Onko muita ateisteja jotka tulleet yllättäen uskoon? (En oikeesti tiedä mitä tehdä)
Olen siis koko elämäni esittänyt kysymyksiä ja saanut joitain vastauksia lukemalla ateistisia filosofeja, ja kuuntelemalla esim Cosmic Skepticin ynnä muiden ajatuksia youtubesta.
Yhtenä iltana youtube johdatti jollekin kahden munkin/papin kanavalle josta katselin pari videoa, ja samaisena iltana laittaessani pyykkejä Jumala nappasi kiinni silleen että "Haloo pallopää, täällä ollaan".
Kolme seuraavaa päivää kuljin täysin johdatuksessa. Annoin anteeksi kaiken mitä minulle on tehty, pyysin itse anteeksi, luin raamattua ja ekaa kertaa ymmärsin mitä siinä sanotaan, luin nunnasta nimeltä Therese de Lisieux ja inspiroiduin hänen uskostaan. Olin vaan niin täynnä hyvää ja hyviä asioita.
Nyt tilanne on tasaantunut mutta en vaan voi olla huomioimatta sitä mitä tajusin. Minulla ei ole uskovaa perhettä, ei ketään. Yksi ystävä on uskossa ja hän jo hihkuu että vie minut sunnuntaina messuun. Hän haluaa minut "seurakunnan pariin". Mutta tosiasiassa pelkään että en pidä edelleenkään kristityistä. Ja että heidän tapaamisensa jotenkin "pilaa" uuden ja välillä hauraan uskoni.
Tästä kaikesta en aio luopua! Onko kohtalotovereita?
Kommentit (172)
Jännä olisi tehdä tutkimus ja kuvata näitä uskovaisten liikeitä graafeina. kuinka moni uskovainen siirtyy ateismista monoteismiin, kuinka moni siirtyy monoteismista polyteismiin jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kysyi minulta noin kuukausi sitten, mikä on kauneinta mitä tiedän?
Mietittyäni vastasin; Jeesus ristillä. Kantoi koko maailman synnit ja antoi itsensä meidän edestämme, meidän jotka emme sitä yhtään ansainneet.
Puhu vain omasta puolestasi. Minun syntini ovat Minun, eikä niitä kanna kukaan muu.
Taivuttakoon Herra sinua ymmärrykseen.
Vierailija kirjoitti:
Mietittyäni vastasin; Jeesus ristillä. Kantoi koko maailman synnit ja antoi itsensä meidän edestämme, meidän jotka emme sitä yhtään ansainneet.
Olet sadisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani.
Minun päiväni olivat määrätyt
ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi,
ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.
Psalmista 139 edelleen.
Jumalan Sana on kaunista.
"Päiväni olivat määrätyt", eli meillä ei ole vapaata tahtoa, vaan elämämme on ennalta ohjelmoitua.
Määrätyt= ihmisen syntymästä kulemaan.
Meillä on vapaa tahto. Muutoinhan sinäkin olisit jo uskossa:).
Jos kuolemani on määrätty, ei silloinkaan ole vapaata tahtoa. Jos on esim. Määrätty, että jään auton alle viiskymppisenä elokuun kolmantena, minun pitää a) olla paikassa, jossa on autoja ja b) jonkun pitää ajaa kyseistä autoa. Kumpikaan meistä ei voi tehdä valintaa, jos meidät on ostimme määrätty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu vain omasta puolestasi. Minun syntini ovat Minun, eikä niitä kanna kukaan muu.
Taivuttakoon Herra sinua ymmärrykseen.
Taivuttaa tai ei, se on minun ja Herran välinen asia, eikä sinulla ole oikeutta tulla siihen puuttumaan.
Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä,
kipujen mies ja sairauden tuttava,
jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät,
halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi,
meidän kipumme hän sälytti päällensä.
Me pidimme häntä rangaistuna,
Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
mutta hän on haavoitettu
meidän rikkomustemme tähden,
runneltu meidän pahain tekojemme tähden.
Rangaistus oli hänen päällänsä,
että meillä rauha olisi,
ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
Paavalin sanoin, luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä mikä Jumalan Hengen on, sillä se on hänelle hullutus eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
Joten rauha rauha ateistille, kovasti saa hän tehdä töitä ymmärtääkseen eikä sittenkään ymmärrä, kun asia on hengellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psalmista 139 edelleen.
"Päiväni olivat määrätyt", eli meillä ei ole vapaata tahtoa, vaan elämämme on ennalta ohjelmoitua.
Jos kuolemani on määrätty, ei silloinkaan ole vapaata tahtoa. Jos on esim. Määrätty, että jään auton alle viiskymppisenä elokuun kolmantena, minun pitää a) olla paikassa, jossa on autoja ja b) jonkun pitää ajaa kyseistä autoa. Kumpikaan meistä ei voi tehdä valintaa, jos meidät on ostimme määrätty.
Tavallaan noin, kuitenkin se noin 50v minkä Herra oli sinulle lahjoittanut elää maan päällä oli annettu sitä varten että löytäisit, ja vastaanottaisit Hänet Vapahtajaksesi. Ja sen jälkeen Hän itse sanoo: tule Herrasi iloon.
Ei kukaan tule yllättäen uskoon.
Uskolle on pitänyt olla tilaus, eli toive päästä irti omasta identiteetistä, ja omasta kontrollista. Elämä on helpompaa, jos kaikki on "herran hallussa."
1Joh. 4:10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
Eli Jumala teki kaiken valmiiksi, meille jäi vain vastaanottamisen ilo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monoteismi tai polyteismi on ateismia järkevämpi uskonto, koska siihen uskomisessa on jotain järkeä, ehkä jumala palkitsee tms. Ateismiin uskomisessa ei ole mitään järkeä.
Mitä on ateismiin uskominen? :D
Ateisti uskoo siihen että jumalia ei ole.
Ateisti ei usko jumaliin. Ateismiin uskomista ei ole olemassakaan.
Ateisti uskoo että jumalia ei ole. Uskonnottomalla ei ole mitään uskontunnustuksia.
Oletko muka ateisti? Ateisti ei usko jumaliin samalla tavalla kuin normaali aikuinen ei usko Joulupukkiin. Ateismi ei ole mikään lahko, jossa porukalla uskotaan, että jumalia ei ole tai vastustetaan jumalia. Ateisti ei ajattele jumalia, eikä pohdi niiden olemassaoloa tai olemattomuutta.
Kuvailit uskonnottoman ihmisen maailmankatsomuksen. Joten älä sano että olet ateisti, jos sinulla ei ole jumala uskontoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monoteismi tai polyteismi on ateismia järkevämpi uskonto, koska siihen uskomisessa on jotain järkeä, ehkä jumala palkitsee tms. Ateismiin uskomisessa ei ole mitään järkeä.
Ateisti uskoo että jumalia ei ole. Uskonnottomalla ei ole mitään uskontunnustuksia.
Oletko muka ateisti? Ateisti ei usko jumaliin samalla tavalla kuin normaali aikuinen ei usko Joulupukkiin. Ateismi ei ole mikään lahko, jossa porukalla uskotaan, että jumalia ei ole tai vastustetaan jumalia. Ateisti ei ajattele jumalia, eikä pohdi niiden olemassaoloa tai olemattomuutta.
Kuvailit uskonnottoman ihmisen maailmankatsomuksen. Joten älä sano että olet ateisti, jos sinulla ei ole jumala uskontoa.
Mitä yrität sokeltaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psalmista 139 edelleen.
Tavallaan noin, kuitenkin se noin 50v minkä Herra oli sinulle lahjoittanut elää maan päällä oli annettu sitä varten että löytäisit, ja vastaanottaisit Hänet Vapahtajaksesi. Ja sen jälkeen Hän itse sanoo: tule Herrasi iloon.
Eip. Koska ne 50 on täynnä hetkiä, jotka tavalla tai toisella johtavat minun ja muiden määrättyyn kuolemaan.
Jos tapaan juhlissa henkilön, rakastun, menemme naimisiin ja saamme lapsen, jonka takia muutamme omakotitaloon, jossa puolisoni kaatuu rappusissa ja kuolee, se on kaikki johdanteista siitä, että 1. Tapasimme 2. Rakastuimme 3. Lisäännyimme. Jos olisi valinnut jäädä kotiin juhliin menon sijasta, jos olisimme valinneet käyttää ehkäistä, jos olisimme valinneet muuttaa rivitaloon, mitään tästä ei olisi tapahtunut. Yksi ennalta määrätty elämä ei olisi alkanut, eikä yksi elämä olisi saavuttanut määrättyä päätöstään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka mitä häh?
Tuo vaatii suomennoksen. On sen verran outoa. Ateisti ei voi olla ateisti, jos ei usko jumaliin? Ehhehhehheh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psalmista 139 edelleen.
Eip. Koska ne 50 on täynnä hetkiä, jotka tavalla tai toisella johtavat minun ja muiden määrättyyn kuolemaan.
Jos tapaan juhlissa henkilön, rakastun, menemme naimisiin ja saamme lapsen, jonka takia muutamme omakotitaloon, jossa puolisoni kaatuu rappusissa ja kuolee, se on kaikki johdanteista siitä, että 1. Tapasimme 2. Rakastuimme 3. Lisäännyimme. Jos olisi valinnut jäädä kotiin juhliin menon sijasta, jos olisimme valinneet käyttää ehkäistä, jos olisimme valinneet muuttaa rivitaloon, mitään tästä ei olisi tapahtunut. Yksi ennalta määrätty elämä ei olisi alkanut, eikä yksi elämä olisi saavuttanut määrättyä päätöstään.
Ei Jumala sinun kättäsi ollut vääntämässä, teit valinnat itse. Hän tiesi jo ikuisuudesta sinusta kaiken, siksi sana (määrätty) tarkoittanee myös sitä: ennalta jo näki kuinka elämä tällä ja tällä ihmisellä tulee menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psalmista 139 edelleen.
Jos tapaan juhlissa henkilön, rakastun, menemme naimisiin ja saamme lapsen, jonka takia muutamme omakotitaloon, jossa puolisoni kaatuu rappusissa ja kuolee, se on kaikki johdanteista siitä, että 1. Tapasimme 2. Rakastuimme 3. Lisäännyimme. Jos olisi valinnut jäädä kotiin juhliin menon sijasta, jos olisimme valinneet käyttää ehkäistä, jos olisimme valinneet muuttaa rivitaloon, mitään tästä ei olisi tapahtunut. Yksi ennalta määrätty elämä ei olisi alkanut, eikä yksi elämä olisi saavuttanut määrättyä päätöstään.Ei Jumala sinun kättäsi ollut vääntämässä, teit valinnat itse. Hän tiesi jo ikuisuudesta sinusta kaiken, siksi sana (määrätty) tarkoittanee myös sitä: ennalta jo näki kuinka elämä tällä ja tällä ihmisellä tulee menemään.
Minkä kohdan voisin valita toisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psalmista 139 edelleen.
Jos tapaan juhlissa henkilön, rakastun, menemme naimisiin ja saamme lapsen, jonka takia muutamme omakotitaloon, jossa puolisoni kaatuu rappusissa ja kuolee, se on kaikki johdanteista siitä, että 1. Tapasimme 2. Rakastuimme 3. Lisäännyimme. Jos olisi valinnut jäädä kotiin juhliin menon sijasta, jos olisimme valinneet käyttää ehkäistä, jos olisimme valinneet muuttaa rivitaloon, mitään tästä ei olisi tapahtunut. Yksi ennalta määrätty elämä ei olisi alkanut, eikä yksi elämä olisi saavuttanut määrättyä päätöstään.Ei Jumala sinun kättäsi ollut vääntämässä, teit valinnat itse. Hän tiesi jo ikuisuudesta sinusta kaiken, siksi sana (määrätty) tarkoittanee myös sitä: ennalta jo näki kuinka elämä tällä ja tällä ihmisellä tulee menemään.
Jumalat on siis alieneita, jotka ohjelmoivat ihmisiä. Olemme siis simulaatiossa.
"Meillä ei ole vapaata tahtoa, vaan elämämme on ennalta ohjelmoitua."
Nyt tuli miun uniaika, Levolle lasken Luojani, armias ole suojani, jos vuoteelta en nousisi, taivaaseen ota luoksesi. amen.