Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita ateisteja jotka tulleet yllättäen uskoon? (En oikeesti tiedä mitä tehdä)

Vierailija
25.02.2023 |

Olen siis koko elämäni esittänyt kysymyksiä ja saanut joitain vastauksia lukemalla ateistisia filosofeja, ja kuuntelemalla esim Cosmic Skepticin ynnä muiden ajatuksia youtubesta.
Yhtenä iltana youtube johdatti jollekin kahden munkin/papin kanavalle josta katselin pari videoa, ja samaisena iltana laittaessani pyykkejä Jumala nappasi kiinni silleen että "Haloo pallopää, täällä ollaan".

Kolme seuraavaa päivää kuljin täysin johdatuksessa. Annoin anteeksi kaiken mitä minulle on tehty, pyysin itse anteeksi, luin raamattua ja ekaa kertaa ymmärsin mitä siinä sanotaan, luin nunnasta nimeltä Therese de Lisieux ja inspiroiduin hänen uskostaan. Olin vaan niin täynnä hyvää ja hyviä asioita.

Nyt tilanne on tasaantunut mutta en vaan voi olla huomioimatta sitä mitä tajusin. Minulla ei ole uskovaa perhettä, ei ketään. Yksi ystävä on uskossa ja hän jo hihkuu että vie minut sunnuntaina messuun. Hän haluaa minut "seurakunnan pariin". Mutta tosiasiassa pelkään että en pidä edelleenkään kristityistä. Ja että heidän tapaamisensa jotenkin "pilaa" uuden ja välillä hauraan uskoni.

Tästä kaikesta en aio luopua! Onko kohtalotovereita?

Kommentit (172)

Vierailija
101/172 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin ap, lle eilen ja kerroin tarinani miten Jumala antoi uskon minulle kaksi vuotta sitten. Tekstini on poistettu, taitaa olla nämä palstan uskonnonvastustajat asian takana. Oli vielä pitkä teksti.

En voi ymmärtää.

Usein ns. evankelioivat tekstit häviää, surullista.  Ateismia taas palstalla saa ylistää. Sellaista se maailman henki saa ihmisissä aikaan.

Vierailija
102/172 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidä kiinni mikä oikealta ja hyvältä tuntuu.

Usko ja yhteys Jumalaan ei todellakaan vaadi käymistä ns. kristittyjen kuppikunta seurakunnissa.

Olet väärässä.  Raamatun mukaan se nimittäin on tarpeellista.

Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan.

Hepr. 10:25

Ei se "laki ole", vaan kehoitus jotta uskova vahvistuu, kun saa olla Jumalan lasten kera ja Herran läsnäolossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/172 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa kaikki voisivat tulla tuntemaan Jumalan. Ottaa vastaan Jumalan lahjan iankaikkisen elämän Herrassa Jeesuksessa kristuksessa!

Googlaa katekismus, tai pelastus rukous, jossa neuvotaan mitä, miten jne.

104/172 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en uskoon mutta rukoilen joka yö että pääsisi täältä jo pois.

Vierailija
105/172 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin vähän aikaa olla uskossa muttei siitä mitään tullut nykyään angostikko rukoilen kyllä välillä muttei Jumala tms puhu mulle.

Aamulla kun hertäät ja aukaiset silmäsi, näet(Jumalan lahjaa), jalkasi toimivat voi kävellä kahvin keittoon, (lahjaa),Kuulet radiosta musiikkia (kuulet=lahjaa, ja ymmärrät mitä kuulet=lahjaa). jne jne

Jumala on läsnä jokaisen elämässä päivittäin, kiittäkäämme Häntä siitä.

Sinäkin joka alapeukutat, milläs peukuttelisit jos ei olisi peukkua?  Sekin (käsi, sen toiminta, kyky mielen hallita kättä jne) lahjaa Jumalalta.

Vierailija
106/172 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateismi on mielisairautta.

Ei mitään muuta. : )

Ei, vaan uskonnot. Ateismi on ihmisen normaali olomuoto ennen kuin aivot saastutetaan uskispaskalla.

Ihmiset on aina uskonut erilaisiin jumaliin tms juttuihin, joten väitteesi on yksinkertaisesti harhainen.

Niin ja lääketiede ei määrittele uskoontuloa mielenterveysongelmaksi:

"Uskonnolliset tai hengelliset kokemukset ovat monille ihmisille olennaisia maailmanselityksen ja minäkokemuksen rakennuspuita. Niiden leimaaminen oireellisiksi tai sairaalloisiksi on asiatonta. Joidenkin tutkimusten mukaan uskonnollinen vakaumus liittyy tilastollisesti hyvään mielentasapainoon. "

https://www.duodecimlehti.fi/duo91931

Joka väittää uskovia mt-potilaiksi syyllistyy itse asiassa kiihotukseen kansanryhmää kohtaan, mikä on kriminalisoitu Rikoslaissa. Minä teen näistä aina poliisille rikosilmoituksen. Kehotan muita samaan.

Olis mukava lukea mikä on tämän hetkinen tilanne ja näkemys asiassa, tuo artikkeli oli 20 vuotta, ja lähteet yli 20 vuotta vanhoja. Tietoa karttuu vuosikymmenissä paljonkin ja asioita nähdään uudesta perspektiivistä.

Vierailija
107/172 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukan Poimija kirjoitti:

No en uskoon mutta rukoilen joka yö että pääsisi täältä jo pois.

Pois? mutta mihin olet matkalla?   Et katoa olemattomiin, jos annat elämäsi Jeesukselle Hän vahvistaa sinua niin että jaksat elää. Kaikki meidän tiemme ovat Hänen tiedossaan. Jokainen kaipaava saa tulla luokseen ja löytää armon avuksi.

Vierailija
108/172 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin vähän aikaa olla uskossa muttei siitä mitään tullut nykyään angostikko rukoilen kyllä välillä muttei Jumala tms puhu mulle.

Aamulla kun hertäät ja aukaiset silmäsi, näet(Jumalan lahjaa), jalkasi toimivat voi kävellä kahvin keittoon, (lahjaa),Kuulet radiosta musiikkia (kuulet=lahjaa, ja ymmärrät mitä kuulet=lahjaa). jne jne

Sinäkin joka alapeukutat, milläs peukuttelisit jos ei olisi peukkua?  Sekin (käsi, sen toiminta, kyky mielen hallita kättä jne) lahjaa Jumalalta.

Ei pidä paikkaansa. Prometheus, joka muovasi ihmisen ja siten siis teki meille peukalot, on Titaani, ei Jumala. Toki se oli Jumalatar Athena, joka puhalsi ihmiseen hengen, mutta keho on Prometheuksen tekemä.

Vierailija
109/172 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Prometheus, joka muovasi ihmisen ja siten siis teki meille peukalot, on Titaani, ei Jumala. Toki se oli Jumalatar Athena, joka puhalsi ihmiseen hengen, mutta keho on Prometheuksen tekemä.

Haha hahaaa  oot hassu.

Vierailija
110/172 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha hahaaa  oot hassu.

Kyllä mun peukalot on Jumalan hengen ja suunnitelman mukaiset. Sekin että ne ei toimi yhtään, ellei koko homma ole hanskassa, eli JUmalan tahdon alaisessa järjestyksessä.

Vierailija
111/172 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monoteismi tai polyteismi on ateismia järkevämpi uskonto, koska siihen uskomisessa on jotain järkeä, ehkä jumala palkitsee tms. Ateismiin uskomisessa ei ole mitään järkeä.

Mitä on ateismiin uskominen? :D

Ateisti uskoo siihen että jumalia ei ole.

Afilatelisti harrastaa postimerkkien keräilemättömyyttä.

Vierailija
112/172 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni,

sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa.

psalmista 139

Vierailija
113/172 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset,

ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.

Vierailija
114/172 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani.

Minun päiväni olivat määrätyt

ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi,

ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.

Psalmista 139 edelleen. 

Jumalan Sana on kaunista.

Vierailija
115/172 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos useampi meistä arvostaisi ruokaa ja piristystä ja laulua kertyneen kullan yläpuolella, se olisi miellyttävämpi maailma.

Vierailija
116/172 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psalmista 139 edelleen. 

"Päiväni olivat määrätyt", eli meillä ei ole vapaata tahtoa, vaan elämämme on ennalta ohjelmoitua.

Vierailija
117/172 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi minulta noin kuukausi sitten, mikä on kauneinta mitä tiedän?

Mietittyäni vastasin; Jeesus ristillä. Kantoi koko maailman synnit ja antoi itsensä meidän edestämme, meidän jotka emme sitä yhtään ansainneet.

Vierailija
118/172 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psalmista 139 edelleen. 

"Päiväni olivat määrätyt", eli meillä ei ole vapaata tahtoa, vaan elämämme on ennalta ohjelmoitua.

Määrätyt= ihmisen syntymästä kulemaan.

Meillä on vapaa tahto.  Muutoinhan sinäkin olisit jo uskossa:).

Vierailija
119/172 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis syntymästä- kuolemaan.

Vierailija
120/172 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi minulta noin kuukausi sitten, mikä on kauneinta mitä tiedän?

Mietittyäni vastasin; Jeesus ristillä. Kantoi koko maailman synnit ja antoi itsensä meidän edestämme, meidän jotka emme sitä yhtään ansainneet.

Puhu vain omasta puolestasi. Minun syntini ovat Minun, eikä niitä kanna kukaan muu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi