elämä ei olisi alkanut, eikä yksi elämä olisi saavuttanut määrättyä päätöstään.Ei Jumala sinun kättäsi ollut vääntämässä, teit valinnat itse. Hän tiesi jo ikuisuudesta sinusta kaiken, siksi sana (määrätty) tarkoittanee myös sitä: ennalta jo näki kuinka elämä tällä ja tällä ihmisellä tulee menemään.
Jumalat on siis alieneita, jotka ohjelmoivat ihmisiä. Olemme siis simulaatiossa.
"Meillä ei ole vapaata tahtoa, vaan elämämme on ennalta ohjelmoitua."Vastaan vielä tähän on vain yksi JUMALIEN JUMALA. Herra sebaot, Hän joka on kaiken alku ja loppu. http://www.kristinusko.fi/kuka-jumala-on/
Jumalien Jumala? Eli on muita Jumalia? No, niinhän Raamattu opettaa:
Psalmi 82
Jumala on jumalien tuomari
821
Asafin psalmi.
Jumala astuu esiin jumalien kokouksessa
ja julistaa jumalille tuomionsa:
2 Kuinka kauan te poljette oikeutta
ja pidätte väärintekijöiden puolta? (sela)
....
6 Kuulkaa! Vaikka olette jumalia,
kaikki tyynni Korkeimman poikia,
7 te kuolette niin kuin ihminen kuolee,
sorrutte kuin vallasta syösty ruhtinas!
On vain yksi Jumala. Muut jumalat (pienellä alkukirjaimella) ovat epäjumalia. Siinä on, katsos, eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psalmista 139 edelleen.
"Päiväni olivat määrätyt", eli meillä ei ole vapaata tahtoa, vaan elämämme on ennalta ohjelmoitua.
Jos kuolemani on määrätty, ei silloinkaan ole vapaata tahtoa. Jos on esim. Määrätty, että jään auton alle viiskymppisenä elokuun kolmantena, minun pitää a) olla paikassa, jossa on autoja ja b) jonkun pitää ajaa kyseistä autoa. Kumpikaan meistä ei voi tehdä valintaa, jos meidät on ostimme määrätty.
Tavallaan noin, kuitenkin se noin 50v minkä Herra oli sinulle lahjoittanut elää maan päällä oli annettu sitä varten että löytäisit, ja vastaanottaisit Hänet Vapahtajaksesi. Ja sen jälkeen Hän itse sanoo: tule Herrasi iloon.
Eip. Koska ne 50 on täynnä hetkiä, jotka tavalla tai toisella johtavat minun ja muiden määrättyyn kuolemaan.
Jos tapaan juhlissa henkilön, rakastun, menemme naimisiin ja saamme lapsen, jonka takia muutamme omakotitaloon, jossa puolisoni kaatuu rappusissa ja kuolee, se on kaikki johdanteista siitä, että 1. Tapasimme 2. Rakastuimme 3. Lisäännyimme. Jos olisi valinnut jäädä kotiin juhliin menon sijasta, jos olisimme valinneet käyttää ehkäistä, jos olisimme valinneet muuttaa rivitaloon, mitään tästä ei olisi tapahtunut. Yksi ennalta määrätty elämä ei olisi alkanut, eikä yksi elämä olisi saavuttanut määrättyä päätöstään.Ei Jumala sinun kättäsi ollut vääntämässä, teit valinnat itse. Hän tiesi jo ikuisuudesta sinusta kaiken, siksi sana (määrätty) tarkoittanee myös sitä: ennalta jo näki kuinka elämä tällä ja tällä ihmisellä tulee menemään.
Jumalat on siis alieneita, jotka ohjelmoivat ihmisiä. Olemme siis simulaatiossa.
"Meillä ei ole vapaata tahtoa, vaan elämämme on ennalta ohjelmoitua."Vastaan vielä tähän on vain yksi JUMALIEN JUMALA. Herra sebaot, Hän joka on kaiken alku ja loppu. http://www.kristinusko.fi/kuka-jumala-on/
Psalmi 82
821
Asafin psalmi.
....
sorrutte kuin vallasta syösty ruhtinas!On vain yksi Jumala. Muut jumalat (pienellä alkukirjaimella) ovat epäjumalia. Siinä on, katsos, eroa.
Miten sitten selität tuon Raamatun psalmin, jossa puhutaan useista jumalista?
Ymmärrän sinua ap. Olen joskus ajatellut, että on helpompi olla uskova ei-uskovien keskellä kuin uskovien. Me uskoviksi itseään kutsuvat kun ovat myös ihmisiä ja jotkut tulkitsevat evankeliumia omituisesti. Jotenkin odotan uskovilta täydellisyyttä (myös itseltäni), ja sehän ei tietenkään ole mahdollista.
t. Jumalan johdatukseen luottava opettaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kysyi minulta noin kuukausi sitten, mikä on kauneinta mitä tiedän?
Mietittyäni vastasin; Jeesus ristillä. Kantoi koko maailman synnit ja antoi itsensä meidän edestämme, meidän jotka emme sitä yhtään ansainneet.
Puhu vain omasta puolestasi. Minun syntini ovat Minun, eikä niitä kanna kukaan muu.
Taivuttakoon Herra sinua ymmärrykseen.
WTH! Onko tuokin muka kristinuskon mukaista, että jotkut herra taivuttaa uskovaisiksi?
Kyllä! Se on AINA Jumala joka antaa uskon!
Aivan Jumala antaa uskon ja antaa myös voiman elää uskossa. Raamattua lukiessa saa kuvan millainen Jumala on. Usko Jumalaan ja Jeesukseen ei perustu mihinkään yleisiin oletuksiin tai teoriaan, jotka eivät ole totuuksia, vaan perustuu omaan sydämen valintaan, tahdosta seurata minkä kokee oikeaksi tieksi itselleen. Ole siunattu valitsemallasi tiellä.
Heh, luulevainen tekeytyi ateistiksi ja muut harhaiset täällä säestää.
Olin aikaisemmin jonkinlainen ateisti mutta nykyään kristitty.
En usko, että ap ja tapaus on oikea hlö, vaan esittää, mutta tämä nyt siltä varalta tänne, että jos joku on oikeasti tuossa tilanteessa...
Tärkeintä on tämä: varjele sydämesi, jotta sinua ei vedetä takaisin pimeyteen (se on juuri uskoontulleilla suurin vaara alussa). Sen lisäksi ylistä ja kiitä, lue Raamattua säännöllisesti ja rukoile niin paljon kuin voit, jotta vahvistut, äläkä nyt hetkeen aluksi usko mitään tai ketään, edes omia tuntemuksiasi, ajatuksiasi tai lähellesi ilmaantuvia ihmisiä tai henkiä, sillä ne ei ole välttämättä Jumalasta. Testaa ne kaikki, koettele, anna Jumalan auttaa ihan kaikessa, pyydä Korkeimman apua jatkuvasti, jotta pääset jyvälle kuka on mistäkin tulossa ja minne menossa. Valheen isä on todellakin vaarallinen ja se on helposti kykenevä huijaamaan ihmistä. Pääset kyllä jyvälle, kun et luovuta, pahin ja epäselvin vaihe on nyt kun olet juuri uskoon tullut, entisestä sinusta kiistelevät ja repivät sinua moneen suuntaan monet näkymättömät henget ja ihmiset ja sinua tullaan testaamaan moneen otteeseen, monissa asioissa, mutta se kaikki helpottaa, kun vahvistut uskossasi ja ymmärrät enemmän Raamatusta ja siitä kaikesta missä nyt olet. Jos oikein pahaksi heittäytyy, soita vaikka ylistysmusiikkia, lue ääneen Raamattua tai vain huuda ääneen Jumalaa avuksi. Demoniset hyökkäykset voivat olla myös fyysisiä ja kauhua aiheuttavia, älä pelästy niitä, mutta ilmaise ääneen topakasti käskien esim. minä kuulun Kristukselle ja Hän on minun Jumalani ja Hän on minut lunastanut ja minä kuulun hänelle tai julista uskoasi ja paikkaasi Kristuksessa muuten ääneen. Ei kannata lähteä mukaan myöskään silloin, vaikka tuntuisi fyysisesti miten hyvältä, sillä se on eittämättä demoni. Jotkut luulee näitä himohenkiä esim. edesmenneeksi aviopuolisokseen tai kaukana olevaksi ihastuksekseen, joka "hengessä" on tullut hyväilemään, ym. Ne ei ole niitä, joten varo siis myös "hyvällä" pimeään houkuttelua. Minulla ilmeni noita 24/7 noin kolme viikkoa, kun pidin 40 päivän paastoa.
Laita myös ylös paperille tai pidä muuten lokia siitä mitä tapahtuu, jotta voit myöhemmin todeta oman edistyksesi ja auttaa muita.
Jumalan rauhaa, shalom.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psalmista 139 edelleen.
Psalmi 82
821
Asafin psalmi.
....
sorrutte kuin vallasta syösty ruhtinas!On vain yksi Jumala. Muut jumalat (pienellä alkukirjaimella) ovat epäjumalia. Siinä on, katsos, eroa.
Miten sitten selität tuon Raamatun psalmin, jossa puhutaan useista jumalista?
Jumalalla (isolla) ja jumalalla (pienellä) on ero. On kuin Iso Pomo ja pikkupomot. Iso Pomo hallitsee pikkupomoja, ihan kuten maan päälläkin ja pikkupomot tahtoo ja yrittää olla Iso Pomo, kuten maan päälläkin.
Uskoontulleelle on tärkeää hakeutua kristilliseen seurakuntaan. Siellä on muita uskovia, jotka rukoilevat puolestasi. Lue Raamattua alkaen Uudesta Testamentista, rukoile ja kiitä Jeesusta. Pysy pois vanhoista piireistä, jos niissä on houkutuksia. Rukoile uskovaa ystävää.
Jumalalla (isolla) ja jumalalla (pienellä) on ero. On kuin Iso Pomo ja pikkupomot. Iso Pomo hallitsee pikkupomoja, ihan kuten maan päälläkin ja pikkupomot tahtoo ja yrittää olla Iso Pomo, kuten maan päälläkin.[/quote]
ONKO CAPS-LOCK-JUMALA JOMPI KUMPI VAI MOLEMPIEN YLIJUMALA? KYSYN VAAN!
Jes. 53:3-8